Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0684-C01
Наименование на проекта Реализиране на пазара на предприемаческа идея: „TermoVisionDirection“ - софтуерна система за изготвяне на термовизионнен профил на изследван обект от ДИГИТАЛНИ ПАЗАРИ ООД
Бенефициент 204741582 ДИГИТАЛНИ ПАЗАРИ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.06.2019
Дата на стартиране 13.06.2019
Дата на приключване 04.10.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана, гр.Монтана

Описание

Кратко описание на проекта
ДИГИТАЛНИ ПАЗАРИ ООД е българска компания, създадена през 2017 г., осъществяваща основна икономическа дейност и планираща дейности по проекта, попадащи в код по КИД-2008 - 62.01 „Компютърно програмиране“.
Планираните по проекта дейности обхващат двете допустими дейности по Процедура BG16RFOP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството“, и по-конкретно: дейности за  реализиране на пазара на предприемаческата идея и дейности за визуализация на проекта.
Планираните проектни дейности са в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл.7 и чл.8 на Регламент(ЕС)№1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. 
Основната Дейност 1 за реализиране на пазара на предприемаческата идея е обособена в следните под-дейности:
Под-дейност 1.1.Процес на разработка, тестване и валидиране на „TermoVisionDirection“ - софтуерна система за изготвяне на термовизионнен профил на изследвания обект
Под-дейност 1.2.Същински процес на предоставяне на услугата на потребителите
Под-дейност 1.3.Навлизане и позициониране на целевия пазар
Дейност 1 ще бъде осъществена чрез следните ресурси:
- Човешки ресурси - 5 лица квалифициран персонал;
- Материални и нематериални ресурси, в т.ч.: 1 Термовизуална камера; 1 Облачно базиран софтуер за  диагностика на термовизуални изображения и материали за директно влагане в продукта – 50 бр. данни за различни термографични профили на различни физиологични обекти;
- Наем на работно помещение в гр. Монтана за 5 месеца;
- Външни услуги: 1 пазарен анализ за пазарна реализация на предприемаческата идея.
Проектът е в съответствие с тематична област „Информатика и ИКТ“ от ИСИС, по-конкретно, с приоритетно направление „уеб, хибридни и "native" приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти“.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея – ЧАСТ 1 (дейност 1, част 1 ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал-5 лица на следните позиции: 1 „Ръководител ИТ проект“ ; 1 „ИТ-бизнес анализатор“; 1 „Старши програмист-аналитик“ и 2 „Програмист-аналитик“): Дейността по реализиране на пазара на предприемаческата идея - продукт, притежаващ характеристиките на услуга, а именно: „TermoVisionDirection“ - софтуерна система за изготвяне на термовизионнен профил на изследвания обект, включва три под-дейности, представляващи етапите от цялостния й процес от разработката, вкл. проектирането, тестването и валидирането на съставните й компоненти (най-общо – създаването й) през процеса на предоставянето й на клиентите до крайното й излизане и позициониране на целевия пазар. С оглед на посоченото, в Дейност 1 „Реализиране на пазара на предприемаческа идея“ са обособени следните под-дейности: Под-дейност 1.1. Процес на разработка, тестване и валидиране на „TermoVisionDirection“ Под-дейност 1.2. Същински процес на предоставяне на услугата на потребителите Под-дейност 1.3. Навлизане и позициониране на целевия пазар Фазите, през които ще премине процесът по създаването/разработването на предприемаческата идея ще бъде базиран на прилагането на Phase-gate методология, подробно описана в т. 11 на ФК, поле „Описание на предприемаческата идея“. Конкретните действия, планирани да бъдат предприети в процеса на изпълнение на така формулираните под-дейности на Дейност 1, както и съответните ресурси, които ще са необходими за осъществяването им, разходите за които са планирани в бюджета на проекта, са, както следва: Под-дейност 1.1. Процес на разработка, тестване и валидиране на „TermoVisionDirection“ Под-дейността включва действия по изпълнение на следните технологични етапи: Етап 1. Конструиране на „TermoVisionDirection“, в т.ч.: - определяне на архитектурата и дизайна на разработвания иновативен продукт; - инженеринг на аудио-визуалното оформление на софтуерната система; - определяне на архитектура на системата; - съгласуване между специализираня екип по проекта на разработените задания за компонентите на софтуерната система и интегрирането им в общо функционираща система; - реализиране на създадения ефективен алгоритъм, основан на иновативна методика за прецизно групиране и анализ на входящите данни чрез специално разработени алгоритми за интерпретиране на релевантните данни и предоставяне на мулти-резултативен анализ с разширен обхват на търсените показатели; - анализ на възможностите за разработване на софтуерни решения, осигуряващи надграждащи функционалности на системата. Етап 2. Тестване на функционалностите на „TermoVisionDirection“ в среда със симулиран интерфейс и оценка на резултатите, в т.ч.: - проверка дали системата функционира съгласно изискванията на потребителите и установените правила и процедури; - анализ и документиране на резултатите от тестването на системата; - проверка на нужните функционалности, свързани със софтуерното съдържание; - предприемане на корекции при отклонение от заданието и своевременно актуализиране/ревизиране на софтуерното съдържание; - анализ на всяка една девиация, като ако не е обоснована ще бъдат предприемани съответните корективи дейности. Етап 3. Валидиране и демонстрация на „TermoVisionDirection“ в операционна среда и достигане на ниво на технологична готовност в резултат изпълнението на под-дейността - TRL 9 – Изпробвана система в операционна среда. В този етап, „TermoVisionDirection“ ще бъде валидирана в операционна среща и ще бъде достигнато нужното ниво на технологична готовност за пускането й на пазара и предоставянето й на клиентите и преките й потребители. В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо ангажирането на съответните експерти за заемане на следните 5 позиции по проекта: - 1 Ръководител ИТ проект; - 1 ИТ-бизнес анализатор; - 1 Старши програмист-аналитик; - 2 Програмист-аналитик. Индикативно, планирания период на изпълнение на описаните три етапа ще бъде от 7-ми до 18-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта, като в периода от 5-ти до 6-ти месец ще бъдат сключени трудови договори със съответните лица в съответствие с планираната им заетост в проекта, посочена в т. 9 на ФК., Договорена стойност: 248 850.00 , Отчетена стойност: 120 329.25
  • Дейност: Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея-ЧАСТ 2 (дейност 1, част 2 ще бъде осъществена чрез закупуване на ДМА: Термовизуална камера - 1 бр.; ДНА: облачно базиран софтуер за диагностика на термовизуални изображения - 1 бр.; материали: данни за различни термографични профили на различни физиологични обекти - 50 бр. и наем на работно помещение за 5 месеца): Под-дейност 1.2. Същински процес на предоставяне на услугата на потребителите Под-дейността включва действия по придобиване на необходимите материални и нематериални ресурси и съответно осигуряване на ресурсната обезпеченост на същинския процес на предоставяне на услугата на потребителите, чрез които да бъдат реализирани пилотните действия за реализиране на предприемаческата идея. Под-дейност 1.2. включва закупуване на: -1 ДМА: Термовизуална камера, висок клас за професиаонално приложение - 1 брой; -1 ДНА: Облачно базиран софтуер за диагностика на термовизуални изображения - 1 брой; - Материали за директно влагане в „TermoVisionDirection“ - данни за различни термографични профили на различни физиологични обекти - 50 броя. Представляват термовизуални изображения на основните мускулни групи и основни части на аксиалният и апендикуларният скелет /гръден кош и гръбначен стълб, кости на горните и долните крайници/. Посочените активи и материали ще бъдат доставени и инсталирани в специално наето за осъществяването на същинския процес на предоставянето на услугата на потребителите работно помещение на територията на гр. Монтана, за което в бюдета на проекта са предвидени средства за наема му за 5 месеца. Останалия срок на наемането му ще бъде финансиран от кандидата със средства извън бюджета на проекта. В допълнение към така посочените материални и нематериални ресурси, в процеса на изпълнение на под-дейност 1.2. е планирано и полагането на труд от човешките ресурси, обезпечаващи процеса, в т.ч. работа на лицата, ангажирани на 5-те позиции по проекта, описани в под-дейност 1.1. на Дейност 1. Обосновката на необходимостта на планираните активи и материали се състои в следното: - материалите/термовизиални изображения/ са необходими за създаване на първоначална база данни от базовите характеристики и параметри и формиране на референтни модели; - закупувания софтуер е облачно базирана електронна услуга за диагностика на мускулни аномалии чрез термографско заснемане на отчитане на отклоненията спрямо референтни модели. Системата създава потребителски профили с извършените термографски диагностики. Споделянето на термографски характеристики допълва референтната база данни и повишава нейната значимост и достоверност. Създава се непрекъснато разширяваща се клинична експертиза, което значително подобрява качеството на резултатите от термовизуалната диагностика; - закупуваната термовизуална камера е най-съществения актив, с който ще се заснемат термовизуалните обекти. Чрез нея ще се генерират термовизуални снимки в специален електроннен формат с информация за термовизуалните характеристики на заснемания обект. Индикативно, планирания период на изпълнение на под-дейност 1.2. ще бъде от 1-ви до 18-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта, като в този период е предвидено и времето, нужно за провеждането на процедури за избор на изпълнители и доставките на съответните ДМА, ДНА и материали съгласно описаното в т. 10 на ФК. Обобщено, за осигуряване на необходимите човешки ресурси за изпълнение на под-дейности 1.1. и 1.2., е планирано наемането на квалифициран персонал за следните позиции по проекта: - 1 лице на позиция Ръководител ИТ проект (за 12 месеца на 4 часов работен ден) - от 7-ми до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта; - 1 лице на позиция ИТ-бизнес анализатор (за 12 месеца на 8 часов работен ден) - от 7-ми до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта; - 1 лице на позиция Старши програмист-аналитик (за 10 месеца на 8 часов работен ден) - от 7-ми до 16-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта; - 2 лица на позиция Програмист-аналитик (за 12 месеца на 4 часов работен ден) – от 7-ми до 18-ти, вкл. месец от изпълнението на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 100 140.00
  • Дейност: Дейност 1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея – ЧАСТ 3 (дейност 1, част 3 ще бъде осъществена чрез 1 външна услуга – разработване на пазарен анализ за пазарна реализация на „TermoVisionDirection“ - 1 брой): Под-дейност 1.3. Навлизане и позициониране на целевия пазар Под-дейността включва действия по създаване на предпоставки и условия за навлизане и позициониране на целевия пазар и съответно осигуряване на обезпечеността на този процес чрез разработването от избран външен изпълнител, притежващ нужните компетенции, на 1 брой пазарен анализ за пазарна реализация на „TermoVisionDirection“. Индикативно, планирания период на изпълнение на предвидената външна услуга по под-дейност 1.3. ще бъде от 16-ти до 18-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта. В предмета на услугата за разработване на пазарен анализ за пазарна реализация на предприемаческата идея ще бъдат обхванати: - Определяне на таргет група; - Изграждане на процес по намиране на потенциални клиенти; - Изграждане на бранд идентичност; - Набелязване на посланията, които ще носи бранда; - Анализ на пазара на конкуренцията в България; - Поведение на пазара; - SWOT анализ., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 24 950.00
  • Дейност: Дейност 2. Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 бр. стикер и 1 бр. постоянна табела): Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. С цел популяризация на дейностите и под-дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат следните мерки, включени в настоящата дейност по визуализация на проекта: (1) изработка и доставка на 1 бр. стикер за маркиране на закупувания по проекта ДМА – термовизуална камера, висок клас за професиаонално приложение - 1 брой. Стикерът ще бъде изработен по образец Приложение 2.16.5. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020г.; (2) изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела с информация за проекта - по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см. Постоянната табела ще бъде монтирана на видно място, на входа на помещението в гр. Монтана, където ще бъдат инсталирани придобиваните по проекта активи (ДМА и ДНА) и където ще се изпълнява проекта; (3) включване на визуализационните и информационни реквизити на ОПИК и ЕС в съответствие с изискванията за мерките за публичност във всяка една комуникация и документация, изготвяни в процеса на изпълнение на проекта при възникващите взаимоотношения с доставчици, изпълнители на услуги, клиенти и други заинтересовани страни. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкуретноспособност” 2014-2020 г., номер и наименование на проекта на български език. Чрез изпълнение на дейността по визуализация на проекта ще се осигури публичност на целите, постигнатите резултатите от проекта, както и размера на финансовата подкрепа по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. Дейността се предвижда да стартира от 1-ви проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвяне на съответния пакет документи по процедурите за избор на изпълнители за доставка на предвидените по проекта активи, както и на планираните услуги, съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия период на изпълнение на проекта, като при финализиране на дейностите по доставката на ДМА, който ще бъде маркиран чрез стикера, ще бъде изработен и предвидения в дейността стикер., Договорена стойност: 1 150.00 , Отчетена стойност: 1 140.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДУО СОФТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 34 360.00 , Отчетена стойност**: 42 950.00
  • Изпълнител: РОДИС - РДХ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 360.00 , Отчетена стойност**: 2 950.00
  • Изпълнител: НЕО СЪРВИСИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 19 960.00 , Отчетена стойност**: 24 950.00
  • Изпълнител: Алегро 2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 912.00 , Отчетена стойност**: 1 140.00
  • Изпълнител: ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 23 440.00 , Отчетена стойност**: 29 300.00
  • Изпълнител: ЛОГОЛАЙТ ИНЖЕНЕРИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 19 952.00 , Отчетена стойност**: 24 940.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.01 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61.60 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 246 559.25 BGN
БФП 197 247.48 BGN
Собствено финансиране 49 311.77 BGN
Общо реално изплатени суми 197 247.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на облачно базиран софтуер за диагностика на термовизуални изображения - 1 брой, Прогнозна стойност: 43 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на облачно базиран софтуер за диагностика на термовизуални изображения - 1 брой
    Изпълнител: ДУО СОФТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 34 360.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на термовизуална камера, висок клас за професионално приложение - 1 брой, Прогнозна стойност: 29 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Термовизуална камера, висок клас за професионално приложение
    Изпълнител: ЕНЕРГОЕФЕКТ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 440.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на пазарен анализ за пазарна реализация на „TermoVisionDirection“ - 1 брой, Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на пазарен анализ за пазарна реализация на „TermoVisionDirection“ - 1 брой
    Изпълнител: НЕО СЪРВИСИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 960.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение в гр. Враца за 5 месеца, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение в гр. Монтана за 5 месеца
    Изпълнител: РОДИС - РДХ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 360.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на данни за различни термографични профили на различни физиологични обекти - 50 броя, Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на данни за различни термографични профили на различни физиологични обекти - 50 броя
    Изпълнител: ЛОГОЛАЙТ ИНЖЕНЕРИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 952.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Услуги за осигуряване на публичност и визуализация на проекта (изработване на постоянна табела 1 брой и стикер - 1 брой), Прогнозна стойност: 1 150.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за осигуряване на публичност и визуализация на проекта
    Изпълнител: Алегро 2000 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 912.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN