Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-1125-C01
Наименование на проекта Подобряване на производствения капацитет в "БИО ФРЕШ" ООД
Бенефициент 115587387 БИО ФРЕШ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.02.2016
Дата на стартиране 09.02.2016
Дата на приключване 23.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Марица, с.Царацово

Описание

Кратко описание на проекта
БИО ФРЕШ ООД е съвременна компания за производство на козметични продукти, създадена през 2000 г. В резултат на дългогодишната си дейност компанията е лансирала на пазара множество серии козметични продукти и към момента асортиментът, предлаган под марката Biofresh и останалите ни регистрирани търговски марки, надвишава 450 продукта. Основните продукти, които произвеждаме по категории са: 
•Емулсии (кремове, балсами) 
•Пено-миещи продукти (детергенти)–шампоани, душ-гелове, течни сапуни
•Твърди сапуни
•Парфюми, тоалетни води 
•Продукти за и след бръснене
За реализацията на това многообразно производство БИО ФРЕШ ООД притежава собствена производствена база на площ над 20 декара, множество магазини в страната и развита дистрибуторска мрежа, която функционира посредством фирмен автопарк, който обслужва различните складови и търговски обекти. 
Планираните дейности по проекта включват подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, и ще бъдат реализирани посредством доставката и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана складова система. С увеличаване на производствения капацитет на дружеството и с въвеждането на нови продукти се налага все повече и по-разнородни козметични продукти да бъдат съхранявани на склад, като фирмата използва както всички налични свои помещения, така и такива под наем. Това от една страна представлява сериозен финансов разход, а от друга страна генерира разхищение и на други ресурси–човешки, времеви, коства разходи за транспорт, инвентаризация и други. Наличието на автоматизирана складова система, която е резултат от синергията на ИКТ и иновации, ще ни позволи ефективно и ефикасно да съхраняваме произведените количества, като във всеки един момент ще бъдем информирани за наличните количества, местоположение, срок на годност и др. 
Предвидени са и подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана складова система – 1 брой): Предвижда се в рамките на дейността да бъде закупена и въведена в експлоатация: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната процедура (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираният на първо място кандидат (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор с избрания изпълнител (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 14 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 18-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху актива, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Автоматизираната складова система ще оптимизира складовите пространства и ефективността на управлението на всички процеси в тях., ще се елиминира опасността от грешки, възникващи при ръчно изпълнение на процедурите в склада, ще се повиши продуктивността. Това, от своя страна ще допринесе за понижаване на разходите във всички направления и ще резултира в чувствително повишаване на производителността в цялото предприятие. Автоматизираната система ще максимизира използването на наличното пространство благодарение на възможността за складиране във височина, като се явява най-модерното и иновативно оборудване в тази сфера. Проектът и планираните дейности се отнасят както до областта „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“, така и до областта Информатика и ИКТ на Иновационната стратегия за интелигентна специализация. Аргументите в подкрепа на изложеното са заложени в самия проект, който представлява подкрепа за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието-Автоматизираните складови системи са най-сложните и модерни за момента системи за управление и контрол на складови процеси, съответстващи на дейността и нуждите на БИО ФРЕШ ООД. Целите и дейностите на проекта са в пълен унисон със стратегическата цел на ИСИС-инвестиции във високотехнологични области(производство на козметика, интелигентни системи за управление), в които България има традиции (козметиката е традиционен експортен сектор),създала е специалисти и успешно се конкурира на международния пазар. БИО ФРЕШ ООД и дейностите й са в приложното поле на химическата промишленост, а предвиденото оборудване е върхова технология както в бранша, така и ИКТ, в резултат на което се получават много ниски експлоатационни разходи. Областите за приложение на ИКТ са неограничени и водят пряко до подобряване на ефективността на бизнеса. Редица проучвания и примери от практиката демонстрират, че организациите, които развиват целенасочено своята ИТ инфраструктура изпреварват значително конкурентите си по отношение на приходи, печалби и други показатели за успеха на бизнеса., Договорена стойност: 1 666 600.00 , Отчетена стойност: 1 666 600.00
  • Дейност: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана складова система – 1 брой): Предвижда се в рамките на дейността да бъде закупена и въведена в експлоатация: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедура за избор на изпълнител /доставчик/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната процедура (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираният на първо място кандидат (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор с избрания изпълнител (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 14 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 18-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху актива, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Оборудването е отнесено към дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на автоматизираната складова система, която чрез прилагането на върхови технологии подобрява ресурсната ефективност и ефикасност в множество направления: редуциране на използваната електрическа енергия съответно намаление на количеството емисии на CO2 отделяни в атмосферата; намаляване на разходите за транспорт, респективно на емисиите въглероден диоксид, които се емитират в следствие на изгарянето на горива; намаляване на количествата бракувана готова продукция и пластмасови опаковки от нея; редуциране на отпадъците от хартия и пластмаса поради избягване на процеси по преопаковане; намаляване на презапасяването със продукти и суровини, поради факта, че ще се следят стриктно количествата на всеки един асортимент; намаляване на загубите от непроизведена и нереализирана продукция и складиране на планово произведени стоки, чиито реализация има кампаниен/сезонен характер. Дейността ще имат ефект за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес в две основни направления: 1. Намаляване на използването на електрическа енергия и намаление на количеството емисии на CO2. 2. Намаляване на количествата бракувана готова продукция в туби и флакони и нейните пластмасови опаковки, което ще доведе до общо намаление от 2.3262 тона пластмасови отпадъци или в абсолютни стойности на годишна база пластмасовите отпадъци от 3.49 тона ще намалеят до 1.16 тона. Не е за пренебрегване и факта, че чрез подобреното управление на складовите наличности и стриктното проследяване на сроковете на годност ще се редуцират и отпадъците от продукти, разфасовани в ламинатни туби, които се определят като композитни отпадъци и не се рециклират., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕВРОМАШИН ООД, Договорена стойност по проекта*: 999 960.00 , Отчетена стойност**: 833 300.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 340 847.62 , Достигната стойност: 340 852.85
Индикатор 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 3.49 , Целева стойност: 1.16 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 119.83 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 218.58 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.03 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.02 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 666 600.00 BGN
БФП 999 960.00 BGN
Собствено финансиране 666 640.00 BGN
Общо реално изплатени суми 999 960.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой. , Прогнозна стойност: 1 666 600.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: 1. Автоматизирана складова система – 1 брой.
    Изпълнител: ЕВРОМАШИН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 999 960.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN