Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът надгражда услугите в домашна среда от "Нови алтернативи" чрез продължаващо предоставяне на услугата "Личен асистент" и създава условия за нови услуги - "Домашен помощник" и "Социален асистент". Община Невестино няма опит в изпълнението на големи социални проекти, това е първият, който има специфичната задача - да създаде и местен човешки ресурс за дългосрочно предоставяне на междусекторни итегрирани социални услуги в дома и общността като използва опита и професионалния капацитет на Външна организация от неправителствения сектор. Представителите на двете целеви групи получават достъп до дългосрочна социално-здравна грижа чрез предоставяне на интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение. В проекта са включени 62 лица с тежки социално-здравни проблеми от двете целеви групи - Хора с трайни увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване. Чрез проекта се създават нови работни места - 42 лица се включват отново в пазара на труда; Формират се професионални качества на местния човешки ресурс чрез обучения и супервизии с характер на награждаващо обучение. Персоналът на "Център за интегрирани социални услуги в домашна и обществена среда община Невестино" ще получи професионална помощ чрез консултиране и психосоциална подкрепа. За потребителите са осигурени рехабилитационни грижи - за социална интеграция и медицинска рехабилитация, до които те нямат достъп поради липса на социални заведения за предоставяне на дневна грижа. Осигурява се и мотивационна, и психо-социална подкрепа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и организация на проекта. 1.Подготовка и организация за стартиране на проекта. 2. Създаване на вътрешна система за мониторинг и оценка. 3. Провеждане на тръжни процедури по ЗОП за доставка на материали и консумативи за управление на проекта. 4. Провеждане на тръжна процедура по ЗОП и назначаване на Експерт- Консултант за обучение на екипа за организация и управление на проекта.: Кметът на общината определя със заповед помещения и работни кабинети за консултации, обучения, срещи, конференции, предоставяне на услуги в общността, в т.ч. подкрепящи и интегрирани услуги. Определя се и офис за проекта. Екипът за управление на проекта се състои от трима члена- ръководител, координатор и счетоводител. Към екипа за управление се избира чрез процедура за възлагане по ЗОП проектен консултант – физическо лице, който има висше образование, опит в поне един сходен проект и професионален опит в областта на социалната закрила и/или закрила на детето минимум 5г.; Проектният консултант се назначава на граждански договор по ЗЗД. Основната негова задача е да обучи екипа за управление на проекта и да го подкрепя при изпълнението на дейностите, упражняване на вътрешен контрол, отчитане и верифициране на разходите. Провежда се работна среща. На срещата се канят и представители на целевите групи. На срещата се разпределят задачите, разработва се датайлен проектен план за изпълнение и отчет на всяка задача, което ще осигури прозрачност, ефективност на дейностите и ще има по-нататъшен директен ефект върху целевите групи, работещи или ползващи съответната социална услуга в условията на добро управление. Възлага се на Проектния консултант изготвянето на График за провеждане на тръжните процедури. Създава се вътрешна система за мониторинг, контрол и оценка на дейностите и изразходването на финансовите средства. Изготвя се правилник за вътрешния ред на Центъра. По дейността се определят и длъжностите на специалистите – външни изпълнители, за които ще се проведе процедура за подбор по ЗОП, които ще изготвят оценка на потребностите на кандидат- потребителите и тези, които ще участват в мултидисциплинарния екип за предоставяне на интегрирани услуги. Нуждата от Външен изпълнител за обученията, специализираните услуги и оценка на потребностите произтича от факта, че общината не разполага с нужния човешки ресурс за цялостно предоставяне на качествени интегрирани услуги и няма опит в реализиране на проекти с обществена и социална значимост. Втора по големина в Кюстендилска област, но със застаряващо и боледуващо население, община Невестино има проблем с недостига на специалисти в социалната и здравна сфера. По дейността се закупуват, след провеждане на процедура за доставка по ЗОП, всички материали и консумативи, нужни за управлението, администрирането и отчитането пред общността на проекта- печатна хартия, тонери, папки, класьори, дневници за входяща и изходяща поща, регистър на потребителите и др. необходими канцеларски материали като джобове, химикали и т.н... Този разход е включен в непреките разходи по проекта. Хонорарът на Проектния консултант и Екипът за управление е включен също в общата сума на непреките разходи по проекта. Не се предвиждат разходи за командировки. 38 284.36 30 331.04
Въвеждане в експлоатация на „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в обществена и домашна среда” 1.Оборудване на Центъра. 2. Закупуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания 3.Провеждане на тръжни процедури за доставка по ЗОП.4. Доставка на транспортното средство и на оборудването.: .Проектираният по проекта „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна и обществена среда” и неговите Консултативен кабинет, Зала, предназначена за обучения, екипни срещи, срещи с потребителите, консултации,супервизии и др. и оформен Кът на потребителя, е предвидено да се помещава в сграда - общинска собственост. За да се въведе в експлоатация Центъра и за да стартира в по-късен етап дейността по осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, както и да се гарантира устойчивост на тези услуги, се провежда тръжна процедура за доставка на един преносим компютър, както и мултифункционално устройство, три в едно. Ще се оформи кът на потребителя и кът на персонала. Ще се закупи следното обзавеждане- 1 офис бюро, 3 работни и 8 посетителски стола, медицинска кушетка, метален шкаф, 2 бр. апарати за измерване на кръвно налягане, офис комплект библиотека и тройно сгъваема рехабилитационна кушетка. 2. Към община Невестино има 22 прилежащи села, голяма част от които са разпръснати в планината. Те са отдалечени от общинския център и нямат добри транспортни връзки. Някои от селата нямат ежедневен транспорт. Така например С.Илия – е с 4 транспортни връзки за седмица; С.Ветрен – 8 транспортни връзки за месец С.Смоличано - 4 транспортни връзки на седмица; С.Кадровица – 2 транспортни връзки на седмица. В други села транспортът не е до центъра на селото, а извън него като от спирката на автобуса до първите къщи се върви пеша. Такива села са: с. Мърводол и с. Долна Козница. Освен транспортните ограничения за липсата на достъп до здравни, социални и административни услуги има ограничения от финансов характер- голям ръст на безработица и ниска средна пенсия/158 лв./ за общината; ограничения от здравословен характер- висок процент на лежащоболни и трудноподвижни възрастни хора. Осигуряването на специализиран транспорт за хора с увреждания и такива с тежки соматични заболявания ще допринесе за равния достъп до интегрирани услуги за голяма част от населението, което застарява и при което се увеличава % на хората с трайни увреждания. Чрез ползване на специализиран транспорт потребителите на проекта ще имат възможност за пръв път да получат качествени рехабилитационни грижи в общността- социална рехабилитация и медицинска рехабилитация, ще бъдат подкрепени и от .психолог, за да постигнат подобряване на психо-емоционалния дисбаланс и стреса от увреждането. Услугите, които ще получат от специалисти извън дома си за хората от целевата група са жизненоважни и заместват услугите в дневен център или център за социална рехабилитация и интеграция, каквито няма създадени в общината. 78 101.54 71 814.00
Провеждане на процедура за подбор на Мултидисциплинарен екип.: С оглед липсата на капацитет за управление на социални услуги, човешки ресурс от специалисти и с цел осигуряването на пълен достъп до качествени междусекторни услуги за социално включване според специфичните потребности на хората от целевите групи, за да се гарантира интегрираният подход при тяхното предоставяне, за да се създадат детайлни и ясни правила за предоставяне на услугата, както и за да се обезпечи подкрепата, обучението и консултирането на потребителите на пакета услуги по проекта и на персонала, предоставящ социални услуги се създава мултидисциплинарен екип от експерти с различен профил на компетентностите. За целта се наема външен изпълнител. С избрания външен изпълнител се сключва договор по Закона за задълженията и договорите, в който са описани всички задължения и отговорности на външния изпълнител, цената на услугите с мерна единица час, броят изработени часове за качествено изпълнение на съответната дейност, срок, условия, на които следва да отговарят изпълнителите експерти на дейностите. За всички дейности по проекта, изпълнявани от външен изпълнител, които се отнасят до пряка квалифицирана мултидисциплинарна, методическа, обучителна, консултативна и подкрепяща работа се избира един външен изпълнител, който докаже, че има екип от професионалисти с различен профил на компетентностите си – социално, здравно, психологическо, както и други изискуеми по проекта форми на професионална квалификация. Външният изпълнител следва да гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. Мултидисциплинарният екип включва: 1. Асистент методик: отговаря на следните условия - висше образование, степен магистър, професионален и управленски опит над 5 г. в областта на социалната закрила/ социалните услуги/закрила на детето. 2. Водещ социален консултант(мениджър): водещ експерт – консултант магистър по социални дейности/ социален мениджмънт с доказан професионален опит минимум 3 г. в областта на социалната закрила и/ или социалните услуги, консултативни дейности в сходни проекти и услуги. 3. Психолог- приложен специалист за психологическото консултиране и оценка на потребностите: бакалавър психология с минимум 2 г. професионален опит 4. Социален работник приложен специалист за обученията, оценка на потребностите и консултациите: магистър/ бакалавър социални дейности/ социална педагогика с над 2 г. професионален опит и участие в минимум 2 сходни проекта 5.Кинезитерапевт за консултативна и обучителна за самостоятелно справяне дейност, за предоставяне на рехабилитационни здравни услуги в Центъра – бакалавър кинезитерапия с минимум 2 г. професионален опит 6. Супервайзор: висше образование магистърска степен и минимум 5 години управленски опит в областта на здравните или социални услуги. 0.00 29 621.98
Изготвяне на методология на услугата, на правила и процедури от Асистент Методик.: 1.За да се гарантира качеството и мултидисциплинарния подход при предоставяне на услугите и доброто изпълнение на проекта е необходимо създаването на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги. Община Невестино не разполага с кадри, които да обезпечат професионално дейността. Тя се възлага на външен изпълнител, член на мултидисциплинарния екип, сформиран по дейност 3. Методикът изготвя в хода на проекта ясни и детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които по своята същност представляват методология на услугите. Към методологията се изготвят всички приложения: заявления за включване в проекта, формуляр за оценка на потребностите и др. необходими за доброто и качествено изпълнение на проекта. Формулярът за оценка на потребностите надгражда съответните приложения към ППЗСП, тъй като се касае за иновативна услуга, която е интегрирана, подкрепяща и междусекторна. Като приложения Асистент Методикът изготвя и формулярите за класиране на персонала на Центъра и потребителите като ги съобразява с правилата, процедурите и изискванията за подбор на персонала и потребителите. Всички правила и процедури, които осигуряват доброто изпълнение на проекта и спазването на критериите и стандартите за предоставяне на социални услуги се изготвят по тази дейност. 1 105.80 0.00
Промотиране и популяризиране на проекта. 1. Подготовка, провеждане и оценка на тръжни процедури за определяне на изпълнител по дейността. 2. Доставка на материали за промотирането и популяризирането на проекта. 3. Поддейности за информирането на общността за проекта, финансовият принос на ЕСФ, целите на ОП”РЧР” и на процедурата „Независим живот”; визуализация и рекламни поддейности.: Чрез дейността се цели въздействие върху обществените нагласи, преодоляване на съпротивата, породена от традициите и начина на живот. Общността следва да бъде информирана за проекта, неговите цели, да получи пълна информация за Центъра и за Процедурата за предоставяне на безвъзмездна помощ. По време на изпълнение на проекта се оповестяват неговите резултати, напредък, рискове и т.н. Акцентът на дейността е върху промяната на обществените нагласи. Методите за информираност и публичност са традиционни.. Визуализацията на рекламните и информационни материали е съобразена с правилата на ОП”РЧР” допринася за популяризиране на приноса на ЕСФ и българското правителство. Рекламните и информационни материали са предназначени за конференциите - встъпителна и заключителна, за информационните кампании, за всички по-нататъшни събития и дейности при обучението, подкрепата на персонала и потребителите, предоставянето на услугите и др.. Обявите в печата, оповестяващите табели за всички събития популяризират проекта, осигуряват му публичност и прозрачност. 2 634.00 2 645.00
Подбор на кандидат - потребителите. Изготвяне на оценка на потребностите. Преценка за необходимостта от осигуряване на интегриран достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение. Подбор на потребителите в зависимост от нуждите и потребностите. Сключване на договори за услуги.: Дейността включва няколко поддейности: 1.Оценка на потребностите 2.Подбор и класиране; 3.Сключване на договори за предоставяне на услуги. Предоставянето на услугите в домашна среда от персонала и мултидисциплинарния екип на Центъра се основава на идентифицираните нужди и проблеми на хората от целевата група и на индивидуалната социална оценка на всеки един от тях. Изготвянето на всяка отделна оценка на потребностите става в срок до 20 дни от приема на документи от всеки кандидат-потребител. За оценка на потребностите се използват приложенията към ППЗСП и към методологията за услугата; В изготвената оценка на потребностите и попълнения за целта формуляр задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални и други подкрепящи услуги според неговите специфични потребности. Попълва се и времеви график на услугите като се посочва техния вид, на кого се възлагат, честота на доставка. Взема се предвид и желанието и предпочитанията на потребителя. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съответствие с методологията, правилата и процедурите за подбор. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от двама приложни специалиста, а подборът се извършва от комисия от 3 члена, чийто председател е представителя на екипа за управление на проекта. Комисията по подбора се назначава със заповед на Кмета на общината. Дейността приключва със сключване на договор за предоставяне на услугите по проекта между Доставчика и потребителя или негов законен представител. Договорът следва да уточнява вида на услугата, времетраене, изпълнител/помагащо лице/, нуждата от консултиране и/или специализирана професионална помощ, права и задължения на страните по договора, срок на договора, прекратяване и други общи условия 1 275.20 0.00
Изготвяне на индивидуални планове за социални услуги на всеки потребител според специфичните потребности на човека в неравностойно положение. Преглед и актуализция на индивидуалните планове за услуги на всеки 6 месеца.: Дейността има за цел: Да се постави основата на предоставяне на социални услуги за потребителите, съобразно потребностите и личния избор, чрез изготвяне на индивидуални планове за услуги; Индивидуалните планове се изготвят в условията на информирано съгласие на потребителите и върху основата на проектоплан, който се дискутира, допълва, редактира и актуализира заедно с потребителя или негов законен представител. В плана се описват:- Проблеми и потребности; - Конкретните договорени дейности на предоставян пакет от интегрирани услуги, които удовлетворяват съответната потребност или проблем; - Честота на оказване на пакета услуги; Консултиране, мотивационна и психологическа подкрепа на потребителя- времетраене, брой консултации; Име и телефон на помагащото лице; - Специфични обстоятелства и факти – заболявания, взаимоотношения с други хора, име на личен лекар и други. Оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя. Те трябва да се отчитат при оказване на социалните услуги. 0.00 0.00
Набиране, подбор и назначаване на персонала. Сключване на трудови договори.: Набирането и подборът на персонала на Центъра ще се извършва от комисия по подбора. Екипът по подбор ще работи, спазвайки съответната процедура за подбор. Трудови договори ще бъдат сключени за следните обявени работни места и длъжности, които не са строго профилирани /комплекс/: 1. Социален асистент- Предоставя услуги за социална подкрепа и социално включване. 2. Личен асистент - предоставя услуги за лична помощ, в това число и дейности с медико-социална насоченост. 3. Домашни помощници - предоставят услуги за помощ в комунално-битовите дейности. Трудовият договор на персонала ще съдържа описание на дължимите от изпълнителя услуги, честотата и продължителността на предоставянето им, работно място и работно време и други. В индивидуалния работен план на всеки член на персонала ще се описва подробно работния му график по дни от работната седмица или по месеци, в зависимост от индивидуалната оценка на всеки потребител. В него ще се указва времето на престой на изпълнителя при всеки потребител, видовете услуги и тяхната продължителност, както и времето за придвижване от един потребител до друг (касае придвижването след първия потребител за деня). Заплащането е на база часова ставка и действително изработени и отчетени часове и е съобразена с насоките за кандидатстване по настоящата процедура. 68.40 291 352.16
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Дейността цели: 1.Формиране на положителни нагласи към помагащите професии и социалните услуги в домашна среда. Повишаване на мотивацията за предоставяне на качествени услуги. 2. Придобиване от новопостъпващи изпълнители на услугите на основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и възрастни хора, които са затруднени или не се справят в ежедневието, чрез въвеждащо обучение за тези членове на персонала, които не са обучавани по предходни проекти; 3. Повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво чрез надграждащо обучение за всички членове на персонала. Община Невестино няма опит в провеждане на обучения по сходни проекти, освен едно за лични асистенти,, проведено от ДСП Кюстендил. Планираното обучение по настоящия проект се възлагат на външния изпълнител, с когото е сключен договор по дейност 3. (поради спецификата на дейността и липса на професионалисти от персонала на бенефициента). Обучителите са членове на експертния мултифункционален екип на външния изпълнител. Въвеждащото обучение протича в два модула, разпределени в 4 дни, в три групи. През обучение преминават всички одобрени лица, кандидатствали за предоставяне на услугите личен асистент, социален асистент и домашен помощник, които не са представили сертификат за преминат успешно курс на обучение по програма „Нови алтернативи” и след проверка е установено, че не са обучавани. С оглед на големия брой безработни и сравнително ниските доходи на населението в общината на база проучвания се очакват над 60 заявления за включване в проекта. От тях незначителен процент лица няма да отговарят на условията за включване в проекта. Очаква се начално обучение да преминат 27 лица, а ще бъдат назначени 42 ( от които една медицински сестра и един шофьор), 11 от които са преминали обучение по „Нови алтернативи”. Въвеждащото обучение дава общи знания за професията, методологията и личната организация на труда, основни грижи за хора със здравословни проблеми; оказване на първа помощ. Двете поддържащи и двете надгараждащи обучения са предназначени за 40 лица от персонала и всяко едно от тях трае по 2 дни , общо 320 човекодни на стойност за обученията 3200 лв. общо. Те са насочени към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на потребителите. Не се предвижда провеждането на специализирано практическо обучение, тъй като е планирано консултациите и супервизиите да имат характер на такова 4 280.00 0.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги за потребителите.: Почасовите услуги в домашна среда, които се предоставят от Центъра за социално включване са: 1. Услуги за социална подкрепа и социално включване - изпълнява се от социални асистенти, които: помагат на потребителите за определяне на обществените ресурси от юридическа, медицинска и финансова помощ, транспорт, помощ при придвижване, всекидневни грижи и други услуги; Извършват административни услуги; Поддържат връзка с личния лекар и осигуряват достъп до здравни услуги; Закупуват лекарства и хигиенни материали със средства на потребителя; Придружават потребителя на културни и обществени мероприятия; Организират празници ; Оказват на потребителите емоционална подкрепа и информация , съветват по теми: адаптиране към увреждането, възрастовите изменения или заболяването; поддържат връзка с екипите и търсят помощ при конфликтни и кризисни ситуации. Предоставят психологическа подкрепа на потребителя ; При нужда и в кризисни ситуации изискват от доставчика намеса и консултация с експерт – консултант по проекта; - Обучават потребителя за водене на здравословен начин на живот и др. дейности от общия пакет услуги по проекта. 2. Услуги за лична помощ - предоставят ги лични асистенти, които: помагат на потребители при осъществяване на лична хигиена, при хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, приемане на лекарства през устата и при преобличане; почистват стаите им и сменят спалното бельо, пране на дрехи и миене на чинии, както и почистване на помещенията, обитавани от потребителя; При нужда и в кризисни ситуации изискват от доставчика намеса и консултация с експерт – консултант по проекта; планират, купуват със средства на потребителя, приготвят и сервират ястия за задоволяване на хранителните нужди и предписаните диети; − уговарят приемни часове и придружават потребителите при посещенията им при лекари и други медицински специалисти или изпълняват други поръчки. 3.Помощ при комунално-битови дейности – оказва се от домашни помощници, които метат, почистват с прахосмукачка, мият и лъскат, сменят спално бельо, правят покупки за домакинствата, приготвят и сервират храни, пазаруват със средства на потребителя и изпълняват други домакински задължения. 4. Осигуряване на достъп до медицински грижи – извършва се от медицинска сестра, която при потребност извършва манипулации, предписани от лекар в домашни условия. Пакетът от услуги включва почасова грижа, която варира от 1-4 часа дневно на потребител, рядко тя е с продължителност 6 часа за много тежки случаи и деца, за които е жизненоважна непрекъснатата грижа .При осигуряването на достъп до интегрирани услуги, не може да се направи строга диференциация на задълженията както на персонала, така и на мултидисциплинарния екип. Ето защо индивидуалните планове за услуги се съгласуват с помагащото лице и с всички членове на мултидисциплинарния екип, който осигурява мотивационната, психологическа и друг вид подкрепа според индивидуалните потребности на потребителя. Съгласуването става в присъствие на потребителя или на негов законен представител или друго лице по негово желание. Дейността включва няколко етапа и поддейности: 1. Оценка на риска за здравето и безопасността на потребителите, които са сведени до минимум. 2. Прилагане на всички, изготвени при стартиране на проекта, правила и процедури. Създаване на безопасни и здравословни условия на труд. 3. За всеки потребител се изготвя досие, в съответствие със Закона за защита на личните данни. 4. Изготвяне на индивидуални графици за предоставяне на услугите комплексно или поотделно, включващ: - Лични данни за помагащото лице - Честота на социалните услуги, съгласно договора - Видове социални услуги за месеца. 5. Всеки член на персонала и на мултидисциплинарния екип спазва индивидуалния план за услуги, съответния график за предоставянето им, длъжностната си характеристика/ техническото задание за съответния експерт. 6. Дейността на персонала насърчава социалното включване на потребителите. 346 262.67 80.01
Мотивационна, психо-социална, здравна и консултативна подкрепа за потребителите на услугите. Оказване на подкрепа според индивидуалната потребност на отделния човек и в съответствие с плановете за предоставяне на услуги.: Дейността е иновационна за община Невестино, която няма предоставяни услуги за социално включване, освен реализирането на проект по „Нови алтернативи”. Тя включва: 1. Информиране и консултиране. Мотивационна подкрепа и подготовка за адаптация към новите условия на живот и организация на бита чрез начално консултиране на всички утвърдени потребители с изключение на тези, които по време на стартиране на проекта ползват услуга „Личен асистент” по процедура „Нови алтернативи”. Информирането и консултирането е относно пакета от предлагани услуги, правата и задълженията, отношенията с доставчика. По време на консултацията се определят нагласите за допускане на друго лице в дома, очакванията на потребителя за същността на предлаганите услуги, неговите желания, психо-емоционалния му статус, възможностите за обучение в самостоятелно справяне. Консултацията се провежда от Консултантът следва да подготви потребителя за промените, които настъпват с новата организация на деня му и неговия ритъм на живот, да го мотивира да се справя в конфликтни и екстремни ситуации, да го подкрепи да приеме новостите. 2. Социално консултиране при кризисни ситуации, извършвано от приложен специалист социален работник - член на мултидисциплинарния екип 3. Психологическа подкрепа на потребителите- Оказва се от психолог- приложен специалист, член на мултидисциплинарния екип от специалисти, експерти и от експерт социален работник за психо- социално консултиране Подкрепата е насочена към потребители с психо-емоционални проблеми, които имат предвидени психологически консултации в индивидуалния план за услуги, изготвен на база специфични нужди и потребности на човека от целевата група. 4. Рехабилитационна подкрепа – Предоставя се като социална интеграция и рехабилитация и медицинска рехабилитация. Социалната рехабилитация е подчинена на конкретна и пряка комплексна социална подкрепа на потребителя за социално включване и преодоляване на социалната изолация. Провежда се винаги в присъствието на помагащото лице, с изключение на случаите когато потребителят желае да сподели конфедициална информация или в случаи на конфликтни ситуации между изпълнителя и потребителя. Акцентът в работата на социалния работник е изслушването, споделянето, проявената емпатия и използването на силните страни на потребителя с цел постигане на оптимални резултати. Медицинската рехабилитация се изпълнява от кинезитерапевт с опит, който за максимално кратко време следва да обучи потребителя, на когото лекар физиотерапевт е назначил ЛФК в домашни условия, как да изпълнява оптимално съответните упражнения, как да регулира дишането си, с каква продължителност и до каква степен следва да е натоварването. Рехабилитаторът оказва рехабилитационна подкрепа по време на работа в центъра. 18 989.20 0.00
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и суперевизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Дейността е от изключителна важност за община без опит в сходни социални проекти с висока обществена значимост. Дейността се възлага на Външния изпълнител- работодател на членовете на мултидисциплинарния екип, с когото е сключен договор за услуга по дейност 3.. Екипът от специалисти извършва: 1. Психологическата подкрепа на персонала, която е с цел превенция на професионалното прегаряне, превенция на професионалния стрес, справяне в конфликтни ситуации. Консултациите са част от надграждащо и продължаващо обучение за персонала и съдържат в себе си елементи на супервизия. 2. Консултиране – извършва се от експерт – социален мениджър и се отнася преди всичко до надграждане на уменията за качествена социална работа на персонала с потребителите. По време на консултациите с елемент на супервизия се работи върху казуси от практиката на консултираното помагащо лице, дискутира се тяхното решение; усвояват се нови прийоми в пряката работа за предоставяне на услугата; надграждат се умения и знания. 3. За проследяване на качеството на предоставяната услуга, вътрешен контрол и мониторинг на дейностите и коригиране на слабости и пропуски, установени при проверките на място или постъпили жалби, е предвидено провеждането на супервизии. По своята същност всяка супервизия е форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания, надграждане на неговите умения и знания, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. 8 648.10 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.