Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-7.008-0051-C01
Наименование на проекта „Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“
Бенефициент 000776089 ОБЩИНА БОТЕВГРАД
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 18.11.2019
Дата на стартиране 18.11.2019
Дата на приключване 18.11.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Ботевград, гр.Ботевград

Описание

Кратко описание на проекта
Целта на настоящия проект „Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ е да се повиши качеството на живот и да се създаде оптимална жизнена среда в Община Ботевград, чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност на общински сгради, в които се предоставят административни услуги в населените места с. Врачеш, с. Скравена, с. Литаково и село  Елов дол.
Дейностите по настоящия проект „Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ пряко ще отговорят на нуждите в региона, ще спомогнат за тяхното постепенно и целенасочено решаване. Проектът ще спомогне да се преодолеят част от ограниченията и проблемите, основавайки се от една страна на съществуващия потенциал и традиции на Общината Ботевград, а от друга на Европейските принципи и ценности.
В проекта се предвижда реконструкция и ремонт на сгради общинска собственост, разположени в регулацията на населените места, за въвеждане на енергоспестяващи мерки с оглед постигане на минималните изисквания за енергийна ефективност на следните сгради:  
-	Кметство село Врачеш 
-	Кметство село Скравена 
-	Кметство село Литаково 
-	Кметство село Елов дол
Чрез изпълнението на проекта за население от 6875 души (3296 души – с. Врачеш, 1709 души - село Скравена, 1835 души – село Литаково, 35 души – село Елов дол) ще се подобри микроклимата в общинските сгради, където се предоставят обществени услуги.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта : Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Експерт „Мониторинг и контрол” и 3. Юрист. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с Община Ботевград, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор по ПРСР 2014 – 2020 (Списък 1), описателен документ към списък на планираните обществени поръчки и списък на планирани, в процес на провеждане и проведени обществени поръчки, независимо от източника на финансиране (Приложение 122_1.1 към Указанията). Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документации за провеждане на обществени поръчки за избор на строител, консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ за изпълнение на строителен надзор и изпълнение на авторски надзор. Обществените поръчки, ще бъдат проведени в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на всяка от планираните по проекта обществени поръчки, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще публикуват в ИСУН цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Експерт „Мониторинг и контрол” ще подготвят исканията за авансово, междинни и окончателни плащания. При подготовката на авансовото плащане по договора експертите ще съдействат на общината при подготовката предложение на общински съвет, проект на решение на общински съвет, запис на заповед и заявка за авансово плащане. При подготовката на междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на Община Ботевград за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Експертът „Мониторинг и контрол”, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това, съгласно таблицата за одобрените инвестиционни разходи, представляваща приложение към административния договор и количествено-стойностните сметки/количествените сметки/техническите спецификации, представляващи приложение към административния договор. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на Община Ботевград при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. , Договорена стойност: 4 000.00 , Отчетена стойност: 7 500.00
  • Дейност: Изпълнение на мерки за информация и публичност за проект „Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ : За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) (ОВ, L 227/18 от 31 юли 2014 г.). Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще съдържат описание на проекта/дейността, която се подпомага, емблемата на Европейския съюз с пояснение за неговата роля, общото лого на програмен период 2014 – 2020 г., националното знаме на Република България, както и думите: „Европейският земеделски фонд за развитие на селските райони: Европа инвестира в селските райони“. Община Ботевград ще информират обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайта си задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Изработване, доставка и монтаж на 4 /четири/ табели с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР; - Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страницата на община Ботевград. Разходите за изпълнение на настоящата дейност ще бъдат за сметка на бенефициента - община Ботевград. , Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: „Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ : На база на готови и одобрени от гл. архитект на община Ботевград инвестиционни проекти, във фаза Технически проект, избран/и от община Ботевград по реда на ЗОП строител/и ще изпълни/ят следните дейности: В сградата на кметство село Врачеш съгласно предписанията в доклада от енергийното обследването следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на под 3. Топлоизолиране на покрива на сградата 4. Подмяна на дограмата на сградата 5. Подмяна на осветителни тела. След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметство село Врачеш ще отговаря на клас на енергопотребление „B”. В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 47 628,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 55,06 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 78.88 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 22,38 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия. В сградата на кметство село Скравена съгласно предписанията в доклада от енергийното обследване следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на под 3. Топлоизолиране на покрива на сградата 4. Подмяна на дограмата на сградата 5. Подмяна на осветителни тела. След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметство село Скравена ще отговаря на клас на енергопотребление „A” /към настоящия момент сградата отговаря на клас “D”/. В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 89 405,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 70,74 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 81,96 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 22,49 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия. В сградата на кметство село Литаково съгласно предписанията от енергийното обследване следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на покрива на сградата 3. Подмяна на дограмата на сградата 4. Подмяна на осветителни тела След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметство село Литаково ще отговаря на клас на енергопотребление „A” . В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 51 432,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 54,69 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 61,20 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 3,43 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия. В сградата на кметско наместничество село Елов дол съгласно предписанията от енергийното обследване следва да бъдат изпълнени следните енергоспестяващи мерки: 1. Топлинно изолиране на външните стени на сградата 2. Топлоизолиране на покрива на сградата 3. Подмяна на дограмата на сградата 4. Подмяна на осветителни тела След изпълнение на заложените енергоспестяващи мерки сградата на кметско наместничество село Елов дол ще отговаря на клас на енергопотребление „A”/към настоящия момент сградата отговаря на клас “D”/. В резултат от въвеждането на мерки за енергийна ефективност нормализираният разход на енергия ще се намали с 23 747,00 kWh/годишно, което се равнява на икономия на енергия от 66,37 %. След въвеждане на ЕСМ се постигат спестявания на база първична енергия за сградата в размер на 71,88 %. От спестените енергийни разходи, вредните емисии в атмосферата ще бъдат намалени със 2,65 тона СО2/годишно спрямо нормализирания разход на потребна енергия., Договорена стойност: 418 778.56 , Отчетена стойност: 372 351.79
  • Дейност: Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на обектите в експлоатация.: Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите, отговорни за подготовката на инвестиционните проекти. По време на реконструкцията предписанията на проектантите за точното спазване на изработените от тях инвестиционни проекти се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 2 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория и доброволно от възложителя при обекти от V-та категория. Строителството и реконструкцията на предвидените във проекта СМР са 5-та категория строеж. Поради тази причина община Ботевград ще осигури надзор на строителните обекти от лицензиран консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Строителен надзор ще включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Предприятието, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще послужат за разрешение за ползване на строежите на Гл. Архитект на община Ботевград за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за строежите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: - предотвратяване на излишни разходи - контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали - контрол върху качеството и количеството на вложените материали - контрол върху оферти и актове - контрол и проверка на комплексността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи - контрол за изпълнението на проектната документация. - Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. - осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности., Договорена стойност: 12 000.00 , Отчетена стойност: 7 548.76

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТЕХНОСТРОЙ - ИНВЕСТКОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 968.00 , Отчетена стойност**: 6 640.00
  • Изпълнител: АДОРИА КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 298.00 , Отчетена стойност**: 7 500.00
  • Изпълнител: ДАВИД 2015 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 117 717.41 , Отчетена стойност**: 98 091.95
  • Изпълнител: ГРАНД ПЛЮС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 985.47 , Отчетена стойност**: 3 635.05
  • Изпълнител: ЕМ ДЖИ СТРОЙ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 135 111.14 , Отчетена стойност**: 112 577.28
  • Изпълнител: КА ВА СТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 173 593.07 , Отчетена стойност**: 144 652.38
  • Изпълнител: МУЛТИПЛЕКС ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 164.67 , Отчетена стойност**: 14 303.89
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 385 354.85 BGN
БФП 385 354.85 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 370 906.55 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на СМР по проект: „Реконструкция, ремонт, оборудване и обзавеждане на общински сгради на територията на Община Ботевград, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ , Прогнозна стойност: 418 778.56
  • Обособена позиция 1: 1. Изпълнение на СМР за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на кметство с.Литаково
    Изпълнител: КА ВА СТРОЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 137 381.46
  • Обособена позиция 2: 2. Изпълнение на СМР за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на кметство с. Врачеш
    Изпълнител: ДАВИД 2015 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 117 717.41
  • Обособена позиция 3: 3. Изпълнение на СМР за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на кметство с. Елов дол
    Изпълнител: КА ВА СТРОЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 211.61
  • Обособена позиция 4: 4. Изпълнение на СМР за въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на кметство с. Скравена
    Изпълнител: ЕМ ДЖИ СТРОЙ ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 135 111.14
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Обследване за енергийна ефективност и сертифициране по чл. 48 от Закона за енергийна ефективност на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, на територията на община Ботевград, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Обследване за енергийна ефективност и сертифициране по чл. 48 от Закона за енергийна ефективност на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, на територията на община Ботевград
    Изпълнител: ГРАНД ПЛЮС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 985.47

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN