Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-7.001-0071-C01
Наименование на проекта "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил"
Бенефициент 000505928 ОБЩИНА САМУИЛ
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 16.05.2019
Дата на стартиране 16.05.2019
Дата на приключване 16.05.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Самуил, с.Самуил
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Самуил, с.Богданци
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Самуил, с.Ножарово
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Самуил, с.Владимировци

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда реконструкция и рехабилитация на 10 улици и тротоари към две от тях в 4 населени места в община Самуил,а именно:ул."Черни връх"(включ. и тротоари), ул."Кавала",ул."Ахелой"(включ. и тротоари),ул."Царевец" и ул."Ком" в с.Самуил;ул."Огоста" в с.Богданци;ул."Янтра" и ул."Хан Аспарух" в с.Ножарово;ул."Калето" и ул."Прогрес" в с.Владимировци.Обща дължина на предвидените за реконструкция улици по проекта е 3117,45м,а на тротоарите 865м2.Всеки гражданин на ЕС трябва да има възможност да живее и да се придвижва сигурно и безопасно в района където живее,независимо дали е град или село.Движението пеш или с превозно средство трябва да става при минимален риск за хората.Чрез реализацията на проекта ще се постигне подобряване на транспортно-експлоатационните характеристики на предвидените за реконструкция и рехабилитация улици,ще се намали запрашеността при преминаването на транспортни средства по тях,което от своя страна води до влошаване на здравословното състояние на живущите в с.Самуил,с.Богданци,с.Ножарово, и с.Владимировци.Ще се намали опасността от пътно-транспортни произшествия,възникващи вследствие на лошото състояние на настилките,предизвикващи от своя страна технически повреди по автомобилите и загубата на контрол при управлението им.Подобрената улична инфраструктура ще осигури удобство,комфорт и бързина при придвижване на жителите.Подобряването на достъпа е ключово условие за икономическия растеж и разнообразяването в селските райони,в т.ч. развитието на туристическия им потенциал.Изпълнението на предвидените инвестиции,ще даде тласък на местните икономики и ще задържи младите и предприемчиви хора в общината.Целевите групи към които е насочен проекта са хора от разнородни социални,възрастови,етнически групи,включително лица с намалена подвижност,или население от 3466 души живеещи в с.Самуил,с.Владимировци,с.Ножарово и с.Богданци,което представлява 53,54% от населението на общината и които ще се възползват от резултатите по този проект.
Дейности
  • Дейност: Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях: Дейността включва изпълнението на строително-монтажни работи и по-точно реконструкция и рехабилитация на 10 улици (подобекти) и тротоари към две от тях, в 4 населени места от община Самуил,а именно: -в с.Самуил - Подобект 1:Реконструкция и рехабилитация на ул."Ком";Подобект 1:Реконструкция и рехабилитация на улици в с.Самуил, Община Самуил - ул."Черни връх" (вкл. и тротоари),ул."Кавала",ул."Ахелой" (вкл. и тротоари) и ул."Царевец"; -в с.Богданци - Подобект 2:Реконструкция и рехабилитация на ул."Огоста"; -в с.Ножарово - Подобект 3:Реконструкция и рехабилитация на ул."Янтра" и Подобект 4:Реконструкция и рехабилитация на улици в с.Ножарово - ул."Хан Аспарух"; -в с.Владимировци - Подобект 4:Реконструкция и рехабилитация на ул."Калето" и Подобект 2:Реконструкция и рехабилитация на улици в с.Владимировци - ул. "Прогрес". С реконструкцията на уличните настилки на горе посочените улици се цели възстановяване и подобряване на транспортно–експлоатационните им характеристики и носимоспособността на настилката и пътното тяло по улиците,с оглед осигуряване условия за безопасност на движението,комфорт на пътуващите и добро отводняване на участъците в регулациите на населените места на територията на община Самуил.Целта на изпълнението на дейността е чрез възстановяване и замяна на конструктивни и геометрични елементи и съоръжения,и изпълнението на нови такива,с които се увеличават носимоспособността,устойчивостта и трайността на улиците и съоръженията към тях,да се подобрят транспортно-експлоатационните характеристики и се осигурят по-добри условия за удобен,безопасен и икономичен транспорт на пътници и товари.Нуждата от реконструкция и рехабилитация на уличната настилка по 10-те улици е породена от изключително лошото им състояние,компрометирана и износена асфалтова настилка,на места стигаща до трошенокаменна,налични изравяния,дълбоки дупки,кал и наноси край бордюри,които на места липсват.За изпълнението на СМР по реконструкция и рехабилитация на 10-те улици и тротоари към две от тях, се предвижда следната технологична последователност на работа:-технологично/студено фрезоване на компрометирана асфалтова настилка до достигане на проектно ниво;-технологично разкъртване на трошено-каменна настилка;-изкопи за полагане/изпълнение на нова пътна конструкция и за уширения;-полагане на нова конструкция за уширения;-полагане на нови бетонови бордюри;-възстановяване на бетонови бордюри; -полагане на основа/изравнителен пласт от тр.камък с непрекъсната зърнометрия; -попълване зад бордюри със земни маси или фрезован материал;-направа на тротоар от асфалтова настилка; -полагане на неплътен асфалтобетон;-полагане на износващ пласт от плътен асфалтобетон тип “А“;-направа на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка. Общата дължина на предвижданите за реконструиране и рехабилитиране улични отсечки е 3117,45м,а общата площ е 19467,59м2(вкл. и тротоарите) в т.ч.:ул."Ком"-156м(946,00м2);ул."Черни връх"-745,98м(4965,00м2) асфалтова настилка и 650м2 тротоари;ул."Кавала"-353,11м(1636,50м2);ул."Ахелой"-106,86м(535,00м2) асфалтова настилка и 215м2 тротоари;ул."Царевец"-228,35м(1555,00м2);ул."Огоста"-85,00м(872,50м2);ул."Янтра"-192,70м(1286,20м2);ул."Хан Аспарух"-163,49м(946,58м2);ул."Калето"-408,42м(2262,10м2) и ул."Прогрес"-677,54м(3597,71м2).Отводняването на улиците ще се извършва повърхностно,като водите надлъжно ще се отвеждат покрай бордюрите до общия водосбор на съответното населено място.Предвижда се и изпълнението на заустване на страничните улици,като за асфалтови улици същото ще бъде минимум 5м.При изпълнението на дейността ще бъде въведена временна организация на движението.Участъците, по които ще се работи ще бъдат сигнализирани и обезопасени с временна сигнализация.Отпадъчния материал от изпълнението на СМР ще се събира и депонира на подходящи места без да се замърсява околната среда. С предвижданите СМР,свързани с реконструкцията и рехабилитацията на улиците, ще се осигури достъпа до обществени услуги и подобряване на качеството им., Договорена стойност: 1 103 498.93 , Отчетена стойност: 1 040 795.42
  • Дейност: Организация, управление и отчитане на проекта до изплащане на помощта: Дейността е свързана с качественото и оперативно организиране, координиране, управление, контрол и отчитане (техническо и финансово) на всички дейности по проекта, за постигане на заложените цели. За безупречната реализация на проекта и изпълнението на проектните дейности ще бъде ангажиран консултант, който да предостави консултантски услуги по организация, управление и отчитане на проекта. Управлението на проектните дейности ще бъде насочено в посока изпълнение на поставените по проекта цели. Изпълнението на дейността включва: - координация, наблюдение и контрол на цялостното изпълнение на дейностите по проекта, удостоверяване изпълнението на резултатите, качествено и в срок; - организиране и контрол на изпълнението на отделните дейности по проекта, възложени по реда на ЗОП, качествено и в сроковете, които ще бъдат заложени в договорите между община Самуил и избраните изпълнители; - изготвяне на необходимите искания за плащане, технически и финансови отчети; - извършване на предварителна верификация на финансови документи, проверка на всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на договори по обществени поръчки, преди извършване на плащанията, в това число редовни проверки на място на всеки подобект, проверки дали разходите са допустими и реално извършени; - извършване на проверки на място, относно изпълнението на договорите за обществени поръчки за дейности, попадащи в обхвата на проекта; - координиране и съблюдаване на напредъка на изпълнение на проекта, посредством осъществяване на контрол и анализ на времевия график на проекта; - организиране на срещи между представители на Бенефициента и изпълнителите на дейностите по проекта; - подготовка на документацията и кореспонденцията, свързана с изпълнението на проекта; - контрол относно изготвянето на актовете и протоколите по време на строителството, както и на всяка друга документация, необходима за оформяне и окомплектоване на проектното досие; - оказване на сътрудничество на проверяващите при извършването на проверки на място от страна на УО; - изготвяне на допълнителна информация, справки и документи във връзка с напредъка при изпълнението на проекта; - осъществяване на контрол за целесъобразно и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта; - контрол за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта; - изготвяне на финансови обосновки по планиране и разходване на средствата от проекта., Договорена стойност: 10 500.00 , Отчетена стойност: 37 275.37
  • Дейност: Упражняване на авторски надзор: Дейността включва упражняване на авторски надзор съгласно разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ по всички части на техническите инвестиционни проекти за съответните подобекти включени в проектното предложение, по време на строителството до въвеждане на подобектите в експлоатация с издаване на Разрешение за ползване. В обхвата на дейността избраният по реда на ЗОП изпълнител ще има задачата да: - уведомява бенефициента писмено за възникнали проблеми във връзка с изпълнението на техническите инвестиционни проекти; - посещава съответните подобекти по време на упражняване на авторския надзор; - следи за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията към техническите проекти, предписани по установения ред по време на строителството; - прави предписания и дава технически решения за точното спазване на техническите проекти за съответните проекти и необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - осигури възможност на бенефициента да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия; - оказва съдействие на бенефициента при реализация на проекта; - предоставя на бенефициента отчети за извършения авторски надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи, съдържащи списък на основните дейности (видове работи) от строежите, за които е упражнен текущ авторски надзор, съставените документи (актове), както за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно необходимите мерки за решаването им; - съгласува с бенефициента всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествено-стойностните сметки; - извършва експертни дейности и консултации; - осъществява контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали; - съгласува сертификати и декларации за съответствие на строителните материали; - участва при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството; - изготвя работни проекти и детайли за отделните подобекти, необходими за изясняване и прецизиране на техническия проект., Договорена стойност: 10 500.00 , Отчетена стойност: 10 443.81
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор: Дейността включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. За осъществяването на контрол над строителния процес ще бъде сключен договор с консултант упражняващ строителен надзор, избран по реда на ЗОП. В обхвата на дейността се включва: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по ЗУТ; - контрол по спазването на условията за безопасност на труда, в това число съгласно проекта за организация и изпълнение на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - следене за качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - осигуряване на годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Консултантът, който ще упражнява строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Ще осигурява необходимата организация за ефективна надзорна дейност и комуникацията в своя екип по отношение на законосъобразното започване на строежа. По време на изпълнение на строително-монтажните работи по проекта ще осигури постоянно присъствие на експертите от своя екип. Ще извършва необходимите контролни проверки на доставяните на строежа строителни продукти, техническите им показатели, сертификати и протоколи от изпитвания. Ще измерва и изчислява реално извършените видове и количества строително-монтажни работи, които на съответния етап от изпълнението на проекта се удостоверяват от строителя с акт. След извършване на проверка на място и установено съответствие ще подписва съответния акт. В изпълнението на дейността ще се контролира качеството на извършваните строително-монтажни работи и ще се предотвратява с действия по компетентност нарушаването на технологичната им последователност, чрез издаването на предписания и заповеди, които ще се вписват в заповедната книга на строежа. При необходимост ще се вземат решения за спиране и пускане на строежа., Договорена стойност: 21 000.00 , Отчетена стойност: 20 887.63

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 36 653.78 , Отчетена стойност**: 37 275.37
  • Изпълнител: РЕЗОНИНВЕСТ 12 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 863.16 , Отчетена стойност**: 20 887.63
  • Изпълнител: ВПИ - КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 431.58 , Отчетена стойност**: 10 443.81
  • Изпълнител: ПЪТ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 095 316.08 , Отчетена стойност**: 866 590.60
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 164 597.87 BGN
БФП 1 164 597.87 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 104 101.98 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 022.22 0.00 1 022.22 ИНВЕСТИЦИОННО ПРОЕКТИРАНЕ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Наименование: „Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) в рамките на проект: "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил", осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на настоящата обществена поръчка е изпълнение на СМР в рамките на проект: "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил". Строително-монтажните работи на обекта/подобектите предвиждат: -Подготвителни работи: демонтаж на съществуващи бордюри и разваляне на съществуваща настилка; -Земни работи: направа на изкопи, профилиране, попълване зад бордюри и технологично фрезоване; -Асфалтови работи: направа на първи и втори битумен разлив, полагане на порьозен асфалтобетон (биндер) и полагане на плътен асфалтобетон, тип А, за износващ пласт с дебелина след уплътняването 4 см; -Пътни работи: доставка и полагане на трошено-каменна настилка и доставка и полагане на бетонови бордюри; -Отводняване на трасето; -Пътна маркировка и сигнализация., Прогнозна стойност: 1 103 498.93
  • Обособена позиция 1: ОП №1 Реконструкция и рехабилитация на улици в с Самуил с подобекти: ул. ”Ком”(ОК108-107-106) с.Самуил – 156м.; ул. ”Кавала” с.Самуил – 353,11м.; ул. ”Царевец” с.Самуил – 228,35м.; ул. „Черни връх” с.Самуил – 745,98м.; ул. ”Ахелой” с.Самуил – 106,86м.
    Изпълнител: ПЪТ КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 095 316.08
  • Обособена позиция 2: ОП №2 Реконструкция и рехабилитация на улици в селата с подобекти: с. Владимировци, ул. Калето (ОК122-199-182-181-180-179) - 408,42 м.; с. Владимировци, ул. Прогрес – 677,54 м.; с. Ножарово ул. Янтра - 192,70 м.; с. Ножарово ул. Хан Аспарух - 163,49 м.; с. Богданци, ул. Огоста (ОК64-62-61) – 85,00 м.
    Изпълнител: ПЪТ КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 095 316.08
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Наименование: „Предоставяне на консултантски услуги при организацията, управлението и отчитането на проект: "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил", осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на настоящата обществена поръчка е предоставяне на консултантски услуги при организацията, управлението и отчитането на проект: "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил". Изпълнението на настоящата обществена поръчка включва организация и контрол по изпълнението на всички дейности по проекта, с цел осигуряване на доброто му административно, финансово и техническо обслужване., Прогнозна стойност: 10 500.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Наименование: „Упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в рамките на проект: "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил", осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на обществената поръчка е предоставяне на услуги по осъществяването на авторски надзор на обекта/подобектите, съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ, с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта/тите за изпълнение на строителството, съгласно изискванията на Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба №2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, и съгласуване на екзекутивите, изготвени от строителя., Прогнозна стойност: 10 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наименование: „Упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи в рамките на проект: "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил", осъществяван по ПРСР 2014-2020”. Предмет: Предмет на настоящата обществена поръчка е упражняване на строителен надзор по смисъла на чл. 166, ал. 1 от ЗУТ по време на извършване на строително-монтажни работи по "Реконструкция на улична мрежа в населени места на територията на община Самуил" в т.ч: 1. Изпълнение на консултантски услуги по упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта/подобектите, съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 и т.2 и чл. 168 от ЗУТ в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, включително осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба №3/2003 г.; 2. Изготвяне на окончателен доклад до Възложителя, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ., Прогнозна стойност: 21 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN