Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-8.006-0012-C02
Наименование на проекта Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027
Бенефициент 000193115 ОБЩИНА ВРАЦА
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 06.07.2023
Дата на стартиране 06.07.2023
Дата на приключване 05.03.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение на Община Враца цели да подпомогне общината като потенциален бенефициент по Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 за ефективно и ефикасно управление и изпълнение на проекти по ПРР. В Община Враца основен източник на финансиране с проектни предложения е ОПРР, като се очаква и за напред да бъде ПРР. С изпълнението на проекта ще се обезпечи дейността на служителите, които са отговорни за подготовката на проектни идеи/концепции за ИТИ и/или в подготовката и/или изпълнението на проекти по ПРР 2021 – 2027 г., чрез закупуване на 30 броя компютърни конфигурации, 4 броя мултифункционални копирни машини, 1 брой плотер, 12 броя преносими компютри и 3 броя външни хард диска. Ще се повиши капацитета на служителите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции за програмен период 2021-2027 г., чрез провеждане на обучение, в което ще вземат участие 12 служителя, както и участие в програма за обмен на опит и добри практики в чужбина, в която ще участват 11 служителя. Целевата група по проекта са служителите на Община Враца,  които са отговорни за подготовката на проектни идеи/концепции за ИТИ и/или в подготовката и/или изпълнението на проекти по ПРР 2021 – 2027 г.
Дейности
  • Дейност: Участие в специализирано обучение и програма за обмен на опит и добри практики: Дейността включва две поддейности: Поддейност 1: Провеждане на специализирано обучение за повишаване капацитета на служителите на общината за прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на ПРР 2021-2027. Поддейност 2: Организиране участието на представители на общината в програми за обмен на опит и добри практики в чужбина или организиране на посещение в страни членки на ЕС за обмяна на опит и добри практики по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие. Проектът предвижда организиране и провеждане на специализирано обучение. През периода 2021 – 2027 г. в България ще бъде прилаган интегриран териториален подход за реализиране на политиката "Европа по-близо до гражданите", като тя ще се изпълнява чрез т. нар. инструменти за интегрирано териториално развитие. За Община Враца този подход е съвсем нов. С оглед предстоящото стартиране на прилагането му и имайки предвид сложността му, служителите на местната администрация имат изключителна нужда от провеждане на обучение, целящо запознаване с прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на ПРР. Необходимо е запознаване с някои от следните теми: Какво е значението, същността и целите на ИТИ; Каква е регулаторната рамка относно подхода ИТИ; Какви са допустимите за финансиране мерки и дейности за дадена територия от различните програми; Какви са предимството на партньорствата, както и ползите от прилагането на подхода. В допълнение се планира и участие в програма за обмяна на опит и добри практики, с цел по-подробно запознаване с подхода и обмяна на опит с държави, осъществяващи и реализирали подобни подходи, което ще бъде от изключителна полза за служителите. Специфичната цел е да се изгради допълнителен административен капацитет в прилагането на подхода ИТИ като се има предвид, че споделянето на опит, добри примери (или грешки) е един от най-добрите начини за онагледяване на процеса., Договорена стойност: 56 388.00 , Отчетена стойност: 56 388.00
  • Дейност: Закупване и доставка на компютри, ИТ оборудване и периферна техника: Дейността включва: Поддейност (ПД)1: Закупуване и доставка на 30 комп.конфигурации и 12 преносими компютъра ПД2: Закупуване и доставка на 4 бр. Многофункционална копирна машина ПД3: Закупуване и доставка на 1 плотер (широкоформатна копирна машина) ПД4: Закупуване на 3 външни хард диска С оглед предстоящото стартиране на ПРР 2021-2027 и прилагането на подхода ИТИ, интензитета на работа ще бъде завишен. В Община Враца голяма част от служителите ще работят по подготовката и изпълнението на проекти по ПРР 2021-2027 г. и концепции за ИТИ, тъй като този процес изисква работата на хора от почти всеки ресор в администрацията.Служителите се определят със заповед на Кмета, в която са включени над 30 души, които се нуждаят от подновяване на техниката. Първоначално закупената техника не покрива изцяло техните нужди, за това възниква необходимост от закупуване на още 5 комп. конфигурации и 2 копирни машини. Отдел Програми и проекти е ангажиран изцяло с тези дейности, но той се подпомага от счетоводители, строителни експерти, юристи, еколог, главния архитект и др. Комп.техника на служителите, отговарящи за подготовката и изпълнението на проекти по ПРР 2021-2027 и концепции за ИТИ, е технически и морално остаряла, поради дългогодишната й употреба над повече от 5 год., а допълнително бавните процесори затруднява работата им. Наличните компютри са с технически характеристики, които са недостатъчни за работа с програмните приложения. За компютърните технологии в по-голяма степен, отколкото за други видове оборудване, е характерно бързото остаряване. Скоростното напредване на иновациите в софтуерно отношение води до това, че хардуерът бързо се износва морално и трябва периодично да бъде подменян. За коректна работа съвременният софтуер изисква все по-мощни и по-бързи компютри. Налице е непрекъснато нарастващите нужди на програмите и невъзможност за надстройване на съществуващото оборудване. За правилното функциониране на новите програми е необходима определена версия на ОС, която не може да бъде инсталирана на компютър с остарели параметри.Скоростта на обработка на база данни е значително намаляла.Постоянно възникващите епидемии и военни конфликти, както и работата в извън установеното работно време налага закупуването на преносими компютри и външни хард дискове за съхранение на големия обем информация. Освен това наличната периферна техника е недостатъчна за пълноценното изпълнение на дейностите. Служителите имат необходимост от подмяна на компютрите, както и от закупуване на многофункционални цветни копирни машини и плотер.Техниката ще се използва непрекъснато в подготовката и изпълнението на проектите и ИТИ, тъй като тези дейности изискват постоянно принтиране, копиране и сканиране на голям обем документи. Новите компютри ще облекчат значително служителите, чрез по бързите си и удобни функции. Новозакупените компютърни конфигурации ще са с по-мощен многоядрен, гигахерцов процесор, окомплектован с по-голяма РАМ памет. Необходими са по–висок клас копирни машини, поради огромният обем на използваемост. Въвеждането на ИСУН–електронното подаване и отчитане на проекти, както и ел.ОП допълнително предполага наличието на висок клас комп.техника, периферия и многофункционални машини за копиране и сканиране. Новите машини са много по бързи, удобни, автоматизирани и наличието на такива периферни устройства в офисите изцяло облекчава работата.Те ще осигурят възможностите на множество машини в едно устройство. Тези устройства ще включват възможности за печат, сканиране и копиране под формата на една изцяло включена машина. Друго предимство включва намаляване на разходите при закупуване на едно устройство, което изпълнява множество функции. Плотерът е необходим, тъй като докато се подготвят и изпълняват проекти по ПРР 2021 -2027 и концепции за ИТИ голяма част от документацията е техническа, състояща се от чертежи и администрацията има необходимостта от извеждане на графична информация върху хартия, а това няма как да се случи без плотер. , Договорена стойност: 122 363.67 , Отчетена стойност: 121 505.40
  • Дейност: Информация и комуникация: Проектът предвижда дейности за информация и комуникация по проекта, с цел осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. Всички дейности за информация и комуникация по проекта ще бъдат съобразени с Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността има за цел да оповести проекта, неговите цели, дейности, резултати и финансираща институция. За целта ще бъдат реализирани следните дейности: - Публикация в уеб-сайта на Община Враца на кратко описание на проекта, включително целите и резултатите му, както и финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Поставяне на поне един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място; - Поставяне на стикер на повърхността на закупеното оборудване. С изпълнението на дейноста по информация и комуникация, обществеността, ще бъде запозната с финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, съответно проекта и финансиращата институция, ще бъдат популяризирани., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 56 388.00 , Отчетена стойност**: 56 388.00
  • Изпълнител: МЕГАСОФТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 23 269.80 , Отчетена стойност**: 23 269.80
  • Изпълнител: ВИПИМЕКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 63 141.60 , Отчетена стойност**: 63 141.60
  • Изпълнител: КИНТЕК ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 920.00 , Отчетена стойност**: 7 920.00
  • Изпълнител: ХИМБОКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 27 174.00 , Отчетена стойност**: 27 174.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Закупени и/или доставени компютри (хардуер и софтуер) и/или ИТ оборудване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 50.00
Индикатор 2 Обучени служители на бенефициентите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 23.00 , Достигната стойност: 23.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 177 893.40 BGN
БФП 177 893.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 177 893.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Предоставяне на услуги, включващи самолетни билети, трансфер, наземен транспорт, хотелско настаняване, изхранване и обучения по обособени позиции“, Прогнозна стойност: 77 070.00
  • Обособена позиция 1: обособена позиция №1 „Организиране и провеждане на специализирано обучение за повишаване капацитета на служителите на общината за изпълнение на публичните и функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано териториално развитие по линия на Програма „Развитие на регионите“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 960.00
  • Обособена позиция 2: обособена позиция №2 „Организиране участието на представители на общината в програма за обмен на опит и добри практики в чужбина във връзка с прилагането на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 43 428.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютри и периферна техника по 3 обособени позиции, Прогнозна стойност: 78 843.75
  • Обособена позиция 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1: „Доставка на 25 броя компютърна конфигурация“ в изпълнение на проект „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“
    Изпълнител: МЕГАСОФТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 21 795.00
  • Обособена позиция 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 „Доставка на 2 броя Многофункционална копирна машина“ в изпълнение на проект: „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“.
    Изпълнител: ВИПИМЕКС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 31 701.60
  • Обособена позиция 3: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 3 „Доставка на 1 брой плотер“ в изпълнение на проект: „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“.
    Изпълнител: КИНТЕК ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 920.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютри и периферна техника по обособени позиции, Прогнозна стойност: 50 781.19
  • Обособена позиция 1: „Доставка на 5 броя компютърна конфигурация и 12 броя преносими компютри“ в изпълнение на проект „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“
    Изпълнител: ХИМБОКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 174.00
  • Обособена позиция 2: „Доставка на 2 броя Многофункционална копирна машина“ в изпълнение на проект: „Подкрепа за Община Враца за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027“ финансиран от Оперативна програма „Региони в растеж“
    Изпълнител: ВИПИМЕКС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 31 440.00
  • Обособена позиция 3: Доставка на 3 броя външен хард диска
    Изпълнител: МЕГАСОФТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 474.80

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN