Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-0101-C01
Наименование на проекта "Подобряване на производствения капацитет в "СМИЛКОВ" ЕООД"
Бенефициент 101742347 СМИЛКОВ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 23.12.2015
Дата на стартиране 23.12.2015
Дата на приключване 29.09.2016
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Благоевград, гр.Благоевград

Описание

Кратко описание на проекта
„СМИЛКОВ” ЕООД е дружество, създадено през 2006 г. и към настоящия момент е най-голямата печатница в Област Благоевград, специализирана в листов офсетов печат. Основните етапи на производствения процес обхващат предпечат; експонация и монтаж; печат и довършителни процеси. Дружеството инвестира непрекъснато в подобряване на производствения процес с цел да отговаря на актуалните тенденции на производство в бранша и на динамиката и развитието на потребителското търсене и изисквания. С оглед на това се предвижда реализацията на настоящия проект, имащ за основна цел повишаването на производствения капацитет и засилването на експортния потенциал на “Смилков” ЕООД.
Проектът ще се реализира посредством изпълнението на следните допустими по настоящата процедура дейности: 
1) Дейност за подобряване на производствените процеси; 
2) Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги; 
3) Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията; 
4) Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес, 
които представляват инвестиция в дълготраен материален актив – специализирана цветна офсетна печатна машина– 1 брой, свързана с разширяването на капацитета на съществуващия стопански обект.
Проектните дейности и очакваните в следствие на тяхната успешна реализация резултати ще допринесат за ефективно преодоляване на проблемите и ограниченията пред развитието на дружеството, свързани с липса на достатъчен производствен капацитет, използване на морално остарели технологии и високи производствени разходи, както и по-ниско качество на произвежданите продукти и невъзможност за разширяване на асортимента. Проектът попада и в приоритетите на настоящата процедура, свързани с тематично приоритизиране, устойчиво развитие и участие в процедури по ОПК.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Специализирана цветна офсетна печатна машина - 1 брой): Дейността представлява инвестиция в ДМА -специализирана цветна офсетна печатна машина-1бр., свързана с разширяването на капацитета на съществуващия стопански обект. Закупуването й е планирано поради необходимостта от оптимизиране на производствения процес посредством ефективно преодоляване на произтичащите от техническите и функционални характеристики на наличните печатни машини ограничения пред развитието на печатницата. Изпълнението на дейността ще доведе, от една страна, до увеличаване обемите на производство посредством създаване на необходимите технологични предпоставки за печат на цветни продукти формат 50х70, като печатът на продукти 50х70 е ограничен към момента единствено до капацитета на наличната морално остаряла печатна машина формат 52х74 – 4000 листа/ч. и до едноцветен печат. Инвестицията, от друга страна, ще доведе до реализацията на по-големи обеми печат на цветни продукти 35х50, сега ограничени до капацитета на наличната цветна печатна машина малък формат - 12000 листа/ч. Производственият капацитет, в следствие на инвестицията, ще се увеличи с 15000 листа/час при оптимални други условия – по отношение на печат на продукти 50х70 увеличението е 3,75 пъти, а при формат 35х50 – 2,5 пъти. Производственият процес ще бъде подобрен и поради оптимизиране на времето за подготовка за печат, в т.ч. от по-бързото изпълнение благодарение на инвестицията в съвременно оборудване с висока скорост на печат, формат 50х70 (очакван среден процент на намаление на времето, необходимо за изпълнение на печат: с 81,73%). Печатницата ще бъде по-гъвкава поради възможността за много бърза пре-настройка на машината и преминаване към производство от един на друг продукт, както и поради наличието на съвременно автоматизирано управление, позволяващо запаметяване на различни тиражи и оптимизиращо производствения процес. Ще се елиминира рискът от непредвидени стопове и брак на продукция благодарение на автоматизиран контрол на производствения процес и качеството. Инвестицията ще допринесе за оптимално оползотворяване на производствени мощности в процесите, предхождащи печата, както и на довършителните процеси, което ще повиши ефективността на цялостния производствен процес. Ще се премахне и буферът между печата и довършителните процеси поради наличието на бързо и директно сушене при преминаване на листата в машината – за разлика от процеса при сегашната машина формат 50х70, при употребата на която листовете съхнат след извеждането им от машината от 0,5 до 1 час. Подобреният производствен процес и капацитет ще премахнат ограниченията, налагащи към момента печатницата да отказва поръчки, като инвестицията ще направи възможно и изпълнението на печат на продукти с тираж над 3000 бр. и то при кратки срокове и конкурентна цена, благодарение на оптималния разход и ресурна ефективност на планираното за закупуване оборудване. Ще се елиминира рискът от загуба на пазарни позиции, както и ще се създадат предпоставки за повишаване конкурентоспособността и разширяване на пазарния дял. Дейността съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на СЦ и резултати на ИП 2.2. от ПО 2 на ОПИК при най-адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Стъпки за реализация на дейността: 1) Сформиране на екип по проекта, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури за избор на изпълнители (1-ви мес.); 2)Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти мес.)– в т.ч. изготвяне и предоставяне за публикуване на Публичното съобщение за събиране на оферти, провеждане и обосновка на избора; 3) Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти мес.) и предоставяне на документите за осъществяване на последващ контрол; 4) Доставка и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 9-ти мес.); 5) Монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти до 10-ти мес.). През целия период на изпълнение екипът ще съблюдава стриктно за изпълнение на задълженията по Регл. 1303/2013., Договорена стойност: 1 298 671.12 , Отчетена стойност: 516 340.00
  • Дейност: Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Специализирана цветна офсетна печатна машина - 1 брой): Дейността представлява инвестиция в ДМА - цветна офсетна печатна машина - 1 брой, свързана с разширяването на капацитета на съществуващия стопански обект. Инвестицията в специализирана офсетна печатна машина, голям формат, която разполага с не по-малко от 4 печатни секции и лакираща секция, ще допринесе за изпълнението на дейността посредством създаване на необходимите технологични предпоставки за добавяне на нови характеристики на съществуващите продукти – лакиране на печатните продукти, подобряване на тяхното качество, както и цветен печат на продукти с голям формат (50х70). Планираната инвестиция е съобразена напълно със стремежа на организацията за повишаване на качеството на печат и води пряко до постигане на тази цел, благодарение на наличието на съвременни технологии, оптимизиращи производствения процес и контрола на качеството, респективно – подобряване качеството на крайния продукт. Неразделен компонент от съвременните специализирани печатни машини е наличието на спектрофотометър за постоянен контрол на качеството на цветовете, което позволява пълна автоматизация на контрола и проследяване на това, дали мастилото е достатъчно или е в повече и в случай на необходимост - извършване на автоматична корекция на количеството му. Планираната инвестиция, с оглед на тенденциите в технологичното развитие на оборудването в бранша, следва да разполага с темперирана мастилница – за охлаждане на валовете в печатарската машина с цел поддържане на постоянно качество на печата. Пълната автоматизация на процеса по контрол на качеството на цветовете ще минимизира риска от грешки, породени от човешкия фактор и ще резултира в постигане на основната цел на производствения процес - постигането на еднакви отпечатъци. Специализираната печатна машина ще осигури и необходимите технологични предпоставки за осъществяване на бързо и директно сушене при преминаване на листата в машината – това обстоятелство също ще доведе до подобряване на съществуващите продукти. Лакиращата секция на планираната за закупуване печатна машина ще позволи предлагането на лакирани печатни продукти (продукти с надпечатен лак). Лакирането ще доведе до добавяне на нови характеристики на съществуващите продукти, тъй като към момента на подаване на настоящото проектно предложение печатницата може да предложи единствено ламиниране като покритие. Същевременно – лакът повишава значително устойчивостта, подобрява външния вид и качеството на продуктите. Посредством изпълнението на настоящата дейност чрез закупуването на цветна офсетна печатна машина с формат не по-малък от 53х74, печатницата ще може да добави и нова характеристика към настоящите произвеждани продукти с голям формат 50х70, а именно – цветен офсетов печат, тъй като към момента се произвеждат само едноцветни продукти с голям формат, а цветният печат е ограничен единствено до продукти с формат 35х50. Дейността съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на специфичната цел и резултати на ИП 2.2. от ПО 2 на ОПИК при най-адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Стъпки за реализация на дейността: 1) Сформиране на екип по проекта, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури за избор на изпълнители (1-ви месец); 2)Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец)– в т.ч. изготвяне и предоставяне за публикуване на Публичното съобщение за събиране на оферти, провеждане и обосновка на избора; 3) Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) и предоставяне на документите от проведения избор за осъществяване на последващ контрол; 4) Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 9-ти месец); 5) Монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти до 10-ти месец). През целия период на изпълнение на проектната дейност екипът по проекта ще съблюдава стриктно за изпълнение на задълженията по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Специализирана цветна офсетна печатна машина - 1 брой): Дейността представлява инвестиция в дълготраен материален актив - специализирана цветна офсетна печатна машина - 1 брой, свързана с разширяването на капацитета на съществуващия стопански обект. Инвестицията в специализирана офсетна печатна машина, която разполага с не по-малко от 4 печатни секции и позволява печат на продукти с голям формат 50х70 ще допринесе за изпълнението на дейността посредством създаване на необходимите технологични предпоставки за добавяне към продуктовото портфолио на печатницата на цветен печат на продукти с голям формат - 50х70, което към настоящия момент е на практика невъзможно поради ограниченията, наложени от наличната морално остаряла и амортизирана печатна машина с формат 52х74, използвана само за печат на едноцветни поръчки с голям формат. В следствие на изпълнението на дейността ще бъде разширен асортиментът посредством включването на цветен печат на продукти с голям формат, сред които: - Добавяне в групата на “Отпечатани рекламни проспекти, плакати и подобни печатни рекламни материали, без търговски каталози” на: Рекламни брошури и проспекти (цветни, формат 3 пъти А4); Плакати и карти с формат 50х70; рекламни подложки за хранене с формат 50х70; хартиени торбички, разгънат формат 50х70 и картонени опаковки, разгънат формат 50х70, папки и други картонени изделия. - В групата на “Отпечатани книги, брошури и подобни печатни издания, на отделни листа, дори сгънати” ще се добави печат на цветни книги, като същевременно ще може да бъде увеличено количеството на списанията, каталозите и вестниците поради повишения производствен капацитет и възможността за печат на изделия с голям тираж над 3000 бр. - В групата на “Други отпечатани продукти, некласифицирани другаде” ще бъде добавен печат на цветни календари с голям формат (50х70). Асортиментът на предлаганите покрития на печатните продукти към настоящия момент е ограничен единствено до ламиниране, като в следствие на реализацията на настоящата дейност той ще бъде разширен чрез добавяне на възможността за лакиране на продуктите, благодарение на наличието на лакираща секция на планираната за реализация инвестиция в специализирана цветна офсетна печатна машина. Разнообразяването на асортимента се разглежда като абсолютно необходимост с оглед развитието на предприятието в съответствие с актуалните пазарни потребности и търсене и постигане на целите на проекта, свързани с повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на кандидата. Проектната дейност съответства напълно на целите на оперативната програма и води до постигане на специфичната цел и резултати на Инвестиционен приоритет 2.2. “Капацитет за растеж на МСП” от Приоритетна ос 2 на ОПИК при най-адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Стъпките за реализация на дейността са: 1) Сформиране на екип по проекта, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури за избор на изпълнители (1-ви месец); 2)Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец)– в т.ч. изготвяне и предоставяне за публикуване на Публичното съобщение за събиране на оферти, провеждане и обосновка на избора; 3) Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) и предоставяне на документите от проведения избор за осъществяване на последващ контрол; 4) Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 9-ти месец); 5) Монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти до 10-ти месец). През целия период на изпълнение на проектната дейност екипът по проекта ще съблюдава стриктно за изпълнение на задълженията по Регламент 1303/2013 относно мерките за комуникация и информация., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Специализирана цветна офсетна печатна машина - 1 брой): Дейността представлява инвестиция в ДМА - специализирана цветна офсетна печатна машина -1бр., свързана с разширяването на капацитета на съществуващия стопански обект. Инвестицията ще допринесе за изпълнението на дейността посредством внедряването на високо-технологично решение за оптимизиране на производствения процес и минимизиране използването на суровини, имащо пряк положителен ефект върху природните ресурси. Важен измерител за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производството в следствие на настоящата проектна дейност е създаването на предпоставки за намаляване на макулатурите - минимално необходимия технологичен брак при подготовка и по време на печат. Броят на листата за подготовка, ще се намали поради спецификата на подавателните системи на печатните машини от ново поколение в сравнение с наличното старо оборудване към момента, както и минимизиране броя необходими подготовки за печат. Количеството влагана в производството хартия, като основна суровина, ще се намали средно с 14,82%. Автоматизираният контрол на качеството по време на печат ще доведе до елиминиране на рисковете и субективния фактор при механичен контрол и съответно ще направи възможна липсата на брак на готова печатна продукция. Планираната за реализация инвестиция в машина с не по-малко от 4 печатни секции води до липса на необходимост от смяна на цветовете в секциите, респективно – миенето им в процеса на печат. С наличната сега печатна машина с 1 секция за печат на продукти 50х70–при хипотетично изпълнение на поръчка за 4 цветен печат ще се наложи накъсване на производствения процес с цел измиване на секцията след всяко от 4-те на брой отпечатвания и добавяне на всеки един от желаните цветове, което е свързано с употреба на миещи средства, вредни за околната среда. Необходимостта от миене на секциите ще бъде избегната напълно с реализацията на планираната инвестиция, ще се постигне ресурсна ефективност и ефикасност на производствения процес и ще е налице пряк положителен екологичен ефект. С реализацията на инвестицията ще се оптимизира и количеството влагано в производството мастило като основна суровина, посредством елиминиране загубата на мастило, която е налице при смяна на мастилото в печатните секции, от една страна, а от друга – благодарение на автоматизирания контрол на качеството на цветовете, който позволява автоматична корекция на количеството мастило и оптималното му оползотворяване. Средното очаквано намаление на влаганото мастило при оптимални други условия е 11,39%. В резултат от изложеното, ще се намали себестойността с 37,52% в комбинация и със значителното намаление на необходимото време за изпълнение на печат. Изложените ефекти представляват реален измерител за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност посредством внедряването на модерно технологично оборудване, оптимизиращо производствения процес и водещо до минимизиране използването на суровини и до постигане на пряк положителен ефект върху природните ресурси, в т.ч. биоразнообразието. Дейността съответства напълно на целите на ОП и води до постигане на СЦ и резултати на ИП 2.2. от ПО 2 на ОПИК при най-адекватно съотношение между очакваните разходи и ползи. Стъпки за реализация:1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури за избор на изпълнители (1-ви мес.); 2)Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти мес.)– в т.ч. изготвяне и предоставяне за публикуване на Публичното съобщение за събиране на оферти, провеждане и обосновка на избора; 3) Сключване на договор с избран изпълнител (от 3-ти до 4-ти мес.) и предоставяне на документите от проведения избор за последващ контрол; 4) Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 9-ти мес.); 5) Монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти до 10-ти мес.). През целия период на изпълнение екипът по проекта ще съблюдава стриктно за изпълнение на задълженията по Регл. 1303/2013 ., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ХАЙДЕЛБЕРГ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 580 882.50 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 26.90 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.73 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 34.62 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.36 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 365 200.00 , Достигната стойност: 363 006.19

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 298 671.12 BGN
БФП 584 402.00 BGN
Собствено финансиране 714 269.12 BGN
Общо реално изплатени суми 580 882.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на Специализирана цветна офсетна печатна машина - 1 брой, Прогнозна стойност: 1 298 671.12

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN