Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-4.025-0046-C01
Наименование на проекта "Рехабилитация и модернизация на системата за външно изкуствено осветление в гр. Видин"
Бенефициент 000159508 ОБЩИНА ВИДИН
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2023
Дата на стартиране 18.08.2023
Дата на приключване 18.02.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект предвижда имплементирането на мерки за енергийна ефективност, които включват демонтаж на стари осветителни тела с натриеви лампи високо налягане, доставка и монтаж на нови осветители със светлодиодна LED технология, в това число и такива, които използват възобновяем енергиен източник. Предвижда се нова система за управление на уличното осветление със софтуер и табла за управление с демонтаж на старите табла за управление; демонтаж на стари и монтаж на нови унифицирани рогатки. Тези мерки ще способстват за повишаването на енергийната ефективност и модернизиране на системата за външно изкуствено осветление на Община Видин.
Дейности
  • Дейност: Рехабилитация и модернизация на системата за външно изкуствено осветление: Съществуващото улично осветление в разглежданата територия от град Видин се състои от натриеви лампи с високо налягане и метални-халогенни лампи прожектор. Реалните яркости на уличното платно и равномерността на осветлението са значително по-ниски от нормените изисквания. Освен това съществуващото улично осветление е енергийно неефективно. Това се обуславя от натриеви лампи с високо налягане, чийто светлинен добив е по-нисък от този на светодиодните лампи, също така и от остарелите и неефективни осветителни тела. В момента таблата за управление не съдържат защита от пренапрежение. Едновременно с това в системата за улично осветление на гр. Видин са установени загуби на енергия в резултат от нерегламентирани включвания, загуби в пусково-регулиращата апаратура, съмнения за кражби на електроенергия. Системата на улично осветление в община Видин се управлява чрез часовници „Фонотроника 2”, монтирани в съответните табла до и в трафопостовете, от които се захранва. Състоянието на рогатките в град Видин е задоволително, тъй като при повечето от тях не се наблюдава корозия. Съгласно разписанията на енергийното обследване на много места обаче рогатките не са монтирани на еднаква височина; не са с еднаква дължина на рамото и не са наклонени под един и същ ъгъл спрямо стълбовете и уличното платно, поради което се предлага частичната им подмяна с нови унифицирани рогатки. С цел повишаването на енергийната ефективност и подобряване състоянието на уличното осветление, настоящата дейност предвижда рехабилитация и модернизация на системата за външно изкуствено осветление в обособена част от гр. Видин, както следва: - демонтаж на стари енергийно неефективни осветители и доставка с монтаж на нови осветителни LED тела, част от които с ВЕИ; - демонтаж на стари табла/касети за управление на улично осветление и доставка и монтаж на нови табла със система за управление и мониторинг; - доставка и инсталиране на софтуер и сървър за системата на управление; - демонтаж на стари рогатки и доставка и монтаж на нови. Посоченото оборудване е неделимо и необходимо условие за постигане на целите на проекта. Дейността и разходите, които тя предвижда, са в съответствие с Работния проект и количествено - стойностната сметка, представляващи приложение към проектното предложение., Договорена стойност: 419 109.31 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осъществяване на строителен надзор: Дейност "Осъществяване на строителен надзор" ще се изпълнява съгласно чл. 168 от ЗУТ и включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация. Лицето, което ще упражнява строителен надзор, носи отговорност за: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. 7. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. 8. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя. 9. Носи отговорност за щети, които са нанесли на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобреният проект., Договорена стойност: 21 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Авторски надзор: Осъществяването на авторски надзор на проекта включва следните под дейности: Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството ще се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по всички части е задължителен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 на ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на строителството. Водещ проектант е лицето - автор на водещата проектна част на инвестиционния проект, определен от възложителя. Водещият проектант е отговорен и задължен за взаимното съгласуване и координация на всички части на инвестиционния проект., Договорена стойност: 12 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Управление на проекта и публичност: Управлението на проекта има за цел да обезпечи ефективното му изпълнение. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът на проекта, който включва: Ръководител на проекта, Технически експерт и Финансов експерт. Екипът ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори и целесъобразно разходване на средствата. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му, поддържане и съхраняване на необходимата документация, както и контрол за ефикасното и ефективното разходване на предоставените средства. Публичността има за цел да повиши информираността на широката общественост относно приноса на Механизма за възстановяване и устойчивост за реализацията на проекта и ползите от него за обществото. Мерките за информация, комуникация и публичност по проекта ще бъдат осъществени съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост и Правилата за комуникация и визуализация. В отговор на тези изисквания бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Ще бъде подготвена информация, съдържаща кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС. Информацията ще бъде публикувана на официалната интернет страница на Община Видин; - Ще бъде изработен и поставен на видно за обществеността място (на двата входа на сградата на общинската администрация) плакат с информация за проекта (размер А3), в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Регулярно ще се изготвят прессъобщения за хода на изпълнение на проекта; - Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - Ще бъдат организирани и проведени две публични информационни събития в началото и края на проекта. На откриващото информационно събитие основната целева група - гражданите на Община Видин, както и всички заинтересовани лица, ще имат възможност да се запознаят с целите на настоящия проект и решенията, които ще се имплементират чрез него и ще доведат до повишаване на енергийната ефективност на общината и подобряване качеството на живот на населението. Закриващото информационно събитие ще се проведе в края на проекта и ще има за цел да повиши осведомеността на обществото за вече въведените мерки за модернизация на системата за външно изкуствено осветление в град Видин., Договорена стойност: 9 150.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати.: След приключване на дейностите за СМР по проекта Община Видин ще наеме външен експерт - сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), който ще изготви доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност. Чрез доклада ще се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване проектно предложение., Договорена стойност: 5 040.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на потреблението на енергия , Мерна единица: мегаватчаса годишно, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 332.35 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 466 899.31 BGN
БФП 466 899.31 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.33 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN