Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.069-0007-C01
Наименование на проекта По-добро здраве и работоспособност на заетите лица в "Толи" ЕООД
Бенефициент 104673664 "Толи" ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.12.2019
Дата на стартиране 10.01.2020
Дата на приключване 10.01.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Павликени, гр.Павликени

Описание

Кратко описание на проекта
С настоящия проект ръководството на "Толи" ЕООД  се стреми и цели да подобри качеството и условията на труд на работните места, както и към превенция на риска за всички заети лица, включени в целевата група. Фокусът на проекта се отнася до осигуряване на благоприятна работна среда на всички служители включени в проекта - 14 заети лица, от които 3 са над 54 г. и едно трудостроенo, което ще рефлектира положително върху производителността на труда и устойчивата заетост в предприятието. Един от основните елементи на постоянната стратегия на дружеството е стабилното поддържане на позицията си като един от работодателите, осигуряващи на заетите лица здравословни и безопасни условия на труд. Целта обаче е не само да се поддържат минималните изискуеми съгласно законодателството параметри, а непрекъснато да се инвестира в осигуряване и поддържане на оптималните такива, както и да се гарантира на служителите комфорт по време на целия работен процес. В допълнение, целите на проектното предложение съответсват напълно с приоритетите на ОП РЧР.
Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следните описани дейности:
1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез закупуване на средства за колективна защита;
2. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване на оборудване за стая за отдих, хранене и почивка.
Успешното изпълнение на проекта ще доведе до подобрено качество на работната среда, осигурени добри и безопасни условия на труд, опазване на здравето на работещите, устойчивата и качествената им заетост във фирмата.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез закупуване на средства за колективна защита: За да бъдат осигурени добри и безопасни условия на труд, както и да се постигне най-високо качество на работната среда, е необходимо да бъдат закупени висококачествени активи, свързани с колективната защита на служителите. Основните рискови фактори и потенциални опасности за служителите по време на работния процес в дружеството, класифициарани от Службата по трудова медицина и утвърдени от работодателя са: 1. Опасност от статично натоварване, дискомфорт, изкривяване на гръбначния стълб, умора, влияещи на качеството на работа на служителите. Закупуването на 2 броя ергономични офис столове за администрацията ще допринесе за предотвратяване на умората, вследствие на неудобните в момента столове, натоварването на тялото и ще се балансира правилната му форма в седнало положение. За служителите в производствения цех, които обработват продукцията в изправено положение на висока маса ще бъдат закупени 4 броя ергономични работни столове, за да се намали статичното напрежение. 2. Риск от увреждане на зрението от продължително стоене пред монитора, опасност от електромагнитно облъчване и главоболие. Към момента предприятието разполага с монитори, които създрават този дискомфорт при работа. За да се избегне това негативно влияние ще бъдат закупени 2 броя монитори максимално щадящи очите за заетите в администрацията на предприятието. 3. Главоболие, умора и понижаване на способността на очите да се фокусират от наличните към момента луминисцентни пури в предприятието. Подмяната му с 50 броя ЛЕД пури за осветителни тела ще доведе до по-добра осветеност в съответствие с изискванията за работа, което от своя страна ще доведе до по-качествена работна среда. . 4. Защита от неблагоприятен микроклимат- Необходима е подмяна на климатиците в цеха с цел подобряване на микроклимата на работното място, предвид минималните изисквания за микроклимата на работните места. За пекарната е необходимо закупуване и монтиране на 2 броя климатици и 1 брой аспирация. С цел да се подобрят неблагоприятните условия на работа в затворено пространство при висока температура, налични към момента. 5. Опасност от заболявания на опорно-двигателната система, увреждане на гърба, остри травми и кумулативни смущения при продължителна товаро-разтоварна дейност, изискваща постоянното навеждане, изправяне и извиване на тялото. Към момента в предприятието товаро- разтоварната дейност се извършва ръчно. Пренасянето на тежките, обемисти и небалансирани товари води до изброените по-горе опасности. Злополуките и влошаването на здравословното състояние може да бъде предотвратено, чрез закупуването на 2 броя транспалетни колички, 1 брой подвижна хидравлична платформа и 1 брой хидравлична ножична платформа, която ще бъде поставена на единия вход на цеха, където се извършва товаро-разтоварната дейност. Тази платформа е предназначена за осъществяне на разтоварването от нивото на земята в транспортно средство, отстоящи на известна височина и обратно. Товарната платформа повдига и спуска обработвания товар заедно с транспалетните колички или подвижна хидравлична платформа, преодолявайки разликата в нивата. Това ще предпази служителите от падане от падан от височина, контузия и останалите изброени опасности. Придобиването на едната транспалетната количка с вградена везна ще се използва за измерване на палетизираните товари, с което ще се избегне свалянето и вдигането на тежкия товар от и на статичния кантар. Целта на настоящата дейност е да се сведат до минимум рискът от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Включените в настоящата дейност елементи са изцяло съобразени с препоръките на службата по трудова медицина за осигуряване на безопасни условия на труд и пре-венция на професионални заболявания.  , Договорена стойност: 40 759.50 , Отчетена стойност: 44 395.45
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене, почивка и спорт в предприятията.: Предвид ествството на работа в дружеството и умората като фактор по време на работния процес служителите имат регламентирани почивки. За тази цел е необходимо да бъдат осигурени социлни придобивки, за да се постигне благоприятна среда, намаляване на умората по време на работа, повишаване на мотивацията, а оттам това ще рефлектира допълнително върху производителността на труда. Повишаването на мотивация у служителите е от изключително важно значение за изпълнението на трудовите задължения. Към момента на кандидатстване предприятието разполага с помещение, където работниците почиват, но то не разполага с необходимите условия за хранене и отдих. Предвидените мерки ще доведат до приспособяването му за нуждите на целевата група по проекта. С цел подобяване условията за почивка и хранене, помещението ще бъде напълно оборудвано и обзаведено за създаването на по-добри условия за хранене, създаване на приятна обстановка за релаксиране и възстановяване на служителите на "Толи" ЕООД. Оборудването, което е необходимо включва: - 1 брой кафе машина, - 1 брой микровълнова, - 1 брой хладилник, - 1 брой автомат за вода. Осигуряването на описаните в проектното предложение социални придобивки значително ще подобри условията на труд за служителите и чувството им за комфорт и удовлетвореност. Също така помещението за активна и пасивна почивка ще се превърне в място за социално взаимодействие между служителите, обсъждане на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка., Договорена стойност: 3 347.50 , Отчетена стойност: 3 682.25

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Алфа груп преработващи и пакетиращи машини ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 17 380.00
  • Изпълнител: "АПЕКС 11" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 712.50
  • Изпълнител: "Интенза Ком" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 819.40
  • Изпълнител: "Бисер Техникс" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 649.00
  • Изпълнител: "Пичоров 2" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 19 910.00
  • Изпълнител: Елтех Груп ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 364.55
  • Изпълнител: Техномаркет България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 682.25
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 14.00
Индикатор 4 Участници от подкрепените предприятия в заетост 6 месеца след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 48 517.70 BGN
БФП 48 517.70 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 37 469.66 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN