Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Хюман дизайн проект“ се фокусира върху постигане на устойчива заетост, повишаване на адаптивността и конкурентоспособността на служителите на „Жар“ ЕООД, чрез активно развитие и подобряване на техните професионални и ключови умения.
Проектът ще допринесе за осигуряването на гъвкава и квалифицирана работна ръка, способна да отговори на предизвикателствата, както на динамично развиващия се пазар в България, така и на приоритетите на „Европа 2020“. Проектното предложение ще насърчи инвестициите в човешкия капитал и утвърждаване на практиката за учене през целия живот.

Ръководството на компанията поставя следните дейности за реализирането на настоящия проект:
•	Подобряване на професионалната квалификация на 45 лица, чрез обучения по специалност „Търговия“ - част от професия за трета квалификационна степен;
•	Придобиване на ключови компетенции на 45 служители, чрез обучения по английски език;
•	Прилагане на гъвкави форми на заетост за заетите лица за периода на обучение;
•	Повишаване на информираността и привличане на вниманието на работодателите в страната към положителния ефект от инвестиции в капацитета на служителите;
•	Организация и успешно управление на проектните дейности.

Човешкият капитал е най-важният за развитието и конкурентоспособността на всяка компания. В плановете на фирмата-кандидат е залегнала амбицията за внедряване на най-добрите практики и най-високите стандарти в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти, което предполага непрекъснато развитие, обучение и подобрение. Обученията са съобразени както с дефинираните нужди на обучаемите лица, така и със стратегията за развитие на фирмата за навлизане на нови пазари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДЕЙНОСТ 1. ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ : Целта на дейността е повишаването на квалификацията на заетите в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти и усвояване на нови знания и умения, които са необходими за качественото изпълнение на служебните ангажименти и осигуряване на устойчива заетост. Дейността включва провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация, както следва: НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА ПРОФЕСИЯТА: „ИКОНОМИСТ“, КОД 345120 НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА СПЕЦИАЛНОСТТА: „ТЪРГОВИЯ“, КОД 3451202 – III СПК ОБЩ ХОРАРИУМ: 600 учебни часа (част от професия) • ТЕОРИЯ: 300 учебни часа • ПРАКТИКА: 300 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 45 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Удостоверение за професионално обучение Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите да повишат своята квалификация и е в пряка връзка с идентифицираните проблеми в компанията. Дейността на „Жар“ ЕООД се реализира в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти, поддръжка, диагностика и ремонт на компютърна, офис и климатична техника, електроника, софтуер и компютърни части, монтаж и профилактика на климатична техника, проектиране и изграждане на компютърни мрежи, системи за видео наблюдение и комуникации и софтуерни услуги. Фирмата администрира интернет страниците: www.jarcomputers.com, www.jarcomputers.bg, www.jar.bg и съответните им поддомейни. Една от основните цели на ръководството на фирмата е да повиши знанията и уменията на персонала по икономика и управление на търговията, работа с клиенти и продажби. Заетите лица, които ще бъдат включени в това обучение заемат предимно длъжности „Продавач консултант“, „Калкулант“, „Касиер“, „Продуктов мениджър“, „Склададжия“, „Снабдител, доставчик“, „Специалист заявки към доставчици“ и др. Сред основните задължения на заетите на тези длъжности са да умеят да извършват продажби през интернет, да организират цялостния документооборот, да работят с търговски и отчетни документи, комуникационна, информационна техника, отчитане на продажбите, да притежават отлични умения за работа с клиенти, парични средства, плащане и фактуриране. Във връзка с разнородните длъжности на които са назначени служителите най-подходящо е да се проведе обучение по част от професия „Икономист“, код 345120, специалност „Търговия“, код 3451202, тъй като учебните предмети включени в програмата на обучение препокриват почти всички дейности и задължения на заетите във фирмата лица. Посредством реализирането на това обучение, ще имаме възможност да предоставим качествени услуги на нашите клиенти, които обхващат цялостният процес по продажба, плащане и доставка на компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти. Служителите да овладеят основни умения и знания за: • Бизнес комуникации; • Маркетингови дейности и реклама; • Икономика и управление на търговията; • Организация и техника на търговските плащания; • Управление на продажбите; • Електронна търговия; Обученията ще бъдат извършени от лицензиран център за професионално обучение. Избраният център за професионално обучение ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение и/или платформа за обучение, необходимите учебни материали, преподаватели и др. за правилното провеждане на обучението по професионална квалификация. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (два проектни месеца) Етап 2 – Провеждане на обучението (шест проектни месеца) 50 625.00 0.00
ДЕЙНОСТ 2. ОБУЧЕНИЕ ПО КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ : Целта на дейността е повишаването на ключовите компетентности на заетите в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти и усвояване на нови знания и умения по английски език, които са необходими за качественото изпълнение на служебните ангажименти и осигуряване на устойчива заетост. Дейността включва провеждане на обучение по ключова компетентност, както следва: НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: КК2 „Общуване на чужди езици“ - Английски език ХОРАРИУМ: 300 учебни часа и три нива на обучение БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 45 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите да усвоят нови знания и умения по английски език и е в пряка връзка с идентифицираните проблеми в компанията. Дейността на „Жар“ ЕООД се реализира в сектора на търговия на дребно с компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти, поддръжка, диагностика и ремонт на компютърна и офис техника. Фирмата администрира интернет страниците: www.jarcomputers.com, www.jarcomputers.bg, www.jar.bg и съответните им поддомейни. Сред основните задължения на заетите лица са да умеят да извършват продажби през интернет, да организират цялостния документооборот, да работят и комуникират с клиенти и доставчици. Често при осъществяване на продажбите и доставките на разнообразния стоков асортимент се осъществява устна и писмена комуникация с чуждестранни доставчици, контрагенти, клиенти и др. Това налага необходимост от познания по английски език и е във връзка със задълженията на лицата от целевата група при извършване на ежедневните трудови процеси и операции при осъществяване на търговска дейност и комуникации с клиенти и доставчици. Посредством реализирането на това обучение, ще имаме възможност да предоставим качествени услуги на нашите чуждестранни клиенти и доставчици, които обхващат цялостният процес по продажба, плащане и доставка на компютри, периферни устройства за тях и програмни продукти. Служителите да овладеят основни умения и знания за: • основни граматични категории; • съществително име - членуване; множествено число; словообразуване; • прилагателно име - видове, словоред, сравнителна и превъзходна степен; • определителен и неопределителен член; • местоимения - лични местоимения, притежателни местоимения, неопределителни местоимения; • глагол - времена (сегашно просто, сегашно продължително време, минало просто, сегашен перфект, will за прогнози, going to - за намерения); • модални глаголи за изразяване на необходимост; възможност; задължение, разрешение; модални глаголи за изразяване на предположения; страдателен залог; условно наклонение; глаголни модели; • словоред, синтактични характеристики на видове изречения; • лексика, необходима в различни социални и професионални ситуации Методиката ще бъде насочена към обучение, основано на пълноценно общуване и комуникация между участниците. Избраната обучителна организация ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение и/или платформа за обучение, необходимите учебни материали, преподаватели и др. за правилното провеждане на обучението. Обучението ще се извърши след провеждане на входящ тест от страна на обучаващата институция за определяне нивото на обучаемите. Обучението ще бъде в рамките на 300 учебни часа с три нива на обучение. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (два проектни месеца) Етап 2 – Провеждане на обучението (четири проектни месеца) 31 500.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3. ГЪВКАВИ ФОРМИ НА ЗАЕТОСТ ЗА ЗАЕТИТЕ ЛИЦА ЗА ПЕРИОДА НА ОБУЧЕНЕ: Целта на дейността е осигуряване на ефективно осъществяване на обученията за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности на заетите, чрез предоставяне на възможности за гъвкави форми на заетост по време на периода на обучение. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите да усвоят нови знания и умения, като същевременно изпълняват ефективно и качествено служебните си задължения. В тази връзка възниква необходимост от прилагане на гъвкави форми на заетост по време на периода на обучение. Разработването и внедряването на подобни механизми ще спомогне за допълнително повишаване на ефективността и ефикасността на наличните човешки ресурси в дружеството, както и ще допринесе за повишаване на мотивацията и удовлетвореността на служителите. В редица европейски страни вече са въведени подобни практики на гъвкави условия на труд, като се отчита значението им за постигане на по-добър баланс между работата и личния живот на служителите. Гъвкавите форми на заетост се отнасят до вземане на решение от страна на организацията и от страна на служителя относно конкретните условия на труд като се фиксират следните основни параметри: къде (работното място), кога (работното време) и как (начина на работа). Предполага се, че по този начин служителят ще работи с цел да отговори както на своите лични потребности, така и на потребностите на организацията. Това означава, че прилагането на подобни форми трябва да е взаимноизгодно и да гарантира постигането на по-добри резултати от дейността. Гъвкавата заетост включва условия, които се определят основно в следните категории: гъвкаво работно време, гъвкаво работно място и гъвкава кариера. Формите на гъвкава заетост, които могат да се използват са: • Гъвкаво работно време е условие на труд, което дава възможност на служителите да ползват различни варианти по отношение разпределението или броя на стандартно необходимите работни часове. • Гъвкаво работно място е условие на труд, което дава възможност на служителите да работят от вкъщи или от алтернативно работно място. Всяка от тези категории може да има различни приложения, които не са взаимно изключващи се и могат да се прилагат в различни форми – самостоятелно или в комбинация. Обученията по време на които ще се използват гъвкави форми на заетост, са: • Обучение по специалност „Търговия“, код 3451202 (600 учебни часа) – 45 лица х 3 месеца • Обучение по КК2 „Общуване на чужди езици“ - Английски език (300 учебни часа) – 45 лица х 2 месеца Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител на обученията (два проектни месеца) Етап 2 – Провеждане на двете планирани обучения и прилагане на гъвкави форми на заетост (пет проектни месеца) 26 757.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.