Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0904-C01
Наименование на проекта МИК-БГ повишава своята енергийна ефективност чрез внедряване на ново производствено оборудване
Бенефициент 117606548 МИК-БГ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 20.02.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Описание

Кратко описание на проекта
MИК-БГ ЕООД е българско предприятие основано през 2003г. с основна дейност производство на дамски облекла: ризи, блузи, поли, рокли, както и униформи и униформени облекла. Приблизителният месечен капацитет на фирмата е около 3000 броя облекла в зависимост от сложността и модела на изделието. Чрез използването на подизпълнители производството на месец достига до 5000 броя.   
Фирмата работи с местни и чуждестранни агенции и партньори за световно известни имена в модния бранш, като: CAROLL, Kenzo, Guess, Chanel, Diplodocus, SANDRO, Cacharel, Vanessa Bruni, Madame a Paris, Tara Jarmon, Maison Kitsune и много други. Клиенти на фирмата са също така ресторанти и пицарии, вериги за бърза закуска, туристически агенции, летища, болници и други.

С настоящия проект компанията ще реализира две мерки за повишаване на енергийната си ефективност. Те включват подмяна на част от старото технологично оборудване с нови производствени машини и закупуване на ново производствено оборудване. Съвременните текстилни машини предлагат в по-висока степен автоматизация на манипулациите и по-висока ефективност. Те ще допринесат за автоматизиране на процесите по шиене на изделието, междинно и финално гладене и довършителни дейности.  Автоматизацията, от своя страна, ще позволи за едно и също време да се обработват по-голям брой изделия, което е жизнено важно за този вид производство с кратки срокове за износ. Автоматизирането на манипулации по ушиването на илици, междинно и крайно гладене, шиене на детайли ще намали дефектните и бракувани бройки. 

Чрез проекта МИК-БГ ЕООД възнамерява да постигне годишни спестявания на енергия от 127 512,99 kWh/год. Планираните енергийни спестявания ще достигнат 24,76% с фактор на енергийните спестявания (ESR) 40,10%. Освен това с новото оборудване компанията планира да увеличи производството си над пет пъти от 36 000 до 191 000 облекла годишно и да елиминира нуждата от използването на други фирми подизпълнители.
Дейности
  • Дейност: Дейности по извършване на енергиен одит по образец (дейността е извършена чрез изготвяне на енергиен одит съгласно Приложение Б, бюджетен ред 19.1): В рамките на тази дейност фирма МИК-БГ ЕООД чрез външен изпълнител извърши обследване за енергийна ефективност на производствените си база и процеси. Енергийният одит е извършен по образец от регистриран одитор и се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015г. В одита са препоръчани 2 мерки за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет: Мярка 1. Замяна на част от старото оборудване с ново. Мярка 2. Закупуване на ново производствено оборудване. Внедряването на нови машини трябва да доведе до подобряване на основни производствени процеси, като гладене и шиене, и разширяване производствения капацитет на предприятието. След изпълнение на препоръчаните мерки планираните енергийни спестявания следва да бъдат 24.76 %, спестените емисии CO2 104.43 t/год, а годишните спестявания на енергия 127 512.99 kWh/год. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит. 3. Изготвяне на протокол за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител 5. Извършване на енергийно обследване на МИК-БГ ЕООД по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване) с изготвен енергиен одит на 04.08.2016 г. и изготвяне на приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата. 6. Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР на 09.08.2016г. 7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение № BG16RFOP-648 / 26.09.2016 г., Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 5 000.00
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване за процесите шиене и довършителни дейности съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на производствено оборудване, бюджетни редове 2.1- 2.7): В рамките на тази дейност ще бъде закупено производствено оборудване, което ще замени съществуващо старо, с оглед постигане целите на проекта, а именно: повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Част от оборудването на фирма "МИК-БГ" е старо и амортизирано, закупено при започване на дейност през 2003 г. Моторите на машините са от стария тип, които работят непрекъснато, незвисимо дали се шие в момента или не. Част от процесите са ръчни, което води до по-ниска производителност и по-лошо качество на крайните продукти. Старите машини са морално и технически остарели, като някои от тях са много енергоемки и с високи експлоатационни разходи, от порядъка на 2 230 лв. годишно. Старите машини пускат масло, което води до зацапване на продукта и налага неговото бракуване. Общо бракуваната продукция за 2015 г. е 1993 броя, което е около 6% от общото производство. Предвиденото за закупуване производствено оборудване в рамките на тази дейност е, както следва: 1.Високоскоростна, електронна двуконечна копчешиеща машина - 1 брой (бюджетен ред 2.1) 2.Пакетираща машина - 1 брой (2.2) 3.Пет конечен оверлог с отрязване на конците и система за спестяване на въздух - 2 броя (2.3) 4. Едноконечна пикир машина за изключително фини материи - 1 брой (2.4) 5.Автоматично устройство за рязане краищата на настил - 1 брой (2.5) 6.Автоматична зиг-заг машина - 1 брой (2.6) 7.Плотер - 1 брой (2.7) Закупувайки нови и подменяйки стари машини бенефициентът ще може да изпълнява по - разнообразни поръчки , ще повиши качеството и производителността до световните стандарти и ще намали енергопотреблението и брака. Масата за почистване на петна ще спести пране на изцапани дрехи и замяната на замърсени детайли с нови при възможност да бъдат почистени. Полуавтоматичната машината за опаковане на дрехи ще повиши капацитета няколкократно и ще намали необходимия персонал за тази непривлекателна операция. Плотерът, който имаме, е бавен и със скъп консуматив. С новия ще повишим неколкократно скоростта на печат и ще намалим експлоатационните разходи. Всички предвидени за закупуване машини ще могат да работят с рециклирани текстилни платове и материали. По този начин фирмата ще разшири капацитета си чрез използване на рециклирани суровини в своето производство и ще има възможност да усъвършенства произвежданите продуктови единици чрез влагане в изработката им на рециклирани материали, като рециклиран полиестер, рециклиран найлон и други. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Предварителни дейности, съставяне на екип по проекта и разпределяне на задълженията /1 м./ 2. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител /2-5 м./ 2.1. Разработване на тръжната документация /2 м./ 2.2. Провеждане на тръжна процедура /4 м./ 2.3. Сключване на договори с избрания доставчик и закупуване на шевно и допълнително производствено оборудване /5 м./ 3. Доставка и пускане в експлоатация на шевно и допълнително производствено оборудване /6-17 м./ 3.1. Доставка и подписване на приемно-предавателен протокол /6-17м./ 3.2. Тестване, пускане в употреба и обучение на персонала /18 м./, Договорена стойност: 109 000.00 , Отчетена стойност: 109 000.00
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване за процесите шиене и гладене съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на производствено оборудване, бюджетни редове 2.8- 2.37): В момента фирмата не може да поеме нарастващите поръчки, поради липса на машини и капацитет. За да задоволи нуждите на клиентите, се налага използването на външни услуги за поръчаните бройки в повече, за които не й достига капацитет. Фирмата предоставя около 40% от сегашното си производство или 2000 броя облекла за изработка от подизпълнители. Сумата, която фирмата е платила за външни услуги за този брой продукти е 131 791,00 лв./год., които в случая се явяват неенергийни спестявания. От друга страна разходите за експлоатация и поддръжка са оценени на 2200 лв./год. В случая тази сума не е спестяване, а допълнителен разход, тъй като преди мярката фирмата не е имала други разходи или иначе казано общите неенергийни спестявания са намалени с 2 200 лв. С оглед необходимостта от повишаване на капацитета, фирмата предвижда закупуване на: -Едноиглов триконечен оверлог "пико"-1 бр -Автоматична цилиндрична покривна машина с ляв нож-1 бр -Маса за почистване на петна-1 бр -Автомат за зачистване на задни и предни (без хастар) части на панталон-1 бр -Права машина с долен транспорт-20 бр -Ръкавна шевна машина за индустрията за шиене на артикули във форма на цилиндрични детайли-1 бр -Полуавтомат за затваряне на дълги и къси шевове-1 бр -Шевен автомат за пенсове и басти-1 бр -Гладачна маса с три рога за разглаждане нa страничния и централния шев , на гърба + раменен шев-1 бр -Гладачна маса с две форми лява и дясна за разглаждане на борда на сакото-1 бр -Специализирана гладачна маса за крайно гладене на хастар-1 бр -Три иглова плоска покривна машина за прикачване на бие с автоматично отрязване на бието и конците-1 бр -Автоматична ръкавна покривна шевна машина-1 бр -Интегрирано работно място за предварително ушиване и степенчато обрязване на кантовете на сака-1 бр -Автоматичен парен манекен за окончателно гладене на дамски сака, палта , работни престилки и трикотажни изделия-1 бр -Бродираща машина-1 бр -Универсална режеща машина за ленти, велкро, гума, етикети и др.-1 бр -Автоматична машина за изрязване предния край на ризи-1 бр -Преса за шлица на маншета и мостри на яки-1 бр -Двуиглова права машина с иглен транспорт и изключване на иглата-1 бр -Интегрирано работно място за шиене на малки детайли-1 бр -Високо скоростна интелигентна права машина за пришиване на малки детайли-1 бр -Комбинирана гладачна маса за гладене на междуопертивно горно и долно рамо с регулиране на височината, вакуум и подгряване с пара-1 бр -Пневматична преса за разглаждане на ръкавен отвор- 1 бр -Пневматична преса за разглаждане на ръкавна извивка- 1 бр -Вертикална преса за ляво и дясно рамо- 1 бр -Универсална гладачна за крайно гладене на сака и блузи рокли и ризи- 1 бр -Четириконечен оверлог с автоматично отрязване на конците-3 бр -Преса за балиране на отпадъци - 1 бр -Машина за програмирано прикачане на ръкави - 1 бр Придобиването на новото оборудване ще допринесе за по-разнообразни поръчки, ще повиши качеството и производителността и ще намали енергопотреблението и брака. Масата за почистване на петна ще спести пране на изцапани дрехи и замяната на замърсени детайли с нови при възможност да бъдат почистени. Полуавтоматичната машината за опаковане на дрехи ще повиши капацитета няколкократно, а плотерът ще повиши неколкократно скоростта на печат и ще намали експлоатационните разходи. Пресата е предназначена за балиране на отпадъци: хартиени, картон, пластмаса, текстил. Намалява обема им многократно, като ги превръща в бали от вторични суровини, годни за предаване в съответните пунктове. Съкращават се разходите за сметоизвозване и се генерират допълнителни приходи. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Предварителни дейности съставяне на екип по проекта и разпределяне на задълженията /1 м./ 2. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител /2-5 м./ 3. Доставка и пускане в експлоатация на Шевно и допълнително производствено оборудване /6-17м./ 4. Тестване, пускане в употреба и обучение на персонала /18 м./, Договорена стойност: 793 000.00 , Отчетена стойност: 793 000.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50001 и услуги по сертифициране бюджетни редове 20.1 и 20.2): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: - нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001, МИК-БГ ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси. - нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на МИК-БГ ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности: I.Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001. За тази цел ще бъде избран консултант за извършване на: 1. Енергийно планиране, определяне обхвата и физическите граници на СУЕ,анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол,разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ, разработване на енергийна политика залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им. 2. Документиране на Системата изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др. изисквания във връзка с управлението на енергията определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им извършване на енергиен преглед създаване на записи към СУЕ. 3. Интегриране на документацията в МИК-БГ ЕООД информиране на служителите за целите на СУЕ разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими. 4. Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него. 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството. II.Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001 Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1.Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001 и степента на готовност на МИК-БГ ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на МИК-БГ ЕООД с изискванията на ISO 50001. Етапи на изпълнение 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа /1 м./ 2. Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения /3-4 м./ 3. Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите /5 м./ 4. Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001/6-15м./ 5. Провеждане на одит на етап 1 /17 м./ 6. Провеждане на одит на етап 2 /18 м./ 7. Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001/18 м./., Договорена стойност: 5 500.00 , Отчетена стойност: 5 300.00
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством изработка на плакати, стикери и постоянна обяснителна табела, бюджетни редове от 23.1 до 23.3): Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на ЕС. Планираните дейности включват: 1) Отпечатване и поставяне на плакат (с мин. размер А3, пълноцветен печат) на обществено достъпно и видно място в сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъдат отпечатани 2 плаката, съдържащи: емблема на ЕС и упоменаване на ЕС; общо лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на финансиращата програма, проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2) Отпечатване и поставяне на стикери – 37 броя върху производственото оборудване за процесите гладене и шиене. Стикерите ще бъдат изработени на самозалепваща хартия, пълноцветен печат, с размери, съобразени с големината на оборудването, върху което ще бъдат поставени. 3) Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела на входа на сградата, където ще се изпълняват дейностите по проекта. Табелата ще бъде поставена месец преди приключване на проекта, заменяйки плакатите. Размерите на табелата ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. В допълнение на това, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, в т.ч. информационни бюлетини, информация до пресата, документация за избор на изпълнител и други. При публични изказвания или интервюта за медиите представителите на бенефициента ще подчертават ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПИК, като ще се упоменава и размера на БФП. При отчитане на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа /1 м./ 2. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за визуализация на проекта /2 м./ 3. Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите /3 м./ 4. Изработване и поставяне на 2 броя плакати /3-4м./ 5. Изработване и поставяне на 37 броя стикери върху новото производствено оборудване /11-18м./. 6. Изработване и поставяне на 1 постоянна табела в сградата на дружеството /11-18м./, Договорена стойност: 500.00 , Отчетена стойност: 490.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕнЕфект - МЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 500.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
  • Изпълнител: ОРЕКСКОМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 241 157.00 , Отчетена стойност**: 344 510.00
  • Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 610.00 , Отчетена стойност**: 2 900.00
  • Изпълнител: ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР ЗА КАЧЕСТВО ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 160.00 , Отчетена стойност**: 2 400.00
  • Изпълнител: И.Н.А.-Трейдинг ООД, Договорена стойност по проекта*: 390 243.00 , Отчетена стойност**: 557 490.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 127.51 , Достигната стойност: 127.51
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 104.43 , Достигната стойност: 104.43

Финансова информация

Обща стойност на проекта 913 000.00 BGN
БФП 641 300.00 BGN
Собствено финансиране 271 700.00 BGN
Общо реално изплатени суми 641 111.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на гладачно оборудване, Прогнозна стойност: 214 680.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на гладачно оборудване
    Изпълнител: И.Н.А.-Трейдинг ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 150 276.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производствено оборудване по обособени позиции: Обособена позиция 1: Шевни и производствени машини Обособена позиция 2: Специализирано шевно и производствено оборудване Обособена позиция 3: Гладачно оборудване , Прогнозна стойност: 902 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Шевни и производствени машини
    Изпълнител: И.Н.А.-Трейдинг ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 239 967.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Специализирано шевно и производствено оборудване
    Изпълнител: ОРЕКСКОМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 241 157.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Гладачно оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на енергиен одит
    Изпълнител: ЕнЕфект - МЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработка на информационни материали за визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 500.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011
    Изпълнител: ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР ЗА КАЧЕСТВО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 160.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011
    Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 610.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN