Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към създаването на условия за устойчива заетост на 15 работещи във фирма КЕЛОСМАН - 91 ООД чрез повишаване и/или придобиване на професионална квалификация в 2 основни за работодателя професии а именно "продавач-консултант" и "снабдител" както и формиране на капацитет чрез обучение на заети лица (2 бр.) в части от професии "офис мениджър" и "сътрудник в малък и среден бизнес". От друга страна, проектът е насочен към формирането на адекватни на съвремието личностни ключови компетенции, които имат пряко отношние към бъдещото кариерно развитие и заетост - ключова компетентност  "Дигитални умения". 
Съществен факт в подкрепа на необходимостта от реализацията на настоящия проект е интегрирането на потребностите на целевите групи (заети лица с основно и средно образование с етнически турски произход и заети лица над 54г.) с необходимостта на местната общност от създаване на условия за устойчива заетост за намаляване на миграционните и емиграционните процеси характерни за региона на кметство Глоджево, община Ветово, област Русе. От друга страна, проектът е изцяло съобразен с необходимостта от формиране на квалифициран персонал на работодателя КЕЛОСМАН - 91 ООД чрез придобиване на професионална квалификация и развитие на ключови компетентности, които да опосредстват професионалната реализация на лицата в компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Обучение за придобиване на ключова компетентност "Дигитални умения" - базово ниво на компютърна грамотност за 15 заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” : В рамките на тази дейност представителите на целевата група, ще формират Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” с фокус върху работата с офис пакет - Word, Excel, Internet Explorer и използването на интернет. Изграждането на дигитална компетентност е от първа необходимост за работодателя, особено предвид застаряващата работна сила и постоянната технологизация и глобализация на всеки вид бизнес. След приключване на обучението ще бъдат създадени условия за поетапно усъвършенстване и надграждане на тази ключова компетентност като работодателя въвежда постепенно електронно управление на доставки, складова наличност, електронна инвентаризация и др. дигитализирани процеси до достигане на ниво, което позволява и въвеждане на електронна търговия в средносрочен план с цел разширяване на пазарното покритие на компанията. Предвижда се в рамките на проекта първоначално да бъде придобита базова компютърна грамотност за 10 служители на фирмата. Те ще бъдат избрани с първоначален входен тест, предвид необходимостта от грамотност и мотивация, които да гарантират постигането на очакваните резултати в края на обучението. Входният тест ще бъде подготвен, извършен и документиран от екипа на проекта, като към теста ще бъде добавен кратък анкетен лист за идентифициране на мотивацията и потребностите на персонала. По този начин ще бъдат подбрани 15 служители на фирмата, които не само отговарят на изискването да са на възраст над 54г. и/или да са със средно или по-ниско образователно ниво, но и ще бъдат идентифицирани онези лица, които имат мотивацията да развиват подобни умения, както и техните очаквания към работодателя по отношение на кариерно развитие, заплащане на труд, устойчива заетост и т.н. Специално внимани ще бъде обърнато на дългогодишен персонал на фирмата над 54г. които са приоритетна целева група на настоящия проект и в частност обучението за формиране на дигитални компетентности, особено на лица с основно образование, временно или трайно отпаднали от образователната система, които обаче разполагат с достатъчна степен на първоначална грамотност, която да позволи тяхното базово компютърно обучение. Основният курс на компютърна грамотност има за цел да даде фундаменталните умения за работа с компютър като: ефективно търсене и намиране на информация в интернет пространството; изготвяне и обработка документи чрез въвеждане, форматиране, съхраняване и разпечатване; работа с електронни таблици; съставяне и водене на електронна кореспонденция; изготвяне на презентация на фирмата и на дейност й; изготвяне на графици и планове с помощта на софтуер; как да се следи за изправността на компютърната система и да се предприемат необходимите мерки за отстраняване на възникнали проблеми. Преди стартиране на обучението ръководителят на проекта заедно с координатора и представител на работодателя ще проведе срещи с избраните представители ( 3 срещи по 5 човека) за да запознае участниците в курса за условията и изискванията за успешно завършване както и за да формулира и обсъди очакванията и нуждите и тяхното съответствие със законово-нормативните изисквания на НКПД 2011, действащите договори с работодателя и длъжностните характерстики към тях както и с възможностите за бъдещо професионално развитие при успешно придобиване на дигитални умения. 3 750.00 0.00
Дейност 2: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на професионалната квалификация " Продавач - консултант" на 10 заети лица и "снабдител" на 3 заети лица: Тази дейност е насочена към повишаване на съществуващия капацитет и осъвременяване на придобитите познания на служителите на "Келосман 91" ООД чрез професионално обучение на представители на целева група - общо 13 човека със средно, по-ниско или без завършено образование, разпределени както следва по длъжности: 10 човека Продавач-консултант - код 3410201 - II СПК и 3 човека Снабдител - код 3450801 - I СПК. Предвид характера на основната дейност на бенефициента е от ключово значение служителите на фирмата да придобият посочената квалификация по която вече са формирали практически опит, но не разполагат с достатъчни знания и умения. Професионалната квалификация е избрана съобразно нуждите на бенефициента и заетите лица, като са проведени предварителни срещи и разяснения с потенциалните участници идентифицирани в приложен списък (виж. Приложение: Списък на потенциални обучаеми). Участниците са идентифицирани като са взети предвид критериите за допустимост на конкретната схема по ОПРЧР, а именно да отговарят на най-малко 1 от следните условия: да са над 54г.,и/или със средно или по-ниско образование, да са назначени в компанията не по-късно от 3 месеца преди крайния срок на кандидатстване, да са съгласни да бъдат обучавани, да останат на същата или по-висока позиция в продължение на най-малко 6 месеца след приключване на проекта; да посещават редовно обученията (присъствие от най-малко 80%) доказано с учебен дневник или присъствени списъци. За целите на проекта преди подписване на договор за финансиране подбраните кандидати в окончателния списък ще подпишат и декларации за съгласие. Предвижда се обученията по горепосочените професии да бъдат извършени от лицензиран външен изпълнител като програмата освен на дърцавните изисквания да отговаря и на конкретните потребности на бенефициента, заетите лица, спецификата на региона в т.ч. и преобладаващата етническа принадлежност, уседналост, степен на грамотност. По тази причина при подготовката за изпълнение на тази дейност ще бъдат проведени срещи-дискусии с всички участници и ще бъде избрана най-адекватната форма на обучение (редовна, задачна, съботно-неделна или вечерна), която да бъде поставена като изискване към изпълнителя на дейността. 13 800.00 0.00
Дейност 3: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на квалификация по част от професията „Офис - Мениджър” , специалност „Бизнес администрация” и за част професия "Сътрудник в малък и среден бизнес" : Към настоящия момент управителя на компанията не разполага с квалификация п мениджмънт, нито конкретни служители от фирмата разполагат с професионална квалификация, умения и теоретична подготовка по мениджмънт и/или управление на малък и среден бизнес. Предвид този факт и въз основа на проведено предварително проучване за необходимостта от повишаване на квалификацията на служителите с цел устойчива заетост адекватна на динамиката на бизнеса, глобализационните процеси, пазарното развитие на бенефициента и плановете за средносрочна технологизацията, е отчетена необходимостта от обучение на поне 1 лице по част от професия "фис - мениджър" и поне 1 лице по част от професия " сътрудник в малък и среден бизнес". Това ще позволи по -адекватното бъдещо развитие на компанията, ще гарантира нейнто добро управление и респективно устоичивостта на инвестициите в останалия персонал. Лицата обучени в обхвата на тази дейност са различни от обучаемите по Дейност 2 с оглед на спазване на изискванията на схемата и ОПРЧР 2014-2020. Обучение е планирано съгласно чл.10 от ЗПОО Основната цел на обучението по професията „Сътрудник в малък и среден бизнес”, специалност „Малък и среден бизнес” като ще се търси ефект на интеграция на вече придобития практически опит и добри практики с формирането на теоретични знания, практически умения и професионално – личностни качества, на лица навършили 16 години с най-малко завършен десети клас за "сътрудник" и със завършно средно образование за "офис-мениджър" , в съответствие с Закона за професионалното образование и обучение, Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професии, утвърдени с Наредби в т.ч. и Наредба №12 от 12.12.2006 г. на МОН за придобиване на квалификация по професия „Сътрудник в малък и среден бизнес” и обнародвана в ДВ. бр. 16 от 2007 г. Обученията се планират при спазване на Държавното образователно изискване на документите в системата на Народната просвета, утвърдено с Наредба №4/2003 г. на МОН и Държавно образователно изискване за оценяване в системата на Народната просвета, утвърдено с Наредба №3/2003 г. на МОН; • Действащи учебни планове и програми на МОН. Предвид факта че тази дейност формира потенциала за развитие на компанията тя има хоризонтален характер по отношение на Дейност 1 и Дейност 2 тъй-като следва да гарантира устойчивостта на бизнес активността на бенефициента базирайки я на концепцията за учене през целия живот. От своя страна повишаването на капацитета за управление на компанията би следвало да гарантира заетостта в нея и да позволи средно-срочно разширяване на дейността респективно и професионално бъдещо развитие на вече обучените лица. 1 725.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.