Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0158-C01
Наименование на проекта Алтернатива за независим живот
Бенефициент 000505821 ОБЩИНА ИСПЕРИХ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 16.12.2015
Дата на стартиране 01.02.2016
Дата на приключване 01.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Исперих

Описание

Кратко описание на проекта
Поставените цели в проектното предложение "Алтернатива за независим живот" на Община Исперих са фокусирани върху реализирането на целите на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 заложени в Инвестиционен приоритет № 3: "Повишаване на достъпа до услуги, които са на достъпна цена, устойчиви и висококачествени, включително здравни и социални услуги от общ интерес", Специфична цел 1 към ИП3: "Подобряване на достъпа на хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване до услуги за социално включване и здравеопазване".
Целевите групи на проектното предложение са:
- Хора с увреждания и техните семейства;
- Хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Дейностите заложени в проектното предложение са насочени към подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване с цел преодоляване на последиците от социалното изключване и бедността. 
Настоящото проектно предложение има за цел да предостави възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания, а от друга страна ще даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходимия асистент и/ или домашен помощник, което от своя страна ще им вдъхне увереност за контрол на средата.
В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и на лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразявани с  техните възможности и специфични потребности.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта.: Дейността ще се предоставя на територията на Община Исперих в рамките на 21 месеца, като предвиждаме стартирането на проекта да започне през месец ДЕКЕМВРИ 2015 г.. За организация и управление на проекта ще бъде назначен екип със Заповед на Кмета на Община Исперих /Граждански договори/, който ще се състои от 1 ръководител, 1 координатор, 1 счетоводител и 1 технически сътрудник. Ръководител: • Отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по проекта; • Контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график; • Координира изпълнението на проекта; • Отговаря за финансовото управление по изпълнението на проекта и работи в тясно сътрудничество със счетоводителя на проекта; • Следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера; • Контролира изготвянето на отчети към договарящия орган, управлява риска и взема решения за мерки и действия, които да минимизират риска от забавяне и/или неизпълнение на дейностите; • Отговаря за популяризиране на резултатите от всеки етап от изпълнението на проекта; • Следи за изготвянето на междинни и заключителен технически доклади. Координатор: • Подпомага основно дейността на ръководителя на проекта, като създава и поддържа контакти с външните и вътрешните лица; • Координира последователното протичане на проектните дейности и качеството на изпълнението им; • Следи задачите да се изпълняват в срок от съответно отговорните лица; • Администрира оперативно всяка част от проекта; • Изготвя отчети и доклади за извършените дейности и приключилите етапи; • Въз основа на своите виждания и предишен опит, консултира ръководителя и обсъжда решения с него за възможните алтернативи Технически сътрудник: • Отговаря за приемането и обработването на документите по проекта; • Изготвя трудовите договори по проекта; • Изпълнява цялостната дейност по приемането и обработването на документи; • Отговаря за съхраняването на цялата документация по проекта, води кореспонденцията и поддържа връзка с екипа по изпълнение на проекта; • Подпомага основно дейността на ръководителя на проекта, като създава и поддържа контакти с външни и вътрешни лица; • Изготвя отчети и доклади за извършените дейности и приключилите етапи. Счетоводител: • Извършва анализи за финансовото състояние на проекта във всеки един момент; • Документира, записва и отчита всички разходи и финансови документи; • Изготвя междинни и финални отчети за направените разходи; • Извършва контрол над разходваните финансови средства; • Оценява финансовата рентабилност на дейностите и проекта като цяло., Договорена стойност: 40 966.04 , Отчетена стойност: 40 966.62
  • Дейност: Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.: По проекта ще бъде създаден "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда", към който ще бъдат назначени лични асистенти и домашни помощници, които ще предоставят социална услуга в общността на потребители от целевата група в домашна среда. Центърът ще се намира в административната сграда на Община Исперих за целите, на който ще бъде предоставено офис оборудване и всички необходими технически средства за ефективното изпълнение на дейностите по проекта. Дейността на Центъра ще продължи не по-малко от шест месеца без прекъсване, след одобряване на окончателния доклад по проекта. Персоналът в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще бъде назначен на непълно работно време (почасово) в зависимост от натовареността на конкретната длъжност и нуждите на потребителите от конкретната услуга., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подбор, обучение и наемане на персонал.: Подборът на персонала на проекта ще се извърши съгласно разпоредбите на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Процедурата включва първичен подбор по документи и интервю с работодателя за установяване на мотивацията и нагласите на кандидата за работа с уязвими групи. Ще се наемат само кандидати показали удовлетворителни резултати по време на събеседването намиращи се в добро физическо и психическо състояние. Подборът и обучението на личните асистенти и домашните помощници са насочени към осигуряване на подходящи хора в трудосписобна възраст и пенсионери - одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. Ще се проведе въвеждащо обучение с лицата преминали успешно първичния подбор и показали удовлетворителни резултати по време на събеседването с изключение на лицата преминали обучителен курс по сходни програми/ проекти, които трябва да приложат копие на удостоверение/ сертификат., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 840.00
  • Дейност: Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за ползване на услугата личен асистент/ домашен помощник.: В настоящия проект ще бъдат включени лица, отговарящи на едно от следните изисквания: 1. Хора с увреждания и техните семейства; 2. Хора над 65 г. с ограничения или с невъзможност за самообслужване. Желаещите да ползват услугата личен асистент/ домашен помощник подават заявление пред бенефициента по образец, в което имат възможност да впишат предпочитания от тях личен асистент/ домашен помощник. Кандидатите за потребители ще могат да подават заявленията си за включване в социалните услуги личен асистент/ домашен помощник , както следва: За първи етап - първите 15 (петнадесет) дни на втори месец от стартирането на проекта. За втори етап - първите 15 (петнадесет) дни на месец МАРТ 2016 година. Процеса на кандидатстване, оценка и класиране ще бъде реализиран съгласно Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата и определяне на индивидуален месечен бюджет за личен асистент/ домашен помощник. Членовете на екипа за организация и управление на проекта, ще извършат социална оценка на потребностите на кандидат потребителя или с неговия законен представител и ще изготвят Карта за оценка на потребностите за предоставяне на социалната услуга личен асистент/ домашен помощник. Крайният подбор на потребителите ще се извърши от бенефициента въз основа на специфичните потребности на потребителя. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и други. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лица, обслужвани по проект "Нови възможности за грижа" след прекратяване на дейността му, както и лица не обхванати до момента по други програми и проекти отговарящи на целевата група. , Договорена стойност: 1 465.00 , Отчетена стойност: 1 401.92
  • Дейност: Предоставяне на социални услуги и управление на риска за потребителите и личните асистенти/ домашните помощници в процеса на ползване на услугата.: Социалните услуги ще се предоставят на общо 70 потребителя, живеещи в населените места на територията на Община Исперих от 50 лични асистенти и 20 домашни помощници. 57 потребители обгрижвани от 37 лични асистенти и 20 домашни помощници ще бъдат включени/ назначени през третия месец от стартирането на проекта. Останалите 13 /тринадесет/ потребители са потребители на процедурата "Нови алтернативи" и ще бъдат включени след приключването й, като потребители на настоящото проектно предложение след направена нова оценка на техните нужди. Те ще бъдат обгрижвани от останалите 13 /тринадесет/ лични асистенти. Лицата от целевата група, които са подали заявления за услуги по "Нови алтернативи ", направена им е оценка, но поради недостиг на финансов ресурс не получават услуга, ще подават ново заявление за включване в услугите по процедура "Независим живот" с нова оценка на нуждите. След приключването се предвижда устойчивост на проекта без прекъсване за период от 6 (шест) месеца на 10 % от потребителите включени в проекта. , Договорена стойност: 445 922.04 , Отчетена стойност: 440 542.67
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала предоставящ социални услуги.: В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяваща се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално прегряване, за избягването, на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията, предоставена от експерт цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегряване. Психологическата подкрепа, която ще предоставя екипа от експерти, назначени в Центъра цели оказване на подкрепа на помагащите професионалисти и уязвимите групи., Договорена стойност: 9 046.92 , Отчетена стойност: 8 792.81
  • Дейност: Мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност.: Работата с уязвими групи често налага оказване на професионална психологическа подкрепа на потребителите на услугите, която ще бъде оказана от екипа експерти назначени към създадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Психологическата подкрепа, която ще предоставят експертите ще бъде оказана според индивидуалната потребност на потребителите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Информиране и публичност.: Предоставяне на информация и осигуряване на публичност чрез: - Информационни рекламни материали свързани с проекта, публикации на официалната интернет страница на Община Исперих - www.isperih@isperih.bg и в местни медии., Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 600.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Нуртен, Договорена стойност по проекта*: 9 534.27 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 514.21 , Отчетена стойност**: 1 340.98
  • Изпълнител: Фатме, Договорена стойност по проекта*: 59.19 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ридван, Договорена стойност по проекта*: 3 187.73 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Айджан, Договорена стойност по проекта*: 13 018.55 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Танжу, Договорена стойност по проекта*: 11 533.22 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Фатме, Договорена стойност по проекта*: 3 300.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Дарина, Договорена стойност по проекта*: 6 880.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ОФИС ТРЕЙД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 550.79 , Отчетена стойност**: 660.94
  • Изпълнител: ФОНДАЦИЯ СВЕТИ ГЕОРГИ, Договорена стойност по проекта*: 1 700.00 , Отчетена стойност**: 1 800.00
  • Изпълнител: Грациела, Договорена стойност по проекта*: 2 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 13.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 99.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 13.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 99.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 500 000.00 BGN
БФП 500 000.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 492 913.83 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на канцеларски материали и формуляри, чрез периодично повтарящи се доставки след писмена заявка от страна на Възложителя по две самостоятелно обособени позиции: Позиция № 1 "Доставка на канцеларски материали" Позиция № 2 "Доставка на кламери , класьори, тетрадки, хартиени изделия и формуляри". , Прогнозна стойност: 60 000.00
  • Обособена позиция 1: Позиция № 1 "Доставка на канцеларски материали"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Позиция № 2 "Доставка на кламери , класьори, тетрадки, хартиени изделия и формуляри".
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN