Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 672 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С проектното предложение се цели създаване на социално предприятие в сферата на нар творчество за подпомагане и осмисляне житейския път на общо 12 представители от различни целеви групи -безработни младежи до 29г; безработни младежи от соц. заведения, безработни над 54г.;  безработни лица с трайни увреждания;безработни лица - самотни родители и/или майки на деца до 5г. ;хора  с увреждания. Ще се организира идентифициране и подбор на участниците в проекта чрез утвърдени принципи и методи, след което ще се стартират сесии от индивидуално и групово психологическо подпомагане - осн техники за справяне със стреса и повишаване самооценката, методи за лично самоусъвършенстване и целеполагане, а на следващ етап изграждане на умения за успешно справяне на работното място. Паралелно с консултации за образователна подкрепа, ще се организират обучения по проф. квалификация – проф “Шивач” и “Водач на МПС за обществен превоз” за изучаване на осн. способи за работа в арт раб-ца, а чрез обучение по КК6 ще се развият обществени компетенции в управление на конфликти и водене на преговори. Ежедневно наставлявани на раб място от 4-ма ментори,11 шивачи и 1 шофьор ще бъдат назначени на трудов договор в продължение на 12 м, с което ще се стартира юридически обособено и практически дейността на социалното предприятие – арт работилница за направата на театрални кукли и бродирани изделия с български шевици и орнаменти на нар творчество. В наето за целта помещение ще се достави професионално шевно оборудване, софтуер, обзавеждане и инвентар за шиене, плетене и бродиране, заедно с необходимите материали и консумативи. Ще се изработват индивидуални изделия, проучвайки пазара и средата за маркетиране на готовата продукция. Лицата ще бъдат обслужвани от СТМ, а оборудването ще се застрахова. Ще се популяризира дейността от назначен екип на соц предприятие, който ще бъде включен в проф обучение за продавач-консултант и в КК7 инициативност и предприемачество от лицензиран към НАПОО партньор ЦПО.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Дейността има за основна цел да подпомогне и насърчи, мотивира представителите на уязвими социални групи да се реализират на трудовия пазар чрез придобиване на допълнителни квалификационни умения, провеждане на индивидуални и групови сесии. Със стартиране на проекта ще се създаде организация за набиране на представители от целевите групи и непосредственото им включване в психологически консултации от назначен за целта дипломиран психолог. Ще се публикува информация в социалните и други мрежи за възможностите по осигуряване на нови работни места в арт-работилница. Съгласно одобрена от ръководството процедура за подбор на персонал, ще се организира провеждането на интервюта и ще се направи подбор на най – подходящите кандидати, отговарящи на поставени предварително изисквания и съвместно ще бъдат избрани бъдещите служители. Ще бъдат определени минималните изисквания за заемане на длъжността, с оглед правоспособност за управление на МПС, минимално входящо образователно ниво за включване в квалификационни обучения и мотивация за заетост. Дейността включва провеждане на индивидуални терапии за психологическо подпомагане чрез техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Ще се обхванат и теми за начина и спецификата в придобиване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия за създаване на структурирано социално предприятие – арт ателие. Основен момент в подкрепата за встъпване в трудова дейност е повлияване върху степента на мотивацията на всеки отделен участник. Освен индивидуални, се предвиждат и групови консултации, които ще спомогнат за стимулиране и професионално насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване/повишаване на професионална квалификация и/или заетост, възможностите за валидиране на компетентности и получаване на документ, осигуряващ им бъдеща заетост. Чрез съвместни срещи под формата на тренинги и терапевтични методи ще се разиграват казуси с цел мотивация на лицата от целевата група към придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за адаптиране към условията на вече заето работно място. При необходимост и желание от страна на участниците, ще се провеждат индивидуални консултации. Ще се сформират групи за взаимопомощ и подкрепа, където могат да бъдат засегнати актуални проблеми, да се поставят различни въпроси и получат обратна връзка от всеки един участник и ментор на групата, да се решават и разиграват определени казуси. Групите за взаимопомощ ще се формират от участници с общ или сходен на техен проблем, където всеки от тях може да получи емоционална подкрепа и разбиране. Срещите ще се провеждат и организират в защитена среда и спокойна атмосфера, която гарантира конфиденциалността на присъстващите и споделената информация. 0.00 9 452.30
Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в социалното предприятие – Арт работилница към Фондация „Света Анна“: Дейността има за цел професионалната пригодност на обхванатите по проекта лица от социално уязвими групи, така че да се създаде и проправи път към трудова заетост по възможно най-благоприятен и полезен за тях метод, свързан с модела - учене, работа и получаване на доходи, подкрепен от психолог и специалисти. Ще се организира обучение на 11 лица за придобиване на I-ва степен на професионална квалификация по професия с код 542110 “Шивач”, специалност с код 5421101 “Шивачество” в рамките на 300 уч.ч., разпределени в 90 уч.ч. теория и 210 уч.ч. Практика. За да придобият увереност, че могат да се справят с производството на арт артикули, театрални кукли, бродерии, шевици и създаване на кройки, следва да се развият основни умения за шиене, везане, бродиране и то чрез съвременни методи, средства и оборудване, възраждащи традиционни компоненти от народното творчество. Освен за бъдещата им работна позиция, професионалното обучение ще способства за подобряване уменията в домашната работа и в грижата за деца и близки. Дейността ще бъде изпълнена от партньора по проекта, който ще осигури преподавателски състав и ще контролира учебния процес до финалното му завършване и издаване на Свидетелства за професонална квалификация. Ще се организира обучение за 1 лице на предназначена позиция шофьор по професия с код 840090 „Водач на МПС за обществен превоз“, специалност с код 8400901 „Вътрешни и международни превози на пътници“ за придобиване на първа степен на професионална квалификация. Обучението ще бъде в рамките на 300 уч.ч., разпределени между 90 уч.ч. теория и 210 уч.ч. Практика. Необходимостта от обучаването на водач на транспортно средство е свързана с логистиката в дейността на социалното предприятие, зареждането с консумативи и материали, разнос на доставки, придвижване за участия в изложения и базари. В края на обучението лицето ще получи Свидетелство за професионална квалификация за успешно завършен курс. Освен професионално, представителите на целевите групи – общо 12 лица - ще бъдат включени в обучение по ключови компетентности КК6 „Обществени и граждански компетентности“, където в рамките на 30 уч.ч. ще получат познания за пълноценно участие в обществения живот на базата на познание за познание на основните социални и икономически структури, толерантност и общочовешки принципи. КК6 ще спомогне на лицата за справяне с конфликти в обществения живот и да бъдат подготвени за условията на очакваната работна среда. В края на обучението участниците ще получат Сертификати за преминато обучение по КК6. 0.00 10 962.83
Осигуряване на наставници за новонаети лица: Дейността има за цел да се подпомогне процесът на встъпване на съответните длъжности на новоназначените лица в социалното предприятие, така че да им се окаже подкрепа, да се насърчат за самостоятелно изпълнение на поставените задачи и да осмислят процеса на отговорна трудова заетост чрез пряко отговарящо за тях лице. Предвижда се назначаване на общо 4-ма наставника за период от 6 месеца на трудов договор към кандидата, които да отговарят за по трима новоназначени в сформирана работна смяна през работния ден, така че по всяко време да има лице, което да наблюдава тяхното професионално развитие. Назначените наставници ще бъдат с опит или стаж в шивашките услуги или с квалификация по специалността, така че да могат да предадат на практика своите умения в работната творческа среда. Те ще са хората, които ще обучат новите лица за работа с машините, инструментите за шев, кройка, бродерия и други операции в арт-ателието. Наставниците ще въведат новите служители в обработката на получени заявки, с окомплектоването им и изпращането им до клиента. Наставничеството е изключително ефективна форма и метод за обучение с най-важните, най-динамичните и най-променливите елементи, върху които оказват влияние както най-разнообразни външни фактори, така и непрекъснатото преустройство на обучението като цяло. То ще послужи за внедряване на менторство, уъркшоп за предаване на знания и умения от опитен и компетентен сътрудник на по-малко опитен и компетентен в процеса на тяхното общуване. По този начин ръководителите или опитните сътрудници ще обучават новите, ще ги включват в процеса на приемане на решения, тъй като практическият опит играе изключителна роля в подготовката на специалисти в едно предприятие, а било то и социално. През последните години все повече бизнес организации осъществяват ефективно наставничество. Повечето от тях целят по-бързо и качествено навлизане на новопостъпилите работници в спецификата на работа. Предавайки натрупани от специалисти професионални и личностни знания и умения на новопостъпилите работници ще се ускори и улесни навлизането на новопостъпилите лица в спецификата на работа на творческата среда, ще ги запознае с технологията на работа и изграждането на качествен служител, готов да отдаде най-доброто от себе си, за да бъде постиганата визията и мисията на фондацията. Наставничеството ще се приеме като едно както ново, така и добре забравено старо явление, известно от дълбока древност, особено за нация, чието основно средство за развитие и препитание са занаятите и традициите. Целите и задачите на наставничеството са свързани с: • Затвърждаване на интереса на младия работник към шивашката професия и укрепването му в колектива на фондацията; • Ускоряване на процеса на професионалното развитие на лицето, за да развие способността си самостоятелно и ефективно да изпълнява задълженията си по длъжностна характеристика; • Процеса на наставничество да допринесе за успешното адаптиране на новия работник към организационна култура, за усвояването на най-добрите традиции на фондацията, съзнателно и творческо отношение към задълженията на новоназначените. 0.00 7 265.92
Оборудване на новосъздадените работни места в социалното предприятие: С дейността се цели обезпечаване на създадените нови работни места в социалното предприятие с достатъчно разнообразие на материали и консумативи, машини, съоръжения и инструменти за подпомагане стартирането на производство на арт изделия, театрални кукли и елементи, сувенири и изделия на народното творчество с български шевици и орнаменти на българските традиции. Идеята за възраждане на занаятите в региона, привличащ ежегодно редица туристи от целия свят, е свързана с генериране на творчески идеи и макети, модели, за направата на които ще са необходими качествени машини и съоръжения, предвещаващи обещаващо качество и интерес към новите изделия в предприятието. За цялостния процес на използване на различни арт-техники и направата на художествени изделия с традиционни компоненти ще се доставят достатъчно на брой, вид и гама материали и консумативи – бои за текстил, четки, манекен, платове от различни материи, кавана, прежди – акрил, памук, вълна, дантела, тюл, ширит, шнурове, макари за бродерия, ръчни и машинни конци, ламе, мулине, пайети, синци, мъниста, подложки, игли, куки, топлийки, кабъри, безопасни игли, линиали, силиконови пръчки, лепила, разпарач и други. Част от описаните материали ще са за ръкоделия, а друга – за консуматив на машините, планирани за закупуване. Организирането на производствена дейност в сферата на шевните изделия изисква определени инвестиции в качествени професионални машини за шев, оверлог, шевни машини за различни видове шевове и за отделни елементи при оформяне на артикулите, за да бъде то с конкурентно качество предложено на пазара. По проекта ще бъдат закупени три основни типа шевни машини – едноиглова права шевна машина (4 броя); трииглова петконечна плоска покривна машина; бродировъчна машина за съставяне на сложни модели бродерии, за която ще се достави и софтуер за автоматично превръщане на файлове в мостри или бродерии. Софтуерът ще позволи над 100 вида шрифтове с ротация, промяна на размерите, а също и огледално бродиране за създаване на различни фигури и елементи с достатъчно качество и бързина. Софтуерът ще бъде свързан с компютър и периферия, необходими за предварителната обработка на модели и идейни проекти. За добрият търговски вид на изделията ще се закупи гладачна маса и електрическа гатер ножица. За съединяване, обшиване или зачистване на направените разкроявания ще се достави 2 броя оверлог – едноиглов и двуиглов - за обработка на краищата на отделните трикотажни детайли със зачистващ шев и изрязване на краищата едновременно със зашиване. За подготовка на изделията и съхранение на заготовки ще се доставят 4 броя стелажи. Ще се закупят ножици, инструменти за релеф, перфоратор, пистолети за силикон, кроячен нож и машина за изрязване и релеф – необходими за първични и довършителни дейности. Оборудването, което ще бъде застраховано, материалите и консумативите ще бъдат доставени в наето и поддържано за целта помещение с достатъчно място за обособяване на отделни работни места. За работниците, назначени в Арт-работилницата ще бъде доставено и подходящо работно облекло. 0.00 58 438.10
Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения на назначения екип за управление на социалното предприятие: За осъществяване дейността на създаденото социално предприятие ще се назначи функционален екип от ръководител, счетоводител и дизайнер текстил на постоянен трудов договор за 12 месеца. Ръководителят ще организира дейността, ще участва в набирането на персонал, разпределяне на отговорности и задължения, ще отговаря за материалната и технологична обезпеченост, ще осигурява клиентската мрежа, ще организира продажбения процес. Счетоводителят ще носи финансова отговорност за отделни процеси по системно завеждане на активи, продажби, клиенти, доставчици, персонален регистър, ще осчетоводява операции, спазвайки закони, наредби и данъчни срокове. Дизайнерът ще бъде творческото лице с идеи за производство на отделни артикули, материали, текстилни изделия, техната визия и технологична схема. За да бъде екипът ползотворен и компетентен в продажбената област, осигуряваща трайната устойчивост на социалното предприятие, ще бъде включен в професионално обучение, заедно с наставниците по проекта. Партньорът ЦПО към ЕТ “Мерикал-7- Лиляна Кънчева” с Лицензия № 200312120 / 17.12.2003 към НАПОО ще осъществи обучение на екипа на социалното предприятие – на общо 6 лица - по направление с код 341 – „Търговия на едро и дребно“, професия 341020 “Продавач – консултант” и специалност 3410201 “Продавач – консултант” за част от втора квалификационна степен с продължителност 300 уч.ч. Обучението ще включва модули, свързани с психология на продажбите, икономика и управление на продажбения процес, отношение и работа в процеса на обслужване – от посрещане до опаковане, касиране и изпращане на клиента. След успешното завършване на квалификационния курс обучаваните ще получат Удостоверение за част от втора професионална квалификация по професия “Продавач-консултант”. В допълнение за професионализма и екипното израстване на социалното предприятие, заетите лица в него лица ще преминат през обучение по ключова компетентност 7 „Инициативност и предприемачество“ с продължителност от 34 учебни часа за 6 заети лица. Целта на обучението да се постигне предприемаческа нагласа и пазарно мислене, необходими за успешното развитие на арт-работилницата. КК7 ще спомогне за усвояване на техники и методи за разрабоване на бизнес-план и правилно калкулиране себестойността на произведената продукция, наред с коректното ценообразуване, разбирайки групите разходи за дейността. Партньорът ще организира назначаването на обучители и ще одобри учебна програма, план, както и ще я разпредели времево. 0.00 32 812.40
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: С дейността по осигуряване на заетост и назначаване на подходящ брой персонал се цели обезпечаване на социалното предприятие с шивачи и работници за бродиране, кроене, плетене и други операции за изработка на театрални кукли и компоненти в арт изкуството, за изработка на изделия с елементи на национални носии и шевици, необходими за качествено осъществяване на тяхната продажба в регион Варна и в страната, да се разшири обхвата на асортимента при поддържане на качество на изпълнение и изработка. От друга страна, разкриването на новите раб места ще спомогне частично за намаляване на иконом неактивност и разрешаване на проблема с безработицата за общо 12 л. Със стартиране на проектните д-ти ще се предприемат дейности по набиране на желаещи лица от уязвими соц групи – безработни младежи от соц заведения; безработни младежи до 29 г.; безработни лица с трайни увреждания; безработни лица над 54-г възраст; безработни лица - самотни родители и/или майки на деца до 5-г възраст; хора с увреждания- да вземат участие в проекта, да бъдат професионано обучени и назначени на трудово правоотношение с възможност за трайна заетост. Фондацията ще подаде заявка към Дирекция Бюро по труда гр. Варна за наемането на подходящи кандидати, като предварително ще бъдат посочени и минималните изискванията за заеманата длъжност. Ще се обхванат 12 представители с рискови показатели и тенденции, за които ще се дадат и предимства: 10 лица от целеви групи безработни младежи от социални заведения; безработни младежи до 29 г.; безработни лица с трайни увреждания; безработни над 54-годишна възраст; лица с уврежdания; 2 лица от целева група безработни лица - самотни родители и/или майки на деца до 5-годишна възраст 11 лица, от които ще бъдат назначени на трудов договор на пълен работен ден (8 часов трудов договор) на длъжността “Шивач” с код 75331014 и едно лице на длъжност „Шофьор“ с код 83222002 с 8-часов трудов ден. Назначаването на 12 л ще продължи за период от една година с възможност за трайното им запазване след края на проекта. Длъжността шивач изисква упражняване на дейности, свързани с подготовка за работа, да настройва, проверява точността и работи с шевната машина; да получава, установява, центрова и съединява различните детайли; да избира оптимален и безопасен режим на работа на шевната машина; да получава и зарежда с необходимите спомагателни материали; да следи за повредите в машината и за качеството на ушитите изделия, познавайки и спазвайки всички изисквания за длъжността по техническа безопасност на работното място. Отговорностите на новоназначените лица са свързани с качествено ушиване на предоставените изделия, недопускане на вреди и стриктно спазване изискванията на хигиена на работното място. Длъжността „шофьор“ изисква познаване на Правилника за движение по пътищата и основно образование с оглед качественото транспортиране на доставки, материали и консумативи, заявки в регион Варна и извън него. Новите работни места ще дадат шанс за икономическа активност на безработни или неактивни лица, които да преодолеят затруднения в намиране на подходяща работа, отговаряща на техните квалификации или изисквания, шанс за социална активност и внедряване в екипа на транспортната фирма, а и възможност за усъвършенстване чрез обучения заедно с встъпването на длъжносттта. Ще се сключи договор със СТМ, която да обслужва новите работни места от гледна точка изикванията на ЗБУТ, съгласно условията и реда за осъществяване дейността на службите по трудова медицина, залегнали в Наредба №3 с цел покриване на всички и-я и условията и реда за осъществяване дейността на СТМ по разработване на мерки за отстраняване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа в соц предприятие, наблюдение на здрав състояние на работниците и служителите и анализирането му във връзка с извършваната работа, обучение на раб и с-те по правилата за здравето и безопасността при работа и разработване на физиологични режими на труд и почивка. 0.00 81 908.52
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на произвежданите арт изделия: В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки и/или услуги, които кандидатът предоставя. Ще бъде организиран обстоен анализ на възможните начини за продажба на произведените изделия от Арт работилницата. Ще се предприеме изследване на ценовите равнища, така че артикулите да са конкурентни на пазара и да се внедри единна ценова политика при позиционирането им на пазара – при директни продажби и подадени онлайн заявки. От друга страна, ще се състави оптимистична, реалистична и песимистична прогноза на търсенето и развитието на пазара за отделните групи стоки и артикули. Дейността ще бъде под отговорността на назначен на ТД за целта Специалист проучвания и анализи, от когото съгласно разработено задание ще се изискват основни компоненти на пазарното проучване на реализиране на готова продукция от арт изделия. Ще се наблегне на подробен анализ на пазара на регионално и национално ниво като ще се включи информация за целевия пазар, търсене и предлагане, размер на пазара, тенденции, бариери за навлизане. Ще се обърне особено внимание на всеки пазарен сегмент, какви са първоначалните мотиви за купуване на всеки продукт и каква е склонността към импулсивна покупка. Ще се търсят аргументи, защо потенциалните клиенти на арт работилницата следва да купуват точно тези изделия и до колко националните бродирани орнаменти имат привлекателна способност. Ще се изследват нужди и желания на клиентите, сегментирането на целевия пазар, ще се търсят доказателства за успешни продажби и разгръщане на потенциала на пазара с неговите нива на потребление, пречки и предизвикателства. В проучването ще се определи размера на пазара на изкуствата/занаятите и тенденции, които крие с оглед доказването на изгодата за потребителите. Основен индикатор за маркетинговите възможности на едно социално предприятие е способността да се демонстрира тази изгода за потребителя, т.е. какво ще спечели той от покупката на даден продукт и кое доказва ползите за клиента. На база получените резултати от проучването ще се вземат решения от управленски състав на социалното предприятие за вида на неговата пазарно-ориентирана политика, заедно с концепцията за социално управление на арт-работилницата. За да се изпълнява успешно възприетата от фондацията маркетингова концепция е необходимо непрекъснат приток на информация за реалните потребности на купувачите, вътрешно- фирмената организация и производствена структура да съответстват на изискванията на производството и да позволяват и осигуряват координиране на дейността на всички поделения на фирмата. Основата на всяка маркетингова концепция е пазарно- ориентираният подход на фирмата, съчетан с гъвкаво избирателно прилагане на маркетинговите принципи. Ще се вземе решение от обществения съвет за типа на възприемане на основна маркетингова концепция - производствена, продуктова, търговска, съвременна маркетингова или социална. 0.00 3 693.28

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.