Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: С реализацията на тази дейност се цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им. Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компоненти 2, 3 и 4. Изпълнението на дейност Патронажната грижа ще е с продължителност 13 месеца, а предоставянето на услугата 12 месеца. Предвиждаме стартирането на дейността да бъде от месец Юни на 2021 г. През първият месец от стартирането на дейността ще се осъществи подбора на потребителите за ползване на здравно-социалните услуги. Община Добричка е със застаряващо население, липсват транспортни връзки до общинския център, има недостатъчно лични лекари и медицински специалисти по селата, което ограничава получаването на здравна и медицинска помощ. Освен социално здравни услуги ще се предоставя и психологическа помощ на потребителите. Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали в ежедневието на потребителите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. С изпълнението на тази дейност ще се осигурят адекватни медицински здравни грижи, които ще се предоставят от наетите специалисти. След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на интегрираните здравно - социални услуги и психологическата подкрепа. Координацията и логистиката на дейност Патронажна грижа ще се осъществява от назначено за целта лице. Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: Назначени на трудов договор: Диспечер – 1 бр., Шофьор – 1 бр., Домашни санитари – 18 бр. като работното време в часове ще е според необходимостта на потребителя. Назначени на граждански договор: Социален работник – 1 бр., Медицински сестри – 3 бр., Рехабилитатор – 1 бр., Супервайзор – 1 бр. Обучение ще преминат наетите специалисти, които не са преминали такова по Компоненти 2,3 и 4. Медицинските сестри, социалния работник и рехабилитатора ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график. Всяко лице от целевата група, ще може да получава здравно-социални услуги и психологическа подкрепа до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; медицински услуги, недублиращи се с тези предоставяни по НЗОК; психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Прогнозният брой потребители е 74 лица от целевите групи. 0.00 113 405.80
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирана от държавата дейности: На територията на община Добричка функционира "Дом за пълнолетни лица с деменция" с. Опанец, който е делегирана от държавата дейност с доставчик общината. Домът е с капацитет 50 лица. Потребителите на социалната услуга от резидентен тип имат нужда от 24-часова грижа в среда близка до семейната. Персоналът на дома е съставен от 29 служители. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалната услуга ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалната услуга, ДДД, така и на служителите, предоставящи тази услуга. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19, персоналът на социалната услуга е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и на лицата, за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. След направен анализ от бенефициента за индикативния брой потребители и персонал на социална услуга, държавно делегирана дейност се установи необходимост от разкриване на следните работни места: - Санитар, с код по НКПД: 53211002 – 3 бр. на осем часов работен ден. Ще бъдат сключени 3 трудови договори на осем часов работен ден за период от 12 месеца. Ще бъдат разработени длъжностни характеристики, в които подробно ще бъдат разписани правата и задълженията на персонала. Ще се осигурят лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услуги на представителите на целевите групи. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на персонала ще бъдат закупени и доставени маски, ръкавици, дезинфектанти, спирт и други необходими предпазни средства. Чрез изпълнение на дейността ще се осигурят условия за защита и превенция разпространението на COVID-19. Възнагражденията и социалните осигуровки на назначените служители ще се изплащат ежемесечно, през целия период на изпълнение на дейността. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява и в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на всички 11 служителите в социалната услуга, които действително извършват дезинфекцията на целия сграден фонд (това са 11 служители на длъжност "Санитар") Подкрепата, която те ще получават е под формата на извънреден труд и допълнителни заплащания съгласно националното законодателство. По проекта е предвидено закупуването на 2 броя компютърни конфигурации, 2 броя мултифункционални устройства и 6 броя телефони с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалната услуга, делегирана от държавата дейност в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.). 0.00 51 965.99

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.