Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1143-C02
Наименование на проекта Добри и безопасни условия на труд в М-прес ООД
Бенефициент 107523513 М-ПРЕС ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.05.2017
Дата на стартиране 01.07.2017
Дата на приключване 01.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение цели да се осигурят добри и безопасни условия на труд в "М-прес" ООД и да се подобри работната среда в дружеството, чрез мерки насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот,  мерки за подкрепа на лица над 54 годишна възраст, мерки за развитие в областта на политиката по околна среда, осигуряване на средства за колективна защита и на социални придобивки за работещите.
Дейностите в проекта са насочени към всички 24 работници и служители на "М-прес" ООД, които са включени като целева група. Предвиждаме мерки за подкрепа на 3- ма души над 54 годишна възраст и един работник с увреждания. В основните дейности са заложени още: 
- създаване на възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, 
- осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието, спортни съоръжения и детски кът.

Проектът предвижда още дейности по управление, публичност и визуализация, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Очакваните резултати от реализацията на проекта са свързани с подобряване на условията на труд и по-конкретно - следните елементи: 
-	добър микроклимат - температура на въздуха, 
 -      намалени нива на шум до безопасно равнище,
-	здравословна осветеност,
-	осигурени социални придобивки - обособяване и оборудване на столова, стая за отдих, детски кът и фитнес зала,
-	повишаване мотивацията за работа на служителите;
-	повишаване производителността на труда в следствие на подобрените и безопасни условия на труд;
-	свеждане до минимум на възможността за възникване на професионално заболяване.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: Тази дейност цели коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейност 1 включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. Дейността ще се изпълнява от екип, който включва Ръководител, Координатор и Счетоводител на фирмата. С цел осигуряването на адекватна организация на дейностите и включване на всички заинтересовани страни за гладкото протичане на реализацията на проекта, екипът на проекта ще провежда регулярни срещи. Срещите са както за обмен на информация, така и за планиране, отчитане на дейностите и мониторинг на изпълнението. Задълженията на Ръководителя включват: - Отговаря за коректното, точно и законосъобразно изпълнение на проекта, - Поставя задачи на координатора, подписва всички документи, осъществява контакт с представители на УО на ОПРЧР, - Следи за изпълнението на договорите по проекта, изготвянето на месечните и финални отчети, отговаря за рационалното разходване на сумата по гранта, - Отговаря за изпълнението на заложените цели и индикатори, - Отговаря за визуализацията и публичността по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Ръководи провеждането на обществени поръчки за доставка и услуги по правилата на ПМС 118 Задълженията на Координатора включват: - Координиране на цялостното изпълнение на дейностите по проекта - Подпомага дейността на Ръководителя - Организира провеждането на обществени поръчки за доставка на оборудването по проекта - Контактува с представителите на целевите групи, - Води кореспонденция с изпълнителите и представителите на УО Задълженията на Счетоводителя включват: - Отговаря за обобщаването и осчетоводяването на финансовите документи на ниво проект - Регистрира своевременно счетоводните операции, в съответствие с приложимото законодателство; - Начислява възнаграждения, данъци и осигурителни вноски по проекта; - Изготвя необходимите справки, удостоверения и др. във връзка с възнагражденията по проекта; - Организира и отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с проекта;, Договорена стойност: 18 290.00 , Отчетена стойност: 18 264.69
  • Дейност: Визуализация и публичност: Дейността цели осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни. Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките с оглед осигуряване на широка информираност за проекта и финансиращите органи. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Конкретно на проекта Дейност "Визуализация и публичност" включва реализацията на: - Провеждане на информационни срещи за запознаване на обществеността и медиите с целите на проекта, дейностите, резултатите - предвидени са 2 срещи: едната е въвеждаща и ще се проведе в началото на проекта, а втората е заключителна и ще отчете постигнатите проектни резултати в неговия край - Изработване на информационна табела за визуализация и популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС. - Табелата ще бъде поставена на видно място във фирмата с оглед информиране на посетителите, работници, клиенти, доставчици, че М-Прес ООД изпълнява проект по ОПРЧР. Табелата ще съдържа всички задължителни лога и информация за донорите съгласно правилата на ОПРЧР. - Публикации за напредъка на проекта - ще бъдат подготвени 2 публикации за популяризиране на проекта и етапите по постигане на различни резултати. Те ще бъдат отпечатани в местно или регионално информационно издание - Изработване на информационни стикери за оборудването и обзавеждането – Оборудването, закупено в рамките на проекта, ще бъде идентифицирано със специални стикери за визуализация. , Договорена стойност: 1 820.00 , Отчетена стойност: 1 820.00
  • Дейност: Разработване, утвърждаване и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в М-Прес ООД: Тази дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси в дружеството е обвързана със Стратегията за развитие на предприятието и потребността от организационни промени. Тъй като в целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст /приблизително 15% от заетите/, в рамките на тази дейност проектът предвижда мерки, които са насочени към тяхната подкрепа за задържане в предприятието и удължаване на професионалния им живот. Именно затова се предвиждат 3 поддейности, които ще допринесат за: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; - Дейности за индиректно насърчаване на политиката по околната среда, изменение на климата, ресурсна ефективност - прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство. Конкретно в рамките на тази дейност ще се извърши следното: - Разработване и утвърждаване на План с мерки за съвместяването на професионалния, семейния и личния живот - Планът ще даде насоки как да бъде осъществена оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. За целта ще бъде закупена и внедрена система за контрол на достъпа до работното място. Това ще подобри вътрешния ред и организация във фирмата и подпомогне управлението на човешките ресурси. Всеки служител сам ще може да разпределя времето си, като отчита 8-часов работен ден, без той да бъде отработен в 8 последователни часа. - Разработване и утвърждаване на План с мерки за подкрепата на лица над 54 годишна възраст - Планът е насочен към въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) като например менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, работещи на гъвкаво работно време или на граждански договор. В предприятието е идентифицирана нужда от удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, като по този начин се осъществява плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият, натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. - Разработване и въвеждане на Програма "Зелени работни места в М-Прес ООД" - Тази мярка ще насърчи фирменото развитие в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност. Програмата ще съдържа правила за прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области. Чрез тях ще се развият умения, необходими за трансформиране на традиционните работни места в "зелени" такива и на умения, изискващи се от прехода към ресурсноефективна икономика, вкл. познания, специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда. Прилагането на утвърдената програма допринася за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда. - Необходимостта от обезпечаване на предприятието със система за контрол на достъпа в предприятието, се налага с цел усъвършенстване и подобрения спрямо текущото състояние на предприятието и неговото планирано развитие. В момента М-прес ООД не разполага с такава система, което значително затруднява дейността на отдела по човешки ресурси да върши по-ефективно и прозрачно работата си. , Договорена стойност: 19 500.00 , Отчетена стойност: 19 500.00
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Дейността включва дейности за осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд в предприятието. Дейността на фирма М-прес ООД е свързана с печатарството- основният материал е хартията, която е силно горима и създава риск от пожар във фирмата. Системата за пожароизвестяване е задължителна и според предписанията на Службата за трудова медицина, обслужваща фирмата. За да се преодолее този проблем предвиждаме закупуване на пожароизвестителна система, която включва: 1. Пожароизвестяване със следните елементи: -Конвенционален контролен панел - 4 зони с платка 4-зонови изхода (1xMER-4) -Конвенционален димен оптичен детектор- покрива площ от 112 м2 -Основа за детектор - CDX серия, бяла -Конвенционален ръчен пожароизвестител, комплект -Сирена пожарна SB112F за външен монтаж -Сирена пожарна пиезо SV2002F за вътрешен монтаж -Сирена със светлинна сигнализация 2. Газ сигнализация със следните елементи: -Конвенционален газ детектор за метан, -Сирена със светлинна сигнализация -Окабеляване и монтаж Цялата производствена сграда се отоплява с природен газ, но в момента няма система за сигнализация при изтичане на газ. Това е немиришещ летлив газ, който трудно може да бъде засечен без специализирана система. Затова от гледна точка безопасност на работещите трябва спешно да се внедри система за газ-сигнализация при изтичане на природен газ, което ще обезопаси работните места на заетите. Газ-сигнализацията ще предотврати евентуални трудови злополуки и инциденти с работещите. 3. Монтаж и доставка на Звукопоглъщащи стени и тавани в помещение със сгъвачки - 9504 лв. Производствения процес в печатарството в определен етап от реализацията /при машините за сгъване/ е свързан с високи шумове и от Службата за трудова медицина има предписание за антифони и поставяне на шумоизолация. Именно поради необходимостта от подобряване на условията на труд в посока превенция на здравето на работниците и запазване на слуха им е изключително необходимо да се поставят звукопоглъщащи плоскости върху стените и таваните. 4. Мълниезащита със следните елементи: -Мачта 3м -Активен мълниеприемник -Ревизионна кутия Al IP-66 -Заземителен кол -Заземителна шина Производствената сграда е сама в голям периметър от територия и към момента няма мълниезащита, а в близост има високи дървета. От гледна точка безопасността на работещите в сградата и предвид на климатичните характеристики на района /мълниите са често срещано явление/ необходимостта от поставяне на система за мълниезащита е много голяма. 5. Осветителни тела - LED индустриално осв. тяло PC 220V-240V - 33295 лв. Осветеността в помещенията към момента не отговаря на съвременните стандарти и носи риск за здравето на работещите. Подмяната с нови осветителни тела ще доведе до подобряване на осветеността от една страна, и до подобряване на условията на труд на хората. В този си смисъл осветителните тела, осигуряващи добри и безопасни за здравето на работниците условия на труд са вид колективно предпазно средство и поради това те са част от настоящия проект. 6. Климатични колони - 3 бр. Добрият микроклимат в помещенията е от съществено значение за здравето на работещите. Съгласно Становище на СТМ и Утвърдената програма на ръководството за минимизиране на риска, са предвидени за купуване 3 бр. климатични колони .Към момента няма система за охлаждане през лятото, а само за отопление през зимата. Климатичната система ще подобри условията и през летния сезон, който също е много натоварен и в горещите летни месеци условията на труд стават трудно поносими., Договорена стойност: 67 651.00 , Отчетена стойност: 69 795.40
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения: Производствените цехове на М-прес ООД се намират в края на града. В тях няма необходимите условия за пълноценен труд и почивка. Това рефлектира върху мотивираността на работниците и служителите за работа, влияе на тяхното здраве, удовлетвореността от труда, води до влошени производствени резултати и ниска производителност. Наблизо няма детска градина, спортна площадка, места за хранене, което създава редица неудобства на хората от целевата група. Те няма къде да се хранят пълноценно, отдалечеността на цеховете от града, създава затруднения за работниците с малки деца. В производствената база на фирмата има възможност за обособяване на места за отдих, детски кът, зала за спорт, да се реновира и оборудва място за хранене. Липсата на Помещение за хранене е проблем, който влияе на цялостния работен процес във фабриката. В близост до фирмата няма заведения за хранене, няма добър хранителен магазин, работниците са отдалечени от местоживеенето си и не могат да се приберат в къщи в обедната си почивка, за да се нахранят. Този проблем ще бъде преодолян чрез ремонтиране на съществуващо помещение и оборудването му за Помещение за хранене. Дейността включва обособяване и текущ ремонт на Помещение за хранене: СМР - 130 м2: , което включва: Изравнителна пясъчно-цементова замазка под подови плочки м2 130 Плочки подови м2 130 Лепене на плочки с материал м2 130 Оформяне на покривни капандури или покривни прозорци бр 5 Дограма капандури или покривни прозорци бр 5 Гипсокартон колони-обличане бр 20 Врати със остъклена част бр 4 Шпакловане с цената на материалите м2 340 Боядисване с латекс с цената на боята м2 340 Ел. инсталация - окабеляване, ел. табло, ключове осветление и контакти Лампи - 16 бр Оборудване на помещение за хранене: -Хладилник - бр 1 -Микровълнова печка - бр 1 -Готварска печка - бр 1 -Миялна машина - бр 1 . -Кухненско обзавеждане - бр 1 -Смесител бр 1 -Маса бр 6 -Столове бр 24 -Климатични колони - 2 бр. Създаването на фитнес-площадка на територията на фирмата ще спомогне за преодоляване на еднообразният начин на работа и подобри физическата активност на хората от целевата група, ще подобри тяхната работоспособност. Оборудване на Фитнес площадка на открито: -Степер с велоергометър -Комбиниран уред -Бодибилдинг машина -Успоредка -Тенис маса -Настилка - 200 кв.м. Създаването и оборудването на детски кът е социална придобивка, която ще улесни съчетаването на родителската отговорност с успешната трудова реализация. Съчетаването на семейните с трудовите задължения е пряко свързано и с основния принцип на международното трудово право - принципът на равните възможности и равното третиране на работниците и служители. Оформяне на Детски кът : -Детски кът меки форми -Топки за скачане с уши - 5 бр. -Пързалка с малка люлка -Пластмасов тунел -Сглобяем конструктор Помещението за краткотраен отдих ще създаде предпоставки не само за пълноценен отдих във времето на регламентирани почивки, но и за социализация на работниците и повишаване на мотивацията им за труд. Помещение за краткотраен отдих - освежаване и строително ремонтни дейности: -Ремонт на паднала мазилка -Шпакловане с цената на материалите -Боядисване с цената на боите Оборудване на помещение за краткотраен отдих: 3800 лв. -Горен шкаф -Шкаф с мивка -Смесител -Кафе машина -Хладилна -Столове - 8 бр. , Договорена стойност: 75 776.80 , Отчетена стойност: 73 375.71

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ФАЛЕЗА-ОФИС 2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 358.00
  • Изпълнител: Д - МЕДИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 120.00
  • Изпълнител: РОСИЦА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 400.00
  • Изпълнител: Маргарита, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10 319.96
  • Изпълнител: АМСТАН ХОТЕЛИ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 650.00
  • Изпълнител: ЕЛ ЕМ ПИ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 35 460.10 , Отчетена стойност**: 52 572.10
  • Изпълнител: Ремонтстройинвест ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 57 803.01
  • Изпълнител: ПЛАМИКО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: Михаела, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 944.73
  • Изпълнител: КНИЖАРНИЦА СОКОЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 12 738.00
  • Изпълнител: КУЛИНАР ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 650.00
  • Изпълнител: Фондация "ТАЙМ Екопроекти", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 15 300.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 24.00 , Достигната стойност: 27.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 183 037.80 BGN
БФП 183 037.80 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 182 754.82 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на осветителни тела по проект "Добри и безопасни условия на труд в М-прес ООД", Договор: № BG05M9OP001-1.008-1143-C01, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на осветителни тела по проект "Добри и безопасни условия на труд в М-прес ООД", Договор: № BG05M9OP001-1.008-1143-C01
    Изпълнител: ЕЛ ЕМ ПИ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 35 460.10
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на услуга по организация и управление на проекта в качеството на Координатор по проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на услуга по организация и управление на проекта в качеството на Координатор по проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN