Производство на печатни и рекламни материали : Производството и разпространението на рекламно-информационни материали е един от основните канали за предоставяне на по-подробна информация до всички заинтересовани страни. Информационните материали ще бъдат разпространявани на събития, работни срещи, обучения и др., организирани от УО на ОПОС и ще бъдат предоставени на 28-те информационни центрове за разпространение. Целта е да се привлече вниманието на широката общественост към ОП „Околна среда” и към проблемите на опазването на природата, и да се информира аудиторията от първоизточника за предприетите мерки в сектора и предстоящите дейности и възможности. |
272 050.00
|
186 538.61
|
Ежедневен медиен мониторинг и месечен контент анализ : Ежедневен мониторинг на публикациите и излъчванията на информации и коментари, свързани с изпълнението на ОПОС 2014-2020 г., и месечен анализ на отразяването на темата. За проследяване отразяването на кампанията е необходимо да бъде избран изпълнител за извършване на ежедневен медиа мониторинг на публикациите и излъчванията на информацията и коментари свързани с изпълнението на ОПОС 2014-2020 г. Медиа мониторингът следва да обхваща национални и регионални медии като за селектиране на публикациите трябва да се използват набор от ключови думи. |
24 000.00
|
0.00
|
Социологическо проучване : Добрата практика в областта на комуникациите показва, че най-ефективният инструмент за извършване на анализ на мерките за информация и публичност е провеждането на социологически проучвания и анализи за качествена оценка на ефективността на кампаниите и информационните дейности. Чрез тях се измерва степента на информираност на аудиториите и постигането на заложените комуникационни цели. Това от своя страна дава възможност за корективни действия по отношение на планирането на комуникационните процеси за следващ период с оглед повишаване на ефективността на мерките за информация и публичност.
Ще бъдат проведени 2 (два) бр. национални представителни социологически проучвания за измерване на нивото на обществена осведоменост, в резултат на реализираните мерки за информация и публичност по оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ през 2017 г. и 2018 г. Проучването има за цел да предостави информация за възприемането и разпознаваемостта на оперативна програма „Околна среда“ и за ефективността на предприетите дейности по популяризирането й.
|
36 000.00
|
23 520.00
|
Администриране на интернет страницата на ОПОС 2014-2020 г. : Интернет страницата на ОПОС е комуникационен инструмент за популяризиране на ОПОС. Във връзка с изпълнение на мерките за информация и комуникация по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, Управляващият орган текущо поддържа интернет страницата на програмата (ope.moew.government.bg).Страницата е важен канал за комуникация с всички заинтересовани страни, както и платформа за публикуване на информация, необходима за цялостната дейност на програмата. За ефективното й функциониране е необходимо да се осигури възможност за текущо актуализиране и нанасяне на промени в разделите и секциите в нея, както и допълнително пространство, за публикуване на информация.
с писмо вх. № 03-00-148/06.04.2016 г. дирекция „Централно координационно звено“ в Министерския съвет информират, че през програмен период (2014-2020 г.) европейските програми ще използват общ информационен сайт, с цел улесняване достъпа до информация на всички заинтересовани страни. Решението е взето на проведено заседание на 01.04.2016 г. на членовете на националната мрежа на служителите по информация и комуникация, създадена със Заповед № Р-213/08.10.2015 на заместник-министър председателя по европейските фондове и икономическата политика. Дирекция „Централно координационно звено“ се ангажира с подготовката на обществена поръчка, която да бъде проведена в рамките на администрацията на Министерски съвет и да включва всички европейски програми, като документацията ще бъде съгласувана с всички Управляващи органи.
С писмо вх. № 04-09-61/14.06.2017 г. дирекция „Централно координационно звено“ уведомяват, че изготвената техническа спецификация е в процес на съгласуване с Държавна агенция „Електронно управление“(съгласно чл. 53, ал. 2 от Наредбата за общите изисквания към информационни системи, регистрите и електронните административни услуги и § 10 и §11 от Преходните и заключителните разпоредби към нея).
В рамките на настоящата дейност УО ще осигури възможност за текущо поддържане на интернет страницата на оперативната програма до изготвянето на обща информационна интернет страница на европейските програми.
|
28 800.00
|
14 832.00
|
Анализ и изготвяне на предложение за провеждането на информационна кампания за ОПОС в медиите за 2017 и 2018 г. : Във връзка с целите на кампанията през 2017 г. и 2018 г. следва да се извърши проучване на медийния пазар, така че информацията и посланията да достигнат до съответните целеви групи чрез най-подходящите медийни канали.Следва да бъде извършено проследяване и анализ на аудитория, покритие, рейтинги и тематичност на предаванията в телевизионните канали, радиостанциите, тиражи и тематична насоченост на печатни издания, тематичност и посещаемост на аудитория на интернет медии. На базата на проучването ще бъдат селектирани най-релевантните и ефективни медии за провеждане на кампанията. Ще бъде изготвено и медийно планиране на кампанията за 2017 и 2018 г.
|
34 500.00
|
34 500.00
|
Предоставяне на програмно време за провеждане на информационно-образователна кампания за ОПОС: Високото потребление на телевизия е обективен тренд на българския медиен пазар. Закупуването на програмно време ще допринесе за популяризирането на информационните кампании на ОПОС. Това позволява сложната тематика, свързана с управлението на структурните фондове и опазването на околната среда да бъде тълкувана и коментирана по един по-достъпен за широката общественост начин. |
683 700.00
|
709 980.71
|
Публикуване на материали в печатни (национални и регионални), интернет издания: Основната цел на тази дейност е публикуване на материали в печатни (национални и регионални) и интернет издания, което ще осигури достигане до различни аудитории с широка гама от активни мерки. |
632 290.00
|
0.00
|
Обезпечаване провеждането на мероприятия във връзка с изпълнение на мерките за информация и публичност: Основната цел на дейността е провеждането на събития (мероприятия, конференции, семинари за журналисти, пресконференции, раб. срещи и др.) свързани с изпълнението на на мерките за информация и публичност по ОПОС. Провеждането на определени мероприятия, по време на които се предоставя информация относно управлението и напредъка при изпълнението на оперативната програма цели увеличаване на прозрачността и повишаване на познаваемостта сред широката общественост относно ОПОС. По време на тези мероприятия информацията, засягаща ОПОС, ще бъде представена на медиите, гражданите, партньорски организации и институции, бенефициенти на програмата, както и на други заинтересовани страни.
|
220 066.00
|
193 917.22
|
Национална детска "Зелена олимпиада" във връзка с образователно-информационна кампания на ОПОС през 2017 и 2018 г. : Като част от кампаниите през 2017 и 2018 г. УО на ОПОС ще проведе национална детска „Зелена олимпиада” - образователно събитие с екологичен характер, в което се включват хиляди ученици от 1 до 12 клас от цялата страна, като попълват тест, съобразен с приоритетите на Оперативна програма "Околна среда" и подготвят есе. Инициативата има за цел да повиши знанията на учениците за опазване на околната среда и да изгради у тях отговорно отношение към природата. Тя стимулира интереса им към зелената тематика и формира екологична култура от ранна детска възраст.
Дейността включва:
• Подготовка на онлайн платформа за конкурса и съставяне на регламент за провеждането на олимпиадата за 2017 и 2018 г.;
• Изготвяне на тестове на екологични теми, съобразени с приоритетите на Оперативна програма „Околна среда“, за три възрастови групи;
• Разпространение на конкурса сред училищата в България, както и до български училища в чужбина;
• Осигуряване на жури, което да извърши проверка на получените тестове;
• Осигуряване на награди за победителите за всяка от трите възрастови категории, за всяко награждаване;
• Подготовка на еко викторини с въпроси, различни от онлайн тестовете в платформата;
• Участие в представянето на регламента на откриващи събития в София;
• Участие в организацията на четири награждавания през 2017 г. и четири през 2018 г. на победителите от конкурса.
|
35 600.00
|
29 666.67
|
Участия на артист-изпълнителя Поли Генова в публични събития, организирани в рамките на информационно-образователна кампания. :
С цел провеждане на атрактивни събития насочени към подрастващите като музикално оформление на събитията ще бъде изпълнена песен на екологична тема от певицата Поли Генова на всяко едно от петте събития.
|
35 994.00
|
35 994.00
|
Осигуряване на жури, водещи, модератори и др., във връзка с провеждане на инициативи и мероприятия по ОПОС за изпълнение на мерките за информация и публичност
: В изпълнение на тази дейност се предвижда изплащане на възнаграждения на ангажираните лица /жури, водещи, модератори и др./ в процеса на отразяване и организиране на различните инициативи и мероприятия, свързани с популяризирането на ОПОС. |
36 000.00
|
47 360.00
|
Изработване на 5 бр. аудио и 2 бр. телевизионни клипове
: Създаване на аудио и видео клипове за информационните кампании на ОПОС, целящи популяризиране на дейностите по програмата в съответствие с целите и мерките, заложени в Националната комуникационна стратегия и Годишните планове за действие 2017 и 2018 г.
Ще бъдe разработена идейна концепция и изготвени аудио и видео клипове за популяризиране на ОПОС за различни комуникационни канали.
С реализираните дейности следва да се повиши информираността на целевите групи чрез популяризиране на ОПОС като финансов инструмент за подобряване на развитието на България и качеството на живот, както и осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на програмата. |
120 000.00
|
117 600.00
|
Отразяване дейността на ОПОС чрез участие в инициативи, организирани от други институции и организации: С оглед популяризирането на оперативната програма е необходимо задълбочено партньорство с разнообразни институции, организации и др. с цел подкрепа на различни инициативи, кампании и др. в сектор околна среда, свързани с тематичната насоченост на програмата. Чрез участие и подкрепа в тези инициативи, целите и идеите на оперативната програма ще бъдат популяризирани сред широката общественост, както и възможностите за финансиране, които осигурява за подобряване качеството на живот чрез предоставената подкрепа от ЕС. |
120 000.00
|
202 200.00
|