Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0557-C01
Наименование на проекта "Нова заетост в Алфа-М ЕООД"
Бенефициент 106626802 АЛФА-М ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2016
Дата на стартиране 18.08.2016
Дата на приключване 17.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на проекта е: Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица от община Враца. 
Специфичните цели са: 
1/ Оборудване на работни места и осигуряване на заетост във фирма  "АЛФА-М" ЕООД на 8 безработни/неактивни  лица от община Враца;
 2/ Предоставяне на обучение за придобиване на нова професионална квалификация на 7 от лицата, включени в заетост в рамките на проекта. 
3/ Запазване на минимум 4 работни места за минимум 12 месеца след приключване на проекта.
Вследствие изпълнението на проекта ще бъдат постигнати следните резултати:  
- 8 безработни лица, наети от работодателя  "АЛФА-М" ЕООД за срок от 12 месеца;  
- оборудвани работни места за наетите лица;  
- 7 безработни лица, придобили професионална квалификация по специалността "Застрахователно и осигурително дело" ;  
- минимум 4 от разкритите в проекта работни места запазени от работодателя за срок от 12 месеца след приключване на проекта. 
За да бъдат постигнати заложените резултати, ще бъдат изпълнени следните дейности: 
-      Организиране и провеждане на процедурите за възлагане на поръчки за външни услуги/доставки;	 
-	Подбор на представители на целевата група за включване в проекта;	
 -	Закупуване на оборудване и обзавеждане, свързани със създаването на нови работни места;	 
-	Наемане на безработни лица за период от 12 месеца; 
-       Предоставяне на професионално обучение на наетите по проекта лица;	
-	Дейности по информиране и публичност;	 
-	Дейности за организация и управление на проекта.
Дейности
  • Дейност: Организиране и провеждане на процедурите за възлагане на поръчки за външни услуги/доставки : Целта на тази дейност е да бъдат избрани изпълнители на дейности, за които това е предвидено, и да се сключат договори с тях. Дейността е от ключово значение за по-нататъшната успешна реализация на останалите дейности по проекта. Възлагането на дейности на изпълнители ще стане по правилата на договаряне на ПМС 118/20.02.2014 г. Тази дейност ще бъде изпълнена преди всички останали, за да се осигури ресурсното им обезпечаване. Етапи на изпълнение: 1/ Разработване на План за външно възлагане и съгласуването му с УО. Тази дейност ще започне веднага след подписването на договора за предоставяне на БФП и стартиране изпълнението на дейностите по проекта. 2/ Подготовка на документация за избор на изпълнител, съгласно изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г., а именно процедура „Избор с публична покана“. 3/ Избор на изпълнител – на този етап ще бъде проведена процедура „Избор с публична покана“. Процедурата ще бъде предоставена за публикуване на УО. След изтичане на срока за събиране на оферти от потенциални кандидати, ще се пристъпи към оценка на постъпилите оферти от оценители, назначени със заповед на Управителя на дружеството. Протоколът, изготвен от оценителите, както и всички съпътстващи го документи, ще бъдат подадени за контрол и одобрение към УО. 4/ Сключване на договори с избраните изпълнители – след получаване на одобрение от УО на проведената процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на публична покана по реда на ПМС 118/20.05.2014, ще бъдат уведомени неуспелите кандидати, а на класираните на първо място кандидати ще бъде изпратена покана за сключване на договор, в която ще бъдат изброени необходимите за предоставяне документи за сключване на договор. Договорите за изпълнение с класираните на първо място кандидати ще бъдат сключени непосредствено след получаване на одобрение от страна на УО., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подбор на представители на целевата група за включване в проекта: Целта на тази дейност е да се подберат 8 безработни/неактивни лица за включване в проекта, според профила на целевите групи. Тя е много съществена и в голяма степен определя успешното реализиране на последващите дейности. Образователното равнище, квалификацията, професионалния опит и личностните качества на включените в проекта лица ще бъдат от съществено значение за постигането на максимален ефект от обученията и за оптималната реализация на наетите във фирмата лица. Етапи на изпълнение: 1/ Съставяне на профил за предвидената длъжност, за която ще се извършва подбора. В профила ще се определят образователното равнище, квалификацията и други изисквания, на които трябва да отговарят кандидатите. 2/ Разпространяване на информация за проекта чрез медиите, с цел да се информират потенциалните кандидати 3/ Подаване на заявка в ДБТ Монтана за набиране на кандидати за включване в проекта 4/ Провеждане на индивидуални интервюта с кандидатите и класиране 5/ Сключване на трудови договори с избраните кандидати, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на оборудване и обзавеждане, свързани със създаването на нови работни места: Целта на дейността е да бъдат оборудвани новите работни места, за да се създадат условия за работа на новонаетите служители. Ще бъде закупено следното офис-оборудване: 1/ Обзавеждане: - Блок маса за 8 човека - Офис столове - 8 бр. 2/ Преносими компютри (лаптопи) - 8 бр. 3/ Периферни устройства: - Многофункционално устройство - принтер, копирна машина и скенер - 1 бр. - Мултимедиен проектор – 1 бр. - Екран – 1 бр. - UPS – 9 бр. (за 8 компютъра плюс един сървър) - Разклонител със защита – 9 бр. (за 8 компютъра плюс един сървър) 4/ Сървърна система – Сървър 5/ Компоненти за изграждане на компютърна мрежа за 8 компютъра плюс един сървър - мрежови кабел – 60 м - безжичен рутер – 1 бр. - 6/ Специализиран софтуер , Договорена стойност: 47 500.00 , Отчетена стойност: 43 429.00
  • Дейност: Наемане на безработни/неактивни лица за период от 12 месеца: Целта на тази дейност е да се наемат служители, необходими за разширяване на дейността на фирмата в областта на застраховането. Ще бъдат наети общо 8 безработни/ неактивни лица за период от 12 месеца. 7 от тях ще бъдат назначени на длъжността "Застрахователен агент" (код по НКП 33213002) и един - на длъжността "Експерт застраховане" (код 24126006). За длъжността "Експерт застраховане" ще бъде подбрано лице, което притежава необходимата квалификация и опит за тази длъжност и няма нужда от допълнително обучение. За да придобият нужните познания и умения за длъжността "Застрахователен агент", останалите 7 от новонаетите служители след назначаването им ще преминат обучение за придобиване на съответната професионална квалификация. След приключване на обучението новонаетите лица ще имат възможност да събират практически опит и да се усъвършенстват в професията в реални работни условия. Те ще бъдат ангажирани в предлагането и продажбата на различни видове застрахователни продукти. Лицето, назначено на длъжността "Експерт застраховане" ще изпълнява ролята на наставник - ще помага на застрахователните агенти да усвояват новата професия и да се адаптират към условията във фирмата. По такъв начин работодателят цели да създаде оптимални условия за новонаетите работници плавно и без сътресения да навлязат в професията и да привикнат към работния колектив и към изискванията на работното място. Етапи в изпълнението на дейността: 1/ Сключване на трудови договори с избраните лица; 2/ Обучение на служителите, назначени на длъжността "Застрахователен агент" по професията "Финансист" , специалност "Застрахователно и осигурително дело" през първите 4 месеца от заетостта; 3/ Поддържане на заетостта на наетите лица за период от 12 месеца. , Договорена стойност: 85 250.40 , Отчетена стойност: 83 951.51
  • Дейност: Предоставяне на професионално обучение на наетите по проекта лица: В рамките на тази дейност 7 от наетите по проекта лица ще бъдат обучени за трета квалификационна степен по част от професията "Финансист" - код 343010, специалност "Застрахователно и осигурително дело" - код 3430102. Хорариум на обучението: 600 учебни часа (по 45 мин.), от които теория - 175 уч. часа, практика - 425 уч. часа, плюс допълнително 2 ч. за изпит по теория на професията и 6 ч. изпит по практика на професията. Брой на обучаваните лица: 7 Документ, доказващ завършеното обучение: удостоверение за професионално обучение. Предвижда се част от обучаемите да са с местоживеене извън град Враца и на тях се предвижда да бъдат изплащани пътни разходи за периода на обучението. Етапи в изпълнението на дейността: 1/ Подготовка на обучението - сключване на договор с обучителната организация, уточняване на параметрите на обучението и подготовка на помещение, обучителни материали и консумативи 2/ Провеждане на теоретическото и практическото обучение 3/ Провеждане на заключителни изпити по теория и практика на професията и връчване на документи за придобитата професионална квалификация, Договорена стойност: 9 723.00 , Отчетена стойност: 7 875.00
  • Дейност: Дейности по информиране и публичност: Целта на тази дейност е да се популяризира проекта сред обществеността и да се осигури визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР“. Включените тук дейности са в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В самотo начало на проекта ще бъде направена една публикация в местен вестник. Целта е да се информира обществеността за стартирането на проекта, за неговите цели и резултати и да се привлече вниманието на целевите групи (потенциалните участници в проекта). Втора публикация ще се направи в края на проекта - за популяризиране на постигнатите резултати. Ще бъде изработена и разпространена информационна дипляна за проекта – формат А4, пълноцветен двустранен печат, тройно прегъната, в тираж 400 бр. Дипляната ще се разпространява сред целевите групи, заинтересованите страни, гражданите. На входа на фирмата ще бъде поставена информационна табела формат А2- с упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС и схемата за предоставяне на безвъзмездна помощ. Във всички печатни документи и материали по проекта - удостоверения за професионално обучение, покани, съобщения за медиите, публикации, присъствени списъци и др. ще се посочва, че финансиращата оперативна програма се осъществява с подкрепата на ЕСФ, ще се упоменава името на проекта и на ОП "РЧР". Върху закупеното по проекта оборудване ще бъдат поставени стикери, обозначаващи финансовата помощ от ЕСФ. В края на проекта ще се организира една пресконференция за местните медии с участието на заинтересованите страни и представители на целевите групи - за информиране на обществеността за постигнатите резултати и въздействието върху целевите групи. Етапи на изпълнение на дейността: 1/ Дейности в началото на проекта: публикация, изработване на информационна дипляна, поставяне на информационна табела 2/ Дейности в хода на проекта: разпространяване на информационни дипляни, обозначаване на документите по проекта със съответните идентифициращи елемнти на помощта от ЕС, обозначаване на закупеното по проекта оборудване 3/ Дейности в края на проекта: заключителна пресконференция, публикация., Договорена стойност: 1 920.00 , Отчетена стойност: 1 616.00
  • Дейност: Дейности за организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се осигури плавно и безпроблемно изпълнение на проектните дейности, вътрешното наблюдение и оценка, както и изготвянето и съхранението на изискваната проектна документация. След стартирането на проекта ще бъде сформиран екип за управление, който ще осигури точното и качествено изпълнение на проектните дейности. Екипът ще се състои от двама човека: 1/ Ръководител Отговорности: - Изготвя детайлен график на дейностите - Текущо планира и следи за спазването на плана за действие; - Предприема корективни мерки при евентуално възникване на проблеми при изпълнение на плана за действие. - Осъществява комуникация и координира взаимоотношенията с всички заинтересовани страни и с целевите групи; - Осъществява комуникация с Управляващия орган и с Дирекция „Бюро по труда“ ; - Изготвя и своевременно внася отчетите за изпълнението на проекта - технически и финансови; - Изготвя, разпространява, събира и анализира анкетите за обратна връзка за обучаемите и отчетите на преподавателите; - Организира и изпълнява дейностите за информиране и публичност, осъществява връзки с медиите; - Разпространява необходимата информация до всички участници в проекта; - Води и съхранява проектната документация. 2/ Счетоводител Отговорности: - Осчетоводява разходите, направени по проекта; - Спазва и контролира изпълнението на бюджета; - Осигурява своевременно актуална информация за Ръководителя на проекта за наличните ресурси и предстоящите разходи; - Осъществява комуникация с договарящия орган относно финансовите въпроси по изпълнението на проекта; - Подготвя и представя за одобрение на Ръководителя на проекта финансовите отчети и съответните съпътстващи документи. Ще бъде изготвен детайлен времеви график за дейностите. Екипът ще се събира на ежемесечни работни срещи, за да да прави периодична оценка на изпълнението на работната програма и да осъществява текущ мониторинг на дейностите. Ще осигурява обратна връзка от заетите лица, обучаемите, преподавателите, изпълнителите и ще предприема корективни мерки, ако това се налага. Екипът ще се ангажира изцяло с изготвянето на отчетната документация и с внасянето на искания за междинни и окончателно плащания. Етапи в изпълнението на дейността: 1/ Сключване на договори с членовете на екипа за управление на проекта; 2/ Изготвяне на детайлен времеви график за дейностите. 3/ Текущи дейности: Ежемесечни работни срещи на екипа, изготвяне на периодични отчети, изготвяне на отчетна документация и внасяне на искания за междинни и окончателно плащания., Договорена стойност: 15 830.00 , Отчетена стойност: 15 830.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МЕДИА ГРУП - ИВО ЙОРДАНОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 500.00
  • Изпълнител: МЕДИА ГРУП 2014 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: ДЕМЕТРА - МАЯ АНТОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 7 875.00 , Отчетена стойност**: 7 875.00
  • Изпълнител: ГЕН ПЛЮС В - ГЕОРГИ ГЕОРГИЕВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 7 729.00 , Отчетена стойност**: 7 729.00
  • Изпълнител: АКАУНТ-АИК ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 1 800.00
  • Изпълнител: АРТИПО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 516.00
  • Изпълнител: САТ 99 - А и П ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 35 700.00 , Отчетена стойност**: 35 700.00
  • Изпълнител: ЕМИЛИЯ, Договорена стойност по проекта*: 14 030.00 , Отчетена стойност**: 14 030.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 3 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 8.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 158 375.40 BGN
БФП 158 375.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 148 023.91 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване на обзавеждане, оборудване и софтуер, необходими за новооткритите работни места по проект „Нова заетост в Алфа – М ЕООД““, Прогнозна стойност: 47 500.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 „Закупуване на обзавеждане“
    Изпълнител: ГЕН ПЛЮС В - ГЕОРГИ ГЕОРГИЕВ ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 729.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 „Закупуване на оборудване и софтуер“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване на оборудване и софтуер, необходими за новооткритите работни места по проект „Нова заетост в Алфа – М ЕООД““, Прогнозна стойност: 39 770.47
  • Обособена позиция 1: „Закупуване на оборудване и софтуер, необходими за новооткритите работни места по проект „Нова заетост в Алфа – М ЕООД““
    Изпълнител: САТ 99 - А и П ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 35 700.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изработка и доставка на материали за публичност и визуализация по проект: BG05M9OP001-1.003-0557-C01 „Нова заетост в Алфа – М ЕООД“, Прогнозна стойност: 820.00
  • Обособена позиция 1: Изработка и доставка на материали за публичност и визуализация по проект: BG05M9OP001-1.003-0557-C01 „Нова заетост в Алфа – М ЕООД“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложение за осигуряване на изпълнител за дейностите по информиране и публичност по проект: BG05M9OP001-1.003-0557-C01, „Нова заетост в Алфа - М ЕООД“ – Публикация в местен вестник., Прогнозна стойност: 600.00
  • Обособена позиция 1: Набиране на ценови предложение за осигуряване на изпълнител за дейностите по информиране и публичност по проект: BG05M9OP001-1.003-0557-C01, „Нова заетост в Алфа - М ЕООД“ – Публикация в местен вестник.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения за избор на изпълнител на дейностите по организация и управление на проекта, длъжност: Счетоводител на проекта., Прогнозна стойност: 1 800.00
  • Обособена позиция 1: Набиране на ценови предложения за избор на изпълнител на дейностите по организация и управление на проекта, длъжност: Счетоводител на проекта.
    Изпълнител: АКАУНТ-АИК ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 800.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения за провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация по професията „Финансист" - код 343010, специалност „Застрахователно и осигурително дело“ - код 3430102., Прогнозна стойност: 7 875.00
  • Обособена позиция 1: Набиране на ценови предложения за провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация по професията „Финансист" - код 343010, специалност „Застрахователно и осигурително дело“ - код 3430102.
    Изпълнител: ДЕМЕТРА - МАЯ АНТОВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 875.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN