Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на настоящото проектно предложение е намаляване на количеството депонирани битови отпадъци от община Червен бряг, чрез осигуряване на предотвратяване и подготовка за повторна употреба на отпадъци от домакинствата. В проекта се предвижда изпълнение на дейности по изграждане на демонстрационен обект – място за приемане, ремонтиране при необходимост и предаване за ново ползване на вещи и материали от жителите на общината. Капацитетът на обекта е определен на база на изготвен анализ на морфологичния състав на битовите отпадъци, генерирани на територията на община Червен бряг и на база на прогнозите за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс). Настоящото проектно предложение отчита нагласите на населението от община Червен бряг към разделното събиране на битовите отпадъци, както и степента на осведоменост на населението за предотвратяване образуването на битови отпадъци, към подготовката за повторна употреба и към разделното събиране на битови отпадъци с последващо рециклиране. В резултат от изпълнението ще се намали въздействието върху околната среда, причинено от образуваните отпадъци, ще се подобри ефективността на използване на ресурсите и ще се стимулират инвестициите в областта на управление на отпадъците.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка: Дейността включва подготовка на Обосновка за демонстрационен проект – Приложение 6. Бяха проучени редица проекти в областта на повторната употреба и подготовката за повторна употреба на стоки, включително от публични източници, които включват нови мерки и управленски подходи в областта на управлението на битовите отпадъци, като в крайна сметка се открои един конкретен проект. 19 154.00 19 154.00
Изпълнение на демонстрационен проект: Дейността включва следните под-дейности: 1. Подготовка на помещения за обособяване на общински център за намаляване на битовите отпадъци Адаптирането на недвижимия имот за изпълнение на демонстрационния проект предвижда извършването на подготвителни дейности и извършване на строително - монтажти работи. За целите на проекта, строителството ще бъде изпълнено чрез реализирането на следните три поддейности: - изготвяне на инвестиционен проект "фаза работен" и издаване на разрешително за строеж; - реализиране на строително монтажни работи - 150 кв.м. - извършване на консултански услуги, свързани с упражняване на строителен надзор при изпълнение на строителството и авторски надзор. 2. Доставка на оборудване за центъра За пълноценното функциониране на общинския център ще бъде извършена доставка на следните активи: актив брой Eкстрактор за почистване на настилки 1 Етикетен принтер 1 Каса с капак 100 Климатици 3 Количка с комплект инструменти 2 Компютър 1 Машина за химически чистене 1 Метален стелаж 50 Платформена везна 1 Платформена везна - малка 1 Принтер 1 Професионална пералня 1 Професионална сушилня 1 Работна маса 2 Свободностояща миялна машина 1 Транспалетна количка 1 Шевна машина 1 3. Наемане на персонал на центъра За целите на успешното функциониране и изпълнение на предвидените задачи на центъра, има необходимост от осигуряването на човешки ресурси за изпълнение на следните дейности: • Двама души, персонал зает в приемането, сортирането и етикирането на приетите отпадъци от домакинствата - домакински уреди, мебели, текстил, съдове за съхранение на храна/хранен, играчки, книги и др. подобни. • Един дърводелец – за осъществяване на ремонт и подготовка за повторна употреба на мебели • Един електротехник – за осъществяване на ремонт на домакински уреди • Един шивач – за осъществяване на ремонт и поправка на текстилни материали • Един служител за сортиране, пране и подготовка за повторна употреба. 4. Създаване на електронна платформа за проследяване на количеството и вида на приетите битови отпадъци и подготовката им за повторна употреба Целта на софтуера е да улесни проследяването на количеството и вида на приетите битови отпадъци в общинския център, като се въведе необходимата информация за всеки отделен артикул по предварително зададени параметри. По този начин ще се улесни работата на служителите и съответно ще се прецизира анализа на информацията за отделните потоци. Ще бъдат разработени различни модули, инструменти и функции, които да служат не само за отчитане работата на центъра, а и отчитане на индикаторите по проекта. 5. Създаване на Вътрешен модел за управление на потоците с оперативни процедури за приемане и оценка на входящите материали и правила за работа. Прилагането на модела с кодифицирани процедури и подкрепено с инструменти за управление позволява по-добра организация на логистиката, която води до по-ефективно предлагане на пазара на дребно. Работата ще е организирана в съответствие с модела, който съдържа процедурите, които трябва да се изпълняват за прилагането на модела на всички негови етапи: прихващане, оценка, подготовка за повторна употреба, състав на партиди, продажба на стоки, идващи от потока от дарения - за целта на повторна употреба - или от градския поток твърди отпадъци - за целите на подготовката за повторна употреба. 312 001.71 268 711.67
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Общата цел на дейностите за популяризиране на проекта е да се повиши осведомеността на различни нива относно повторната употреба и подготовката за повторна употреба като възможности за предотвратяване / намаляване на отпадъците и по-устойчиво екологично поведение. Събитията за разпространение на резултатите са планирани за различни целеви групи, например администрации, технически оператори, граждани и т.н., и съответно ще са адаптирани за всяка от тях. Планира се организиране на Регионален семинар с останалите участници в регионалното сдружение за управление на отпадъците за възможностите и бариерите в развитието на дейностите за повторна употреба и конкретно според модела на проекта. Събитията ще са насочени и към гражданите с цел повишаване на осведомеността им относно възможностите за повторна употреба и устойчивото поведение на потреблението. Дейността включва следните мерки: Описание брой Изработка на Графично портфолио с визуална идентичност на проекта 1 Дизайн и Изработка на Информационни материали - плакати 100 Дизайн и Изработка на Информационни материали - флаери 3 000 Дизайн и Изработка на Ръководство за повторна употреба 6 000 Дизайн и Изработка на Материал за разпространение Еко торби за участниците 6 000 Организиране и провеждане на Събития за популяризиране на центъра, екологично образование и насърчаване на повторна употреба и забавления за участниците 1 Планиране и изпълнение на Регионален семинар с останалите участници в регионалното сдружение за управление на отпадъците - еднодневно събитие 1 77 220.00 75 900.00
Организация и управление: Организация и упраление на проекта : Община Червен бряг по настоящия проект е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. Общината ще предвиди достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки при необходимост. За безпроблемното изпълнение и координация по проекта е необходимо създаване на екип, който ще извърши организацията и управлението. При създаването на екипа няма да се допусне смесване и препокриване на функциите и задачите между отделните членове на екипа за управление. За изпълнението на проекта се определя екип за управление, включващ ръководител на екипа и членове. Членовете на екипа за управление на проекта ще покриват функциите по подготовка на документите необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, подготовка на документи, анализи и договори, за спазване на правилата за държавните помощи, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Членовете на сформирания екип ще са експерти с опит и квалификация: Ръководител проект; счетоводител; координатор ; Експерт комуникации. За всеки един член на екипа след стартиране на проекта ще бъдат разработени длъжностни характеристики с ясно разписани отговорности и задължения.. В хода на реализация на отделните етапи, насочени към наблюдение и оценка на дейностите по проекта ще бъдат изпълнени следните дейности: Дейности за координацията за изпълнение на задачите на проекта, седмични срещи на екипа; Месечни отчети за нуждите на изпълнението и актуализация за механизмите и организационната схема на изпълнението на проекта; Междинни доклади за разходите, осигуряване на изпълнението на проекта; Подготвените месечните отчети ще бъдат обобщени, за целите на изготвянето на окончателния доклад за проекта. 51 000.00 38 425.32
Информация и комуникация : Публичността на проекта ще се осъществява съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Всички, предвидени за изпълнение елементи, ще бъдат съобразени с техническите характеристики заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г., в съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014. Доброто взаимодействие със средствата за масова информация и осигуряването на пълна информираност и максимална публичност са гаранция за качественото и прозрачно изпълнение на проекта от страна на бенефициента. Настоящата дейност по информация и комуникация ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. При всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще се указва, че финансирането е от фондовете на Европейския съюз чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване на ЕФРР, както и общото лого на програмен период 2014-2020 г. През време на осъществяване на проекта община Червен бряг ще информира обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайта на общината задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като отрази финансовата подкрепа на ЕС. В рамките на два дни от датата на сключване на АДБФП община Червен бряг ще публикува на своята интернет-страница материал за одобрения за финансиране проект, като информацията ще бъде съобразена с изискванията на единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Информационната кампания ще се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития и информационни материали. Дейностите по информация и комуникация включват: Провеждане на начална и заключителна пресконференция. При започване на строително – монтажните дейности ще се състои официална церемония „първа копка“, а при пускане на обекта в експлоатация – официално откриване. На официалните церемонии ще бъдат поканени представители на местната власт от съседни общини, еколози, медии, представители на обществеността. На подходящо място при провеждането на събитията и церемониите ще бъде поставен информационен банер с информация по проекта, както и поставени знамената на ЕС и Р България. В интернет сайта на община Червен бряг ще има секция „За проекта“, където регулярно ще се качва информация за хода на проекта. Интернет страницата ще е полезна като средство за информираност и справки, както за тези, които ще присъстват на събитията, така и за медиите и всички заинтересовани страни. За времето, през което ще се извършват строително – монтажните дейности на строителната площадка ще бъде поставен временен билборд, а след официалното откриване на обекта – ще се монтира постоянна табела. В рамките на проекта ще бъдат изработени и следните материали: Информационна брошура за проекта - 500бр.; Промоционални чадъри - 50 бр.; папки – 100 бр.; химикалки – 100 бр.; флаш памет - 50бр.; стикери – 370 бр.. В регионалната преса ще бъдат направени 4 публикации , а в националните медии – една публикация при официалното откриване на инсталацията. Задължение на експерт комуникация е да контролира изпълнението на договора за информация и комуникация. 3 000.00 2 262.23

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.