Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С изграждането на Център за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и за лица с интелектуални затруднения ще се предоставят подкрепящи социални услуги в общността за създаване или възстановяване на умения за самостоятелен живот, изграждане на трудови и социални умения и пълноценно включване на потребителите в общността според възможностите им. Центърът ще се помещава в сграда, предоставена за целите на проекта, която ще бъде ремонтирана, оборудвана и обзаведена в съответствие с минималните технически и функционални изисквания към помещенията и околното пространство. Капацитетът на Центъра ще бъде 40 места. За осъществяване на мобилна работа и други профилирани дейности за подкрепа на лицата от целевата група, свързани с трудотерапия, провеждане на трудова практика и трудова заетост в реална работна среда и др. е предвидено закупуването на две транспортни средства. Услугите ще се предоставят от квалифициран персонал, нает след проведена процедура за подбор, а също и от специалисти от състава на партньора - Държавна психиатрична болница за лечение на наркомании и алкохолизъм, гр. София. Центърът за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и за лица с интелектуални затруднения ще предоставя услугите на своите потребители за период не по-малък от 12 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП: Изборът на външни изпълнители на дейности по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност. Дейностите, които ще бъдат възложени на външни изпълнители са следните: - Ремонт/реконструкция/преустройство на помещенията в предоставената сграда за нуждите на Центъра за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и за лица с интелектуални затруднения; - Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в Центъра; - Закупуване на транспортни средства за извършване на мобилните услуги; - Доставката на канцеларски материали, материали и консумативи, необходими за изпълнение на пряката работа на ЕУП, партньора и персонала. - Доставка на гориво за автомобилите за мобилна работа; - Сключване на договори за застраховка ГО на автомобилите за мобилна работа; - Информация и публичност по проекта; - Трудова медицина - Доставка на медицински материали и консумативи - Доставка на хигиенни материали и консумативи - Техническо обслужване и поддръжка на автомобила - Осигуряване на работно облекло - Режийни разходи /ток, вода, телефон, интернет и др./ - Доставка на хранителни продукти/кетъринг Дейността ще се изпълнява от представители на бенефициента. 0.00 16.52
Ремонт, обзавеждане и оборудване на центъра, закупуване на транспортно средство.: Дейностите по предоставяне на услугите ще се осъществяват в сграда, собственост на Министерство на задравеопазването, за която е предпириета процедура по прехвърляне собствеността в полза на община Перник за нуждите на проекта както по време на изпълнението му, така и за периода на устойчивост. Сградата е с идентификатор 55871.505.904.1 с административен адрес гр. Перник, 2300, кв. Христо Смирненски, бл. 16, за която е планирано извършване на цялостен ремонт/реконструкция/преустройство. Изборът на тази сграда за бъдещия център е изцяло съобразен с обхвата на функционалните изисквания и характеристики за местоположение и вътрешно разпределение на помещенията, а също така е в непосредствена близост до изграждащата се в момента резидентна услуга "Център за грижа за лица с психични разстройства" (ЦГЛПР) по проект „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания в Община Перник" на ОПРР, с което се постига ефект на синергия и мултиплициране при предоставяне на услугите в бъдещ период. Сградата осигурява подходящи условия и защитена среда за лицата с психични разстройства и за лицата с умствена изостаналост, които позволяват предоставяне на почасова подкрепа, свързана с извършване на рехабилитация и социални и психологически консултации, мобилни услуги и други дейности. Оборудването и обзавеждането ще са съобразени с функцията на помещенията, като се осигури безопасна и сигурна среда за ползвателите. Мебелировката ще осигурява необходимия домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, шкафчета и етажерки, а общите – в бюфети, скринове, шкафове и др. За нуждите на Центъра ще бъде закупен автомобил – специализирано транспортно средство. Необходимостта е породена от големия брой населени места в общината, голямото разстояние между селата и центъра на града, някои от които не са добре обезпечени с обществен транспорт. Целта е на всеки, който има потребност да бъде предоставена съответната услуга, а не само на тези, които могат да стигнат сами до града. Закупуването на транспортното средство ще позволи на потребителите да избегнат социалната изолация, ползвайки услугите в Центъра, които са насочени към повишаване на качеството на живот и зачитане на принципът на независим живот. Заложените стойности в бюджета на проекта за всяка от поддейностите с включен ДДС е както следва: Ремонт/реконструкция/преустройство на сграда - 601 419,74 лева Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане - 91 908.60 лева Закупуване на специализирано транспортно средство - 90 000,00 лева Застраховка на транспортното средство - 1000,00 лева. 784 328.34 689 512.42
Подбор на персонал, подбор на потребители, предоставяне на услуги в Центъра: Основната задача на Центъра е да предоставя подкрепящи социални услуги в общността с цел създаване или възстановяване на умения за самостоятелен живот и пълноценно включване в общността според възможностите им. Чрез предоставяните услуги се цели развиване на потенциала на лицата с интелектуални затруднения чрез изграждане на трудови и социални умения. На хората с психични разстройства ще бъде предоставяна психо-социална рехабилитация и предприемане на мерки за социалното им включване. За обезпечаване на функционирането и управлението на Центъра ще бъде нает персонал с численост 12 щатни бр., на позоции, както следва: Ръководител-1; Домакин/Счетоводител-1; Шофьор/Поддръжка сграда-1; Хигиенист-1; Медицинска сестра-2; Рехабилитатор/кинезитерапевт/ерготерапевт-1; Психолог-1; Трудотерапевт-1; Логопед-1; Социален работник-2. Специалистите от страна на партньора, които ще вземат участие в проекта са 7 лица с профил в ДПБЛНА - психиатър, мед. сестра, адм. секретар, соц. работник, психолог, терапевт. Те активно ще участват в процеса на подбор на персонал, потребители, предоставяне на услуги, обучения и супервизии, разработване на вътрешни правила в Центъра. Процедурата за подбор и наемане, както и въведените изисквания за длъжностите ще гарантира прилагане на хоризонталните принципи за равни възможности, равенство между половете и недопускане на дискриминация по какъвто и да било признак. Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на соц. услуга, като целта е да гарантират професионални грижи за потребителите от страна на мотивиран, добре обучен и ефективно работещ персонал.За експертните длъжности ще имат право да кандидатстват лица завършили висше образование, показали умения, лични качества или опит. За гарантиране на интегрирания подход при предоставянето на услугите ще бъде нает персонал с многообразен профил на компетентност- социално, медицинско, здравно, образование, както и други форми на проф. квалификация. С наемането на персонала ще бъде изготвена и проведена процедура за подбор на потребители за предоставяне на услугите в Центъра по правила и методология, гарантиращи тяхното качество и мултидисциплинарен подход. По проекта се предвижда чрез обяви на официалната интернет страница на общината, обяви поставени на публични места и/или местни медии да се огласят максимално широко и публично условията, мястото, срокът, необходимите документи за прием на заявления от кандидат-потребителите на услуги. Дава се информация за целевите групи по проекта. Услугите в Центъра, който е с капацитет 40 места ще се предоставят както на лица от общността, така и на лица, ползващи резидентни услуги. След приключване приема на заявления, служителите от центъра и представители на партньора ще извършат оценка на потребностите от услуги на всеки от кандидатите. Въз основа на направените оценки, комисия назначена със заповед на кмета на общината ще определи потребителите на услугата и ще изготви списък на одобрените кандидати в низходящ ред. С одобрените кандидати се сключват договори за предоставяне на услуга.Конкретните услуги за всеки потребител ще се определят на база на направената оценка на нуждите и проведеното консултиране, като се изготвя проектоплан на услугите, който включва дейностите, които ще се извършват с цел подобряване качеството на живот. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания и право на избор, като включва и оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя, както и процедури и действия за контролиране на основните рискови фактори. Дейността ще се изпълнява съвместно от бенефициента и партньора. Възнагражденията на персонала в т.ч. и на партньора са изчислени съгласно Методология за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020. 352 678.16 190 258.24
Разработване на вътрешни правила и процедури за дейността на услугата.: Процедурите и правилата, които ще бъдат изготвени са: 1.Правилник за вътрешния трудов ред в ЦСРИ Разработването на правилник за вътрешния ред в ЦСРИ има за основна цел да уреди основните права и задължения, както на служителите, така и на лицата работещи по трудово и служебно правоотношение. Същият урежда цялостната организация на труда в ЦСРИ, съобразно особеностите на неговата дейност и действащата нормативна уредба, като ще е задължителен, както за всички работещи по трудово правоотношение, така и за наетите по служебно правоотношение. 2.Правилник за устройството и дейността на ЦСРИ Целта на разработването на Правилник за устройството и дейността на ЦСРИ е да разкрие процедурите и политиката на Центъра като Доставчик на социални услуги. Той ще анализира и конкретизира правата и задълженията както на потребителите на социалната услуга, техните роднини и законни представители, така и на работещите по трудово првоотношение и наетите по служебно правоотношение. 3.Процедура за подбор на персонал Предвид спецификите на целевите групи е необходимо да се разработи процедура за подбор на персонал с цел да се конкретизират основните етапи в подбора и да се постигне прозрачност и равнопоставеност при класирането на кандидатите. Процедурата има следните етапи-съставяне на комисия; акцент върху отделните етапи на подбора; анализ на критериите за образование и професионален опит на кандидтите; необходим трудов стаж; съставяне на списъци за допуснати и недопуснати кандидати; провеждане на интервю с допуснатите кандидати; оценяване и класиране на кандидатите, както и подробни изисквания свързани с документите за кандидастване. 4.Методика за извършване на оценка и подбор на база на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите за ползване на услугите, предоставяни от ЦСРИ Методиката описва процедурите по кандидатстване, оценка и класиране на кандидат-потребителите, както и включването им в предоставяните от ЦСРИ почасови услуги. Разработването и прилагането на методиката има за цел да гарантира равнопоставеност на желаещите да ползват почасовите социални услуги, като водещ е разбирането, че соц. услуги следват личните потребности и предпочитания на нуждаещите се. В методиката ще се заложи реда за кандидатстване, сроковете както и необходимите документи, които трябва да предоставят кандидат-потребителите или техните законни представители за включване в предоставяните от Центъра услуги. 5.Етичен кодекс на служителите в ЦСРИ Необходимостта от разработване на Етичен кодекс е продиктувана от факта, че същия допринася за създаване на общоприети норми на поведение, дава възможност за обективни наблюдения и оценки и обогатява културата на наетите лица. С утвърден етичен кодекс ЦСРИ ще докаже, че служителите в по-голяма степен владеят принципите на работа със специфични целеви групи. Кодексът ще има за цел да установи морално-етичните норми, принципи и стандарти за поведение на работещите в ЦСРИ. Етичният кодекс ще допринесе за насърчаване и развиване на идеала в служба за обществото, ще възпитава високи етични норми в здравно-социалния сектор, ще признае значимостта на всеки полезен труд извършен от наетите лица, както и стремежа им да защитават своето име и името на своята професия. 6.Система за вътрешен контрол, мониторинг и оценка на дейността Системата ще се разработи с цел: Изграждане на методи за ефективна работа с потребителите, техните роднини и законни представители за превенция на изоставянето, занемаряването, неглижирането, социалната изолация и маргинализация на потребителите на социалната услуга, предвид спецификата в здравословното им състояние. 7. Процедура за подаване на жалби и сигнали от заинтересовани лица във връзка с предоставяне на услуги в ЦСРИ. 8.Процедура за действие при сигнал за насилие или друга рискова ситуация за потребители на услугата. 0.00 0.00
Обучения и супервизии на персонал, консултативна дейност: Предвижда се 12-те лица, които ще предоставят услугите да преминат въвеждащо обучение с продължителност – 4 дена по 3 учебни часа на ден. Обучението ще се осъществи в подходяща зала осигурена от Община Перник. Въвеждащото обучение ще включва теоретична и практическа част по теми свързани с: правна регламентация и специфика на предоставените по проекта услуги и необходимите изисквания за предоставянето им; основни задължения, умения и отговорност на лицата предоставящи услуги; специфика на целевите групи по проекта; етични стандарти в работата; здравословни и безопасни условия на труд в общността и домашна среда, включително оказване на услуги с физически контакт; оценка на риска, първа помощ и справяне в кризисна ситуация; спазване на основните принципи, свързани със зачитане личното достойнство на потребителя, поверителност на личните данни и информация, свързана с потребителя; антидискриминационни практики, включително зачитана на различията; недопускане и ранно сигнализиране на опасност от различни форми на злоупотреба или експлоатация на потребителите, включително сексуален, расов/етнически и други форми на насилие и дискриминация; поведение при боравене с пари и имущество на потребителя; поведение при предложения за получаване на подаръци и други материални облаги и др. В обучението ще се включат лица, които не се преминали през сходно въвеждащо обучение. Предвижда се да се проведе специализирано обучение с продължителност 4 дни по 4 учебни часа на ден, в което ще се включат всички наети 12 лица в центъра.То ще има изключително практическа насоченост – дискусия, ролеви игри, работни задачи, които обхващат следните теми: изграждане на положителни нагласи към дейността на помагащото лице; комуникация с потребителите на услуги и емоционална подкрепа; права на потребителите на социални услуги; възможност за подаване на жалби и сигнали от потребителите на услуги; форми на насилие и злоупотреба с потребителите; конфликти, управление на конфликта. По време на изпълнение на проекта се предвижда да се проведат 4 групови супервизии /по 6 часа/ и 7 индивидуални супервизии по 2 часа за всеки член на персонала. Освен обученията и супервизиите партньора ще има ангажимент да организира и съвместно в бенефициента да проведе дни на отворените врати, в които ще се предоставят консултативни услуги на по-широк кръг от лица. Консултативната работа е свързана с предоставяне на информация за възможностите за подкрепа; изискванията, сроковете и институции, от които може да бъде предоставена подкрепата. Дни на отворените врати ще се провеждат на всеки три месеца в продължение на една година. В рамките на дейността е планирано 12 членният екип на Центъра да обмени опит и да придобие знания за добрите практики при предоставянето на услуги в ЦСРИ на лица с психични разстройства и с интелектуални затруднения от подобни изградени и функциониращи центрове на територията на Р. България. Предвижда се двудневно посещение в едно от изградените ЦСРИ, които попадат в Картата на услугите за подкрепа в общността. Разходите /дневни, пътни и квартирни/ са регламентирани в Наредба за командировките в страната. Разходите за осъществяване на дейността са както следва: Разходи за възнаграждения на специалистите на партньора за провеждане на обучения, консултиране, супервизии, организиране на дни на отворените врати са заложени към трудовите правоотношение с наетите от партньора специалисти. Разходи за командировки на персонала на ЦСРИ за обмяна на опит и добри практики - 1000,00лв. 1 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.