Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-2.001-0001-C07
Наименование на проекта Подкрепа на Агенция за социално подпомагане за управление и изпълнение на Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027
Бенефициент 121015056 Агенция за социално подпомагане
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 23.11.2022
Дата на стартиране 01.03.2022
Дата на приключване 31.12.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
В рамките на финансовия план ще се реализират дейности, свързани с осигуряване на материално-техническо и административно обезпечаване на качественото управление и изпълнение на Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, чрез подпомагане планирането, изпълнението, мониторинга, контрола и оценката на програмата, популяризирането и, включително приноса на фондовете, повишаване на административния капацитет на Управляващия орган (УО) и бенефициентите, и осигуряване на експертен и мотивиран човешки ресурс. Дейностите не се очаква да имат значително отрицателно въздействие върху околната среда поради естеството им.
Дейности
  • Дейност: ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ: В изпълнение на чл. 47 и чл.50 от Регламента за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и финансовите правила за тях и за фонд „Убежище, миграция и интеграция“, фонд „Вътрешна сигурност“ и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика, Управляващият орган на програмата следва да гарантира изпълнението на мерки за видимост, прозрачност и комуникация. Основната цел е информиране на широката общественост и потенциалните бенефициенти за възможностите за подкрепа, предоставяна от ЕС чрез Програма за храни и основно материално подпомагане, при спазване разпоредбите на чл. 50, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1060 и задължителните символи за визуализация от Ръководство за видимост, прозрачност и комуникация по Програма за храни и основно материално подпомагане, съотносими към отговорностите на бенефициентите. Ще се търси по-висока осведоменост на обществеността, както за напредъка по изпълнението на програмата като цяло, така и за постигнатите резултати от проектите. Ще бъде осигурено популяризиране на фондовете на ЕС сред широката общественост с предоставяне на информация по отношение на основните аспекти, свързани с изпълнението на програмата. Дейностите за популяризиране на програмата ще се осъществяват чрез разнообразни комуникационни канали: медии – електронни, печатни, онлайн, информационни агенции; уебсайтове – уебсайт на програмата, Единен информационен портал, ИСУН, АСП и други; социалните мрежи и интернет. Планира се провеждането на информационни събития, изготвяне и разпространение на информационни и рекламни материали, публикации в печатните медии и съобщения в електронните медии, изработка и разпространение на видео и аудио материали, осъвременяване и поддръжка на интернет сайта на ПХОМП и други. Предвижда се провеждането на информационни срещи за запознаване на кандидатите за бенефициенти с планираните процедури за финансиране по ПХОМП 2021-2027 г. и реда и условията за тяхното изпълнение. Предвижда се осъществяването на ежегодни срещи с Европейската комисия (ЕК) за преглед на напредъка в изпълнението на Програма за храни и основно материално подпомагане. Срещите се провеждат с участието на всички заинтересовани страни, в т.ч. регионални, местни и други публични компетентни органи, както и неправителствени организации. Във връзка с ефективното популяризиране на дейностите, финансирани по ПХОМП и за осигуряване на реален резултат от проведените информационни събития и срещи са заложени средства за командировки, наем на зали, техника и кетъринг за провеждане на срещите, публикации в печатните и електронни медии, изработка и разпространение на аудио и видео материали, изработка на информационни и рекламни материали, поддръжка на интернет сайта, техническо обезпечаване на годишните срещи с ЕК и други сходни дейности. Допустими са дейности за популяризиране на фондовете на ЕС чрез предоставяне на информация по отношение на основните аспекти свързани с изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ и постигнатите резултати, както и разходите свързани с тях., Договорена стойност: 138 700.00 , Отчетена стойност: 6 348.13
  • Дейност: ПОДГОТОВКА, ИЗПЪЛНЕНИЕ, МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛ НА ПРОГРАМАТА: В рамките на дейността се предвижда осигуряване на възнаграждения, осигурителни вноски и допълнителни възнаграждения на служителите на УО на ПХОМП 2021-2027 във връзка с изпълнение на функции по управление и изпълнение на програмата. С РМС №712/06.10.2020г., дирекция МСПЕИ в АСП е определена за УО на ПХОМП 2021-2027. По операция тип 4 „Техническа помощ“ по ОПХ ФЕПНЛ е одобрен финансов план за възнаграждение на служителите на АСП,изпълняващи функции по управление и изпълнение на програмата,със средства по който ще се финансират възнагражденията на служителите от ДМСПЕИ до изчерпване на договорения финансов ресурс. Дейността включва осигуряване на външна методическа и експертната подкрепа:правна експертиза и експертиза в областта на ЗОП;правна защита и процесуално представителство;специфична експертиза, свързана с предмета на провеждане на процедури по реда на ЗОП по отделните видове подпомагане;методическа подкрепа в сферата на държавните помощи и друга експертна подкрепа, необходима в процеса на управление и изпълнение на програмата;участие в комисии за оценка на заявления за предоставяне на БФП;ангажиране на служители на АСП във връзка с изпълнение на Наредба РД-06-53/17.09.2021г. Заложени са средства за възнаграждения на външни експерти и служители на АСП. В рамките на дейността се предвижда организиране и участие на служителите ангажирани с управление,изпълнение и контрол на програмата в обучения,обмяна на опит, работни посещения и срещи в страната и в чужбина,с цел поддържане високи нива на компетентност и обмен на информация; участие на служители на АСП в мероприятия, свързани с управление и изпълнение на програмата,както и в събития, имащи отношение към целите и основните проблеми,към които е насочено изпълнението на програмата и служители на други администрации; регулярни срещи между служителите на УО за осъществяване на вътрешен преглед на изпълнението на програмата. Във връзка с реализиране на дейността са заложени разходи за командировки в страната и чужбина, такси за обучения и услуги, свързани с организиране на събития и мероприятия по ПХОМП и други разходи. Предвидени са дейности за осъществяване на мониторинг и контрол с цел ефективно управление на изпълнението на дейностите по ПХОМП, в съответствие с договорите за предоставяне на БФП и при спазване на правилата на ЕС и националното законодателство, чрез осъществяване на проверки „на място“. Заложени са средства за удостоверяване качеството на доставените хранителни продукти чрез извършване на изследвания и анализи от акредитирани лаборатории и за удостоверяване спазването на стандартите за хигиенните материали и продуктите за новородени. С оглед реализиране на дейностите са заложени разходи за командировки в страната на служителите, ангажирани с дейностите за мониторинг и контрол. С оглед успешното реализиране на дейностите и постигане на целите по програмата е необходимо служителите и звената, изпълняващи функции по програмата да бъдат обезпечени както в материално-техническо, така и в административно отношение. Осигурен е финансов ресурс за закупуване на оборудване, необходимо за постигане целта на операцията и предвид амортизацията на оборудването, което се ползва; експлоатацията на 7 служебни МПС,закупени със средства по ОПХ ФЕПНЛ;такси за книжни и електронни издания и платформи за онлайн връзка, и др.;закупуване на стандарти и пазарна информация;софтуерно обезпечаване, преводачески услуги, командировки на служителите от ДМСПЕИ и други разходи. Заложени са средства за разработване на Интегрирана система (софтуер и хардуер) за автоматизиране и подпомагане на дейностите по подготовка, разпределяне, проследяване и отчитане на помощи по ПХОМП. Предвидени са разходи за дейности свързани с изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ. Включените разходи във връзка с изпълнение на дейност „Подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол на програмата“ не дублират извършени разходи по операция тип 4 „Техническа помощ“ по ОПХ ФЕПНЛ., Договорена стойност: 11 245 354.78 , Отчетена стойност: 4 726 030.02
  • Дейност: ОЦЕНКА И ПРОУЧВАНИЯ, СЪБИРАНЕ НА ДАННИ: С оглед гарантиране качественото управление и изпълнение на Програма за храни и основно материално подпомагане и с цел въвеждане на подобрени системи за работа, добри практики и подходи се предвижда извършването на структурирано проучване на крайните получатели по отношение на подкрепата, получена от ЕСФ+, резултатите от което, съгласно изискванията на чл.23, параграф 3 от Регламент 2021/1057, следва да бъдат докладвани до 30 юни 2025 г.; извършване на външна оценка на ефективността, ефикасността и въздействието на предоставяната подкрепа по програмата, набиране, обобщаване и анализ на информация и статистически данни, подготовка на експертни доклади, становища и документи, при необходимост. За планираните дейности са предвидени необходимите финансови средства. Допустими са дейности за изготвяне на анализи и други, свързани с изпълнение на операциите по ОПХ ФЕПНЛ, както и разходите свързани с тях., Договорена стойност: 623 200.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: УКРЕПВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА НА ОРГАНИТЕ НА ДЪРЖАВИТЕ ЧЛЕНКИ, БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ И СЪОТВЕТНИТЕ ПАРТНЬОРИ: Планира се участието, организирането и провеждането в/на обучения, работни срещи, семинари, кръгли маси и обмяна на опит на представители на бенефициентите/кандидатите за бенефициенти и техните партньори, което ще допринесе за повишаване на техния административен капацитет, както по отношение на процеса по кандидатстване за предоставяне на БФП, така и на качественото изпълнение на проектите за постигане на заложените цели и оптимално усвояване на финансовия ресурс. Във връзка с предвидените дейности за укрепване на капацитета на бенефициентите/кандидатите за бенефициенти и техните партньори по отношение на цикъла на кандидатстване и изпълнение на проектите, са заложени средства за командировки на служители от УО, служители на АСП и бенефициентите, наем на зали, техника, кетъринг, логистика и други сходни разходи., Договорена стойност: 308 128.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЛУКОЙЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 24 000.00 , Отчетена стойност**: 4 835.26
  • Изпълнител: ФУЛДА-БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 260.36
  • Изпълнител: ОЗК-ЗАСТРАХОВАНЕ АД , Договорена стойност по проекта*: 14 900.31 , Отчетена стойност**: 4 566.93
  • Изпълнител: МИВЛАМА ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 640.00 , Отчетена стойност**: 5 040.00
  • Изпълнител: ЕКО БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 379.84
  • Изпълнител: ПЕТРОЛ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 079.23
  • Изпълнител: ДИУЕЪР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 033.66 , Отчетена стойност**: 1 017.03
  • Изпълнител: ТЕХНОЛОГИКА ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 084.94
  • Изпълнител: ОМВ БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 011.78
  • Изпълнител: СИЛАЙН ФИЛМС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 390.00 , Отчетена стойност**: 4 068.00
  • Изпълнител: ПРИМА ИНК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 1 750.00
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 82 995.84 , Отчетена стойност**: 27 263.20
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Извършени оценки на програмата, анализи и проучвания, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.50 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой обучения, стажове или работни посещения, в които са участвали служители на УО и/или други администрации , Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой обучения, стажове или работни посещения, в които са участвали служители на УО и/или други администрации , Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 37.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Проведени информационни събития, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Извършени оценки на програмата, анализи и проучвания, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.50 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Проведени информационни събития, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 12 315 382.78 BGN
БФП 12 315 382.78 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 4 996 922.83 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Абонаментно обслужване и техническа поддръжка на софтуерен продукт за управление на човешките ресурси HeRMeS, внедрен в Агенция за социално подпомагане., Прогнозна стойност: 600 000.00
  • Обособена позиция 1: Абонаментно обслужване и техническа поддръжка на софтуерен продукт за управление на човешките ресурси HeRMeS, внедрен в Агенция за социално подпомагане.
    Изпълнител: ТЕХНОЛОГИКА ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Абонаментно поддържане, актуализация, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служители в системата на Агенция за социално подпомагане, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор - Конто 66"., Прогнозна стойност: 337 763.52
  • Обособена позиция 1: Абонаментно поддържане, актуализация, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служители в системата на Агенция за социално подпомагане, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор - Конто 66"
    Изпълнител: ДИУЕЪР ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 487.16
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Абонаментно поддържане, актуализицаия, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служителите в системата на АСП, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор Конто 66"., Прогнозна стойност: 426 000.00
  • Обособена позиция 1: Абонаментно поддържане, актуализицаия, развитие и комплексна системно-техническа помощ, както и обучение на служителите в системата на АСП, на счетоводен програмен продукт "Web-версия на счетоводна подсистема на Бизнес Процесор Конто 66".
    Изпълнител: ДИУЕЪР ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 546.50
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане, във връзка с чл. 2 от сключено Рамково споразумение № СПОР-66/25.08.2023 г. за възлагане на централизирана обществена поръчка с предмет: "Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за органите на изпълнителната власт и техните администрации с изискване за териториално покритие"., Прогнозна стойност: 903 204.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане
    Изпълнител: ЕКО БЪЛГАРИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане
    Изпълнител: ОМВ БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане
    Изпълнител: ПЕТРОЛ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане., Прогнозна стойност: 200 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на автомобилно гориво чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане.
    Изпълнител: ОМВ БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане, във връзка със сключено Рамково споразумение № СПОР-5/22.03.2021 г., с предмет: "Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане, смазочни материали за автомобили и автокозметика за органите на изпълнителната власт", обособена позиция №1 "Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане" на ЦОП-МФ., Прогнозна стойност: 664 928.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на автомобилно гориво, чрез карти за безналично плащане за нуждите на Агенция за социално подпомагане.
    Изпълнител: ЛУКОЙЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на извънгаранционно пълно сервизно обслужване и ремонт на служебните автомобили на Агенцията за социално подпомагане, ползвани от Централно управление на АСП в град София., Прогнозна стойност: 64 166.67
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на извънгаранционно пълно сервизно обслужване и ремонт на служебните автомобили на Агенцията за социално подпомагане, ползвани от Централно управление на АСП в град София.
    Изпълнител: ФУЛДА-БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на МТСП, обособена позиция № 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Министерството на труда и социалната политика и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика. , Прогнозна стойност: 720 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги за нуждите на МТСП, обособена позиция № 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Министерството на труда и социалната политика и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика.
    Изпълнител: БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 59 356.80
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на застрахователни услуги за нуждите на АСП в качеството й на Управляващ орган по ОПХ ФЕПНЛ – застраховка „Гражданска отговорност" на автомобилистите и застраховка „Каско“., Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на застрахователни услуги за нуждите на АСП в качеството й на Управляващ орган по ОПХ ФЕПНЛ – застраховка „Гражданска отговорност" на автомобилистите и застраховка „Каско“.
    Изпълнител: ОЗК-ЗАСТРАХОВАНЕ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 900.31
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Сключване на рамково споразумение с един изпълнител след провеждане на открита процедура по чл. 73, ал. 1 от ЗОП и включва осигуряване на цифрова мобилна телефонна връзка по стандарт GSM/UMTS/LTE, заедно с определен пакет от допълнителни гласови и други услуги, позволяващи реализацията на мобилни комуникации в мрежата на оператора, както и връзки към други мобилни и фиксирани мрежи на територията на Република България за минимум 3000 абоната - служители на МТСП и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика, организирани в една корпоративна група., Прогнозна стойност: 550 000.00
  • Обособена позиция 1: Сключване на рамково споразумение с един изпълнител след провеждане на открита процедура по чл. 73, ал. 1 от ЗОП и включва осигуряване на цифрова мобилна телефонна връзка по стандарт GSM/UMTS/LTE, заедно с определен пакет от допълнителни гласови и други услуги, позволяващи реализацията на мобилни комуникации в мрежата на оператора, както и връзки към други мобилни и фиксирани мрежи на територията на Република България за минимум 3000 абоната - служители на МТСП и второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на труда и социалната политика, организирани в една корпоративна група.
    Изпълнител: БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 639.04

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN