Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.016-0014-C03
Наименование на проекта Подкрепа за Иновационен клъстер за симулационни модели в Медицината.
Бенефициент 177129172 Сдружение "ИНОВАТИВЕН КЛЪСТЕР СИМУЛАЦИОННИ МОДЕЛИ В МЕДИЦИНАТА"
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 19.06.2020
Дата на стартиране 19.06.2020
Дата на приключване 25.11.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград, гр.Велинград

Описание

Кратко описание на проекта
Иновативен клъстер „Симулационни модели в медицината“ е ориентиран към специализирана иновационна и научно-изследователска дейност, в основата на която е свързването на възможностите от областта на информационните технологии с научния потенциала на лекарите специалисти и пациентите. 
Реализацията на настоящия проект има за цел чрез ресурсно обезпечаване и създаване на подходяща материално-техническа база да създадат условия за повишаване на иновационната дейност, ефективността на взаимодействието между членовете при изпълнение на общите клъстерни дейности и постигане на целите си насочени към развитието и широкото въвеждане на симулационните модели в медицината. 
Посредством участието в специализирани конференции/семинари и международни изложения, ще бъде търсено запознаването със съвременните достижения в областта на информационните технологии и здравеопазването, обмяна на опит и добри практики по отношение на основните направления в дейността на клъстера, което ще позволи разширяване  на дейността на клъстера, и привличане на нови клиенти и нови членове. За популяризиране на името на клъстера ще бъдат отпечатани и разпространени информационни брошури и листовки, както и ще бъде създадена информационна база-данни за дейността на клъстера.
С цел създаване на по широки възможности за коопериране и създаване на сътрудничества с други клъстерни организации, както и за интернационализация на Клъстера, ще бъде проведено изследване на целевите пазари и възможностите за излизане на тях.
В крайна сметка изпълнението на настоящия проект ще допринесе за повишаване на иновативния капацитет на Клъстера и неговото популяризиране и интернационализация, което ще доведе до повишаване конкурентоспособността на фирмите участници в него и разширяване на научно-изследователския и експортния им капацитет, а това от своя страна ще спомогне за повишаване на националната конкурентоспособност и установяването на пазарно ориентирана и международно отворна бизнес среда.
Дейности
  • Дейност: Ресурсно обезпечаване на дейността на иновационния и научно-изследователския персонал на клъстера: Дейността има за цел постигане на ресурсно обезпечаване дейността на клъстера от гледна точка осигуряване на иновационен и научно-изследователски персонал за развитие на клъстерните иновационни дейности, като по този начин да се създадат условия за повишаване ефективността и конкурентоспособността на клъстера. С оглед осигуряване на необходимия персонал за изпълнението на иновационните и научно-изследователски дейности на клъстера непосредствено след подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ ще се извърши подбор на кадри за следните предвидени по проекта експертни позиции: 1. Ръководител IT проекти - 1 бр. - 22 месеца х 4 часа; 2. Инженер електрически машини и апарати – 1 – 2 бр. (инженер електроник или инженер телекомуникации) - 22 месеца х 4 часа; 3. Инженер електрически машини и апарати – 2 - 1 бр. (инженер електроник или инженер телекомуникации) - 22 месеца х 4 часа; 4. Програмист, бази данни - 1 – 2 бр. (програмист - софтуерни приложения, програмист, системи за управление на бази данни) - 22 месеца х 4 часа; 5. Програмист, бази данни -2 – 1 бр. (програмист - софтуерни приложения, програмист, системи за управление на бази данни) - 22 месеца х 4 часа. След провеждането на подбор на кадрите с избраните кандидати ще бъдат подписани трудови договори. В рамките на проекта се предвижда да бъдат наети 7 служители на 4 часов работен ден за посочените позиции. В бюджета на проекта са предвидени разходи за възнаграждения на назначените лица, както и за всички дължими вноски за сметка на работодателя, прослужено време, извънреден труд и др., съгласно изискванията на КТ и КСО за съответните длъжности. Средствата са планирани за период от 22 месеца. Наетият по проекта персонал ще изпълнява предвидените по проекта иновационни и научно-изследователски дейности насочени към постигане на основните цели на клъстера, а именно по-широкото въвеждане на симулационните модели в медицината. За извършването на иновационната и научно-изследователска дейност на клъстера ще бъде бъде наето подходящо помещение, като в бюджета на проекта са предвидени съответно разходи за наем, ел. енергия, ВиК, интернет, отопление, СОТ и телефон за 22 месеца., Договорена стойност: 220 890.74 , Отчетена стойност: 206 355.01
  • Дейност: Повишаване капацитета на иновационния и научно-изследователския персонал на клъстера: Дейността включва участие в международни събития за обмяна на опит и добри практики с цел повишаване на капацитета на иновационния и научноизследователския персонал на клъстера. Предвижда се участието в следните международни събития: 1. Посещение на 2-ма представители във Wiener Privat klinik. Предвидените в бюджета на проекта разходи за участие в събитието включват самолетни билети, разходи за дневни на 2 човека х 4 дни и квартирни на 2 човека х 3 нощувки. 2. Участие на 3-ма представители в Конференция на European Society of Endocrine Surgeons. Предвидените в бюджета на проекта разходи за участие в събитието включват такси за участие на лицата, самолетни билети, разходи за дневни на 3 човека х 4 дни и квартирни на 3 човека х 3 нощувки. 3. Участие на 2-ма представители в Конференция ANGA COM. Предвидените в бюджета на проекта разходи за участие в събитието включват такси за участие на лицата, самолетни билети, разходи за дневни на 2 човека х 4 дни и квартирни на 2 човека х 3 нощувки. 4. Посещение на 4-ма представители в Universita di Roma, Informatic and Medical Dep. Предвидените в бюджета на проекта разходи за участие в събитието включват самолетни билети, разходи за дневни на 4 човека х 4 дни и квартирни на 4 човека х 3 нощувки. 5. Участие в on-line семинари, конференции, обучения, информационни събития за членове на клъстера, членове на експертния съвет, научно-изследователския персонал на клъстера - такси за участие. Изпълнението на предвидената дейност е необходимо с цел укрепване капацитета на иновационния и научно-изследователския персонал на клъстера. Чрез нея ще се създаде възможност персонала на клъстера и неговите членове да се информират за съвременните достижения в областта на информационните технологии и здравеопазването, както и ще спомогнат за обмяна на опит и добри практики по отношение на основните направления в дейността на клъстера. , Договорена стойност: 50 618.39 , Отчетена стойност: 22 674.82
  • Дейност: Насърчаване на клъстерния маркетинг : Дейността включва изпълнението на серия от конкретни мерки насочени основно към популяризиране на дейността на клъстера и представяне на предлаганите от него иновационни продукти. За нейното изпълнение в рамките на проекта е предвидено да бъдат реализирани следните дейности: Предвидени са разходи за такса за участие в международно изложение CeBIT, Хановер. Преди да се пристъпи към предлагане на продуктите/услугите на клъстера на международния пазар и най-вече по отношение на предвидения за разработване по проекта иновативен продукт е предвидено да се извършат необходимите патентни проучвания. Извършването им ще позволи да се гарантира патентната защита върху правата на интелектуална собственост на иновативните продукти/услуги предлагани от клъстера. В допълнение към патентните проучвания се предвижда и извършване на изследване на таргетните пазари, по отношение на предлагани нови или съществуващи продукти и/или услуги на клъстера, което ще даде възможност за провеждането на целенасочена маркетингова стратегия спрямо тях. За установяване на сътрудничеството с други иновационни клъстери, включително подкрепа на обмена на знания и работата в мрежа, и транснационално сътрудничество се предвижда 4-ма представители да се срещнат във Виена, Австрия с представители на Medizintechnik-Cluster и IT-Cluster. В бюджета на проекта са предвидени разходи за самолетни билети и билети за влак, разходи за дневни на 4 човека х 4 дни и квартирни на 4 човека х 3 нощувки. С цел популяризиране на клъстера и на неговите продукти се предвижда изготвяне и отпечатване на 3 000 бр. брошури и 1 000 бр. информационни листовки, които ще бъдат разпространявани по време на посещенията и участията на представитеите на клъстера в различни национални и международни събития. Ще бъде създадена също така и информационна база данни, съдържаща информация за дейността на клъстера и предоставяните от него услуги. Информационната база ще бъде достъпна на интернет сайта на клъстера. Информационната база данни включва система за досиета на партньори, членове и експерти, система за взаимоотношения с клиенти, база данни с потенциални клиенти и управление на маркетинговите дейности спрямо настоящи и потенциални клиенти и система за e-mail комуникация. Информационната база данни е предназначена за подобряване на обслужването на клиенти, която може да се определи и като една цялостна бизнес стратегия. Предвижда се също така в рамките на изпълнението на проекта да бъдат направени постъпки и да бъде придобит европейски клъстерен лейбъл (етикет), издаден от Европейския секретариат за клъстерни анализи (European Secretariat for Cluster Analysis), което ще е важна стъпка в дейността на клъстера и доказателство за неговото устойчиво развитие., Договорена стойност: 41 355.39 , Отчетена стойност: 28 518.15
  • Дейност: Придобиване на дълготрайни материални активи необходими за осъществяване на съвместни клъстерни дейности: Дейността е насочена към закупуване на дългатрайни материални активи (20 бр. преносими компютри, 5 бр. таблети, 1 бр. централна видеопойнт мултиконферентна система, 1 бр. видеоконферентна система крайна точка, 2 бр. сторидж, 4 бр. сървър (вид 1), 1 бр. сървър (вид 2), 2 бр. монитори, 2 бр. UPS, 1 бр. видео екран, 1 бр. комуникационна система и 4 бр. сървърни ракове от различен вид) с цел създаване на необходимата инфраструктура от споделен тип за осъществяваане на иновационните и научно-изледователски дейности на клъстера. Изборът на предвидените за закупуване ДМА да бъдат закупени по проекта е съобразен изцяло със спецификата и характера на неговата дейност, и предвидения за разработване в рамките на проекта иновативен продукт. Основната дейностт на Клъстера е свързана със създаване на симулационни модели в медицината. Те представляват комбинация от възможностите на програмирането, прилагането на спецификата на биологичните и физиологичните процеси в човешкия организъм, на обработването на големи масиви от най-разнообразни данни от медицински изследвания и скрининги, съобразяването с факторите на околната среда и начина на живот и т.н. в резултат на която се постига синергичен ефект. Симулационните модели в медицината се очаква да бъдат своеобразен мост в бъдеще между традиционните подходи и методи на лечение и съвременните направления и възможности на персонализираната медицина. С тази цел за извършване на качествени научни и иновативни разработки в областта е необходимо клъстера да разполага с неоходимото оборудване за събиране на първо място на големи масиви с данни и информация, възможност за което ще осигурят системите за мултиконферентна и видеоконферентна връзка, двата броя монитора и видео екрана, двадесетте лаптопа и петте таблета. В допълнение петте броя таблети и двадесетте броя лаптопи са изключително необходими за имплементацията и реализацията на второ и трето ниво от предложената за разработване по проекта иновативна интегрирана проактивна интелигентна система за ранна диагностика и откриване на аномалии в щитовидната жлеза, а именно: II. Ниво за он-лайн верификация и валидация на постигнатите резултати, посредством обсъждане на резултатите от диагностика и персонализираното лечение с експерт по ендокринни заболявания и III.Ниво за второ мнение, базирано на телемедицина, анализ на големи масиви медицински данни, и алгоритми за машинно обучение; допълнителна он-лайн верификация и валидация на получените резултати от лекар специалист (в рамките на България или международен) от експерти при сложни случаи, с цел точна диагностика и персонализираното лечение. За тази цел е необходимо изграждане на мрежа от експерти за верификация и валидация на компютърните модели и получаване на второ мнение, където отделните експерти ще комуникират помежду си в разпределена изчислителна система посредством терминали (таблети/лаптопи). На второ място тази информация следва да се съхранява по подходящ и сигурен начин, което ще стане с помощта на системата от двата броя сториджи, петте сървъра и двата UPS, поставени в съответните 4 броя специализирани сърърни шкафове. Цялостната връзка по между отделните елементи на инфраструктурата, както осигуряването на съответните външни взаимовръзки ще се осъществи посредством комуникационната система. В крайна сметка закупуването на предвидените в рамките на настоящия проект дълготрайни материални активи ще позволят да се създаде инфраструктура посредством която клъстера ще може да осъществява своята иновационна и научно-изледователска дейност. В съответствие с изискванията на чл. 27 от Регламент (ЕС) № 651/2014 достъпът до тази инфраструктура, както и до цялостната дейност на клъстера ще бъде изцяло отворен за външни ползватели, като услугите на клъстера ще се предоставят прозрачно и на недискриминационна основа. Всичко това ще допринесе за повишаване на иновативния и научно-изследователски капацитет на клъстера и до подобряване на неговата конкурентоспособност., Договорена стойност: 697 249.04 , Отчетена стойност: 662 634.00
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: С изпълнението на дейността се цели осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от Иновативен клъстер „Симулационни модели в медицината" и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ” 2014-2020. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. Иновативен клъстер „Симулационни модели в медицината" ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПИК 2014-2020. 1) На видимо за обществеността място, пред производствената сграда на дружеството в гр.Панагюрище ще бъде поставена 1 бр. цветна информационна табела/билборд, която ще указва, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. 2) Върху доставеното по проекта оборудване ще бъдат поставени 30 бр. информационни визуализиращи стикери, които да удостоверяват, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на ОПИК 2014-2020, съфинансирана чрез Европейкия фонд за регионално развитие. 3) Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта или съставени в рамките на изпълнените по него дейности – стратегии, процедури и т.н. ще бъде упоменато, че същите са съставени с финансовата подкрепа на ОПИК 2014-2020, финансирана от ЕФРР. При всички предприети мерки за публичност и визуализация изрично ще се указва съфинансирането от ЕФРР на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знакът на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕФРР), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОПИК 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите вследствие изпълнението на проекта резултати. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 932.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДВЕ ПЛЮС ЕДНО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 920.00 , Отчетена стойност**: 4 900.00
  • Изпълнител: Мастър Ивентс ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 124.80
  • Изпълнител: Боряна, Договорена стойност по проекта*: 18 810.00 , Отчетена стойност**: 5 700.00
  • Изпълнител: Адвокат, Договорена стойност по проекта*: 1 536.00 , Отчетена стойност**: 1 920.00
  • Изпълнител: КЛЪСТЕР МЕХАТРОНИКА И АВТОМАТИЗАЦИЯ Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 3 098.04 , Отчетена стойност**: 3 872.54
  • Изпълнител: БенчМарк Груп АД, Договорена стойност по проекта*: 5 558.40 , Отчетена стойност**: 6 948.00
  • Изпълнител: АйСи ИНТРАКОМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 44 428.80 , Отчетена стойност**: 68 352.00
  • Изпълнител: ПЕТКОМ 2002 ООД, Договорена стойност по проекта*: 323 583.00 , Отчетена стойност**: 497 820.00
  • Изпълнител: Милана, Договорена стойност по проекта*: 13 752.00 , Отчетена стойност**: 15 187.58
  • Изпълнител: КА ВИ ТРЕЙД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 491.20 , Отчетена стойност**: 6 864.00
  • Изпълнител: АУДИО АРТЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 38 395.50 , Отчетена стойност**: 59 070.00
  • Изпълнител: КОНТРАКС АД, Договорена стойност по проекта*: 24 304.80 , Отчетена стойност**: 37 392.00
  • Изпълнител: АТЛАС ТРАВЕЛС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 116.31 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 23.00 , Достигната стойност: 23.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 922 113.98 BGN
БФП 638 296.36 BGN
Собствено финансиране 283 817.62 BGN
Общо реално изплатени суми 638 296.36 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на IT оборудване по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Сторидж - 2 бр. и Обособена позиция 2: Сървър (вид 1) - 4 бр. и Сървър (вид 2) - 1 бр., Прогнозна стойност: 448 875.40
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Сторидж - 2 бр.
    Изпълнител: ПЕТКОМ 2002 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 290 121.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Сървър (вид 1) - 4 бр. и Сървър (вид 2) - 1 бр.
    Изпълнител: ПЕТКОМ 2002 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 290 121.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДМА по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Преносими компютр – 20 бр., Таблет – 5 бр.; Обособена позиция 2: UPS – 2 бр.; Обособена позиция 3: Монитор - 2 бр., Видео екран – 1 бр. Обособена позиция 4: Централна видеопойнт мултиконферентна система - 1 бр., Видеоконферентна система крайна точка - 1 бр. Обособена позиция 5: Сървърен рак (вид 1) – 1 бр., Сървърен рак (вид 2) – 1 бр., Сървърен рак (вид 3) – 1 бр., Сървърен рак (вид 4) – 1 бр. Обособена позиция 6: Комуникационна система – 1 бр., Прогнозна стойност: 248 373.64
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Преносим компютър – 20 бр., Таблет – 5 бр.
    Изпълнител: ПЕТКОМ 2002 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 462.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: UPS – 2 бр.
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 304.80
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Монитор - 2 бр., Видео екран – 1 бр.
    Изпълнител: АУДИО АРТЕ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 395.50
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: Централна видеопойнт мултиконферентна система - 1 бр., Видеоконферентна система крайна точка - 1 бр.
    Изпълнител: АУДИО АРТЕ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 395.50
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 5: Сървърен рак (вид 1) – 1 бр., Сървърен рак (вид 2) – 1 бр., Сървърен рак (вид 3) – 1 бр., Сървърен рак (вид 4) – 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция 6: Комуникационна система – 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДМА по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Сървърен рак (вид 1) – 1 бр., Сървърен рак (вид 2) – 1 бр., Сървърен рак (вид 3) – 1 бр., Сървърен рак (вид 4) – 1 бр. Обособена позиция 2: Комуникационна система – 1 бр., Прогнозна стойност: 68 502.64
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Сървърен рак (вид 1) – 1 бр., Сървърен рак (вид 2) – 1 бр., Сървърен рак (вид 3) – 1 бр., Сървърен рак (вид 4) – 1 бр.
    Изпълнител: АйСи ИНТРАКОМ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 44 428.80
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Комуникационна система – 1 бр.
    Изпълнител: АйСи ИНТРАКОМ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 44 428.80
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за придобиване на европейски клъстерен лейбъл., Прогнозна стойност: 7 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на работно помещение за нуждите на клъстера., Прогнозна стойност: 15 280.00
  • Обособена позиция 1: Избор на работно помещение за нуждите на клъстера.
    Изпълнител: Милана
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 752.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на работно помещение за нуждите на клъстера., Прогнозна стойност: 21 010.00
  • Обособена позиция 1: Избор на работно помещение за нуждите на клъстера
    Изпълнител: Боряна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 810.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Извършване на изследване на таргетираните пазари, Прогнозна стойност: 8 000.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Извършване на патентни проучвания, Прогнозна стойност: 2 000.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Изработване на следните информационни материали: - Изработване информационна табела – 1 бр. - Изработване на информационни стикери -30 бр. - Изработване на информационни брошури – 3 000 бр. -Изработване на информационни листовки – 1 000 бр., Прогнозна стойност: 7 000.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Организиране участието на представители на Иновативен клъстер „Симулационни модели в медицината" в международни изложения, семинари, обучения, конференции, информационни събития, обмяна на опит и добри практики. , Прогнозна стойност: 25 818.59
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Създаване на информационна база данни на Иновативен клъстер „Симулационни модели в медицината"., Прогнозна стойност: 5 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN