Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0082-C01
Наименование на проекта Укрепване на общинския капацитет в Община Балчик
Бенефициент 000852544 ОБЩИНА БАЛЧИК
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 20.03.2023
Дата на стартиране 20.03.2023
Дата на приключване 20.03.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Балчик

Описание

Кратко описание на проекта
В проектното предложение е предвидено да бъдат назначени две лица на длъжност "Сътрудник социални дейности" с цел изпълнение на правомощията на община Балчик по Закона за социалните услуги в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги, както  и с цел изпълнение на задължения на община Балчик по ЗХУ и ЗЛП. По проекта ще бъдат организирани обучения на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Балчик по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги. В тях ще бъдат включени общо 6 души: двете новозаети лица, управител на „Домашен социален патронаж“ на община Балчик, началник на отдел „Социални и хуманитарни дейности“ в община Балчик, един социален работник в „Домашен социален патронаж“ и 1 служител на доставчика на социални и интегрирани здравно-социални услуги на територията на Община Балчик – „Соник старт“. Изборът на целевата група по проекта е извършена във връзка с идентифицираните нужди и проблеми. Изпълнението включва още изготвяне на „Анализ на потребностите от социални услуги“, изготвяне на „Програма за развитието на качеството на социалните услуги в Община Балчик“, информационна кампания.
Дейности
  • Дейност: Обезпечаване правомощията на Община Балчик по ЗСУ, в частта за насочване за ползване на социални услуги, по ЗХУ и ЗЛП: Предвижда се да бъдат обособени 2/две/ нови работни места на новоназначени служители на длъжност "Сътрудник социални дейности", които ще бъдат пряко ангажирани с насочването за ползване на социални услуги по ЗСУ, и със задължения по Закона за хората с увреждания /ЗХУ/ и Закона за личната помощ /ЗЛП/. Предвижда се да бъдат оборудвани 2/две/ работни места - едно в съществуващ фронт-офис на Общината и второ в сградата на "Домашен социален патронаж“. Това се налага поради спецификата на разположението на града (разделен на 2 части), като в горната част на града живеят 70 % от жителите на Балчик, а в долната се намира сградата на общинска администрация и други административни сгради,предоставящи услуги на гражданите. За двете работни места ще бъде закупено оборудване и обзавеждане, което ще включва 2 броя компютърни конфигурации, 2 броя мултифункционални устройства, един лаптоп, 1 бр. бюро с помощна маса, 2 бр. офис стол, 2 броя посетителски стол и 1 бр. шкаф за съхранение на документи. Създаването на двете работни места и тяхното оборудване и обзавеждане ще даде възможност с кандидат-потребителите на услугата да се провеждат разговори и консултации за насочване към определен тип социална услуга, попълване и разпечатване на необходимите документи –заявления, оценки на потребностите и други. Всички документи ще се оформят съгласно изискванията в ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги, съгласно ЗХУ и ЗЛП. На интернет страницата на Община Балчик ще се помества информация за предоставяните социални услуги и документите към тях. В оборудваните фронт-офиси ще се съхраняват личните досиета на всички граждани заявили желание да ползват социална услуга, както и всякаква друга документация, касаеща дейностите по проекта., Договорена стойност: 66 955.99 , Отчетена стойност: 17 635.92
  • Дейност: Дейност 1 – продължение на Обезпечаване правомощията на Община Балчик по ЗСУ, в частта за насочване за ползване на социални услуги, по ЗХУ и ЗЛП: Под-дейност: Наемане на персонал. Ще бъде извършен подбор за наемане на 2 лица на длъжност „Сътрудник социални дейности", които ще бъдат пряко ангажирани с насочването на кандидат-потребителите за социални услуги съгласно ЗСУ и със задължения на общината по ЗХУ и ЗЛП. Под-дейност: Обучение.По проекта ще бъде организирано 1 брой обучение на персонала (общо 6 души), на теми свързани със задълженията и отговорностите на община Балчик по ЗЛП, ЗХУ, и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги. Под-дейност: Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвети по въпросите на социалните услуги. Съветите по въпросите на социалните услуги и техните функции са определени в чл. 27, ал.1 от ЗСУ. Тази дейност се изпълнява доброволно от съветите и частните доставчици на социални услуги и ЮЛНЦ не получават финансиране за нея. Неговите членове и екипът на проекта ще организират съвместни срещи, на които ще бъдат обсъдени теми във връзка с изготвянето на Анализ от потребностите от социални услуги в община Балчик и Програма за развитие на качеството на социалните услуги в общината. Под-дейност:Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги. Изпълнението включва изготвяне на Анализ на потребностите от социални услуги в община Балчик, съгласно чл. 37, ал. 1 и чл. 39. ал. 1от Наредбата за планирането на социалните услуги. Под-дейност: Подкрепа на община Балчик за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Ще бъде направен Анализ на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината, който ще включва препоръки относно стандартите за качеството на социалните услуги. Ще бъде изработена Програма за развитие на качеството на социалните услуги в община Балчик, която ще бъде основана на принципите на приемственост; последователност; съгласуваност; партньорство с държавните институции, както и информираност на гражданите на Община Балчик за провежданата социална политика. Под-дейност: Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За изпълнението на дейността ще бъдат изработени рекламни материали- 50 информационни плаката (А3, цветни) и 2 000 информационни брошури (формат А4 двустранна, цветна). , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 66 955.99 BGN
БФП 66 955.99 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 31 027.12 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN