Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-2.015-0002-C05
Наименование на проекта Провеждане на специализирани обучения за служители от държавната администрация
Бенефициент 131198150 Дипломатически институт към министъра на външните работи
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 22.04.2020
Дата на стартиране 01.02.2020
Дата на приключване 15.02.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България
  • Територията на ЕС

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към организиране и провеждане на специализирани обучения за развиване, усъвършенстване и осъвременяване на специфичните знания, умения и компетентности на служителите от централната държавна администрация в контекста на пълноправното членство на Република България в Европейския съюз (ЕС) и произтичащите ангажименти в процеса на вземане на решения в ЕС.

Фокусът на проекта ще се съсредоточи също в укрепване и надграждане на експертния и административно - институционален капацитет на бенефициера чрез осъвременяване и/или адаптиране на обучителни модули на Дипломатическия институт, провеждане на обучения за неговите служители в държави - членки на ЕС, както и цифровизиране на процесите в обучителната практика на структурата на бенефициера.

Потребностите от изпълнението на проекта са продиктувани от заложените цели в Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 и очертаната необходимост от систематично прилагане на приоритетните политики за професионално управление и адресиране на нуждите от разполагане на администрацията с високо квалифицирани и мотивирани служители. 

В контекста на така заложената задача за непрекъснато развиване и осъвременяване на уменията на служителите от централната държавна администрация, както и за придобиването на нови знания, които да им помогнат в практическата работа, в рамките на настоящия проект ще бъдат изпълнени следните 4 основни дейности:
1. Провеждане на обучения по протокол и етикет, публична дипломация, комуникационни и презентационни умения;
2. Провеждане на обучения по терминологичен английски език;
3. Провеждане на профилни обучения за служителите на Дипломатическия институт;
4. Разработване и въвеждане на система за управление на съдържанието с модул „е-обучение".

Част от планираните дейности от настоящия проект ще представляват продължение и надграждане на постигнатите резултати от успешно изпълнен проект по процедура № BG05SFOP001-2.004 от ИГРП 2016 на ОПДУ.
Дейности
  • Дейност: Провеждане на обучения по протокол и етикет, публична дипломация, комуникационни и презентационни умения: Настоящата дейност е насочена към организиране и провеждане на три специализирани обучителни курсове на български език по протокол, публична дипломация и комуникационни умения. Дейността ще бъде обособена в три поддейности за всеки от обучителните курсове, както следва: Поддейност 1.1. Курс „Протокол и етикет“; Поддейност 1.2. Курс „Публична дипломация“; Поддейност 1.3. Курс „Комуникационни и презентационни умения в международна среда“. Продължителността на всички обучения по линия на поддейност 1.1, поддейност 1.2 и поддейност 1.3. от дейност 1 по проекта ще бъде 130 дни за общо 1300 обучаеми - съответно общо 40 дни за 400 служители по поддейност 1.1, 50 дни за 500 служители по поддейност 1.2 и 40 дни за 400 служители по поддейност 1.3. Средната индикативна индивидуална продължителност на всяко от обученията ще бъде, както следва: - по курс „Протокол и етикет" (поддейност 1.1) - ще бъдат обучени 20 групи по 20 души всяка по 2 дни, тоест общо 20 обучения с обща продължителност 40 дни. - по курс „Публична дипломация" (поддейност 1.2) - ще бъдат обучени 25 групи по 20 души всяка по 2 дни, тоест общо 25 обучения с обща продължителност 50 дни. - по курс „Комуникационни и презентационни умения в международна среда" (поддейност 1.3) - ще бъдат обучени 20 групи по 20 души всяка по 2 дни, тоест общо 20 обучения с обща продължителност 40 дни. План-програмите на курсовете по поддейност 1.1, 1.2 и 1.3 се предвижда да бъдат доразвити и надградени от успешно изпълнен от Дипломатическия институт проект по процедура № BG05SFOP001-2.004 от ИГРП 2016 на ОПДУ с оглед осигуряване на дългосрочност на изпълнената операция. Курсът по линия на поддейност 1.1 „Протокол и етикет“ ще бъде предназначен за 400 служители от държавната администрация, като програмата му ще бъде балансирано разпределена в лекционна и интерактивна част с еднаква важност и отделено време. Курсът ще бъде проведен с акцент върху следните индикативни теми: - начини за формиране на първо впечатление; - представяне и правила за изготвяне на визитни картички; - начини за разполагане на знамена, табелки и баджове; - организиране на посещения; - организиране и участие в различни видове събития; - национална и международна практика при старшинство и обръщения; - изготвяне, приемане и изпращане на покани; - основни правила и изисквания към облекло и дрескод; - правила на маса; - правила за произнасяне на тостове, приветствия и благодарности; - аранжиране, поднасяне, и отдаване на значение на цветята; - правила и практики за поднасяне и приемане на подаръци. Интерактивната част на курса по линия на поддейност 1.1 ще включва симулация на реални протоколни ситуации, както следва: - представяне на участниците; - размяна на визитни картички; - подготовка и участие в събитие – обяд или коктейл, за което се изготвят покани, разпределение на седящи места на присъстващите, табелки, меню, тостове, посрещане и изпращане, подаръци, водене на разговори. Целият обучителен процес ще бъде придружен от визуални материали, примери, снимки, клипове и възможност за участие в максимално близки до реалните протоколни събития. Всяко интерактивно упражнение ще бъде предшествано от предоставяне на инструкции от страна на лекторите, наблюдение по време на самото провеждане и осигуряване на обратна връзка на групата и на отделните участници. По линия на поддейност 1.1 се предвижда да бъде разработено и издадено учебно помагало, което ще допълва и доразвива текстовете от учебно помагало със сходен предмет, разпространено на обучаеми по успешно приключил проект на ДИ по процедура № BG05SFOP001-2.004 от ИГРП 2016 на ОПДУ, както и ще предостави възможност за устойчив ефект в практиката на придобитите знания и умения от страна на обучените служители. Описанието на дейност 1 продължава във файл с наименование "0_Продължение на Д1-консолидиран текст", приложен в раздел 12. Прикачени електронно подписани документи от ИСУН., Договорена стойност: 259 941.62 , Отчетена стойност: 256 908.72
  • Дейност: Провеждане на обучения по терминологичен английски език: Дейността е естествено продължение от успешно приключил проект на бенефициера по процедура № BG05SFOP001-2.004 от ИГРП 2016 на ОПДУ и предвижда провеждане на обучения за служители от централната държавна администрация по специализирана терминология на английски език в областта на политиките, процедурите и процесите за вземане на решения в Европейския съюз и други междуправителствени организации. Обучението по настоящата дейност ще представлява доразвиване на програмата, като обхватът на терминологичния апарат ще бъде разширен, актуализиран и осъвременен и ще обхваща не само европейските въпроси от дневния ред на ЕС, но и тематики и области от други универсални и регионални междуправителствени организации, с които ЕС има партньорства, като ООН, Съвета на Европа, ОССЕ и др. Обучението ще се осъществя в рамките на курсове, всеки от които по около 5 месеца, като всеки курс ще се състои от около 120 учебни часа по около 6 учебни часа седмично. Посоченият хорариум е индикативен и ще бъде определен на етап избор на изпълнител. Предвижда се да бъдат обучени 600 служители от централната държавна администрация, заети на служебно или трудово правоотношение. Курсовете по терминологичен английски език ще бъдат съобразени с нивото на владеене на езика, служебна насоченост и натоварване. За разпределяне на групите обучаеми ще бъде проведен входящ тест, който ще определи нивото на владеене на всеки обучаем. Тъй като обучението е специализирано и разширяващо уменията на държавните служители, които вече имат необходимото ниво, се предвижда да бъдат одобрявани за участие в курса служители с ниво на владеене на езика минимум B2 съгласно критериите на Общата европейска референтна езикова рамка. Особено внимание ще бъде обърнато върху развитието и усъвършенстването на следните минимални езикови умения на целевата група по проекта по писане, говорене и разбиране на английски език, свързани с политиките, процедурите и процесите за вземане на решения в Европейския съюз и други универсални и регионални междуправителствени организации, с които ЕС има партньорства, като ООН, Съвета на Европа, ОССЕ и др.: - способност за излагане в писмен вид на ясни и подробни текстове по широк кръг от теми; - способност за ясно изразяване, развиване на гледна точка по актуален въпрос и обосноваване на предимствата и недостатъците на различни възможности; - способност за общуване с непринуденост и лекота, както и активно участие в разговори и дебати, представяне и защита на мнение/гледна точка; - способност за четене и разбиране на статии и доклади по съвременни теми от процесите на европейския и международен контекст; - умение за разбиране на сравнително дълги лекции или слова, способност за следене на сложна аргументация и др. Чуждоезиковото обучение ще приключва с изпит и издаване на сертификат за успешно завършен курс след проведен тест. Повишаването на знанията и уменията на служителите по терминологичен английски език ще подпомогне изграждането на практически знания и компетенции за разработване и прилагане на конкретни политики и добро управление, лидерство и управление на промяната. Необходимостта от изпълнение на дейността се обуславя от твърде специфичните понятия, с които боравят европейските институции и други международни правителствени организации в своята законодателна и административна дейност, кореспонденция и комуникация, както и от необходимостта от усъвършенстване на разговорните умения на участниците за подобряване на ефективността им при изпълнение на професионалните им задължения при участие в заседания, работни групи, комисии, комитети, конференции и пр. в различните междуправителствени институции на универсално и регионално ниво, по-конкретно в институциите на ЕС и неговите международни правителствени партньори-организации. Чрез изпълнението на тази проектна дейност ще се постигне изпълнението на специфична цел 1 по проекта., Договорена стойност: 571 293.55 , Отчетена стойност: 571 292.22
  • Дейност: Провеждане на профилни обучения за служителите на Дипломатическия институт: В рамките на настоящата дейност ще бъдат проведени обуч. за повишаване на проф. компетентност, квалификацията и уменията на служителите на Дипломатическия институт (ДИ) с оглед укрепване на капацитета му. Изпълн. на дейността е продиктувано от необх. от подобряване и усъвърш. на проф. умения и изпълн. на служебните задължения на служителите на ДИ с цел по-ефект. и по-ефикасно функц. на админ. на ДИ. За адресиране на идентифицир. потребности ще бъдат проведени различни по вид спец. профилни обучения/обучителни програми и/или форуми, и/или конференции за 11 служители на ДИ, като продълж. на индивид. обучения ще бъде индикативно 5 дни. Активно ще бъдат използвани възможностите за обмен на добри практики в различни области с обучителни орг. и институции от други държави - членки на ЕС. По този начин ще се предостави възможност служителите от ДИ профилирано и съобразно тясната им проф. компетентност да осъвременят и усъвършенстват знанията и уменията им в съответната област. Обученията ще се проведат в държави - членки на ЕС, като лекторите на обуч. за служителите от ДИ ще бъдат външни за него, тъй като обуч. ще се провеждат на място в съответния обуч. център или организация от държава - членка на ЕС. Предвижда се заплащане на такса за всички обучения. Чрез реализирането на планираните обуч. служителите на ДИ ще имат възможност да осъвременят, надградят и развият своите умения, да задълбочат познанията си по съотв. приложими тематики от проф. им портфолио, да обогатят квалификацията си чрез участие в различни практически упражн., ролеви игри и симулации от реалния проф. живот, както и да осъществят обмен на най-добри практики, които да пренесат в структурата на бенефициера с оглед укрепване на неговата експертиза, динамика на развитие и институц. капацитет. Обученията ще покриват теми, свързани с компетенциите на ДИ, като посоченият по-долу списък е примерен: -Публична дипломация; -ОВППС на ЕС и Обща политика за сигурност и отбрана (ОПСО); -Енергийна дипломация; -Дипломация и околна среда; -Дипломация и регионална сигурност; -Протокол, етикет и церемониал; -Управление на човешките ресурси и финанси; -Дигитални умения. Посочените примерни теми фигурират под същата или подобна форма в обуч. програма на ДИ. Предложените индикат. теми присъстват постоянно в курсовете на ДИ за обучаеми от България и от чужбина. Голяма част от служителите на ДИ са коорд. на такъв тип курсове, но също така изпълняват задължения по изготвяне на програмите за обуч., на учебни материали и на различни видове интерактивни методи и техники на обуч. под формата на симулационни упражн., ролеви игри и др. Това обуславя необх. координаторите на курсовете да задълбочават непрекъснато познанията си по съществото на една или повече от описаните теми. В този смисъл участието в курсове по такива проблематики ще повиши пряко експертната подготовка и ефект. в работата на служителите на ДИ, ангажирани с координаторски функции по обуч. курсове. Предвид продължителното разпространение в световен мащаб на вирусната инфекция COVID-19 и за целите на надлежно изпълн. на проектните ангажименти в срок се предвижда обуч. по дейност 3 да се провеждат и в дигитална среда от разстояние, като в дните на обучение, провеждани онлайн, няма да се заявяват услуги по хотелско настаняване, услуги по осигуряване на самолетни билети и командировъчни. Реализирането на дейността ще допринесе за повишаване на капацитета на служителите на ДИ с оглед активното им участие при разраб. и осъществяването на коорд. политики в областта на обуч. дейности на ДИ. Дейността ще осигури реален принос за развитие на компетенциите на служителите за добро управление и осъществяване на реален диалог и качествена комуникация с всички заинтересовани страни в процеса на разработване и реализиране на политики и мерки, свързани с укрепване на админ. капацитет, уменията и компетенциите на служителите от с-мата на ДИ. Чрез изпълнението на тази проектна дейност ще се постигне изпълн. на специфична цел 1 и 2 от проекта., Договорена стойност: 61 000.00 , Отчетена стойност: 47 992.04
  • Дейност: Разработване и въвеждане на система за управление на съдържанието с модул „е-обучение": В рамките на настоящата дейност е планирано да бъде разработена и внедрена двумодулна система, предназначена за електронно обучение и вътрешна дигитална среда за нуждите на Дипломатическия институт (ДИ). Системата ще бъде обособена на два функционални модула:   А) Модул 1 - система за електронно обучение на потребители, използващи обучителните услуги на ДИ. Тази приложна софтуерна платформа е предвидена: - да дигитализира учебното съдържание и програми на ДИ за неговите потребители; - да осигури възможност за създаване и управление на онлайн курсове; - да обезпечи опции за свързване с външни ресурси, като например обучителни материали от други уеб сайтове; - да въведе електронни механизми на системите за оценяване и самия процес на оценяване; - да създаде виртуална среда за комуникация и взаимооценяване между курсистите на ДИ с оглед подобряване на качеството на обучението и поставените цели, както и - да служи като дигитално хранилище на видео и аудио материали, лекции, презентации, електронни тестове, задачи и казуси за самоподготовка и пр.   Б) Модул 2 – вътрешна дигитална среда за едновременно споделяне на информация между служителите на ДИ. Тази приложна софтуерна платформа е предвидена: - да организира в единно вътрешно цифрово пространство всички процеси, работни и официални документни и преписки на служителите на Дипломатическия институт; - да предостави достъп до различни инструменти за споделяне на файлове, които са базирани на принципа на облачните технологии, включително с функции за съхранение и следене на трансферите; - да предостави възможност за качване на документи без ограничение в размера на файла и времето на съхранение; - да предостави възможност за категоризиране на документите по проекти и дейности спрямо ресора на всеки от длъжностните лица на ДИ, както и - да осигури възможност за достъп с потребителско име и парола в е-системата за обмен на данни и информация и възможност за съвместна работа над проекти чрез  „Shared“ папки за общ достъп на лица с различен достъп до системата. Необходимостта от изпълнение на дейността е обусловена от следните обстоятелства: - в резултат на дълбочинно проучване сред ръководния и експертен състав на ДИ, проведено в рамките на дейност 5 от успешно изпълнен проект по процедура № BG05SFOP001-2.004 от ИГРП 2016 на ОПДУ, е идентифицирана належаща потребност от осъвременяване на средата на предлаганите от Института обучителни услуги, както и пространството на споделяне на вътрешноведомствена информация за оптимизиране на експертната и административна работа на длъжностните лица от системата на ДИ; - предвид все по-нарастващият обем от дигитални услуги, които обучителните институции предлагат на потребителите, ДИ е необходимо да съчетае конвенционалните методи на обучение със съвременните средства и инструменти на споделяне на информация, което е важен мотив чрез настоящия проект Институтът да усъвършенства своето портфолио от дигитални услуги с оглед адресиране на нуждите на целевата група и посрещане на съвременните изисквания за наличие на електронен достъп до обучително съдържание и среда за обмен на обучителна информация; Чрез въвеждането в практиката на Института на двумодулната електронна система ще се изпълни в пълен обем очакваният резултат за функционираща система за електронно обучение и дигитална среда за едновременно споделяне на информация за обучителните нужди на ДИ в дългосрочен план и след жизнения цикъл на проекта. Това ще позволи институционалният, административният и експертен капацитет на Института да бъде развит и повишен в още по-голяма степен в комбинация с и като продължение на очакваните резултати по линия на дейност 3 от настоящия проект и като продължение на постигнатите резултати от успешно изпълнен проект по процедура № BG05SFOP001-2.004 от ИГРП 2016 на ОПДУ. Чрез изпълнението на тази проектна дейност ще се постигне изпълнението на специфична цел 2 по проекта., Договорена стойност: 57 400.00 , Отчетена стойност: 57 400.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Николай, Договорена стойност по проекта*: 30 000.00 , Отчетена стойност**: 30 000.00
  • Изпълнител: Здравко, Договорена стойност по проекта*: 11 405.00 , Отчетена стойност**: 11 543.42
  • Изпълнител: Стефан, Договорена стойност по проекта*: 2 660.00 , Отчетена стойност**: 2 520.00
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 690.00 , Отчетена стойност**: 4 290.00
  • Изпълнител: Ивана, Договорена стойност по проекта*: 1 165.00 , Отчетена стойност**: 1 303.23
  • Изпълнител: Кирил, Договорена стойност по проекта*: 19 520.00 , Отчетена стойност**: 1 065.21
  • Изпълнител: Глюкит ООД, Договорена стойност по проекта*: 48 000.00 , Отчетена стойност**: 48 000.00
  • Изпълнител: МАСТЪР-ПИК ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 105 292.00 , Отчетена стойност**: 105 299.04
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА СВ.ГЕОРГИ ПОБЕДОНОСЕЦ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 890.00 , Отчетена стойност**: 4 680.00
  • Изпълнител: Симеон, Договорена стойност по проекта*: 1 820.00 , Отчетена стойност**: 1 969.49
  • Изпълнител: АТЛАС ТРАВЕЛС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 000.00 , Отчетена стойност**: 7 801.15
  • Изпълнител: ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР БРИТАНИКА ООД, Договорена стойност по проекта*: 565 293.55 , Отчетена стойност**: 565 292.22
  • Изпълнител: Снежана, Договорена стойност по проекта*: 360.00 , Отчетена стойност**: 402.71
  • Изпълнител: Андриана, Договорена стойност по проекта*: 860.00 , Отчетена стойност**: 860.00
  • Изпълнител: Николай, Договорена стойност по проекта*: 3 400.00 , Отчетена стойност**: 3 400.00
  • Изпълнител: Васил, Договорена стойност по проекта*: 1 015.00 , Отчетена стойност**: 1 135.43
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ ЗА НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА И РАЗВОЙНА ДЕЙНОСТ Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 131 929.20 , Отчетена стойност**: 80 366.94
  • Изпълнител: Иванка, Договорена стойност по проекта*: 10 000.00 , Отчетена стойност**: 10 378.87
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой подкрепени нови/ осъвременени обучителни модули за администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 2 Обучени служители от администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 916.00 , Достигната стойност: 1 793.00
Индикатор 3 Служители от администрацията, успешно преминали обученията с получаване на сертификат, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 700.00 , Достигната стойност: 1 770.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 975 445.45 BGN
БФП 975 445.45 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 975 445.45 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изработване и печат на учебни помагала, информационни и рекламни материали, Прогнозна стойност: 9 880.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 с наименование „Изработване и печат на учебни помагала“
    Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА СВ.ГЕОРГИ ПОБЕДОНОСЕЦ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 890.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 с наименование „Изработване, печат и разпространение на материали за обучаеми и други целеви групи на Дипломатическия институт“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 690.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Кетъринг услуги и сервизно обслужване, Прогнозна стойност: 101 291.67
  • Обособена позиция 1: „Кетъринг услуги и сервизно обслужване“
    Изпълнител: МАСТЪР-ПИК ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 105 292.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж и съпътстващи дейности, свързани с провеждане на обучения на служителите от Дипломатическия институт, Прогнозна стойност: 9 166.67
  • Обособена позиция 1: „Осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж и съпътстващи дейности, свързани с провеждане на обучения на служителите от Дипломатическия институт“
    Изпълнител: АТЛАС ТРАВЕЛС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на обучения по терминологичен английски език по европейски и международни въпроси, Прогнозна стойност: 703 000.00
  • Обособена позиция 1: „Провеждане на обучения по терминологичен английски език по европейски и международни въпроси”
    Изпълнител: ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР БРИТАНИКА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 565 293.55
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Разработване на система за управление на съдържанието с модул „е-обучение", Прогнозна стойност: 66 666.67
  • Обособена позиция 1: Разработване на система за управление на съдържанието с модул „е-обучение"
    Изпълнител: Глюкит ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN