Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Реализирането на настоящия проект на територията на Община Брусарци е насочено към повишаване качеството на живот на лица с увреждания и техните семейства,  и лица над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, чрез създаване на Център за комплексни социални услуги. 
Със създаването на Център за комплексни социални услуги ще се осигурят условия за социално включване и интеграция на лицата от целевата група, и ще се предоставят качествени услуги в домашна среда. Комплексният характер на услугите се изразява в предоставянето на социални, здравни, психологически и подкрепящи услуги, с цел създаване на условия за достоен и независим живот на лицата от целевата група.
Предлаганите почасови иновативни услуги ще имат комплексен характер, като в основата ще бъдат индивидуалните потребности, желанието и възможностите на отделния потребител. Дейностите по проекта ще спомогнат за превенция на социалното изключване и преодоляване на неговите последици, тъй като предлаганите различни дейности и услуги в общността и  в домашна среда съответстват на идентифицираните нужди на потребителите, предотвратяват евентуалното им институционализиране и подобряват на възможностите за социализация и интеграция.
В проекта ще бъдат  обслужени минимум 60 лица с увреждания и лица над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, и осигурена работна заетост за общо 30 лица – персонал за управление на Център за комплексни социални услуги и предоставящи услуги в домашна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: Дейността ще се реализира през целия етап на изпълнение на проекта. Екипът за управление и администриране на проекта ще се състои от ръководител проект, координатор, технически сътрудник и счетоводител, като същия ще се определи със Заповед на Кмета на Община Брусарци. Сформирането на екипа за изпълнение на проекта включва дейност за гарантиране на оптималното и компетентно изпълнение на дейностите за постигане на очакваните резултати. Екипът за управление ще отговаря за цялостната организация, координация и вътрешен мониторинг на дейностите, включени в настоящото проектно предложение, както и за подготовката на индивидуалните задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения; организиране на срещи с потребителите или техни представители за подписване на договори, създаване на условия за информационно обезпечаване и прозрачност на проекта. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички членове на екипа за управление на проекта.Той ще има задължение да изготви цялата необходима техническа, административна и финансова документация по проекта, удостоверяваща неговото изпълнение, в това число и документация свързана с изпълнението и предоставянето на услуги от Център за комплексни социални услуги. Екипът за управление на проекта извършва вътрешен мониторинг и контрол по отношение на договорените социални услуги, начина и времето на изпълнението им от персонала на Центъра. Извършването на мониторинга е ежемесечен, като същия се реализира по предварително изготвен график.Проверките се извършват на място в Центъра за комплексни социални услуги, в дома на потребителите на социални услуги, като резултатите се вписват в разработен от екипа Формуляр за месечен мониторинг. При констатиране на пропуски или проблеми при предоставянето на услуги, тяхното качество или интензитет се предприемат необходимите действия за отстраняването им. Ежемесечно ще се провеждат екипни работни срещи,като същите ще бъдат между членовете на екипа за управление на проекта, и между екипа за управление и персонала за управление на центъра за комплексни социални услуги. На срещите ще се отчитат постигнатите резултати от реализираните дейности, ще се поставят възникналите проблеми и трудности, ще се предприемат мерки за минимизиране на рисковете, както и ще се обсъждат предстоящите дейности за реализиране. От всяка проведена среща ще се изготвя протокол. Екипът за управление на проекта ще изготвя ежемесечни отчети за работата и дейността си. В задълженията му е и изготвянето на междинни и окончателен технически и финансов отчет. Разработване на документация, свързана с прозрачен избор на изпълнители на стоки и услуги. Разработване на технически задания и изготвена тръжна документация за провеждане на обществените поръчки, контролирано изпълнението на договорите с избраните изпълнители съгласно изискванията на ЗОП. 44 000.00 41 889.87
Материално и техническо обезпечаване на дейностите по проекта- ремонт, доставка на специализирано транспортно средство, оборудване и обзавеждане.: За осигуряване на максимално добра техническа база е необходимо извършването на текущ ремонт в определени помещения, в които ще бъде ситуиран новосъздадения Център за комплексни социални услуги. Ще се ползват три стаи и фоайе с обща квадратура от около 50 кв.м. АОС /Акт за частна общинска собственост/ №14 от 21.05.2001 г., регулация в парцели ІІ-42 и ІІІ-26 по плана на гр.Брусарци. Помещенията се намират в сграда, находяща се на адрес-гр.Брусарци, ул."Г.Трайков" № 20. За обезпечаването дейността на Центъра и предоставяне на иновативни комплексни услуги е заложено закупуването на специализирано транспортно средство. В общината няма никакъв специализиран транспорт за хора с увреждания, и лицата с физически увреждания, в инвалидни колички нямат никаква възможност да ползват услугите на обществения транспорт. Чрез закупуването на специализирано транспортно средство тези лица ще бъдат транспортирани до административния център на Община Брусарци, ще могат да ползват лично различни административни, здравни , социални и други услуги, ще имат възможност да посещават различни обществени и културни събития, и да вземат активно участие в обществения и социален живот. Наличието на специализирано транспортно средство е инструмент чрез който са реално осъществими мерките за социално включване на лицата от целевата група. Така те ще имат възможност да ползват не само предлаганите услуги в домашна среда, но и услугите предоставяни в самия Център за комплексни социални услуги.Същото ще бъде съобразено с всички изисквания заложени в един от основните принципи на ОП "РЧР" за устойчивост. За целите на проекта е необходимо да бъдат оборудвани 3 работни места за назначения ръководител, социален работник, психолог и медицинско лице в Центъра за комплексни социални услуги. Те ще отговарят за административното и техническо управление на новосъздадения Център, ще подготвят, актуализират и оформят документацията на Центъра, ще работят пряко с потребителите и наетите лица. Медицинското лице също ще е с работно място в Центъра и ще предоставя заложените здравни услуги. В тази връзка е необходимо да бъдат закупени и доставени 4 броя бюра и 4 бр.офис столове за персонала за управление. За ефективното функциониране на Центъра има нужда от подходяща офис техника, като необходимостта е от закупуване на 1 бр. компютърна конфигурация която ще се ползва от ръководителя на Центъра и медицинското лице, и 2 бр. лаптопи които са предвидени за социалния работник и психолога. За двамата експерти е наложително закупуване на лаптопи, тъй като същите ще посещават потребителите на услуги и ще предоставят такива в домовете на потребителите, и поради тази причина се налага ползването на мобилна компютърна техника. Към изброената техника е необходимо и доставянето на 1 бр. мултифункционално устройство - принтер, скенер и факс.Към необходимото оборудване следва да се закупят и монтират 2 броя секции за съхраняване на наличната документация, вкл. и медицинска. В Центъра ще се обособи сектор за посетители, тъй като при функционирането му ще има непрекъсната посещаемост от кандидат потребители, потребители и техни близки, наети лица предоставящи услуги и други посетители. В помещението в което ще се обособи сектора за посетители ще се провеждат консултации, обучения, супервизии, работни екипни срещи, мониторингови посещения от представители на Управляващия орган и други. За тази цел е необходимо закупуването на една заседателна маса, 10 бр. посетителски столове и 2 бр. секции за разполагане на различни информационни материали, специализирана литература и др. Предвиденото офис обзавеждане и оборудване ще е в съответствие с Указания за прилагане принципа на екологична устойчивост в контекста на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“. Ще се закупи офис техника, която е с икономично потребление на енергия, ниско ниво на шум, ниски допълнителни разходи, икономични критерии по отношение на отпадъците- дълъг живот, възможност за ремонт и др. 86 620.33 82 924.58
Прием на зявления от кандидат потребители.Подбор и оценка на потребностите и включване на потребители в проекта.: В съчетание с информационната кампания в тази дейност потенциалните потребители от целевите групи по проекта ще бъдат информирани относно условията за включване в проектните дейностите. Ще бъдат организирани индивидуални и групови срещи с потенциални потребители, на които екипът за управление на проекта и персонала за управление на Центъра за комплексни социални услуги ще ги запознае с необходимите документи за кандидатстване и ще ги подпомага при тяхното окомплектоване, с начина на организация на работа на Центъра, честота на предоставяне на услугите, с проектодоговора за предоставяне на тези услуги. На тези срещи психолога и социалния работник ще консултират потенциалните потребители за видовете и начина на предоставяне на услугите за социално включване в общността и в домашна среда, и ще ги мотивира да направят най-правилния избор на услуги, и да предприемат необходимите стъпки за преодоляване на затрудненията, които изпитват в ежедневието си. Екипът за управление на проекта и психологът изготвят Процедура за подбор на потребители на услуги, в която са посочени необходимите документи за кандидатстване – образец на заявление, документ за самоличност /за справка/, копие на ЕР на Делк, ТЕЛК, НЕЛК, копие от амбулаторен картон, други актуални медицински документи, документ, удостоверяващ представителството, както и критериите за подбор. Разработената и утвърдена процедура за подбор ще осигури на всички желаещи, независимост от пол, етническа принадлежност и вероизповедание, които отговарят на определените условия за принадлежност към целевата група, предоставяне на иновативни почасови услуги от Центъра за комплексни социални услуги Лицата от целевите групи-лица с увреждания и лица над 65г. с ограничения или невъзможност за самообслужване, желаещи да им бъдат предоставяни услуги в домашна среда, подават заявления по образец и придружаващи документи- по настоящ адрес, лично или чрез техен законен представител. Въз основа на тези заявления следва извършване на оценка на потребностите на всички лица, подали заявления и заявили желание да ползват почасово предлаганите услуги в общността и в домашна среда. Оценката на потребностите на всички кандидат потребители се изготвя от социален работник. Оценките се предоставят на комисия, съставена от екипа за управление на проекта и експертния екип, които извършват първоначалния подбор на 60 лица, съобразно изготвената процедура за подбор на потребители. Ще бъде изработен образец на договор за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността и в домашна среда, съдържащ задълженията на доставчика и потребителя, както и образец на декларация за информирано съгласие за вида на ползваните услуги, интензитета, начина на получаване на услугите, достъп до дома на потребителя и запознаване с Правилника за вътрешния ред. С всички избрани потребители ще бъде сключен договор за ползване на почасови комплексни услуги, в зависимост от личните им потребности, желанието и индивидуалните им предпочитания, като самите те ще имат възможност да определят времето в което ще ги ползват. Подбор на потребители и сключване на договори с тях ще бъдат осъществявани и текущо- при приключване на дейностите по процедура "Нови алтернативи", потребителите на услугите по нея ще имат възможност да ползват услуги по настоящия проект, в случай, че проявят желание. За включването в настоящия проект потребителите по процедура "Нови алтернативи" следва да подадат заявление за ползване на услугите на Център за комплексни социални услуги, след което ще им бъде изготвена оценка на потребностите. В реализирането на дейностите по проекта ще бъдат включени минимум 60 потребителя, ползващи услуги основно в домашна среда. През периода на предоставяне на услуги броя на потребителите ще достигне 100 потребителя. 4 391.25 3 469.54
Подбор на персонал за управление на Център за комплексни социални услуги и на персонал предоставящ услуги в домашна среда: Персоналът на Центъра за комплексни социални услуги, включва персонал за управление и персонал предоставящ услуги. Персоналът за управление на Центъра включва следните експерти и специалисти - ръководител, психолог, социален работник, медицинско лице. Персоналът предоставящ услуги в домашна среда включва лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници. Наемането на персонала ще бъде организирано и реализирано от екипа за управление на проекта. Процедурата за подбора ще бъде съгласувана и утвърдена от Кмета на Община Брусарци, и същата ще се проведе на конкурсен принцип, съобразно изискванията за подбор на квалифицирани и мотивирани кадри, при спазване принципите за недискриминация. Обявяването на подбора ще бъде публично обявено, като се използват обяви поставени на видни места, сайта на Общината, Дирекция „Бюро по труда“. Подборът ще се проведе на два етапа- по документи и чрез провеждане на интервю. За всяка позиция ще бъдат обявени критерии, а чрез интервюто ще се установи готовността на кандидатите за работа в Център за комплексни социални услуги и мотивация при предоставяне на услуги на целевата група. За провеждането на процедурата за подбор ще бъдат изготвени и разпространени обявления поставени на видни места в общината, на сайта, в Дирекция "Бюро по труда". Първият етап от процедурата е по документи. Комисията ще разгледа всички подадени заявления, ще направи проверка за допустимост на кандидатите, ще изготви протокол от работата си и ще обяви решението си с кандидатите които ще продължат участието си във втори етап на процедурата- участие в интервю. Всички кандидати ще бъдат уведомени лично и чрез списъци поставени на видни места в общината, на сайта на общината. Следва провеждането на втори етап от процедурата- провеждането на интервю. За целта ще бъде разработен формуляр за всеки един от кандидатите, като резултатите от проведеното интервю ще бъдат отразени в него. Формулярът се подписва от всички членове на комисията. Резултатите от проведения втори етап се отразяват в протокол , а решението на комисията се обявява чрез списъци поставени на видни места в общината, на сайта на общината и лично на всеки един от кандидатите. Протоколите се утвърждават от Кмета на Община Брусарци, с предложение за сключване на трудови договори с избраните кандидати. Ще бъдат спазени всички законови изисквания при провеждане на процедури за подбор, като се осигури възможност за обжалване на взетите от комисията решения. Избраните лица ще бъдат наети на трудови договори, като е осигурена работна заетост в рамките на 18 месеца.Всяко наето лице подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Всеки договор се сключва в два еднообразни екземпляра - по един за всяка от страните. Лицата наети за персонал на Център за комплексни социални услуги, ще получат длъжностна характеристика и копие от Правилника за вътрешния ред. Организираният по този начин подбор на лица за Център за комплексни социални услуги, гарантира в най-пълна степен удовлетвореността на потребителите за тяхното обслужване от подходящи лица. Едно лице от Център за комплексни социални услуги, ще може да работи с два или повече потребителя на услугата по настоящия проект. 339 253.11 0.00
Обучение и супервизия на персонала. Предоставяне на психологическа подкрепа на потребители на услуги.: Всички назначени лица за предоставяне на услуги в семейна среда, които не са преминали идентично обучение се включват във въвеждащо обучение, преди стартиране на самата дейност. Обучението включва следните теми: общи познания за домашните грижи и необходимите умения, основни задължения, специфика на грижите за стари хора, лица и деца с увреждания, методика за предоставяне на услугата, работа с клиентите и техните семейства, етични стандарти, справяне в кризисна ситуация, процедури за осигуряване на качество на услугата. Обучението включва теоретични и практически модули. въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на 3 дни работни дни по 8 учебни часа. За реализиране на дейностите по обучение е заложено провеждането на едно надграждащо обучение за придобиване на специализирани знания и умения за работа с различни групи потребители. Обучението включва теми като: Работа с възрастни хора и термално болни – старостта като феномен; специфика на общуване със стари хора; умения за справяне със състоянията при стари хора. Работа с деца и възрастни с увреждания: характеристика на уврежданията; специфика на работа при физически и интелектуални увреждания. надграждащото обучение ще се проведе през 6-тия месец от старта на дейността на Центъра за комплексни социални услуги, като същото ще бъде в рамките на 2 дни по 8 учебни часа. За персонала предоставящ услуги е предвидено провеждането на супервизия, предвид психическата и емоционална натовареност при предоставяне на социалните услуги. Супервизията е процес на подкрепа на работещите, с цел подобряване на работата по отношение на качество на социалните услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). супервизията ще се осъществява от психолога в център за комплексни социални услуги. В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на консултиране и подкрепа на лица от целевата група, наети като персонал на Център за комплексни социални услуги. Консултирането ще се извършва веднъж месечно, след старта на предоставяне на услугите. Консултациите ще се предоставят от наетите в центъра за комплексни социални услуги психолог и социален работник Консултациите ще се провеждат ежеседмично по предварителна заявка на лицата от целевата група, при възникнала необходимост и по препоръка на екипа по проекта, като резултат от извършен мониторинг върху качеството на работата им и междуличностната комуникация с потребителите на услугите. Консултирането ще засегне конкретни проблеми и ситуации, свързани с предоставяне на услугите. Консултациите ще са в индивидуален и групов формат. В тази дейност са заложени и консултации за потребителите на социални услуги. Предвид наличието на увреждания, влошено здравословно състояние, свързани с рискове от социална изолация, потребителите нямат достатъчно мотивация за пълноценно съществуване. Поради тази причина се налага да им бъде оказана навременна и адекватна психологическа помощ и подкрепа, да бъдат насърчени и мотивирани за включване в обществения живот, да бъдат насочени и улеснени при достъпа им до заетост. В тази връзка и предвид необходимостта от консултиране и оказване на подкрепа на потребителите, център за комплексни социални услуги ще предоставя и консултации за потребителите на услуги които ще се предоставят в самия Център. 1 160.00 0.00
Дейност на Център за комплексни социални услуги.Предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, и мобилна социална услуга.: Дейността на Център за комплексни социални услуги ще стартира с издаване на Заповед на Кмета на Община Брусарци за разкриване на новата иновативна услуга. Почасовите здравни, социални и друг вид услуги ще се предоставят на включените в проекта потребители, имащи възможност да ползват и новата мобилна услуга, осъществяваща се с доставеното специализирано транспортно средство. Продължителността на функциониране на Център за комплексни социални услуги в рамките на проекта ще бъде 18 месеца. Ще се предоставят комплекс от интегрирани социални услуги в общността, като налични ще бъдат договори за ползване на услуги от потребителите. Капацитетът на социалната услуга е за минимум 60 потребители. В рамките на Центъра наетия персонал предоставящ услуги в домашна среда, ще бъде доставчик на следните социални услуги в зависимост от установените индивидуални потребности и личностни предпочитания на потребителите: -услуги за за лична помощ – помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя; -услуги за комунално – битови дейности – пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя; - услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица – помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, организиране на игри и развлечения в и извън дома, придружаване при разходка, до работното място или учебно заведение, при посещение на кино, театър, изложби, концерти, и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции; Гореизброените услуги ще се предоставят в домашна среда, а на място в Центъра за комплексни социални услуги ще се предоставят услуги за социално включване в общността. В основата на тези услуги ще бъде заложен индивидуалния подход и насърчаване на социалната активност на дадения потребител. В Центъра ще се предоставят услуги насърчаващи социалната интеграция на лицата от целевата група, консултации, помощ и подкрепа, здравни услуги от квалифицирано медицинско лице, съдействие пред различни институции. Разполагайки със специализирано транспортно средство Центъра ще осъществява и мобилни социални услуги, като в случай на невъзможност потребителя да посети центъра, то работещия в него персонал ще го посети на място и ще предостави необходимата услуга /социална, здравна, психологическа и др./ Ще бъдат изготвени индивидуални планове с участието на потребителя, от персонала управляващ Центъра , на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от социални услуги, като се ползва мултидисциплинарен подход. Планът се актуализира веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили промени в общото състояние на потребителя. Водят се регистри на потребителите на социалната услуга и на лицата предоставящи социална услуга в дома. Регистрите се актуализират при необходимост. Ръководителят и социалният работник изготвят ежемесечен график за предоставяне на услугата за всеки потребител, и следят за качеството на предоставената услуга, като извършват ежемесечни проверки по предварително разработен график. Резултатите от извършената проверка се удостоверяват чрез протокол за извършена проверка по образец. Екипът за управление на проекта извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от персонала на Центъра чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се удостоверяват чрез протокол за проверка. Воденето на актуална документация, включваща лични досиета и създаването на ясни правила и процедури допълнително ще допринесе за добро реализиране на дейността. 14 107.00 329 437.20
Информираност и публичност на проекта.: За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Тя ще се реализира през целия период на проектните дейности, като в нея ще бъдат привлечени потенциалните и реални участници в проекта, представители на общинска администрация и други институции, общественост, НПО и други. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Те ще бъдат разпространени на територията на цялата община. Брошурите ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. Ще бъдат отпечатани плакати, които също ще се разпространят на територията на цялата община, във всички населени места. Ще бъде направена една информационна табела, която ще се постави на сградата в която ще действа и функционира създадения Център за комплексни социални услуги. Периодично ще бъде публикувана информация на сайта на община Брусарци, която ще информира обществеността за хода на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати. При стартирането на проекта ще бъде организирана начална пресконференция, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея, ще се представят източниците на финансиране и приоритетите при реализиране на проекта. на пресконференцията ще се раздадат материали за информираност и публичност на участниците - тефтер, химикал и папка с визуализация. същите материали ще се раздадат и на участниците в заключителната пресконференция. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе и заключителна пресконференция при приключване на проектните дейности в края на 21-вия месец от старта на проекта, като ще бъдат отчетени постигнатите резултати и набелязани тенденциите за бъдещо развитие дейността на Центъра и разширяване на социалните услуги на територията на Община Брусарци. 4 200.00 4 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.