Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0154-C01
Наименование на проекта Център за Независим живот в р-н Възраждане
Бенефициент 0006963270480 РАЙОН "ВЪЗРАЖДАНЕ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 28.12.2015
Дата на стартиране 28.12.2015
Дата на приключване 28.09.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична

Описание

Кратко описание на проекта
Основната цел на проектното предложение е да се подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на представителите на целевата група с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Специфични цели: да се създаде Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, който да предоставя социални и здравни услуги, съобразени със специфичните потребности на всеки един потребител на Центъра; да се изгради и обучи мултидисциплинарен екип на Центъра, който да предоставя услугите на потребителите по домовете им; да се популяризират резултатите и добрите практики.
Целева група: Хора с увреждания и техните семейства; Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. 85  лица от целевата група. 
Дейности: Организация и управление на проекта; Информация и публичност; Създаване  на Център; Обучение на персонала; Закупуване на специализиран транспорт за транспортиране на потребителите на Центъра; Оценка на потребностите на лицата от целевата група; Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 
Очаквани резултати:  организирани регулярни срещи на екипа за управление на проекта – 22 бр.; проведени процедури за избор на външни изпълнители; проведена заключителна среща; направени 2 публикации в медиите; качена информация за проекта на интернет страницата; изработен и поставен информационен банер – 1 бр; нает персонал, необходим за функционирането, управлението на Центъра и предоставянето на услугите; проведено въвеждащо обучение на новоназначения персонал; изработена Методология за дейността на Центъра; закупено специализирано транспортно средство; Изготвена оценка на потребностите на 85 лица от целевата група и доклад;  Функциониращ Център и предоставени социални и здравни услуги на 85 представители на целевата група
Дейности
  • Дейност: Дейност (до 400 символа) 1. Организация и управление на проекта : Целта е да се създадат предпоставки за ефективно и ефикасно управление на средствата от програмата, с цел гарантиране на ефективен контрол по изпълнение на дейностите, контрол по подготовка на отчетните документи и процедурите за избор на външни изпълнители. Настоящата дейност ще обхваща целия период на изпълнение на проекта и включва следните етапи: 1. Формиране на екип за управление дейностите по проекта При стартиране изпълнението на проекта ще се подготви заповед за възлагане на отговорности на служителите, отговорни за изпълнение на проектните дейности и отчитането им пред УО. Екипът за управление на проекта ще се състои от: - Ръководител на проекта - Ръководи цялостния процес на изпълнение на проекта, координира членовете на екипа и експертите, организира набирането и координира участието на представителите на целевата група в проектните дейности. Запознава се, прилага и тълкува всички нормативни актове,указателни писма и други документи на УО,свързани с посочения по-горе проект; Организира,методически ръководи и контролира изпълнението на проекта в района;Поддържа оперативна връзка с координатора и попълва месечната отчетна форма за извършената работа по проекта за предходния месец; - Координатор на проекта - Координира планираните по проекта дейности, предоставя нужната информация за проекта на заинтересовани страни, подпомага работата на останалите членове на екипа и експертите, изготвя техническите отчети по проекта, координира дейностите на външните изпълнители по проекта, следи за спазване на план-графика за изпълнение на дейностите, участва в набирането и класирането на потребителите, следи и контролира работата на персонала на Центъра; - Експерт-юрист - Отговаря за изготвянето на документацията и провеждането на процедурите за избор на външни изпълнители, провеждани от кандидата. Изготвя договори с изпълнителите и следи за изпълнението на поетите ангажименти, съобразно клаузите в договорите. Съгласува договори и заповеди за персонала , ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. - Счетоводител - Контролира разходването на средствата по проекта съобразно правилата на договарящия орган и законодателството на страната. Извършва разплащания с външните изпълнители. Отговаря за цялостната счетоводната отчетност и финансовото управление на проекта. Изготвя финансовите справки и отчети. 2. Организиране на работни срещи за управление на проекта - За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и лица, които са отговорни за всяка дейност. Екипът ще се събира на работни срещи ежеседмично, а периодично ще се провеждат разширени работни срещи с участието на експерти от Центъра. 3. Провеждане на процедури за избор на външни изпълнители за дейностите по проекта - Изборът на външни изпълнителите на дейностите по проекта ще се проведат при спазване разпоредбите на ЗОП. 4. Провеждане на заключителна среща за отчитане резултатите от проектните дейности Целта е разпределяне на отговорности по подготовка на финалния отчет към ПО и организиране и съхранение за архив на документацията по проекта. , Договорена стойност: 31 833.00 , Отчетена стойност: 43 683.12
  • Дейност: 2. Информация и публичност : Целта на дейността е:- да се популяризира финансовата помощ от ОПРЧР; - да се популяризират дейностите по проекта, постигнатия напредък, постижения и резултати; резултати от проекта да достигне до представителите на целевата група и широк кръг от заинтересовани лица. В рамките на тази дейност е предвидено: - 2 публикации в медиите, отразяващи напредъка и резултатите от проекта; - информация за проекта, качена на интернет страница на р-н Възраждане. На страницата регулярно ще се качва информация за хода на проекта, предстоящите за изпълнение дейности и конкурси; - информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС, която ще бъде поставен в Центъра. Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите структури за предстоящите дейности и услуги. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на програмата . , Договорена стойност: 720.00 , Отчетена стойност: 163.20
  • Дейност: 3. Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално в ключване в общността или в домашна среда . : С цел осигуряване на ефективно функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потенциалните потребители са предвидени следните поддейности: 3.1 Наеме на персонал Центъра: Центърът ще предоставя комплекс от услугите в рамките на 18 месеца. За целта е необходимо наемането на персонал на трудови договори, които ще предоставя здравни, социални и други услуги на потребителите, според техните специфични нужди и проблеми и въз основа на изготвената индивидуална социална оценка. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Екипът отговорен за управлението и функционирането на Центъра включва: - Ръководител на Центъра - отговаря за управлението на ежедневните дейности в Центъра, осъществява връзка с доставчици на различните услуги и координира дейността на останалите експерти. Носи цялостна отговорност за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на планираните дейности на Центъра и предоставянето на качествени услуги, планирани по проекта. - Координатор на Центъра – Участва в подбора на персонала на Центъра; Приема заявлениа за ползване на услугата; Води дневник за подадените заявления от кандидат-потребителите за предоставяне на услугата; Участва в среща между всеки класиран за включване кандидат -потребител на определения етап; Изготвя индивидуален план на всеки потребител с активното му участие или на неговия законен представител,който включва договорените услуги, които ще получава; Извършва проверки в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя; Координира дейността на персонала на Центъра и следи за изпълнението на ежедневните им ангажименти. Персоналът, предоставящ услугите в Центъра включва: - Експерт предоставящ психологическа подкрепа на потребителите и персонала на центъра. - Рехабилитатор; - Медицинска сестра; - Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «личен асистент» - Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «социален асистент» - Персонал ангажиран с предоставянето на услугата «домашен помощник» Две лица от персонала на Центъра – социални работници, ще бъдат ангажирани с извършването на оценката на индивидуалните нужди на потребителите. Персоналът на Центъра ще бъде избран съобразно КТ и изискванията за квалификация и опит за всяка една длъжност и специфичните потребности на потребителите. 3. 2 Изработване на Методология за дейността на Центъра – Ще се изготви от екипа на Центъра, като целта е да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. 3.3 Набиране на потребители на Центъра - След популяризиране на проекта сред местното население, в определен срок, кандидатите за потребители ще подадат заявление за ползване на услугите, предоставяни от Центъра и необходимите документи. Подбора на потребители ще се извърши от комисия, която ще направи оценка и изготви класиране по определени критерии. , Договорена стойност: 1 426.59 , Отчетена стойност: 1 485.54
  • Дейност: 4 Обучение на персонала : Персоналът, който не е преминавал през въвеждащо обучение – 14 служителя ще премине през три дневно обучение за предостаставяне на услугите в Центъра. , Договорена стойност: 504.00 , Отчетена стойност: 233.16
  • Дейност: 5.Закупуване на специализиран транспорт за транспортиране на потребителите на Центъра : С цел предоставяне на интегрирани и комплексни услуги на потребителите по проекта ще се закупи специализиран транспорт за транспортиране на потребителите до различни услуги, специфични за всеки потребител, като например: посещение на център за рехабилитация, посещение при лекар, дневен център, клуб на пенсионера и други. Целта е да се осигури възможност на потребителите за достъп до широк кръг социални и здравни услуги осигуряващи им по-добро качество на живот., Договорена стойност: 75 000.00 , Отчетена стойност: 56 476.96
  • Дейност: 6. Оценка на потребностите на лицата от целевата група : Описание (до 4 000 символа) В проекта ще се включат 85 лица от целевата група. От тях 42 лица са ползватели на услуги по процедура „Нови алтернативи” и ще да бъдат включени в дейностите по настоящия проект от м. март 2016 г. На всички лица (включително на потребителите, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи“), ще се направи оценка на потребностите. Социални работници – част от персонала на Центъра, ще извърши индивидуална социална оценка въз основа на подаденото заявление, приложените документи и по методика, одобрена от екипа по проекта. Оценката на потребностите от социални и здравни услуги включва кратка история на лицето и описание на: общото физическо и психическо състояние на лицето, образователно ниво/степен, способност за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи, социална активност и интереси, взаимоотношения със семейството, други социални контакти, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, други потребности свързани със специфични състояния, безопасност и рискове. Резултатите от оценката се отразяват в доклад-предложение за подходящите услуги. На основание изготвената оценка на всеки потребител се изготвя индивидуален план на всеки потребител. , Договорена стойност: 627.20 , Отчетена стойност: 719.20
  • Дейност: 7. Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Целта на дейността е да се предоставят комплекс от качествени и интегрирани услуги на потребителите на Центъра, чрез които да се допринесе за тяхното социално включване в общността. 4.1. Изготвяне на индивидуални планове за работа с потребителите на услугите в Центъра - Индивидуалният план за работа се изготвя от екип от експерти към Центъра след предварително обсъждане и след дискусия с лицето, за което се съставя. За всеки един от потребителите ще се изготви график за домашни посещения и предоставяне на различни услуги, който ще бъде съобразен с индивидуалните му потребности и изготвената оценка. 4.1 Услуги за социално включване в общността Услугата "Личен асистент" включва предоставяне на постоянни грижи за задоволяване на ежедневните потребности на потребителя; Услугата "Социален асистент" включва предоставяне на комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти; Услугата "Домашен помощник" е насочена към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 4.2. Рехабилитационни дейности - Тази услуга ще се предоставя от рехабилитатора в Центъра и е предназначена за подпомагане на хора, които още не са преодолели пост травматичния стрес и все още не са придобили умения за самостоятелност в новото си състояние настъпило след травмата или заболяването предизвикало дефицита. Услугата се предоставя от рехабилитатор и включва: възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; говорна и зрителна терапия за възстановяване или подобряване на засегнатите функции; подобряване и стабилизиране на двигателния апарат и за по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика; трениране на загубените или увредените физически, психически и когнитивни функции и др. 4.3 Здравни услуги – Услугата се предоставя от медицинска сестра и включва: Медицинската сестра извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението на потребителя, назначено от лекар – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци и т.н.; Поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното им състояние; Следи за повишаване на жизнения статус на потребителите и подобряване на здравословното им състояние. , Договорена стойност: 385 007.32 , Отчетена стойност: 403 492.82
  • Дейност: Психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги и на потребителите на услуги: Дейността включва предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги и на потребителите на услуги.Дейността включва : - Работа в групи: Целите на груповата работа са свързани с развитие на уменията в общуването, подобряване на социалната градимост и възможностите за адаптация и развитие на потенциалите. Акцент ще се постави върху тренинг на себеувереността. Следващите етапи на тренинга ще бъдат проблематичните модели на поведение и взаимоотношения и начините да бъдат подобрявани. Потребителите ще развият умения: За споделяне, изграждане на доверие; За подаване и приемане на обратна връзка; За емпатия. Ще бъдат сформирани „Групи за самопознание”. Те ще дадат на участниците възможност да опознаят себе си, да експериментират с поведенчески модели и да срещнат различни гледни точки. Включването в група ще им помогне да усетят силните си страни и да открият къде са конфликтните им потенциали, да разберат повече за личностната си идентичност. Тази услуга ще се предоставя в Клуб на пенсионера към р-н Възраждане или рехабилитационен център св. Марина . В групата се работи с елементи на арт-терапия, ролеви игри, разрешаване на казуси. - Освен груповите занимания са предвидени и индивидуални психологически консултации за потребителите и тяхното близко обкръжение, съобразно техните специфични нужди и потребности. Целта на всяка консултация ще бъде да помогне на потребителя и неговите близки да открие ефективно решение на своя проблем. Потребителите ще бъдат подпомагани да изразят своите преживявания и мотивирани да променят възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открият възможности за справяне с ежедневните трудности. - предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги - веднъж месечно всеки член на екипа ще има възможност да получи психологическа подкрепа и консултиране от експерта нает за целта. , Договорена стойност: 4 881.06 , Отчетена стойност: 5 003.73

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕСПАС АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 54 036.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 42.00 , Целева стойност: 85.00 , Достигната стойност: 103.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 42.00 , Целева стойност: 85.00 , Достигната стойност: 103.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 999.17 BGN
БФП 499 999.17 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 490 740.30 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания”, Прогнозна стойност: 931 896.00
  • Обособена позиция 1: няма
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: няма
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания, Прогнозна стойност: 931 896.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN