Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.009-0026-C03
Наименование на проекта Устойчиво развитие на клъстер Сдружение за знание-интензивно развитие
Бенефициент 177105495 СДРУЖЕНИЕ ЗА ЗНАНИЕ-ИНТЕНЗИВНО РАЗВИТИЕ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 01.11.2017
Дата на стартиране 01.11.2017
Дата на приключване 17.10.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към развитие на клъстер „Сдружение за знание-интензивно развитие“ в посока 
-	укрепване на административния и експертен капацитет и подобряване на бизнес кооперирането, чрез привличане и развитие на членовете на клъстера
-	интензивно оползотворяване на ефекта от кооперирането, чрез провеждане на анализи, разработване и маркетиране на съвместни и взаимно свързани продукти/услуги
-	подобряване на производителността на членовете на клъстера чрез създаване на качествен човешки ресурс 
-	разширяване на географските пазари.
Това ще бъде постигнато от една страна чрез идентифициране на нови процедури за грантово финансиране и за предоставяне на стоки и услуги на клиенти на национално, европейско и световно ниво. И от друга, чрез интензивна работа с висшето образование за създаване на качествена работна ръка за сектора, чрез разработване на иновативни обучителни курсове, подготовка на преподавателите за дистанционна работа със студенти и обучаващи се, разработване на иновативни подходи за привличане на студенти (и международни), вкл. чрез разработване на иновативни и качествени програми за дистанционно обучение. 
Проектното предложение включва следните дейности:
Компонент 1:
1.	Създаване на административно тяло на клъстера и ресурсно обезпечаване –назначаване на екип експерти бизнес развитие и екип експерти образователни програми и закупуване на компютърно оборудване за назначения персонал;
2.	Повишаване на капацитета на административното тяло на клъстера – участие в обучения и събития за повишаване на административния, управленски, експертен и иновационен потенциал на административното тяло;
Компонент 2:
3.	Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове – организация на и участие в секторни събития и обучения;
4.	Насърчаване на клъстерния маркетинг – маркетингови дейности за популяризиране на продуктите/услугите на клъстера, вкл. програми за обучение и интернет страница;
5.	Публичност и визуализация на проекта
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 Създаване на административно тяло на клъстера и ресурсно обезпечаване: Дейност 1 е свързана с постигане на първата и втората специфични цели на проекта, които от своя страна са ключови за постигане на основната проектна цел. Предвиждаме административното тяло на клъстера да бъде създадено в рамките на първи проектен месец, когато ще бъдат назначени Експерти Бизнес развитие и Експерти Разработване на образователни програми и курсове. Екипът, ангажиран с дейностите по бизнес развитие на клъстера се предвижда да бъде назначен в гр. София, а този, ангажиран с анализа, актуализацията и разработването на образователни програми и/или курсове на обучение ще бъде назначен в гр. Велико Търново, което ще позволи пряк, бърз и улеснен достъп до кадрите и експертизата, съсредоточени във Великотърновски Университет (ВТУ). Предвиждаме да бъде създаден екип от 4 Експерта Бизнес развитие на половин работен ден и екип от 5 Експерта Разработване на образователни програми и курсове на половин работен ден. Двата екипа ще работят в рамките на седемнадесет месеца и се предвижда да бъдат ангажирани със следните дейности: - Управление и администрация на клъстера; - Участие в семинари, конференции и обучения, свързани с развитие на капацитета на екипа (описани подробно в Дейност 2); - Координация на клъстерните дейности Експертите Бизнес развитие ще бъдат ангажирани с - Задълбочен анализ на продуктите и услугите на членовете на клъстера, разработване на съвместни продукти и услуги и клъстерни продукти и услуги; - Анализ на източници и възможности за финансиране на дейностите и иновационните активности на клъстера и неговите членове (грантово финансиране, финансови инструменти) на национално и над-национално ниво; - Анализ на възможности за популяризиране и продажба на продуктите и услугите на клъстера и неговите членове; - Анализ на нуждите на пазара на знание-интензивни услуги и подпомагане на клъстера и неговите членове в посока разработване на съответните възможности за интензивно придобиване на значителни пазарни дялове на база качествени и конкурентни подходи към потребители и пазара като цяло; - Поддръжка на интернет страницата на клъстера, създаване и поддръжка на страници в социални медии и други онлайн платформи за реклама и популяризиране на дейностите, продуктите и услугите на клъстера; Експертите разработване на образователни програми и курсове ще бъдат ангажирани с: - Анализ на необходимите знания, умения и компетенции на работната ръка - Анализ на наличните компетенции на пазара на труда и пролуката между нуждите на клъстерните членове и наличната експертиза - Анализ на съществуващите образователни програми във висшето образование свързани със знание-интензивните услуги във връзка с актуалните нужди на бизнес организациите - Анализ на търсенето на дистанционно обучение и дистанционна работа; - Анализ на компетенциите на преподавателите за подготовка на учебни материали за дистанционно обучение - Разработване на курсове за дистанционно обучение по теми подбрани и одобрени от бизнеса и университета; Дейността на административното тяло на клъстера ще бъде обезпечена чрез осигуряване на необходимото компютърно оборудване, работни помещения, телекомуникационни услуги и др. Работните помещения, ютилити и телекомуникационните услуги ще бъдат осигурени за сметка на клъстера В изпълнение на дейността ще бъдат осигурени: - 4 експерта Бизнес развитие и 5 експерта Образователни програми на непълно работно време – предвидените експерти са посочени в т. 9. - Компютърно оборудване – между 1-ви и 2-ри проектен месец; - Офис помещения –предоставяне на помещения от клъстера и негови членове - между 1-ви и 2-ри проектен месец; - Телекомуникационни и ютилити услуги (за сметка на клъстера и неговите членове) - между 1-ви и 2-ри проектен месец;, Договорена стойност: 188 640.00 , Отчетена стойност: 184 550.05
  • Дейност: Дейност 2 Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера: Дейност 2 е свързана с постигането на третата специфична цел на проекта – осигуряване на участия в събития и обучения, чрез които да се укрепят експертизата, административния и управленски капацитет на назначените експерти в двете основни направления (бизнес развитие и висше образование). Това ще бъде постигнато, като бъдат осигурени участия в следните видове събития и обучения: 1. Лидерски умения за високопроизводителни екипи – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие (част от екипа, който развива продуктите и услугите на клъстера); Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения; 2. Умения за водене на преговори – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие, който е ангажиран с анализа и разработването на предложения за предоставяне на продукти и услуги и проектни предложения за модернизация и развитие на нови продукти и услуги от клъстера и/или неговите членове; Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения; 3. Управление на комуникационни програми и отношенията с клиенти (CRM) – предвидено е участие на един служител, който ръководи маркетинговите активности в рамките на клъстера, вкл. раразработване на качествено съдържание за представяне на продуктите и услугите на клъстера на интернет страницата и профилите в социални медии на клъстера; обучението ще се проведе в гр. Лондон, Великобритания; 4. Коучинг – предвидено е обучението на един служител, част от екипа Образователни програми, с цел разработване на качествени програми и кариерно развитие; обучението ще се проведе в гр. София; 5. Обучение за разработване и управление на бизнес стратегии – предвидено е участието на един служител от екип Бизнес развитие, водещ в разработването на нови и актуализацията на съществуващи продукти и услуги на клъстера; обучението ще се проведе в гр. София; За изпълнение на дейността, експертите ще идентифицират конкретни дати, локации и такси в предвидените събития. С цел използване на намаления на таксите тип “early bird” дейностите, свързани с идентифициране на конкретните събития и обучения ще започнат веднага след назначаване на екипа. Така, възможно най-бързо ще бъдат заплатени такси (когато е възможно с намалени цени), ще бъдат закупени самолетни билети (колкото по-рано, на толкова по-ниски цени) и осигурено настаняване. В допълнение към горе посочените теми и събития, експерите ще проведат допълнително проучване на подходящи организации и събития, които могат да заменят вече предвидените, в случай, че са по-полезни за административното тяло. Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 месеца (от 2-ри до 18-ти проектен месец)., Договорена стойност: 35 969.97 , Отчетена стойност: 18 857.98
  • Дейност: Дейност 3 Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Дейност 3 е насочена към постигане на четвъртата и петата специфични цели на проекта – участия в конференции, обучения и други събития за развитие на клъстера и привличане на нови членове и организиране и провеждане на поне едно събитие за представяне на дейностите, продуктите и услугите на клъстера и неговите членове. Дейността ще бъде изпълнена, а специфични цели 4 и 5 постигнати, чрез изпълнение на следните активности: 1. Осигуряване на участие на представители на клъстера и/или негови членове в поредица събития, свързани със знание-интензивната индустрия: Участие в десет международно признати конференции и събития като Business intelligence and Media Summit, DevOps Days, PR Measurement Summit и други изключително важни за сектор знание-интензивни услуги събития; 2. Осигуряване на обучения на световно ниво, свързани с развитието на сегментите на знание-интензивните услуги – осигуряване на участия в най-малко три обучения по различни сегменти на знание-интензивните услуги – софтуерни разработки, управление на финансова информация, анализ и измерване на комуникациите; 3. Организиране и провеждане на поне едно събитие, свързано с дейности, продукти и услуги на клъстера и неговите членове – предвиждаме в рамките на проекта да организираме и проведем първото по рода си събитие за представяне на клъстера и прдуктите и услугите на клъстера и/или неговите членове. Дейността ще бъде изпълнена до голяма степен самостоятелно, като по отношение на участията в събития и обучения, подобно на дейност 2, екипа на клъстера, подпомаган от представители на членовете на клъстера, ще изпълнят следните дейности: 1. Анализ на предвидените участия, вкл. необходим и наличен бюджет; 2. Проучване и подбор на други подходящи събития и обучения, които не са били ясни към момента на разработване на проектното предложение; 3. Подбор на най-подходящите събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. Стремежът ще бъде представители на клъстера и неговите членове да посетят възможно най-голям брой и най-подходящи събития, които ще подпомогнат развитие и подобряване на продуктите и услугите на клъстера, създаване на голям брой качествени контакти и партньорства и възможности за привличане на нови членове; 4. Регистрация на участници от страна на клъстера и/или заплащане на такси за участие; 5. Осигуряване на транспорт и настаняване за периода на събитията, когато това е необходимо (самолетни билети или друг транспорт; осигуряване на хотелско настаняване) в съответствие с разпоредбите и ограниченията на Наредбите за командировки в страната и чужбина; 6. Подготовка на всички необходими документи и предоставяне на дневни командировъчни пари в съответствие с Наредбите за командировки в страната и чужбина; Дейността ще се изпълнява в целия период на изпълнение на проекта, така че да бъдат посетени възможно най-голям брой качествени събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. Предвижда се разходите за участие в събития (за такси за участие, дневни, пътни, нощувки) да са около 92 хил. лв., а за участие в обучения – 25 хил. лв. По отношение на т. 3 организиране на собствено събитие, предвиждаме събитието да бъде проведено през есента на 2018 г., а организацията му да продължи в рамките на шест месеца. Организацията на събитието ще включва: разработване на програма, разпращане на покани до популярни експерти и влиятелни лица от индустрията, разработване на презентационни, информационни и рекламни материали, включително онлайн информационна кампания, наем на зала и оборудване, наемане на модератори, осигуряване на кетъринг. По предварителни оценки за организация и провеждане на събитието ще е необходим бюджет от около 27 хил. лв, а организацията ще бъде възложена на външен изпълнител., Договорена стойност: 120 251.72 , Отчетена стойност: 115 855.91
  • Дейност: Дейност 4 Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез популяризиране на продуктите/услугите на клъстера: В рамките на тази дейност двата екипа експерти, подпомагани от външен изпълнител ще изпълнят редица маркетингови активности за популяризиране на продуктите, услугите и дейностите на клъстера. По-конкретно дейностите ще включват: 1. Актуализация, модернизация, обогатяване и поддръжка на интернет страницата на клъстера (kida.bg) включително: Описание на предлагани продукти и услуги от клъстера; Ползи и добавена стойност; Акумилирана експертиза и знание; Значимост на работата с висшето образование; Полза от членството в клъстера; представяне на членовете на клъстера и техните продукти и услуги; Съвместни проекти и постижения на клъстера и неговите членове; брандиране, SEO и др. 2. Създаване и поддръжка на профили на клъстера в социални медии (Facebook, Twitter, LinkedIn); дигитален маркетинг; 3. Актуализация на наличната маркетингова стратегия на клъстера – въз основа на акумулирана информация, провеждани проучвания, участия в събития и обучения; 4. Разработване на информационни материали за изготявните програми за дистанционно обучение за експерти в знание-интензивните услуги; 5. Разработване на рекламни материали за клъстера, които ще бъдат разпространявани при участието на представители на клъстера и неговите членове в събития и обучения, както и при провеждане на други формални и неформални срещи и комуникация – брошури, визитки и др.; 6. Участие в поне едно международно изложение. Към настоящия етап е предвидено участие в изложение свързано с клауд услуги. На етап изпълнение на проекта, екипът ще прегледа за наличие на други подходящи събития в рамките на предвидения бюджет, така че да се гарантират максимум ползи за клъстера; Дейност 4, заедно с дейност 3 водят до постигането на четвъртата и петата специфични цели на проекта. Докато дейност 3 е насочена към про-активно популяризиране на клъстера чрез директни контакти, презентации и комуникации, дейност 4 се грижи за това чрез изпълнение на редица интегрирани маркетингови (и рекламни) дейности, които са насочени и към много широки и по-голям брой целеви групи. Разработваните материали и съдържание (дигитални или материални) ще бъдат насочени към двете основни целеви направления на проекта: - Развитие на бизнеса, продуктите и услугите на клъстера и членовете му - Развитие и осигуряване на качествена работна ръка, чрез разработване на контекстни и актуални програми за дистанционно обучение по теми и дисциплини необходими, определени и съгласувани между компаниите и университета. Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 проектни месеца (2 – 18) от двата екипа по проекта и външен изпълнител (за изготвяне на рекламни материали по задание от клъстера). (Продължава в начин на изпълнение), Договорена стойност: 17 369.00 , Отчетена стойност: 13 050.00
  • Дейност: Дейност 5 Публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за клъстера задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което клъстера и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на клъстера, на сайта kida.bg ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК. Също така, в офисите, в които ще бъде изпълняван проекта ще бъдат поставени информационни табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Велико Търново. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение е предвидено изработването и поставянето информационни стикери на предвиденото за закупуване компютърно оборудване (9 броя). Също така, за предвиденото собствено събитие (описано в дейност 3 по-горе) ще бъдат изработени рекламни и визуализационни материали, които ще носят необходимите реквизити за популяризиране на получената финансова помощ. Материалите ще включват информационен плакат, банер, визуализационни реквизити за презентациите и др. Дейността ще има три етапа: Етап 1 – Разработване на образци на проектни документи и публикуване на новина за старта (а впоследствие и за края) на проекта; Етап 2 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на информационни табели и стикери за проекта; Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София и гр. Велико Търново и стикери на закупеното компютърно оборудване; Етап 3 – Събиране на оферти, избор на изпълнител и изработване на информационни и материали за предвиденото собствено събитие., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 288.65

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: К Е ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 424.00 , Отчетена стойност**: 26 780.00
  • Изпълнител: Пейпъркът ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 520.00 , Отчетена стойност**: 7 140.00
  • Изпълнител: ЕКТА 2013 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 230.92 , Отчетена стойност**: 288.65
  • Изпълнител: ИНТЕР ТРАВЕЛ ПАРТНЕРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 103 172.28 , Отчетена стойност**: 107 674.56
  • Изпълнител: Сайтех ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 756.00 , Отчетена стойност**: 12 195.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 37 143.38 , Достигната стойност: 35 957.46
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 363 230.70 BGN
БФП 290 584.57 BGN
Собствено финансиране 72 646.13 BGN
Общо реално изплатени суми 256 396.42 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изработване на 2 бр. информационни табели и 9 бр. стикери и др. визуализациони материали (за гр. София и гр. Велико Търново), Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на 2 информационни табели и 9 стикера
    Изпълнител: ЕКТА 2013 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 230.92
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Придобиване на компютърно оборудване (9 бр. преносими компютри), Прогнозна стойност: 12 690.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на 9 бр. преносими компютъра
    Изпълнител: Сайтех ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 756.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуги за изготвяне на рекламни и маркетингови материали, Прогнозна стойност: 9 500.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за изготвяне на рекламни и маркетингови материали“
    Изпълнител: Пейпъркът ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 520.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуги за организиране на собствено събитие, Прогнозна стойност: 27 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за организация на собствено събитие
    Изпълнител: К Е ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 21 424.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Услуги за организиране на участия в обучения на представители на административното тяло на клъстера, Прогнозна стойност: 34 249.61
  • Обособена позиция 1: Организация на участия в обучения в България
    Изпълнител: ИНТЕР ТРАВЕЛ ПАРТНЕРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 713.07
  • Обособена позиция 2: Организация на участия в обучения в чужбина
    Изпълнител: ИНТЕР ТРАВЕЛ ПАРТНЕРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 185.42
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Услуги за организиране на участия в събития - конференции, изложения, обуения на представители на административното тяло на клъстера и на организации членове на клъстера, Прогнозна стойност: 96 579.96
  • Обособена позиция 1: Услуги за организиране на участия в събития - конференции, изложения, обуения на представители на административното тяло на клъстера и на организации членове на клъстера
    Изпълнител: ИНТЕР ТРАВЕЛ ПАРТНЕРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 76 273.79

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN