Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0347-C03
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството във "Филибе Европа" ЕООД
Бенефициент 205016747 ФИЛИБЕ ЕВРОПА ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 16.08.2019
Дата на стартиране 16.08.2019
Дата на приключване 26.11.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Търговище, гр.Търговище

Описание

Кратко описание на проекта
"Филибе Европа" ЕООД е дружество, създадено през 2018 г. с основна икономическа дейност Производство на опаковки от пластмаси.
Настоящият проект има за своя основна цел осигуряване на устойчивото и конкурентоспособно развитие на предприятието посредством реализиране на пазара на предприемаческа идея, попадаща в секторите, свързани с преодоляване на европейските и регионални предизвикателства, а именно: Производство на опаковки от пластмаси - пластмасови пликове с цип, попадаща като икономическа дейност в рамките на сектор С 22.22. "Производство на опаковки от пластмаси".

Реализацията на предприемаческата идея ще има пряк положителен социален и екологичен ефект, като тя съответства и на тематична област Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии, Индустрия за здравословен живот и биотехнологии и Мехатроника и чисти технологии на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следния комплекс от дейности:
Дейност 1: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на която ще бъде:
- сформиран екип от квалифициран персонал, необходим за реализация на предприемаческата идея;
-реализирани инвестиции в ДМА, създаващи необходимите технологични предпоставки за реализация на предприемаческата идея;
- наето работно помещение;
- създадена Интернет страница на Кандидата, популяризираща предприемаческата идея и подпомагаща пазарната й реализация;
- осигурени материали, необходими за реализация на пазара на предприемаческата идея.

Дейност 2: Дейност за визуализация на проекта - в резултат на която ще се осигури публичност и визуализация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт – стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал -4 броя експерти; - закупуване на ДМА; - външна услуга: за създаване на Интернет страница на кандидата; - наето работно помещение и - закупуване на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея) ЧАСТ 1” : Дейността има принос за постигане на Специфични цели 1, 2, 3 и 4 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на трудов договор на квалифициран персонал - 4 лица: В рамките на екипа,необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени:Предприемачът и 1 лице, които предстои да бъдат наети на трудов договор (ТД) в предприятието-кандидат, притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит, пряко логически свързани с планираната за реализация ПИ и нейните области. Освен тях, за целите на успешната реализация на пазара на предприемаческата идея, ще бъдат наети още 2 лица на ТД. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната производствена дейност по реализация на ПИ, в т.ч. за технологичния процес на производство, неговото правилно протичане, за развитието на продукта и неговия асортимент, определяне на влаганите материали за производство на предприемаческата идея и всички други, съпътстващи производството операции и дейности. Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА. 2.Закупуване на ДМА: С оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за производство на продукта-обект на предприемаческата идея - пликове с цип, е необходимо закупуването на следните ДМА, обхващащи пълния производствения цикъл на продукта: - Екструдер за фолио с цип - 1 брой - планираният за закупуване актив е необходим за създаване на технологични предпоставки за реализация на процеса по екструдиране - първата стъпка в производствения процес на предприемаческата идея. Материалът, влаган в екструдера, е под форма на гранулат/гранули от LDPE, които, при висока температура, се стопяват, след което се опъват, охлаждат и се навиват на фолио с цип в единя му край. С оглед на обстоятелството, че дружеството планира производство на пликове с цип с различни размери, екструдерът е необходимо да бъде оборудван със сменяеми глави, осигуряващи необходимите технологични предпоставки за производство на фолио с различни размери. - Машина за странично изрязване на пликове - 1 брой - машината е необходима за успешна реализация на следващата, финална стъпка от процеса на производство на опаковките - за изрязване на фолиото от екструдера до постигане на желания размер на опаковката - плик с цип. Машината разролва полученото при екструдиране фолио и го изрязва до зададения желан размер на плика, като асортиментът на пликове с цип ще обхваща производство на пликове със следните размери в съответствие с търсенето на пазара - 4х4 см., 5х5 см., 5х7 см.; 7х 9 см.; 9 х 11 см.; 10х 12 см.; 13х16 см.; 15х18 см.; 17х 23 см.; 16х 20 см.; 21х 27 см.; 23х 31 см.; 26х35 см.; 30х40 см.; 35х45 см. 3. Закупуване на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на проекта е предвидено закупуването на материал, предназначен за влагане в производствения процес за периода на изпълнение на проекта, който допринася непосредствено за реализирането на предприемаческата идеята. В планираните за производство опаковки от пластмаси - пликове с цип, се влага като материал гранулат LDPE - полиетилен с ниска плътност. Гранулатът се влага в планирания за закупуване Екструдер за фолио с цип, като е необходим за производство (екструдиране) на фолиото, от което ще бъдат произвеждани след последващото странично изрязване на фолиото до желания размер, пликовете-обект на предприемаческата идея. С оглед на изложеното, планирано е обезпечаване на дружеството с материал - гранулат LDPE, 12500 кг., необходим за влагане в производството на предприемаческата идея за периода на изпълнение на проекта., Договорена стойност: 249 090.00 , Отчетена стойност: 221 494.99
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт – стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал -4 броя експерти; - закупуване на ДМА; - външна услуга: за създаване на Интернет страница на кандидата; - наето работно помещение и - закупуване на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея) ЧАСТ 2: 4. Наем на работно помещение - с оглед осигуряване на необходимите предпоставки за осъществяване на производствената дейност по реализация на продукта-обект на проекта, както и с оглед на обстоятелството, че дружеството не разполага със собствено работно помещение, в рамките на проектната реализация е планирано осигуряване на работно помещение, създаващо условия за въвеждане в експлоатация на планираните за закупуване ДМА и за работа на квалифицирания персонал. Планира се наем на работно помещение за период от 12 месеца в рамките на периода на реализация на проекта, като изложеният период обхваща периода на заетост на планираните за наемане на трудов договор лица, както и срок за въвеждане в експлоатация на планираните за закупуване в рамките на проекта дълготрайни материални активи. 5. Външна услуга (ВУ) за: Създаване на Интернет страница на Кандидата - с оглед на обстоятелството, че дружеството не разполага със собствена страница в Интернет и за целите на успешната пазарна реализация на предприемаческата идея и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата. Поради целевия пазар за реализация на предприемаческата идея - национален и световен, необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език. Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат, описание на продукта и асортимента, данни за контакт, форма за запитвания, както и информация за разпространение на продукта в търговската мрежа. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение, като следва да има версия за хора с частично намалено зрение - с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви, както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание - във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи. При предоставяне на външната услуга по създаване на Интернет страница на Кандидата ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на Европейския Съюз и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 4 броя): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. -към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение., Договорена стойност: 400.00 , Отчетена стойност: 396.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЗУМ ДИЗАЙН ООД, Договорена стойност по проекта*: 316.80 , Отчетена стойност**: 396.00
  • Изпълнител: СП ВИЖЪН ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 080.00 , Отчетена стойност**: 10 100.00
  • Изпълнител: КАРАДАЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 928.00 , Отчетена стойност**: 10 078.00
  • Изпълнител: "АМЗ" ООД , Договорена стойност по проекта*: 128 000.00 , Отчетена стойност**: 160 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 183.07 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.42 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 221 890.99 BGN
БФП 177 512.81 BGN
Собствено финансиране 44 378.18 BGN
Общо реално изплатени суми 177 512.81 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Избор на доставчик на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея - гранулат LDPE - 12500 кг.", Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на доставчик на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея - гранулат LDPE - 12500 кг."
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея - Машина за странично изрязване на пликове - 1 брой и Екструдер за фолио с цип - 1 брой", Прогнозна стойност: 160 190.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея - Машина за странично изрязване на пликове - 1 брой и Екструдер за фолио с цип - 1 брой"
    Изпълнител: "АМЗ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 128 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой", Прогнозна стойност: 12 000.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой"
    Изпълнител: СП ВИЖЪН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 080.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация", Прогнозна стойност: 400.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация"
    Изпълнител: ЗУМ ДИЗАЙН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 316.80
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: "Избор на работно помещение под наем", Прогнозна стойност: 11 400.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на работно помещение под наем"
    Изпълнител: КАРАДАЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 928.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN