Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.057-0109-C02
Наименование на проекта Умения на бъдещето – квалификация и компетентности за заетите в производството на Мастер - Пластик ООД
Бенефициент 131192304 МАСТЕР-ПЛАСТИК ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 07.01.2020
Дата на стартиране 07.01.2020
Дата на приключване 09.03.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Мастер-Пластик ООД вече 15 години реализира своята икономическа дейност в производството на алуминиева и PVC дограма. Предприятието успешно реализира своята продукция на българския и отскоро на европейския пазар с обекти в 10 големи градове в страната, Гърция и Сърбия. Поредният успешно изпълнен етап в развитието на дружеството е довел до внедряването на високотехнологично оборудване. Дългосрочната стратегия на дружеството предвижда повишаване на конкурентоспособността на националния и европейския пазари на база увеличение на производствения му капацитет, намаляване на разходите за основните ресурси, оптимизиране на производствените процеси и увеличаването на производителността на труда. С поглед в бъдещето, Мастер-Пластик ООД осъзнава необходимостта от добре подготвени и висококвалифицирани кадри, отговарящи на бързите темпове на развитие на технологиите в индустрията. В тази връзка ръководството на дружеството се е наело с нелеката задача непрекъснато и регулярно да провежда надграждащи обучения на увеличаващия се персонал. Като естествено продължение на тази политика се формира настоящото проектно предложение с основна цел: 
Повишаване професионалните умения и придобиване на ключови компетентности на заетите в дружеството лица с приобщаване на неактивни/безработни лица до 29г и на такива от 30 до 54г в процесите на обучение и трудова заетост.
Изпълнението на заложените дейности за: 
1. Предоставяне на обучения за повишаване на професионална квалификация на заети и неактивни/безработни лица;
2. Обучение по Ключова компетентност 2 и 
3. Включване в несубсидирана заетост на мин.50% от успешно обучените неактивни/безработни лица,
ще допринесе за изпълнение целите на процедурата за създаване на устойчива трудова заетост чрез учене през целия живот и придобиване на адекватни за бизнеса квалификация/умения, с което ще се създават необходимите предпоставки за постигане на конкурентна и развиваща се икономика, основаваща се на знанието и технологичното развитие.
Дейности
  • Дейност: Включване на общо 156 лица, от които 154 заети в дружеството и 2 неактивни/безработни лица в субсидирани обучения по придобиване и повишаване на професионална квалификация: Основната цел на дейността е придобиването на адекватни знания и умения с цел запазване на работните места и заемането на нови такива, както и за осигуряване възможности за повишаване на знанията и уменията на неактивни/безработни младежи до 29г. и лица на възраст от 30 до 54г. с цел повишаване пригодността им за заетост и конкурентоспособността им за реализиране на пазара на труда. В рамките на тази дейност ще се придобият професионални квалификации за общо 156 лица, от които 154 заети в дружеството на работа по силата на трудов договор, както и за 2 незаети/безработни лица: 1 младеж на възраст до 29 и 1 лице от 30 до 54г. Сформирани са няколко подгрупи за придобиване на професионална квалификация по различни специалности и квалификационни степени, в зависимост от спецификата на работното място, задълженията, които съответните лица изпълняват и/или ще изпълняват, компетентностите, които са им необходими, за да могат успешно да се справят с възложените им задачи и отговорности. При разработването на проектното предложение подборът на професионалните обучения, включени в него, е съобразен както с нуждите и плановете за развитие на дружеството, породени от характера на дейността му и въвеждането в експлоатация на съвременни технологични машини, така и с конкретните дейности на предвидените за обучение лица. Всички професионални обучения ще се осъществяват в съответствие с изискванията на ЗПОО. Професиите и специалностите са включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката. Обученията ще доведат до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверена със съответните документи съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО. Възлагането на обученията по всяка професия ще бъде осъществено чрез провеждане на избор на външен/и изпълнител/и с публикуване на публична покана, в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160, които задължително трябва да притежава/т валидна лицензия от НАПОО. Разпределението на хорариума между теория и практика ще бъде възложено като ангажимент на изпълнителя с указания за прилагане на съвременни подходи и методи с практическо ориентиране на учебния процес, съблюдавайки изискванията и очакванията на Мастер-Пластик ООД Предвидени са обучения по следните специалности и групи лица: - 103 заети в дружеството лица за III СПК - Специалност "Индустрия" с код 3451201 от Професия "Икономист" (345120) на професионалното направление Администрация и управление, 345 Обученията по тази специалност ще бъдат с продължителност минимум 960 уч.ч, в смесена форма. Стойността на обучението за тази целева група се определя на база единична цена от 1 800лв, за всяко лице и общо за 103 заети лица: 185 400лв - 15 заети лица за Професия 341040 - "Търговски представител" и Специалност 3410401 "Търговия на едро и дребно" - III СПК, Обученията по тази специалност ще бъдат с продължителност минимум 960 уч.ч. в дистанционна форма на обучение през онлайн платформа Стойността на обучението за тази целева група се определя на база единична цена от 1 800 лв, за всяко лице и общо за 15 заети лица: 27 000 лв. - 17 заети лица по направление 345 - "Администрация и управление", Професия 345120 – "Икономист" и Специалност: 3451204 – "Икономика и мениджмънт" от III СПК с продължителност от 960 уч.ч., в дистанционна форма на обучение през онлайн платформа и единична цена от 1 800 лв./лице. Общата стойност за 17 заети лица възлиза на 30 600лв. - 21 лица, от които 19 заети по силата на трудов договор в Мастер-Пластик ООД лица и 2 новонаети неактивни/безработни лица, включени за обучение по специалност 3450801 Снабдител - I СПК от професия 345080 Снабдител по направление "Администрация и управление" с код 345 от I СПК с продължителност от 300 уч.ч. и единична цена от 600 лв. и обща сума за заетите лица от 11 400 лв. и по 600 лв. за всяко от неактивни/безработни лица. Обученията ще се провеждат в смесена форма, през онлайн платформа и присъствена практика., Договорена стойност: 255 600.00 , Отчетена стойност: 237 600.00
  • Дейност: Включване на общо 156 лица, от които 154 заети в дружеството и 2 неактивни/безработни лица в субсидирани обучения по Ключова компетентност 2 - Общуване на чужди езици: В рамките на тази дейност ще се придобият езикови компетентности по Ключова компетентност 2 - Общуване на чужди езици от общо 156 лица, от които 154 заети в дружеството и 2 неактивни/безработни лица. Ръководството на Мастер-Пластик ООД внимателно е анализирало и преценило необходимостта от това обучение, чието реализиране ще даде възможност на служителите да получат знания по езици, който са пряко обвързани с изпълняваните от тях задължения. В рамките на целевата група са сформирани три подгрупи, съобразно предвидените за изучаване езици в проекта, съгласно спецификата на работното място, задълженията, които съответните лица, включени в обучението, изпълняват и в зависимост от нужните им езикови компетентности, за да могат успешно да се справят с възложените им задачи и отговорности и цялостната стратегия за развитие на бизнеса на дружеството. Мастер-Пластик ООД реализира продукцията си вече извън територията на страната. За кратко време се утвърди на Гръцкия и Сръбския пазар, където дружеството вече има офиси и складови бази. Водят се преговори и предстои подписването на договори с партньори в Германия и Австрия. От друга страна липсата на езикова компетентност в голяма част от персонала създава трудности, чието преодоляване трябва да започне спешно и решението за това е организирането и провеждането на масови, а не индивидуални и инцидентни, обучения по Ключова компетентност 2 -Общуване на чужд език за всички нива в дружеството с цел покриване на идентифицираната потребност от езикова култура за работа с доставчици, контрагенти и клиенти. В тази връзка и имайки предвид всичко това е направено следното разпределение: - 60 заети лица за изучаване на гръцки език - 60 заети лица за изучаване на немски език - 34 заети лица за изучаване на английски език - и 2 безработни/неактивни лица: 1младеж до 29г. и 1 на възраст над 30 до 50 г., които ще бъдат включени в някоя от гореописаните чуждоезикови групи, след тяхното идентифициране и оценка на резултатите от входящите тестове за определяне на ниво. Определянето на стартовото ниво за трите степени на обучение, заложени в процедурата, за немски и английски език ще бъде съобразено с нивото на знания на заетите лица, включени в обучението за тази ключова компетентност, чрез провеждане на входящ тест от избраната обучаващата организация/институция. В зависимост от резултатите ще се определят съответните групи при необходимост. За гръцкия език е предварително определено, че ще бъдат изучавани А1, А2 и Б1. Успешно постигнатите нива на знания и умения ще се удостоверят с документ съгласно Европейската квалификационна рамка. За по-голяма гъвкавост, ефективност и ефикасност обучението по тази ключова компетентност е предвидено да бъде организирано дигитално през on-line платформа с продължителност от минимум 300 учебни часа. Стойност на обучението за заетите 154 лица възлиза на 107 800 лв - по 700 лв./човек, както и за всяко неактивно/безработно лице от по 700 лв. Общата стойност на чуждоезиковото обучение по проекта е 109 200 лв. И тук е спазено изискването поне 50% от включените в обучение да са със средно или по-ниско образование и/или над 54г. Съгласно условията за кандидатстване всяко лице може да взема участие само в едно обучение за придобиване на професионална квалификация и в едно обучение по ключова компетентност, което е спазено при настоящето проектно предложение., Договорена стойност: 109 200.00 , Отчетена стойност: 107 800.00
  • Дейност: Осигуряване на несубсидирана заетост на безработно/неактивно лице до 29 години и безработно/неактивно лице на възраст от 30 до 54г.: За изпълнението на настоящата дейност ще бъде осигурена несубсидирана заетост на 1 младеж до 29 години, и 1 неактивно/безработно лице на възраст от 30 до 54г., които след успешно завършване на обученията ще бъдат назначен на длъжност – Снабдител с код 3450801 Целта на дейността да предостави възможност на 2 лица (неактивни/безработни на възраст до 29г. и такива на възраст от 30 до 54г.) от целевата група да усвоят знания и умения в сферата на производството на PVC и алуминиева дограма, теоретични знания и култура при боравене с информация и документация, както и използването на съвременни информационни и комуникационни технически средства и свободна комуникация на чужд език, чрез което да се осигури устойчива заетост на минимум 50% от тях в Мастер-Пластик ООД за период от най-малко 3 месеца. Планирането и разпределението на необходимия брой лица е направено, според възможностите да бъдат изпълнение условията и интензитета на дейността, независимо че стратегията на дружеството предвижда приобщаването на значително по-голям брой неактивни/безработни лица. За избора на неактивни/безработни лица ще се използват различни методи: - Изискванията за необходимото ново работно място ще бъдат предадени на представителите на ДБТ, с които ще се поддържа непрекъсната кореспонденция; - ще бъдат публикувани обяви в сайтове в Интернет; - при необходимост ще се използват услуги и на лицензирани посреднически агенции на пазара на труда. След успешното завършване на обученията с тях ще бъде сключен срочен трудов договор при пълно работно време, спрямо Българското Законодателство. На лицата ще бъде осигурено месечно възнаграждение, съгласно Минималния осигурителен доход при пълно работно време и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, попадаща в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период от 3 месеца. Съгласно условията за кандидатстване за новонаетите лица възнаграждението ще се изчислява на база Минимален осигурителен доход за 2019г. - 560 лв. без включени осигуровки. Осигурителните вноски за сметка на работодателя, отчитайки категорията труд и класа на травматизъм ( 0,9% ТЗПБ) възлизат на стойност от 108,75 лв. за месец за лице. Общата сума, необходима за тази длъжност за осигуровки за сметка на работодател за новоназначено лице и за период на несубсидирана заетост от 3 месеца възлиза на 326,25 лв., а за двамата новонаети - на стойност 652,50 лв. Осигуровките за сметка на работодателя за новонаетите служители за периода от 3 месеца, ще бъдат заложени като разход по проекта. На новоназначените лица ще бъде разработена длъжностна характеристика, с която ще бъдат регламентирани задълженията за длъжността за периода на заетост. За осигуряване на нормално протичане на работния процес, ще се осигурят всички необходими материали и консумативи и ще бъде проведен инструктаж за здравословен и безопасен труд и работа с действащите в дружеството системи за оперативна дейност и качествен контрол., Договорена стойност: 652.50 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници, придобили квалификация при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 154.00 , Достигната стойност: 159.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията са придобили квалификация или имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 3 Заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 154.00 , Достигната стойност: 209.00
Индикатор 4 Безработни и неактивни лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 345 400.00 BGN
БФП 207 240.00 BGN
Собствено финансиране 138 160.00 BGN
Общо реално изплатени суми 207 240.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: “Избор на изпълнител за организиране и провеждане на обучения за повишаване на уменията на лицата от целевите групи в „Мастер-Пластик“ ООД, както следва: ОП 1: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия "Икономист" (345120) за Специалност "Индустрия" (3451201) - III СПК ОП 2: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия "Икономист ", код 345120 за Специалност " Икономика и мениджмънт" с код 3451204 - III СПК ОП 3: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия 341040 "Търговски представител" и Специалност 3410401 "Търговия на едро и дребно" - III СПК ОП 4: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия 345080 „Снабдител“ за Специалност 3450801 „Снабдител“ - I СПК ОП 5: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на ключови компетенции по "Общуване на чужди езици",“, Прогнозна стойност: 364 800.00
  • Обособена позиция 1: ОП 1: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия "Икономист" (345120) за Специалност "Индустрия" (3451201) - III СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ОП 2: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия "Икономист ", код 345120 за Специалност " Икономика и мениджмънт" с код 3451204 - III СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: ОП 3: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия 341040 "Търговски представител" и Специалност 3410401 "Търговия на едро и дребно" - III СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: ОП 4: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия 345080 „Снабдител“ за Специалност 3450801 „Снабдител“ - I СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: ОП 5: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на ключови компетенции по "Общуване на чужди езици"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 6: ОП 1: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия "Икономист" (345120) за Специалност "Индустрия" (3451201) - III СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 7: ОП 2: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия "Икономист ", код 345120 за Специалност " Икономика и мениджмънт" с код 3451204 - III СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 8: ОП 3: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия 341040 "Търговски представител" и Специалност 3410401 "Търговия на едро и дребно" - III СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 9: ОП 4: Организиране и провеждане на професионални обучения по Професия 345080 „Снабдител“ за Специалност 3450801 „Снабдител“ - I СПК
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 10: ОП 5: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на ключови компетенции по "Общуване на чужди езици"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN