Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Ефективно подобряване на материално техническата база в образователната инфраструктура на община Кюстендил" е естествено продължение на проекта "Оптимизация на образователната инфраструктура за подкрепа на устойчиво местно развитие в община Кюстендил" изпълнен през програмния период 2007-2013 г.  Проектът ще надгради и допълни постигнатия резултат от период 2007-2013 г., като същевременно ще подпомогне изпълнението на заложените в Инвестиционната програма на община Кюстендил мерки по отношение на група дейности "Образователна инфраструктура". Проектното предложение предвижда ремонт и  оборудване  за единствените учебни заведения, които не са били обект на интервенция към настоящия момент. Проектът предвижда и повишаване на енергийната ефективност на сградите които помещават учебните занятия. Предоставянето на съвременни условия в образователната инфраструктура ще подобри качеството на образованието и ще намали процента на преждевременно напусналите сферата на образованието.Обновяването на материалната база ще доведе до цялостно подобряване на учебния процес и ще улесни въвеждането на нови методи на обучение, които да повишат и задържат интереса на младите хора.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1:Организация и управление на проекта: Управлението е присъща дейност за всеки проект и съществено условие за успешното му изпълнение. Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде съставен изцяло от служители и експерти на община Кюстендил и включва: 1.Ръководител 2.Координатор 3.Юрист 4.Инвеститорски контрол 5.Инвеститорски контрол 6.Счетоводител Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Като цяло екипът ще носи отговорност за успешното изпълнение на дейностите по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПРР 2014-2020г. 77 709.73 70 358.22
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: Дейностите по информация и комуникация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020 г." договори за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: .1. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта. .2. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод приключването на проекта. .3. Плакати /разработване и разпечатване в тираж 20 копия. .4. Печатни и информационни материали - 500 броя дипляни .5. Печатни и информационни материали - 60 броя папки .6. Промоционални материали - 60 броя химикалки .7. Промоционални материали - 60 броя флаш-памет /USB .8. Банер - 1 брой .9. Платени публикации в местни/регионални/национални печатни медии - 2 броя .10. Изработване и монтаж на обяснителни табели - 3 бр. 42 831.95 6 672.00
Дейност 3:Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за : 1) изпълнение на СМР ; 2) одит; 3) дейности за публичност и визуализация; 4) строителен надзор; 5) авторски надзор; Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя на екипа по проекта съвместно с юриста по проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юристът (административен и помощен персонал) от екипа определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Кюстендил сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Дейност 4:Изпълнение на строително монтажни работи за обекти филиал Зорница на ОДЗ "Първи юни", ПМГ "Проф. Емануил Иванов и ОУ "Даскал Димитри";: Дейността предвижда подобряване техническото състояние на образователната инфраструктура, подобряване на работната среда на работниците и служителите и внедряване на мерки за енергийна ефективност; Предвидените мерки в Обследването за енергийна ефективност са: - Монтаж на външна топлоизолация -Топлоизолиране на покрива на сградите. - Проектиране и изграждане на слънчево - колекторна инсталация за производство на БГВ. - Подмяна на дограмата на сградата - Подмяна на осветителни тела -Подмяна на вътрешно отоплителна инсталация В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност: Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, предписани като задължителни в техническото обследване на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследане; изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Ще бъдат изпълнени и препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б). Обектите на интервенция вече имат изготвени работни и технически проекти, както и издадени разрешения за строеж. Ето защо веднага след провеждане на процедурата за избор на изпълнител за извършване на строително-монтажни дейности и сключване на договор със същия се предвижда да стартира изпълнението на дейността. Дейността се предвижда да стартира през 5-ия месец като ще продължи 14 месеца. Дейността ще премине през два етапа: Етап 1: Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка, в т.ч.: изпълнение на СМР съгласно одобрените строителни книжа. Етап 2: Законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка в т.ч.: приключване изпълнението на строежа със съставянето на всички актове съгласно Наредба № 2/31.07.2003г.; издаване на Разрешение за ползване. При изпълнението на проекта са предвидени непредвидени разходи в рамките на 4%, като стойността им е предвидена и включена в бюджета на проекта. 4 593 559.41 4 754 765.73
Дейност 5: Извършване на авторски надзор: Дейността предвижда на проектантите изготвили техническите проекти за обектите предмет на интервенция по настоящето проектно предложение да се възложи извършването на авторски надзор, тъй като същите са носители на авторски право. Изпълнителите, ще упражняват авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. Предвижда се да се следи за точното изпълнение на предписаните от проектантите мерки и стойности през целия процес на изпълнение на строително-монтажните работи. 44 168.84 39 210.00
Дейност 6: Упражняване на независим строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация.: Консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградите може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя за всеки един от обектите на интервенция. Същите ще послужат на Гл. Архитект на община Кюстендил за издаване на удостоверение за ползване на обекта, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Кюстендил, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 101 981.92 25 706.27
Дейност 7:Извършване на финансов одит на проекта: Съгласно изискванията на програмата Община Кюстендил ще наеме външен експерт счетоводител за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одиторът трябва да се увери: че всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации. Докладът включва минимум следното съдържание: дата на издаване на доклада, пореден номер на доклада, оперативна програма, по която се финансира проектът, наименование на проверявания проект, източници и размер на финансиране на проекта, период, в който е извършена окончателната проверка, одитор/одиторски екип, извършил ангажимента, целите на ангажимента, обхват, цели и обекти на проверката, таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост, подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума, сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет), цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът, подробно описание на изпълнените процедури във връзка със зададения обхват на проверката, списък с основните прегледани документи, таблично приложение с проверяваните разходи, съдържащо най-малкото описание на разхода, сума, допустимост на разхода (допустим/недопустим), описание на установените пропуски и направените препоръки за тях, както и направения коментар от страна на ръководството на проекта/бенефициента и предприетите действия за тяхната реализация (посочват се изпратените вътрешни писма, ако има такива, до ръководството на проекта/бенефициента с направени констатации за слабости, пропуски и грешки и респ. препоръки за отстраняване и подобрение). 47 397.10 5 436.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.