Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0066-C01
Наименование на проекта "Патронажна грижа + в община Рудозем"
Бенефициент 000615075 ОБЩИНА РУДОЗЕМ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 12.03.2021
Дата на стартиране 15.03.2021
Дата на приключване 28.06.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Рудозем

Описание

Кратко описание на проекта
„Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.“
Дейности
  • Дейност: Патронажна грижа: Основната цел на дейността е продължаване на създадения модел за патронажни грижи на територията на община Рудозем за възрастни хора и лица с увреждания, други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19, чрез предоставяне на качествени мобилни, интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда и доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги.Лицата,на които ще бъде предоставена услугата са минимум 28 човека от община Рудозем. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на целевата група; 2. Подбор на персонал за предоставяне услуги по патронажна грижа; 3.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). 5. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. Дейностите по доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги и предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда ще се осъществяват в рамките на 12 месеца от мобилен екип, които включва следните специалисти: - 4 домашни санитари -1 медицински специалист -1 психолог През първия месец ще се извърши подбор на персонала, който ще бъда нает за предоставяне на патронажните услуги. За целта ще бъде проведена информационна кампания на територията общината. Предвижда се да се публикува на официалната интернет страница на общината информация за кандидатстване, както от страна на потребителите, така и за наемане на персонал. Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение на лицата, които не са преминали обучение. Целта на обучението е да се представят основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на здравно-социалните услуги в домашна среда. Психологическа подкрепа и консултиране ще бъде оказана и на потребителите и персонала, ангажиран с предоставянето на услугите от наетият психолог по проекта, в чийто задължения ще бъде заложено провеждането на минимум две групови супервизии с персонала на услугата. Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги в община Рудозем ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001-2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Екип от община Рудозем ще извърши оценки на потребностите на лицата от целевата група за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 43 395.73
  • Дейност: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Целта на дейността е предприемане на мерки по превенция от заразяване с COVID-19 и оказване на подкрепа на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в извънредната обстановка в отговор на актуалните нужди, свързани с разпространението на коронавируса. Обявената пандемия от Covid-19 неминуемо се отразява негативно на всички и ни постави пред сложни предизвикателства в множество направления. Това доведе до възникването на допълнителни разходи, които община Рудозем няма възможност да поеме в рамките на стандарта за финансиране на социалните услуги,делегирани от държавата дейности. Етапите за изпълнение на дейността са: 1.Публикуване на сайта на общината обява за наемане на персонал по проекта. 2.Избор и подбор на персонал. 3. Дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности, чрез наетия персонал. 4. Закупуване на лични предпазни средства и мобилна компютърна техника. Във връзка с предприемане на мерки по опазване здравето, както на ползвателите на социалните услуги делегирани от държавата дейности,така и на служителите, които предоставят тези услуги община Рудозем планира да наеме допълнителен обслужващ персонал, който да подпомага дейностите по разделяне/изолиране на потребителите на услугите, за да не се получава струпване , дезинфекция на сградния фонд и др. Предоставянето на соц. услуги, държавно делегирани дейности в община Рудозем се осъществяват от „Център за обществена подкрепа“ и „Дневен център за деца и младежи с увреждания "Слънце", към които ще бъдат разпределени допълнително наети минимум 2,5 хигиениста и 2 технически сътрудника за период до 12 месеца на пълно работно време/8ч./и непълно работно време /4ч./. В двете социални услуги, такъв помощен персонал липсва. В ЦОП - гр. Рудозем работят 8 специалисти- 2 социални работници,4 педагози, психолог и ръководител на услугата. В ДЦДМУ заети са 14 лица- 4 възпитатели,2 социални работника, логопед, психолог,рехабилитатор, мед. сестра, детегледач, шофьор, педагог и ръководител. Предвид спецификата на техните задължения, работата на центровете над одобрения капацитете и наложените противоепидемични мерки в страната е необходимо наемането на помощен персонал, който да се грижи за: - Хигиенисти - Ежедневна, неколкократна дезинфекция на помещенията за работа с потребители, почистване и санитарен контрол на всички помещения в сградите на двете услуги, съобразно изискванията и разпоредбите на здравните власти; - Технически сътрудници - Подпомагане дейността на центровете по отношение пропускателният режим в тях, изготвяне на графици за посещенията на потребителите и графици за почистване и дезинфекция,подпомагане персонала в изготвяне на допълнителна документация, свързана с превенцията на COVID 19. Предвид по големият сграден фонд на ДЦДМУ се предвижда там да бъдат ангажирани двама хигиенисти на пълен/8ч./ и непълен /4ч./ работен ден и 1 тех. сътрудник. В ЦОП се предвижда наемането на 1 хигиенист и 1 тех. сътрудник. Предвижда се да се публикува обява на официалната интернет страница на общината с информация за кандидатстване за наемане на обслужващ персонал. В рамките на първия месец ще се извърши подбор на персонала, който ще бъде нает. Във връзка с реализиране на дейностите по превенция на COVID 19 в социални услуги, ДДД е предвидено да бъдат осигурени лични предпазни средства за заетия персонал и допълнително наетия обслужващ персонал, закупуване на дезинфектанти, предвидени са средства за тестване на служители и потребители за COVID 19 при необходимост. По проекта е предвидено и закупуването на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно. Дейността е насочена към 60 потребителите на социални услуги, държавно делегирани дейности в община Рудозем и 22 заети лица към настоящия момент., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 42 637.59

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 22.00 , Достигната стойност: 31.00
Индикатор 2 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 88.00 , Достигната стойност: 178.00
Индикатор 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 22.00 , Достигната стойност: 27.00
Индикатор 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 88.00 , Достигната стойност: 178.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 120 446.65 BGN
БФП 120 446.65 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 120 446.65 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN