Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.060-0002-C01
Наименование на проекта Достоен и независим живот в общността 2
Бенефициент 000414154 Община Червен бряг
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.05.2020
Дата на стартиране 26.05.2020
Дата на приключване 27.01.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг, гр.Червен бряг

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът цели да се подобри достъпа до основни социални и здравни услуги и да постигане независимост и социална интеграция за лицата с увреждания, както и възрастните хора над 65 години в невъзможност от самообслужване. Дейностите по проекта ще допринесат за разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства, предоставени от предходни проекти, като се насърчават равните възможности на уязвимите групи и се разширява обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги, предоставяни в общността. Настоящото проектно предложение цели да подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65 години с невъзможност за самообслужване, намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. По проекта ще се предоставят интегрирани социално - здравни услуги, които ще съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа за лица с увреждания и лица над 65 години в невъзможност за самообслужване. Проектът ще отговори на необходимостта от оказване на адекватна подкрепа и създаване на условия за лица с увреждания и възрастните хора над 65 г. в невъзможност от самообслужване да получат качествени и достъпни услуги, основани на индивидуалните им нужди.
От една страна ще бъде осигурена заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга - ще се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим  за тях домашен помощник. Всяко лице с увреждане съобразно нуждите си, ще може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ. По проекта ще бъдат назначени "Домашни помощници", както  и специалисти, които да предоставят психологическа, социална и медицинска подкрепа на потребителите. Персоналът, който ще предоставя социално - здравните услуги по проекта ще бъде обучен, като по време на реализация на проектните дейности ще му се предостави супервизия.
Дейности
  • Дейност: Идентифициране и подбор на лицата от целеваите групи: Дейността ще стартира през втория месец и продължителността й ще бъде 3 месеца. Дейностите по изпълнението са свързани с идентифициране на лицата от целевите групи, а именно: хора с увреждания и хора над 65 години с невъзможност за самообслужване, на територията на община Червен бряг. Всеки кандидат-потребител ще има равни възможности за достъп, ако отговаря на критериите за допустимост, като представител на една от посочените по-горе целеви групи. За осъществяването на дейността ще бъде сформиран екип от служители на общинска администрация Червен бряг, който ще осъществи идентифициране на лица и ще състави регистър на подбраните лицата от целевите групи, заедно с данни за осъществяване на контакти с тях. За целта екипът ще проведе срещи с кметовете на населени места на територията на община Червен бряг, представители на Дирекция "Социално подпомагане" - Червен бряг, с цел избягване на двойно финансирана на дейности по проекта. Общността ще бъде информирана, чрез обяви в интернет страницата на община Червен бряг и поставени обяви на информационните табла в кметствата. По време на кампанията, заинтересованите лица ще бъдат консултирани, както лично, така и дистанционно - по телефона, ще бъдат разяснени възможностите за участие в проекта, провеждането на подбора, етапите, неговите цели и очаквани резултати. При реализиране на дейностите по подбор на лица от уязвими социални групи ще се спазят основните хоризонтални принципи на ОП РЧР 2014-2020, като ще бъде зачетено правото за защита на лична информация и достойнството на всеки един от кандидатите. Назначеният екип от община Червен бряг, ще създаде необходимата организация за информиране на кандидат-потребителите за сроковете за прием на заявленията. Кандидат-потребителите ще подават заявления за включване в социалната услуга през целият период за изпълнение на проекта. Заявленията ще бъдат изготвени по образец, съгласно разработена Методика от външен изпълнител и сключен договор за услуга по ЗЗД, като към тях ще се прилагат съответни документи. След събиране на заявленията от кандидат-потребителите, ще бъде извършвена оценка на потребностите на кандидатите от община Червен бряг, като дейността ще се възложи на експерти от различен профил с опит и квалификация. За оценката ще бъде разработен формуляр, от наетите специалисти, на база на досегашната практика на общината, като ще се използва опита от наличните социални услуги. Изготвянето на оценките, обработката им и предаването обратно към общината ще бъде, съгласно сключен договор/и по ЗЗД. Оценката на потребностите ще бъде извършена от експерти с участието на потенциалния потребител и/или на негов законен представител. Оценката ще включва преглед и характеристика на: общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му; други социални контакти; битови условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; безопасност и рискове; Въз основа на направената оценка, в индивидуален за всяко лице план за предоставяне на услугата, ще бъдат разписани конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител, като те ще бъдат почасови, вкл. здравни и социални услуги чрез интегриран подход. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лицата обслужвани по ПМС 344/2018, както и потребителите на услугата "Патронажна грижа", след приключване на проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания от Община Червен бряг“ по ОП РЧР, като чрез дейностите си, проекта ще надгради и допълни услугите, а също така ще бъдат включени и необхванатите до момента потребители, отговарящи на критерийте за допустимост на целевите групи. За осъществяването на дейността ще бъдат закупени материали и консумативи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 2 796.62
  • Дейност: Подбор на персонал в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Червен бряг": Подбор на персонал в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Червен бряг": За постигане на по-висока степен на удовлетвореност на потребителите, както и организацията на самия процес, след приключване на проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания от Община Червен бряг“, ще се използва изграденият "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Червен бряг", в който ще бъдат назначени двама сътрудници - социален работник и координатор, които ще управляват и организират дейностите в Центъра. Тези служители ще бъдат наети на пълен работен ден, с оглед на това, Центърът да бъде достъпен целодневно. Също така те ще помагат при работата на външния изпълнител в изготвянето на оценка за потребностите на потребителите. Персоналът в Центъра, който ще предоставя услугите, ще бъде назначен на почасови трудови/граждански договори с изпитателен срок. Работното време на домашните помощници ще бъде определено, в зависимост от потребностите на потребителите. Подборът на персонала ще се извърши чрез обявяване на конкурс. Предимство ще имат лицата, които са в трудоспособна възраст и са безработни, както и лица полагащи грижи за свои близки с увреждания и поради тази причина са отпаднали от реалния пазар на труда. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на своята компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, като по този начин ще се гарантира интегриран подход за предоставяне на услугите. За предоставяне на услугите в центъра ще бъдат наети физически лица, които ще предоставят интегрирани услуги на лица с увреждания и хора над 65 г. с невъзможност за самообслужване. Екипът на персонала, предоставящ услугите ще се състои от: домашни помощници, мед. сестра, рехабилитатор, социален работник, координатор и шофьор. Предоставянето на услугите за социално включване, според потребностите на целевите групи, ще се извършва от наетите домашни помощници, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Всеки един от предоставящите услуги ще има възможност да съвместява различни по вид дейности, в зависимост от решението на потребителя. По този начин на потребителите на услуги ще се осигури достъп до дългосрочна здравно-социална грижа, включително достъп до заетост, според специфичните потребности на потребителите. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по предварително изготвен график. Домашните помощници и персоналът на Центъра, ще вписват всяко свое посещение в дневник на потребителя. Социалният работник от Центъра ще извършва ежемесечен мониторинг по домовете на потребителите, с цел качественото и ефективно предоставяне на здравно-социалните услуги. Във връзка с точното, качествено и навременно изпълнението на дейността ще бъде назначен 1 бр. шофьор на непълен работен ден, по посочения по-горе ред за подбор на персонал., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучение и супервизия на персонала за предоставяне на социално-здравните услуги: Обучение и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Професионализмът и мотивацията на социалните работници са ключови фактори за подобряване качеството на социалните услуги, а оттам и качеството на живот на лицата с увреждания и възрастните хора. За качественото и ефективно предоставяне на социално-здравните услуги и максималното удовлетворяване на потребностите на потребителите на услугите, ще бъдат проведени въвеждащо и надграждащо обучение на персонала, предоставящ услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Червен бряг. Това ще допринесе за повишаване на знанията и уменията на персонала в Центъра, както и ще подкрепи тяхната ежедневна работа. За целта, чрез външен изпълнител ще бъдат наети експерти - обучител по методика на услугите, обучител по здравно-социални услуги и домашни грижи и супервайзор, отговарящи на необходимите изисквания. С наетите лица/изпълнител, ще бъде/бъдат сключен/и договор/и за услуга. За обучителите и супервайзора ще се изисква диплома за завършено образование и минимален опит по съответната специалност. Същите ще бъдат ангажирани с въвеждащите, надграждащите обучения и супервизията на работата на персонала. Целта на обученията е опознаване особеностите на различните целеви групи в неравностойно положение; поведението в семейството, влиянието и степента на увреждания върху поведението на човека; практическа дейност с отделни индивиди; запознаване със социалните проблеми на хората от различни възрасти; начини за преодоляване на социалната изолация и др. Обученията ще бъдат 2 вида: въвеждащо и надграждащо обучение и ще бъдат двудневни. Темите ще бъдат разработени от наетите външни експерти, като програмите ще бъдат съобразени с темите, посочени в методиките за предоставяне на интегрираните социално-здравни услуги и ще бъдат предварително съгласувани с екипа по проекта. Освен натрупване на знания и развитие на професионални умения, всяко обучение ще включва подходящ практически модул (работа по случай, упражнения, ролеви игри) и ще предоставя възможност за активна обмяна на опит и установяване на лични контакти между участниците. Целта на обучението е: да се повиши сензитивността на персонала към хората с увреждания и самотните възрастни хора над 65 г., да се изследват силните страни на новоназначените служители и съобразно с тях да се изгради силен екип за предоставяне на социално-здравни услуги на целевите група, както и съвместно да се планира разпределението на отговорности и функции. Съдържанието на обучението ще следва съвместното идентифициране на потребности и нужди от целевата група, изработване на общи дейности и планове за социалното им включване, обогатяване с техники за активно слушане, техники за асертивно поведение и елементи от съвместно планиране. По време на обучението ще бъде отделено специално внимание за запознаване на екипа със специфичните потребности на потребителите (промените в здравословното им състояние, рисковите фактори, свързани с тях, процеса на остаряване, специфичната им роля в обществото, както и правните възможности за гарантиране на правата им). Веднъж на всеки два месеца след стартиране на услугите, ще се провежда супервизия за работата на персонала. Супервизията е неразделна част от професионалната социална работа и важен компонент на подкрепата за персонала. Тя се разглежда като един от важните фактори за професионализиране на социалната работа и за нейното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване на благосъстоянието на хора от уязвими групи. В този контекст от съществено значение са нагласите на екипа от специалисти в Центъра за провеждане на супервизия и активното им участие в нея. Процеса на работа по провеждането на супервизия и психологическа подкрепа за служителите на центъра ще бъде надлежно документиран за целите на проследяване на напредъка и гарантиране на прозрачност и отчетност. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 6 447.44
  • Дейност: Разработване на методология за персонала предоставящ здравно-социални услуги и домашни грижи на потребителите: Изпълнението на дейността ще се реализира на два етапа: подготовка – сключване на договор с избран изпълнител и реализация. По време на реализацията избраният изпълнител ще изработи подробна методология, включваща и всички необходими образци и приложения за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Основната цел на дейността е създаване на правила и процедури за работа на служителите в Центъра. Всички вътрешни документи и методиката, ще бъдат разработени, съгласно действащата нормативна уредба за предоставяне на здравно-социални услуги и домашни грижи, както и в съответствие с принципите на Закона за здравето, методики и/или указания за работа при предоставянето на конкретния вид социално-здравна услуга. За работата в Центъра ще бъдат изготвени вътрешни правила и процедури, регламентиращи дейността по неговото функциониране. Избраният външен изпълнител ще разработи необходимите вътрешни документи, съгласно действащата нормативна уредба и програми за предоставяне на здравно-социални услуги и домашни грижи, съобразени с индивидуалните потребности на потребителите. За целта се предвижда да бъдат разработени следните документи: 1. Методика за условията и реда за предоставяне и функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда . 2. Правилник за устройството и дейността на услугата 3. Правилник за вътрешния ред 4. Правилник за вътрешния трудов ред 5. Правилник за документооборота 6. Процедура за подаване на жалби и оплаквания 7. Етичен кодекс 8. Правила за достъп до информация и запазване на нейната поверителност 9. Процедура за вътрешен контрол на предоставяните услуги 10. Правила за предотвратяване и ограничаване на неприемливо поведение 11. Процедура за подаване на жалби и сигнали 12. Специализирана оценка на потребностите от услуги 13. Книга за начален и Книга за периодичен инструктаж 14. Книга за кореспонденция 15. Процедура за инциденти 16. Правила за работа на екипа 17. Процедура за подбор 18. Индивидуален план 19. План за здравни грижи. Избраният/ните изпълнител/изпълнители следва да притежава/т необходимата квалификация за изготвянето на подробна методология за работа на центъра и съответните приложения към нея за ежедневната работа на персонала. Изготвянето на Методологията следва да приключи не по-късно от месец 6 от стартирането на проекта, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 2 708.82
  • Дейност: Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги и грижи в домашна среда или в общността : Предоставянето на почасови здравно-социални услуги и грижи в домашна среда или в общността в рамките на проекта ще осигурят интегрирани услуги, според специфичните потребности на потребителите, въз основа на изготвената им индивидуална социална оценка. По проекта ще бъдат назначени домашни помощници, които ще предоставят услугата в дома на потебителя или в общността. Предоставянето на тези услуги ще се извършва от специалистите, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по седмичен график, като домашните помощници ще вписват всяко свое посещение в дневника на потребителя. Дейността ще окаже помощ и положителен ефект в ежедневните нужди на потребителя и ще се предоставя в удобно за него време и в зависимост от неговите потребности. Дейностите, които ще бъдат включени са: Помощ за поддържане на лична хигиена - ежедневен тоалет, обличане и събличане, помощ при къпане, домакински дейности, дейности извън дома, придружаване до институции и др. Всеки потребител ще има право да организира услугата съобразно собствените си индивидуални нужди, способности и житейски обстоятелства. Графикът на персонала ще бъде актуализиран ежемесечно от социалния работник, назначен в Центъра, който също ще предоставя социална и психологическа помощ на потребителите, според потребностите им. Според идентифицираните нужди и желания на потребителите, здравно-социалните услуги и домашни грижи ще се предоставят поотделно или заедно, в обем и начин (време), отразени в договора на всеки потребител, както и в плана му. При евентуално напускане на потребител ще бъде прилаган механизъм за компенсиране на реализираната липса, като на негово място ще влиза следващият по ред в списъка на потребителите. Домашните помощници по проекта, ще бъдат назначени на почасов работен ден, в зависимост от потребностите на потребителите. По проекта ще бъдат наети и следните специалисти: Социален работник, координатор на Центъра /отговарящ за следенето на предоставените устройства "Телекеър", които са закупени по процедура "Независим живот" и ще бъдат предоставени след приключване на проект "Патронажна грижа"/, рехабилитатор и медицинска сестра. Екипът от квалифицирани медицински специалисти и домашни помощници ще предоставят комплексни здравни грижи и социални услуги в домовете или в общността на 120 нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора над 65г. в невъзможност от самообслужване, съгласно индивидуалните им потребности. В рамките на предоставянето на услуги ще бъдат обхванати и крайно нуждаещи се потребители в 14 населени места на територията на общината. За лицата ще бъдат осигурени: • Специализирани медицински грижи - измерване на кръвно налягане, кръвна захар, помощ при прием на лекарства, предписани от лекар, придружаване до личен лекар, при настаняване в болница, при извършване на различни изследвания, медицински манипулации, смяна на превръзки, рехабилитация, лечебна физкултура и други. • Психологическа подкрепа и социално консултиране; • Социално-здравна подкрепа в дома според индивидуални нужди на потребителите при изпълнение на ежедневни дейности. Целта е комплексно предоставяне на здравни грижи и социални услуги на потребителите, които да улеснят достъпа им до здравна помощ и качествени услуги, осигуряващи им достоен и независим живот в техните домове или в общността. Грижите в домашна среда ще бъдат насочени към лица с увреждания и техните семейства с ограничения или невъзможност за самообслужване, възрастни хора с хронични заболявания и трайни увреждания, възрастни и самотно живеещи хора след активно лечение в болница, срещащи трудности при справяне с ежедневните си дейности и живеещи в населени места с ограничен достъп до медицински грижи и социални услуги. Продължителността на функциониране на здравно-социални услуги и грижи в домашна среда или в общността в рамките на проекта ще бъде 18 месеца. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 353 700.85
  • Дейност: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, материали и консумативи за качественото предоставяне на здравно-социални услуги и домашни грижи: Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на здравно-социални услуги и домашни грижи. Дейността включва доставка и монтаж на оборудване, необходимите материали и консумативи и обзавеждане на помещението предвидено за екипа, който ще осигурява и координира здравно-социалните услуги. За обезпечаване дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда с оглед предоставяне на необходимата почасова грижа ще бъде закупено специализирано оборудване, което ще включва мобилни пособия за рехабилитация, физиотерапия и медикаменти за масаж. За персоналът на Центъра, предоставящ почасови услуги в домовете, съобразно нуждите на най-тежките социални случаи на потребителите ще бъдат закупени лични предпазни средства: работно облекло и консумативи. Ще бъдат закупени метални шкафове и етажерки, необходими за подреждане на документацията по проекта, както и машина за унищожаване на документи, канцеларски консумативи - тонери, копирна хартия, папки, класьори и др. за обезпечаване дейността на екипа, за събиране на информация и изготвяне на документация., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Гергана, Договорена стойност по проекта*: 5 000.00 , Отчетена стойност**: 5 505.44
  • Изпълнител: Деница, Договорена стойност по проекта*: 6 000.00 , Отчетена стойност**: 6 447.44
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 120.00 , Достигната стойност: 120.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 120.00 , Достигната стойност: 120.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 366 939.53 BGN
БФП 366 939.53 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 366 939.53 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN