Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-0743-C01
Наименование на проекта Подобряване на производствения капацитет и експортния потенциал на "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД
Бенефициент 201007366 ОПЕРЕЙШЪН МЕНИДЖМЪНТ СЪРВИСИС ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 23.12.2015
Дата на стартиране 23.12.2015
Дата на приключване 10.05.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Казанлък, гр.Крън

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на експортния потенциал на дружеството "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД - целева група на проектното предложение - чрез оптимизиране на производствените процеси, подобряване на предлаганите услуги и повишаване на ресурсната ефективност във фирмата. Като малко предприятие, развиващо дейност в областта на Чистите технологии (приоритетна за Иновационната стратегия за интелигентна специализация - ИСИС) - една високотехнологична и глобална сфера на дейност, дружеството среща сериозна конкуренция най-вече на международния пазар.

Поради тази причина е необходимо засилване на позициите на външните пазари, чрез внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и модернизиране на предлаганите от "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД услуги. 

Общата цел на проекта - повишаване на производствения капацитет на "Оперейшън мениджмънт Сървисис" ООД и установяване на устойчив модел на растеж и разрастване на неговия бизнес на външния пазар, ще бъде постигната чрез закупуване на модерно оборудване и апаратура, както и високотехнологичен софтуер за подобряване на ресурсната ефективност и предлаганите от дружеството услуги.

Очакваните резултати от реализирането на проекта са засилване и утвърждаване на международното пазарно присъствие на "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД, както и постигане на по-добра ресурсна ефективност и повишена производителност.
Дейности
  • Дейност: Подобряване на производствените процеси (чрез закупуване на електрокар, челен товарач, два броя самоизкачваща се седалка, четири броя комплекти инструменти на батерии, осем броя екипировки за височинни работници, два броя екстенционери за смяна на шпилки за пера, три хидравлични комплекта за затягане на болтове на вятърни генератори, платформа за ремонт на пера): Подобряването на производствените процеси ще бъде постигнато чрез закупуване на посочената по-горе техника и апаратура, по следния начин: 1. Елетрокарът ще позволи по-бързото обслужване на заявки за резервни части от склада, тъй като към момента заявките се извършват ръчно от служители на фирмата, а за по-тежки резервни части се разчита на наем на електрокар от подизпълнител, което отнема време и създава допълнителен разход; 2. Челният товарач ще подпомага достъпа на сервизните екипи, като разчиства маршрута към ветрогенераторите от паднали дървета, свлачища и други. Предвидено е челният товарач да е с оптимизирано работно време с помощта на предвидения за закупуване по проекта софтуер (взаимовръзката е разяснена в раздел 11, поле "Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес"); 3. Самоизкачващата се седалка дава голяма гъвкавост за работа при силен вятър и е икономичен вариант за извършване на инспекции от въже - чудесно решение за малки неотложни ремонти по перата на ветрогенераторите. Досега са използвани седалки, които са манипулирани ръчно, като въвеждането на новата технология ще облекчи и времето за вдигане и спускане; 4. Електрическите инструмети на нисковолтови батерии са изключително удобни за работа от въже на трудно достъпни места или там където няма захранващ източник. Допринасят за бързо действие при работа и най-важното, бепзопасност на работника от токов удар при протриване на захранващ кабел, свързан към електропреносната мрежа; 5. Екипировката за височинни работници включва индивидуални комплекти от седалки, въжета, колани, устройства чрез които могат да се изпълняват важни инспекции и е алтернатива на традиционните методи за достъп, като тръбни скелета или подвижни работни платформи. Екипировката осигурява бърза и безопасна работа на височинните работници; 6. За поддръжка на всеки един вятърен генератор са необходими три броя хидравлични комплекти за затягане на болтове на вятърни генератори и два броя екстенционери за смяна на шпилки за пера. Тези две дейности са времеемки и наличието на оборудването води до оптимизиране на процеса и предполага работа на няколко различни обекта с по-малко екипи; 7. Платформата за ремонт на пера осигурява лесен външен достъп до перките на вятърните турбини, платформата оказва съдействие при инспекциите и подръжката на роторните пера, което прави работата лесна и рентабилна. Платформите за поддръжка намаляват използването на скъпи кранове и спестяват време за техническо обслужване, чрез осигуряване на работни позиции, даващи 360-градусов достъп до повърхностите на перата и кулите. Етапи за реализация на дейността(част от предвидените за доставка активи подпомагат и изпълнението на други дейности по проекта): 1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ПМС 118/2014г, за избор на доставчик - всяка отделна тръжна процедура ще бъде изпълнена в две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурите; 1.2) обявяване и провеждане на процедурите; оценка на постъпилите оферти и сключване на договори с избраните доставчици С оглед облекчаване организацията и изпълнението на проекта, кандидатът възнамерява да подготви и проведе едновременно всички предвидени процедури, посочени в Плана за външно възлагане (раздел 10 от настоящия Формуляр за кандидатстване). Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец; Документацията за предвидените процедури ще бъде изготвена от екипа по проекта (с детайлно разписани задачи и отговорности в раздел 9). 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 10ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 11ти - 12ти месец., Договорена стойност: 577 361.85 , Отчетена стойност: 573 761.14
  • Дейност: Добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги чрез закупуване на сървър, компютърен хардуер и софтуер ( сървър, два броя работни станции с по два 24-инчови монитора, софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори): Подобряването на съществуващите услуги ще бъде постигнато чрез закупуването на посочените по-горе хардуер и софтуер по следния начин: Предвиденият софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори ще позволи да се предлагат нови функционалности към услугата денонощен мониторинг и поддръжка на вятърни генератори; такъв тип функционалности са анализ на спиранията, активното им управление (изчистване на грешки, рестартиране, задълбочено анализиране на причините, довели до спиране), организиране на сервизни дейности, подкрепа на сервизни екипи, изпращане на прогнози, комуникация с регулаторни органи. Обслужването на вятърните паркове изисква справки от различно естество, свързани най-вече с работата и принудителното спиране на турбините, както и с оценка на работата на доставчика на услуга, залегнала в договора - т.нар. "Разполагаемост". Тази работа изиисква поне един допълнителен служител с технически познания, който да се занимава със справките по договора и поне още един служител със задълбочени технически познания за турбините, който да се занимава с анализа на спиранията, свързани с критериите за оценка на работата на доставчика (Разполагаемост). При наличие на Анализен софтуер тази работа може да се изпълнява само от един служител, който има само основни технически познания. Работата с анализен софтуер елиминира допускане на грешки от различен субективен характер поради автоматичния контрол на данните от софтуера. Това от своя страна оптимизира кореспонденцията свързана с извинения, опровергаване, или доказване на грешки в справките. Основните недостатъци при работата без предвидения софтуер са както следва: - Вписване на една и съща информация на повече от две места от повече от двама техника; възможност за пропуск на някое от спиранията на даден ветрогенератор; - Боравене с множество документи (дневен доклад, работен доклад, регистър на исканията за изключване); ръчна обработка на над 15000 реда в Microsoft Excel на ден; възможност за допускане на множество грешки поради обема информация; необходимост от много време за изготвяне на справки; - Възможност за допускане на грешки при обобщаване на файловете; ръчна обработка на над 50000 реда в Microsoft Excel; необходимост от много време за изготвяне на справки; - Възможност за пропуск на съществен технически проблем поради обема информация; работа на повече от двама оперативни служители по един и същ файл; лоша проследяемост на работата. Доставката на софтуера ще елиминира всички тези недостатъци и крайният продукт към клиента ще бъде изчистен от множество грешки. Предвидените за доставка сървър и работни станции ще обезпечат работата на софтуера. Етапи за реализация на дейността (част от предвидените за доставка активи са посочени и в други дейности по проекта): 1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ПМС 118/2014г, за избор на доставчик - всяка отделна тръжна процедура ще бъде изпълнена на две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурите; 1.2) обявяване и провеждане на процедурите; оценка на постъпилите оферти и сключване на договори с избраните доставчици С оглед облекчаване на организацията и изпълнението на проекта, "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД възнамерява да подготви и проведе едновременно всички предвидени процедури, посочени в Плана за външно възлагане (раздел 10 от настоящия Формуляр за кандидатстване). Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец; Документацията за предвидените процедури ще бъде изготвена от екипа по проекта (с детайлно разписани задачи и отговорности в раздел 9 - Екип). 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 10ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 11ти - 12ти месец., Договорена стойност: 494 031.35 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез закупуване на сървър, компютърен хардуер и софтуер (сървър, два броя работни станции с по два 24-инчови монитора, софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори): Внедряването на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез закупуването на посочения по-горе хардуер и софтуер ще се извърши по следния начин: Предвиденият за доставка софтуер ще намали чувствително загубеното време за ръчно обобщаване и обработка на данни. В допълнение, ще се постигне и оптимизация на времето на техниците, тъй като чрез софтуера те ще получават дистанционно работни задачи, а при пристигането им в сервизната база, предвидените за ремонтите резервни части и инструменти ще са комплектовани и няма да се губи време за тяхната подготовка. Не на последно място, софтуерът ще изпраща сигнал до оператора на челния товарач към кой обект да се отправи, ако има необходимост от него. Ако в даден момент има аварии в няколко генератора едновременно, софтуерът ще изчислява оптималния курс на челния товарач; по този начин няма да е необходимо да се правят "празни" курсове и ще се пести гориво и време. Предвижда се спестеното време за извършване на планови и/или аварийни ремонти да е в рамките на 20% на година, а спестеното гориво да достигне 15% на година. Допълнителна информация относно подобряването на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес е изложена по-долу в раздел 11 - Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение, поле "Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес". Етапи за реализация на дейността (обръщаме внимание, че част от предвидените за доставка активи са посочени и в други дейности по проекта): 1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ПМС 118/2014г, за избор на доставчик - всяка отделна тръжна процедура ще бъде изпълнена на две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурите; 1.2) обявяване и провеждане на процедурите; оценка на постъпилите оферти и сключване на договори с избраните доставчици С оглед облекчаване на организацията и изпълнението на проекта, "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД възнамерява да подготви и проведе едновременно всички предвидени процедури, посочени в Плана за външно възлагане (раздел 10 от настоящия Формуляр за кандидатстване). Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец; Документацията за предвидените процедури ще бъде изготвена от екипа по проекта (с детайлно разписани задачи и отговорности в раздел 9 - Екип). 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 10ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 11ти - 12ти месец., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 493 690.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД, Договорена стойност по проекта*: 102 977.00 , Отчетена стойност**: 147 110.00
  • Изпълнител: САЛАМАНДЪР ООД, Договорена стойност по проекта*: 448 127.68 , Отчетена стойност**: 640 182.41
  • Изпълнител: ФЛУИДЕКС АД, Договорена стойност по проекта*: 117 137.11 , Отчетена стойност**: 167 338.73
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КАРИ АД, Договорена стойност по проекта*: 33 691.00 , Отчетена стойност**: 48 130.00
  • Изпълнител: СИЕНСИС АД, Договорена стойност по проекта*: 45 283.00 , Отчетена стойност**: 64 690.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 321 417.97 , Достигната стойност: 163 736.25
Индикатор 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.80 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 58.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 34.99 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 19.67 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 071 393.20 BGN
БФП 749 975.23 BGN
Собствено финансиране 321 417.97 BGN
Общо реално изплатени суми 747 215.79 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на дълготрайни материални активи (ДМА) и дълготраен нематериален актив (ДНА) по проект BG16RFOP002-2.001-0743-C01, с 11 обособени позиции.”, Прогнозна стойност: 1 071 393.20
  • Обособена позиция 1: Доставка на "Челен товарач с прикачен инвентар" - 1 (един) брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 102 977.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на "Платформа за ремонт на пера (комплект с ремарке, дизелов генератор, електрическа лебедка и електрическа седалка)" - 1 (един) брой
    Изпълнител: САЛАМАНДЪР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 102 817.98
  • Обособена позиция 3: Доставка на "Самоизкачваща се седалка" - 2 (два) броя
    Изпълнител: САЛАМАНДЪР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 321.16
  • Обособена позиция 4: Доставка на "Комплекти инструменти на батерии" - 4 (четири) броя
    Изпълнител: ФЛУИДЕКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 348.80
  • Обособена позиция 5: Доставка на "Екипировки за работа на височинен работник" - 8 (осем) броя
    Изпълнител: САЛАМАНДЪР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 32 688.54
  • Обособена позиция 6: Доставка на "Екстенционери за смяна на шпилки на пера" - 2 (два) броя
    Изпълнител: ФЛУИДЕКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 643.46
  • Обособена позиция 7: Доставка на "Хидравличен комплект за затягане на болтове на вятърни генератори" - 3 (три) броя
    Изпълнител: ФЛУИДЕКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 82 144.85
  • Обособена позиция 8: Доставка на "Сървър и мрежово оборудване" - 1 (един) брой
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 040.00
  • Обособена позиция 9: Доставка на "Работна станция с 24-инчов монитор" - 2 (два) броя
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 243.00
  • Обособена позиция 10: Доставка на "Софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори" - 1 (един) брой
    Изпълнител: САЛАМАНДЪР ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 300 300.00
  • Обособена позиция 11: Доставка на "Електрокар" - 1 (един) брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КАРИ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 691.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN