Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С проектът се предоставя подкрепа на 240 лица, желаещи да стартират собствена стопанска дейност, в т.ч. безработни лица . Целта е да се насърчи предприемачеството, като това ще осигури разкриването на нови работни места чрез самонаемане и съответно разкриване на нови работни места в успели стартирали предприятия. 
С настоящият проект се цели развитие на предприемачеството, като се мотивират и подготвят лица, желаещи да развиват собствен бизнес, включително безработни и работещи, за подготовка и стартиране на самостоятелна дейност , развитие на техния бизнес и разкриване на нови работни места. Насърчаването на самостоятелната дейност е идентифицирано, като ключова предпоставка за развитие на иновациите и създаване на повече добавена стойност в икономиката.
В проекта са включени дейности за мотивиране и подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност. 
Предоставяне на обучения и консултации на 240 лица, в областта на предприемачеството за разкриването на самостоятелен бизнес от лица и превръщането на бизнеса им в успешно и устойчиво развито предприятие. Основната цел е да се създаде и стимулира дребният предприемач, да приема предизвикателството и да развива самостоятелна стопанска дейност. Предвиждат се конкретни обучения и консултации на 240 лица, за подпомагане и стартиране на начинаещи предприемачи. В проекта са заложени и мерки за преодоляване на пречките пред предприемачите, включително придобиване на познания и умения за улесняване на стартиращи предприятия, за по-успешно развитие на предприятията, по-добър достъп до финансиране и възможности за развитие на бизнес.
Проектът има възловата роля за развитие на предприемачеството за израстването на нови поколения предприемачи. 
Подкрепата за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачеството като цяло е един от основните начини за разкриване на устойчиви работни места и повишаване на общото равнище на заетост в икономиката.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: В тази дейност се включват всички инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. За популяризиране дейностите, целите и резултатите на проекта и набиране на подходящи лица за участие ще се използват всякакви методи и средства за рекламиране на проекта, чрез средствата за масова информация, социалните мрежи и реклами в бюрата по труда за възможностите, които им предоставя настоящият проект и възможностите за стартиране на самостоятелен бизнес. Всички мероприятия и срещи ще бъдат проведени в населени места от областите Пловдив, Хасково, Пазарджик, Смолян, Кърджали, в които ще се осъществяват дейностите по проекта, с цел бързо и оптимално набиране на желаещи лица за включване в проектните дейности. За изпълнение и реализация на дейност 1, ще бъдат проведени множество мероприятия и то във всички градове в които ще се изпълняват дейностите. Изпълнителят на проекта – работи и разполага с офиси във всички областни градове заложени в проекта , подходящо обзаведени и с нужното оборудване и ще осигури на разположение ежедневно лице - консултант, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта на желаещите да се включат в последващите обучения и консултации. Кандидатът разполага с достатъчно свои кадри и лектори, които да проведат заложените дейности за мотивация и насърчаване на безработни и неактивни лица в предстоящия проект. Лекторите ангажирани с мотивацията имат нужната професионална, психологическа и педагогическа подготовка, завършено висше образование, включително и богат опит с безработни и неактивни лица, каквито са бенефициентите в настоящия проект. Лекторите психолози ще бъдат наети за изпълнение на дейностите по мотивация и информация на желаещите да започнат самостоятелен бизнес. Офисите, разкрити за нуждите на тази дейност и последващите дейности, ще имат ролята на бизнес инкубатор и за срока на проекта ще обслужват всички желаещи лица. За изпълнение на дейност "Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество", ще бъдат провеждани мероприятия 18 месеца, до набиране на заложените 240 лица, за участие в проекта. Основна цел на дейността е провеждане на мотивационни срещи със специалисти - психолози и консултанти в офиси на фирмата с индивидуални и групови участници за мотивиране и разясняване целите на настоящата процедура и съответно мотивирането на лицата за участие и самонаемане. Офисите на фирмата за нуждите на проекта, ще разполагат ежедневно с лице, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта. За набирането на лица участници в проекта ще се проведат информационни срещи, изготвяне на рекламни брошури и презентационни материали с целите, възможностите и резултатите от настоящия проект, с цел превличане на подходящи лица за участие в него. Ще се провежда симулационен тренинг за усвояване на специализирани комуникативни умения, необходими за развитие на успешен Предприемач. Лицата ще се мотивират за развитие на потребности и способности на личността за саморазвитие и реализиране на личностния потенциал като Предприемачи. Психологическа мотивация относно управление на промените. Симулационен тренинг за усвояване на умения за взимане на решения относно собственото поведение и поемане на отговорност за промяна и насочване към бизнес предприемачество. 27 380.00 0.00
Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес: Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес. Ще бъдат обучени всички желаещи лица бенефициенти по настоящия проект, включително и младежи до 29 години. За нуждите на дейността и лицата, ще се проведат курсове по предприемачество, като всеки курс ще бъде по 120 часа. *Общата продължителност на обученията за всеки представител на целевата група ще бъде с продължителност 120 учебни часа, като са разпределени в учебни курсове с продължителност от 20 дни, по 6 учебни часа на ден. *Минималният брой лица формиращи една обучаема група е 5 представителя на целевата група, а максималният брой лица формиращи една обучаема група е до 10 представителя на целевата група. В дейността са заложени да бъдат проведени 6 учебни курса с максималниятен брой до 10 лица и 12 курса с минимален брой от 5 до 10 лица в група . Обученията, ще се извършват по график, съобразен с целевата група и ще бъдат както в работни дни, така и в почивни за да съобразени със свободното време на лица, участващи в проекта. След приключване на обученията на успешно завършилите лица се издават удостоверения за професионална квалификация, т.к. модулите от програмата обхващат теми и модули от учебна програма на ЦПО СИВАНИ ООД сЛицензия No200612321 / 19.04.2006, по част от професия с код 345050, специалност с код 3450501, Малък и среден бизнес, като част от втора квал. степен, като партньор на проекта. Основни модули на учебната програма: 120 учебни часа, подробно обяснена по модули в раздел 11.1 с учебни теми за всеки включен модул. 1. Вие като предприемач; 2.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; 3.Форми на търговска дейност; 4.Персонал, правни отговорности и застраховка; 5.Финансово планиране; 6.Капитал и видове източници; 7.Стартиране на бизнеса; 8.Предприятие и пазарен механизъм; 9.Маркетинг; 10.Пари и кредитиране, кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент. 10.Банки и банкови операции; 11.Мениджмънт; 12. Еко предприемачество. Включени са основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Няма стратегия за зелено предприемачество, но е необходимо на бъдещите предприемачи да се обяснят възможностите от бизнес с био храни и еко продукти, една ниша която те първа се развива на българския пазар и потребностите от нея се увеличават. С така разработената от нас учебна програма, гарантираме усвояване на необходимите познания и умения на заложените лица от целевата група, да започнат и успешно да развият предприемачески бизнес. Целта на проекта е за кратко време лицата да добият нужните основни познания за започване на бизнес, затова учебната програма е оптимизирана и са дадени основните теми. На участниците включени в дейност 2, се съставя индивидуален план с необходимата за лицата подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за обучение включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент. Предвидени и заложени са интерактивни обучителни техники и подходи, които допринасят за постигане нацелите на обученията. Методите са симулация, казуси, изпълнение на управленска роля, фирмена симулация, мазъчна атака, дискусия. Подходи за подбор на проектите за бизнес - предмета на дейност да се избира от живота. Тази единица да дава възможност за много проекти. Да обхваща разнообразни дейности. Да подпомага индивидуалното развитие.Да води към други работни единици.Да дава възможност за усъвършенстване на образователните техники.Да отговаря на социалните изисквания.Да развива добри бизнес умения. 128 320.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа за развитие на бизнеса.: Предоставяне на самостоятелни и групови консултации на лица от целевата група по основни теми и въпроси: 1.консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; 2.преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат -предприемачите; 3.консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, създаване на бизнес контакти, подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. 4.консултации за подготовка и изработка на бизнес планове на лицата; 5.консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч.от структурните фондове на ЕС, включително ОП РЧР; 6.подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ относно изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност; 7.консултации за лицензионни режими и изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност; 8.консултации и съвети в областта на социалното осигуряване и данъчното законодателство; 9. бизнес планиране и анализиране; 10.финансово управление и счетоводство на микро-бизнеса; 11.планиране на човешките ресурси и наемане на персонал; 12.маркетинг; 13. Еко предприемачество. Основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. *консултации относно индивидуалните потребности на лицата, за нуждите на конкретен бизнес, относно успешната реализация на бизнес идеята. На участниците включени в дейност 3, се съставя индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за консултации включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент. Консултациите ще обхващат до 40 часа за всяко едно лице и се предоставят веднага от третия месец на стартиране на проекта. Общо консултирани лица ще бъдат всички желаещи лица, допустими като бенефициенти по проекта, до постигане на заложените индикатори в проекта, включително и лица до 29 години. В дейността са заложени 80 индивидуални консултации за всяко лице и 15 броя групови консултации на 40 лица, разпределени в група максимално до 5 консултирани лица. При провеждане на аналогични консултации, при изпълнение на предишни аналогични дейности повечето лица желаят да бъдат сами за да не им се открадне бизнес идеята, която имат и която искат да бъде развита и консултирана за започване на бизнес. Консултациите ще се предоставят по график, съобразен с лицата, като е фиксирана първата дата за консултация, а последващите дати се договарят между лицата и консултанта, индивидуално. 145 500.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.