Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0254-C03
Наименование на проекта За достоен и независим социален живот на нуждаещите се
Бенефициент 000159682 ОБЩИНА РУЖИНЦИ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 30.05.2016
Дата на стартиране 01.06.2016
Дата на приключване 01.04.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Ружинци

Описание

Кратко описание на проекта
Подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване във връзка с потребностите, на хора с увреждания и хора над 65г.в невъзможност за самообслужване, чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда за лица в невъзможност за самообслужване и за лица с увреждане и техните семейства. Гарантиране достъп до здравни услуги и развитие на социалните услуги в общността, както и улесняване достъпа на лицата с увреждане до заетост.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Организация и управление на проекта: Екипът за управление на проекта включва: Ръководител - 1бр. , счетоводител - 1 бр., координатор - 1 бр. Ръководителя по проекта организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта, извършва цялостна организация на работа на екипа на проект, насочва лицата/семействата към консултиране и/или индивидуална социална работа, контролира и отговаря за правилното разходване на средствата в рамките на проекта, контролира процеса на обучение на персонала на Центъра за почасови услуги, утвърждава планове, програми, работни планове, процедури и др. Координатор по проекта координира действията на екипа, отговаря за презентирането на проекта и резултатите от него, отговаря за обмена на информация по проекта, подпомага ръководителя на проекта при изпълнението на функциите му, подпомага изготвянето на отчетите по проекта, изготвя документи и справки и изпълнява административни задачи. Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта (без финансовата документация), води кореспонденцията и поддържа необходимия регистър, изготвя тристранните договори за услуга, поддържа и изготвя необходимата документация съгласно трудовото законодателство (КТ и КСО). Счетоводителя по проекта организира цялата финансово – счетоводна дейност в съответствие с нормативните актове, извършва проверка на разходно оправдателните документи, изготвя финансов отчет и искане за плащане, към което прилага необходимите финансови документи, своевременно регистрира счетоводните операции в съответствие с приложимото законодателство /стандарти и конкретни указания на екипа на управление, изготвя платежни нареждания за разплащане на получени първични документи след проверката им, изготвя месечните и тримесечните отчети и оборотни ведомости, аналитични ведомости и т.н., води регистър на трудовите договори, води дневници с покупки и продажби. Екипът за управление се определя от Кмета на общината, със Заповед. Екипът за управление осъществява дейността си, в съответствие с разписаните и заложени отговорности спрямо длъжността на всеки един от членовете и отговаря за изпълнението на индикаторите на проекта. За осигуряване на материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи- канцеларски материали ще бъде избран изпълнител съгласно процедура по ЗОП. Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг, както и следи за прилагане на методическите насоки за предоставяне на услугата. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращите органи. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства. , Договорена стойност: 38 645.30 , Отчетена стойност: 38 294.22
  • Дейност: Дейност 2: Набиране на експерти и и специализиран персонал за дейността на Центъра : Дейността включва набирането на експерти и специализиран персонал за дейността на Центъра: експерти за изготвяне на първичната индивидуална социална оценка на потребностите на хората с увреждане и хора над 65г в невъзможност за самообслужване: методик и асистент методик за разработване на методика за дейността на Центъра: обучител за провеждането на въвеждащо и поддържащи обучения на персонала на Центъра :социален консултант, консултиращ потребителите и персонала на Центъра: психолог за оказване психологическа подкрепа на персонала и потребителите на Центъра: супервизор за задоволяване потребностите от супервизия на персонала на Центъра: социален работник, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва мониторинг и актуализация на индивидуалните планове на потребителите:фелдшер,който ще осигурява достъпа до здравни услуги на потребителите: рехабилитатор,който ще подпомогне процеса на възстановяване или подобряване на физически способности загубени след наранявания, заболявания, вродени нарушения или от естествения процес на стареене., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3:Разработване на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността включва разработване на методика регламентираща процеса по предоставяне на услугата в общността „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в т. ч. подкрепящи и интегрирани между-секторни услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Разработените правила и процедури в методиката ще дават указания за качествено предоставяне на услугата в практиката и ще предложат инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. В методиката ще са подробно описани различните дейности при доставката на услугата. Методиката ще включва разработването на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги за потребители и формуляри за работа на персонала на Центъра, ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугата в общността, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес: , Договорена стойност: 4 254.48 , Отчетена стойност: 4 236.71
  • Дейност: Дейност 4: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани услуги.: Почасовите социални услуги ще се предоставят на 75 лица , в т. ч. лица, които са ползвали услуги по проект "Нови възможности за грижа". Предоставянето на почасовите услуги на нуждаещите се лица ще се извършва след индивидуална социална оценка и съгласно личното желание на потребителя.Първичната социална оценка на потребностите ще се извърши от наети 2 броя външни експерти. Към Центъра за почасови социални услуги е назначен персонал: - социален работник на 8 часов работен ден, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва актуализация на индивидуалните планове на потребителите, медицинско лице на 4 часов работен ден със специалност фелдшер, което ще осигурява достъпа до здравни услуги на потребителите , рехабилитатор,който ще предоставя до 45 часа месечно рехабилитационни услуги на потребителите. Центъра за почасово предоставяне на социални услуги ще предоставя дейности в домашна среда: Лични асистенти - 20 бр., Социални асистенти - 15 бр., Домашни помощници - 20 бр. Услугите за оказване на лична помощ ще се предоставят на всеки потребител, с когото е сключен договор за социална услуга. Предоставянето на услугите ще се извършва съобразно изготвен индивидуален план за всеки потребител и договорените часове. В зависимост от договорените часове с потребителя за дейностите от услугата, един Личен асистент ще обслужва един потребител, Социалните асистенти по един потребител, а Домашните помощници по двама потребители. Индивидуалните планове ще бъдат изготвени от наетите външни експерти ,които ще изготвят и социалните оценки.Формите на подкрепа ще се осъществяват в различна интензивност, като ще се предоставят в комбинация или се допълват с цел да се осигури интеграция и подкрепа на лицето.Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа в домашна среда изразяващи се в помощ за извършване на лична хигиена, помощ при обличане и събличане , помощ при хранене, помощ при вземане на лекарство, предписани от лекар или други специализирани услуги в дома на потребителя ще се извършва от Личните асистенти и Домашни помощници Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа и социално включване в домашна среда, изразяващи се в помощ при общуването и поддържането на социални контакти, придружаване на потребителя при посещение на културни мероприятия, организиране на празници и др. ще се извършват от Социалните асистенти. Предоставянето на почасови услугите за комунално битови дейности в домашна среда ще си извършва от Лични асистенти, Социални асистенти и Домашни помощници назначени в Центъра за почасови услуги. Услугите ще се изразяват в пазаруване,поддържане хигиена в жилищните помещения, извършване на дребни битови ремонти, помощ при ползване на административни услуги, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. , Договорена стойност: 379 416.12 , Отчетена стойност: 353 325.34
  • Дейност: Дейност 5:Обучение за персонала за предоставяне на услуги в домашна среда.: Дейността ще се извърши от нает външен обучител и включва провеждане на 1 / едно/ въвеждащо и 2 / две/ поддържащи обучения. Във въвеждащото обучение ще бъдат включени 55 лица, разделени на две групи - една група от 30 души и една група от 25 души, след извършване на проверка за липса на двойно финансиране на определените за включване в обучение лица. При провеждането на въвеждащото обучение няма да се включват лица , вече преминали през подобно обучение по други програми или по друг ред. Реализацията на въвеждащото обучение включва организиране на обучението - осигуряване на зала и на материали, уведомяване на участниците, провеждане на 4-дневно обучение, по 16 часа за всяка от двете група, проучване удовлетвореността от обучението.Обучението ще бъде насочено към придобиване , усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хората с увреждане и възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Обучението ще включва следните теми: - Общи познания и основни задължения за домашните грижи; - Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; - Работа с клиентите и техните семейства; - Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. - Нормативни стандарти за качество. - Здравословни и безопасни условия на труд. Ще се проведат две двудневни поддържащи обучения по четири часа на ден, общо 8 часа за едно поддържащо обучение. Поддържащите обучения ще се проведат при възникнала необходимост от допълнителни знания и предоставяне на насоки и подкрепа за персонала, през периода на предоставяне на социалните услуги. Темите на всяко поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите и доставчиците на услугите. Обученията ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Ще бъдат изготвени програми за всяко обучение и обучителни материали. В поддържащите обучения ще бъдат включени всички 55 доставчици на социални услуги по проекта. , Договорена стойност: 2 400.00 , Отчетена стойност: 688.88
  • Дейност: Дейност 6: Предоставяне на психологическа и / или консултиране и/или супервизия на персонала предоставящ социалните услуги: Дейността включва ежемесечно консултиране и оказване на психологическа подкрепа на персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Тя е необходима за повишаване степента на доверие между страните, участващи в процеса на предоставянето на социални услуги по проекта. Консултациите и оказването на психологическа подкрепа ще се провеждат индивидуално и групово в зависимост от потребностите. Консултирането , като процес ще е насочен към методологията на работа , оказване на методическа подкрепа при директна работа с потребителите, справяне с проблемни потребители, изясняване на всички възникнали въпроси в процеса на предоставянето на социални услуги, предотвратяването на конфликти, решаване на казуси, оказване на помощ и разрешаване на възникнали проблеми от различен характер - опазване на здравето ,закрила на личността, защита на имуществото и финансовите средства на потребителите, рискове , безопасни условия на труд, поверителност на лична информация и данни, затруднение възникнали в процеса на предоставяне на социалните услуги по проекта свързани с потребители, персонал или други институции. За проведените консултации и оказаната психологическа подкрепа, съответните експерти, които са отговорни за провеждането, представят месечен отчет. Консултациите ще се предоставят от избрани чрез подбор, външни експерти. Наетите лица ще оказват ежемесечна подкрепа и консултиране до 306 часа за целия период на проекта за социалния консултант и до 252 часа за целия период на проекта за психолога. Супервизия - - проучване на потребностите от супервизия, провеждане на еднодневна групова супервизия в рамките на 18 часа за целия период на проекта на ангажираните в Центъра за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в семейна среда. Супервизията ще допринесе за осмисляне съдържанието и процеса на работа, развиване на знанията и уменията във връзка с работата, да получават информация и да се запознават с различни гледни точки в процеса на работата, да получават обратна информация от компетентен източник, относно начина на работа им, да получават възможност да изразяват различни чувства, да се чувстват подкрепяни, и като личности, и като специалисти, да получават помощ при емоционално претоварване в работата, да не се чувстват сами в проблемите си, да получават подкрепа и съвети в процеса на работата, осигуряване на условия за по-добро себеизразяване, за подобряване резултатите от работата. Това ще допринесе за предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации и липса на напрежение в процеса на предоставяне на услугите по Проекта. , Договорена стойност: 8 279.60 , Отчетена стойност: 8 077.02
  • Дейност: Дейност 7: Психологическа подкрепа и социално консултиране на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Дейността включва ежемесечно оказване на психологическа подкрепа и индивидуално социално консултиране на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, семействата на потребителите и техните близки. Тази дейност ще допринесе за разширяване възможностите на лицата да водят в по-голяма степен самостоятелен и пълноценен начин на живот. Индивидуално консултиране на лицата с увреждания съобразно личните потребности, възможности и характерни особености. Консултирането на семействата на хора с увреждания с цел справяне и преодоляване стресогенните фактори дължащи са на емоционално претоварване при съвместното съжителство. Оказването на психологическа подкрепа ще се извърши чрез идентифициране на психологичните проблеми и решаването им чрез психологични и терапевтични техники,индивидуален подход и групиране според степента на увреждане, придобиване на нови/градивни/ умения за справяне с кризисни ситуации. . Потребителите на Центъра и техните семейства ще бъдат стимулирани за развитие на самостоятелност и допълнителни умения за независим живот, възстановяване на самооценката и увереността им, възобновяване на връзките и контактите с обкръжаващата среда. Психологическата подкрепа и консултирането ще се извършва от наетите социален консултант и психолог, познаващи местните специфики и реалните нужди и очаквания на целевата група. За проведените консултации, съответния експерт представя месечен отчет., Договорена стойност: 8 009.60 , Отчетена стойност: 7 752.48
  • Дейност: Дейност 8: Ремонт, Обзавеждане и Оборудване: Дейността включва извършване на строително ремонтни дейности на три помещения с обща площ от 44,00 /четиридесет и четири/ кв.м. и санитарно помещение от 7,50 /седем цяло и пет/ кв.м, предназначени и предоставени от общината за целите на Центъра . Помещенията се намират в с. Ружинци ул. Георги Димитров № 24 в Болница - двуетажна масивна сграда публична общинска собственост. Помещенията са разположени на първия етаж от сградата с цел осигуряване на достъпност на потребителите.Трите помещения в Центъра ще създадат възможност за автономно и независимо предоставяне на услугите за почасово социално включване на отделните експерти. Провеждането на индивидуални консултации или оказване на психологическа подкрепа ще се извършва в самостоятелно помещение. Помещенията предназначени за целите на Центъра ще осигурят възможност за провеждане на супервизия, социално консултиране , оказване на психологическа подкрепа , оказване на медицинска помощ и рехабилитация. Сградата е стара , състоянието на помещенията към момента не позволява предоставянето на социални услуги. От години не са ремонтирани и се нуждаят от текущ ремонт, с цел създаване на условия и уют в новосъздадения Център за предоставяне на социални услуги.. Освен ремонтни дейности, новия Център за почасови услуги за социално включване има нужда и от обзавеждане и оборудване, което да създаде необходимите условия за дейността на Центъра отговарящи на критериите и стандарти за материална база и достъпност съгласно действащото законодателство. Предвиденото обзавеждане е съобразено с дейностите на Центъра .Предвидени са : бюра и офис столове за специализирания персонал на Центъра/ социален работник и медицинско лице/, посетителски столове за посетителите на Центъра, както и за провеждането на супервизии и групови консултации, дивани за провеждане на индивидуални консултации и оказване на психологическа подкрепа и други мебели необходими за целите на Центъра...Създадения уют в Центъра ще оптимизира и работния процес на персонала. Освен обзавеждане е предвидено и оборудване -компютърни конфигурации, принтери , един брой мултифункционално устройство и конвекторни печки, което е необходимо за дейностите на Центъра. , Договорена стойност: 54 000.00 , Отчетена стойност: 51 938.42
  • Дейност: Дейност 9 : Информираност и публичност: Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена. След всеки от етапите на реализиране на проекта се предоставя информация в публичното пространство за постигнатите резултати и изпълнение дейностите по Проекта. Като основни параметри в процеса на информиране ще бъдат заложени: - организиране и провеждане на 2 пресконференция, в началото и края на проекта. В тях ще се представят планираните дейности и постигнатите резултати; - подготовка на текстовете на информационни материали и изработка и дизайн на : дипляни - гланцирана хартия плакати - гланцирана хартия, размер А 3, шапки картонени с логото на проекта, чадъри с логото на проекта, запалки с лого, химикалки както и банер със стойка - 1 брой с размер 160/60см. ; - 2 бр. информационни табели за офиса на проекта и за Центъра за почасови услуги; ; - текущо публикуване на информация на официалния сайт на общината. Всички материали за популяризиране на услугите, публичните събития, продуктите и документите от проекта ще посочват приноса на общността и съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП " РЧР" 2014 -2020г. . Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. , Договорена стойност: 4 920.00 , Отчетена стойност: 2 435.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "РАВЕН ШАНС ЗА ДЕЦА В РИСК", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: АЛЬОША, Договорена стойност по проекта*: 11 200.00 , Отчетена стойност**: 12 467.70
  • Изпълнител: ИЛИЯНА, Договорена стойност по проекта*: 10 800.00 , Отчетена стойност**: 10 443.64
  • Изпълнител: ПЛАМЕН, Договорена стойност по проекта*: 5 940.00 , Отчетена стойност**: 6 199.99
  • Изпълнител: ДЪРВЕН СВЯТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 155.00 , Отчетена стойност**: 9 155.00
  • Изпълнител: ЗЛАТКА, Договорена стойност по проекта*: 6 804.00 , Отчетена стойност**: 961.06
  • Изпълнител: ПИ СИ МАРКЕТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 023.00 , Отчетена стойност**: 8 023.00
  • Изпълнител: АВЕ-СТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 34 760.42 , Отчетена стойност**: 34 760.42
  • Изпълнител: АЛ-ТРАНС 13 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 925.00 , Отчетена стойност**: 1 775.00
  • Изпълнител: ВАНЯ, Договорена стойност по проекта*: 9 800.00 , Отчетена стойност**: 10 921.68
  • Изпълнител: ТОНЕЛ 67 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 873.00 , Отчетена стойност**: 3 133.28
  • Изпълнител: МИНКА, Договорена стойност по проекта*: 14 000.00 , Отчетена стойност**: 4 663.08
  • Изпълнител: ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ-ВИДИН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 320.00 , Отчетена стойност**: 660.00
  • Изпълнител: ЛИЛИЯ, Договорена стойност по проекта*: 2 412.00 , Отчетена стойност**: 2 677.91
  • Изпълнител: ГАЛИНА, Договорена стойност по проекта*: 744.00 , Отчетена стойност**: 688.88
  • Изпълнител: ГАЛИНА, Договорена стойност по проекта*: 1 240.00 , Отчетена стойност**: 1 376.71
  • Изпълнител: КАТЮША, Договорена стойност по проекта*: 1 240.00 , Отчетена стойност**: 1 376.71
  • Изпълнител: ИРИНА, Договорена стойност по проекта*: 9 666.00 , Отчетена стойност**: 10 227.25
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 30.00 , Целева стойност: 75.00 , Достигната стойност: 89.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 30.00 , Целева стойност: 75.00 , Достигната стойност: 89.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 925.10 BGN
БФП 499 925.10 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 463 378.25 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Текущ ремонт на помещения в сграда Болница, находяща се в с. Ружинци ул. Георги Димитров № 24, във връзка с изпълнение на договор за отпускане на безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-2.002-0254-С01 от 30.05.2016 г. за проект „За достоен и независим социален живот на нуждаещите се” по ОП „РЧР“ 2014-2020 г.“., Прогнозна стойност: 29 110.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN