Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-4.016-0009-C03
Наименование на проекта Реконструкция на дюкер "Кърджалъка" находящ се в община Попово, „Напоителни системи” ЕАД - клон „Долен Дунав”
Бенефициент 831160078 НАПОИТЕЛНИ СИСТЕМИ ЕАД
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 24.11.2023
Дата на стартиране 24.11.2023
Дата на приключване 01.10.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Попово

Описание

Кратко описание на проекта
НС “Попово“ е изградена преди повече от 45 г. Техническото състояние на напоителния канал и съоръженията към него (особено дюкерите) е критично. Дюкер Кърджалъка е част от Напоителна система Попово, изградена за напояване на 120 741 дка. поливни площи, от които 97 883 годни. Основен водоизточник за системата е яз. Ястребино, с общ завирен обем 62,3 мил. куб. м., от който е изграден ГНК М-1 с дължина 46 392 м. В следствие на дългогодишната си експлоатация както напоителния канал, така и съоръженията по него са в много лошо състояние. Бетоновата му облицовка е силно амортизирана, на множество места липсва. Филтрацията през канала е причина за големите загуби на вода, създава предпоставки и активизира свлачищни процеси на много места, които застрашават целостта на съоръжението. Водоосигуряват се площи на територията на община Попово и община Опака. Напояват се главно царевица, тютюн, слънчоглед, зеленчуци и трайни насаждения (малини и ягоди). Водата за напояване се транспортира до крайните потребители на разстояние над 46 км., чрез система от открити канали, покрити канали, безнапорни тунели и дюкери. Дюкер Кърдажалъка е четвъртият от седемте дюкера по магистрален канал М-1. Системата е изградена преди повече от 45 години и като цяло техническото и състояние е незадоволително. Площите с гравитачно формиран напор са 50 288 дка., а тези с помпено формиран напор - 47 595 дка. Тенденцията през последните десетгодини е водоползвателите да се ориентират основно към земеделски земи, които се водоосигуряват с гравитачно формиран напор. Именно там са изградени и всичките насаждения с малини и ягоди, които се оборудвани със системи за капково напояване. Факт е, че тези площи са ниско енергоемки и със значително по-голяма сигурност по отношение на водоосигуряването, тъй като са независими от работата на помпени станции и свързаните с тях технически проблеми. Поддръжката и експлоатацията на дружеството е насочена главно към тези площи за напояване.
Дейности
  • Дейност: Изпълнение на СМР за Реконструкция на дюкер "Кърджалъка" находящ се в общ. Попово, „Напоителни системи” ЕАД-клон „Долен Дунав”: Предвижда се цялостна реконструкция на основното трасе на съществуващия дюкер „Кърджалъка“. В проектната разработка сапредвидени за изпълнение следните дейности: Подмяна на съществуващите стоманобетонови тръби на основното трасе с напорни стъклопластови тръби с муфи DN1600 SN10000; Реконструкция на вход на дюкера, чрез частично премахване на част от съоръжението и изграждане на нова експлоатационна шахта с монтирани в нея стенен савак за тръба DN1600 и стоманена решетка за задържане на едрите наноси; Демонтаж на остарелите савак и решетка на резервното трасе и монтаж на нови; Пълна реконструкция на изхода на основната тръба на дюкера, което включва - изграждане на нова експлоатационна шахта с монтирани в нея стенен савак за тръба DN1600 и стоманена решетка за задържане наедрите наноси; Изграждане на нова стоманобетонова шахта, в която ще се предвиди кран за изпразване на системата и възможност залесен демонтаж на определен участък, чрез който ще се извършва почистване на тръбите при запушване и по време на експлоатация; За изпълнението на реконструкцията на съществуващия дюкер са избрани иновативни напорни тръби, които са се наложили през последните години в другите страни за изпълнение на водопроводи с големи диаметри. Избрани са стъклопластови тръби с муфени връзки с цел по-бързо полагане от липсата на направа на заварки с оглед труднодостъпния терен, по-голяма механична якост от пластмасовите тръби, по-добра корозионна устойчивост от металните и стоманобетонните тръби и по-ниска цена при по-големи диаметри на тръбите. Така предлаганото проектно решение е съобразено с опазване на компонентите на околната среда – използваните материали не замърсяват околната среда по никакъв начин. По време на експлоатационния си период не корозират и не отделят в околната среда вредни вещества влияещи отрицателно на природата. Подробно описание на дейностите за изпълнение на СМР са представени в инвестиционния проект, техническата спецификация., Договорена стойност: 2 622 701.37 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН за "Реконструкция на дюкер "Кърджалъка" находящ се в общ. Попово, „Напоителни системи” ЕАД-клон „Долен Дунав”.: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на новимашини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН на дюкер "Кърджалъка" находящ сев общ. Попово, „Напоителни системи” ЕАД-клон „Долен Дунав”, Договорена стойност: 180 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда при реконструкцията на дюкер "Кърджалъка" находящ се в общ. Попово, „Напоителни системи” ЕАД-клон „Долен Дунав”: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества за безнапорни течения Предметът на настоящата поръчката включва: доставка на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация за Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на разходомерни устройства за измервания на водни количества при безнапорен поток - 2 броя, включително изграждане на 2 броя шахти (2 бр. разходомери х 19 633,00 лв. =39 266,00 лв. + 2 шахти х 4300,00 лв = 8 600,00 лв.), Договорена стойност: 47 866.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащатанормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническотозадание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет напоръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относиминормативни документи 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималнитеизисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всичкизадължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора застроителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия,картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. завъвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажниработи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. затехническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението наДоговора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване отВъзложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение заползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г.за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни имонтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието населските райони 2014 – 2020 г., Договорена стойност: 27 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да сеизвършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане нанай-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности,за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка на хидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта, Договорена стойност: 13 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектнипредложения от „Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения занапояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управлене по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията на лицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1 „допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждението по проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица., Договорена стойност: 28 505.67 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия., Договорена стойност: 26 227.01 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 835 900.69 BGN
БФП 2 835 900.69 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 039 777.29 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 75.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN