Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

За да превърне една идея в бизнес има нужда от подготвени хора, притежаващи знания и творчество за развитие на успешен бизнес.
Това наше разбиране формулира и целта на проекта, насочена към насърчаване на предприемаческата култура и стимулиране стартирането на самостоятелна стопанска дейност. Нашият проект е насочен към безработни / неактивни и заети лица имащи нагласата, идеята и желанието да стартират собствен бизнес. Проектът отчита основните проблеми и нуждите пред целевите групи, свързани със слабите финансови, правни и маркетинговите познания, липсата на информация за начините на финансиране и страхът от провал. За да отговорим на нуждите, предвиждаме набор от обучения, разделени в 2 основни теми, или общо 10 обучителни модула, в т.ч модули насочени към подкрепа на развитие в областта на политиката по околна среда, политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. В обученията ще бъдат включени идентифицирани лица от Северен централен район, заявили интерес към темата за предприемачеството, подбрани след проведена интензивна информационна кампания, и мотивиране в 9 мотивационни срещи. Избраните 55 участници ще преминат специализирани обучения с обща продължителност от 80 часа, където чрез различни интерактивни методи ще бъдат въведени в света на бизнеса и предприемачеството. Още по време на тези обучения, се очаква да бъдат генерирани идеи за стартиране на бизнес. В последната част на проекта те ще бъдат консултирани и подкрепени чрез консултации и менторство от ангажираните експерти. Всеки един от участниците ще бъде третиран равнопоставено и неговата идея ще се разглежда от екипа на проекта и ангажираните експерти, единствено в духа на нейната приложимост и зрялост.
В края на проекта се очаква поне 12 от преминалите обучение лица да стартират собствена дейност, като останалите ще са придобили значими познания, които биха им били полезни и занапред в тяхната професионална кариера.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Началната дейност предвижда изпълнение на 3 логически и последователни етапа – Информиране – Идентифициране – Мотивиране. Задачата е да бъде достигнато до представителите на целевите групи, имащи желание да бъдат включени в последващите дейности предвидени в проекта и да бъдат мотивирани относно възможността за развитие на собствен бизнес. Етап 1 „Информиране“ – първата стъпка ще бъде да информираме представителите на целевите групи за възможностите, ползите и условията за включване в проекта. Ще се концентрираме върху основни послания, които да привлекат вниманието на целевите групи. Отчитайки тяхната специфика, ще използваме различни информационни канали, посредством, които съществува най-голяма вероятност посланията ни да въздействат по подходящ начин. За максимално оптимизиране на кампанията, планираме да изберем изпълнител, притежаващ опит в реализиране на медийни кампании. Задачата на изпълнителя е да разпространи нужните послания и информация в канали, които имат най-масова аудитория – радиостанции и интернет сайтове. Чрез правилно използвани канали и послание ще стигнем до по-широка публика в целевия регион и ще провокираме нужния интерес сред основната целева група. Социалните мрежи се превърнаха не само в място за информиране, но и за споделяне на идеи, възможности и инициативи най-често от младите хора. Ние ще използваме този потенциал, като не само ще създадем фейсбук страница на проекта, а и ще бъдем активни в мрежата. Информация ще бъде предоставяна и чрез нашата интернет страница, както и чрез страниците на наши бизнес партньори. Етап 2 „Идентифициране“ – за селектиране на представителите, ще осигурим минимум 4 експерта за изпълнение на задачата. Всеки експерт ще отговаря за отделен регион, както следва –район Русе-Силистра, район Велико Търново, район Разград и район Габрово. Експертите ще изготвят критерии, които да бъдат приложени, при формирането на окончателния списък от лица, които ще бъдат включени в следващите дейности. Приоритет ще бъде даден на безработните или неактивни лица, дефинирани като основна целева група. Ще търсим, доколкото е приложимо и баланс между мъже и жени, както и ще се насърчава младежкото предприемачество за лицата до 29 години. Експертите ще извършат посещения на място и ще проведат разговори със заинтересованите представителите на целевата група, като това ще ни помогне и в последствие да съставим индивидуален план за всяко лица необходим за дейност 2 и дейност 3. Очакваме нашите експерти да идентифицират минимум 55 представители на целевите групи, които да се включват в мотивационните срещи, обученията и консултациите. Етап 3 Мотивационни срещи „Предприемачите споделят ..“ – ще организираме и проведем 9 мотивационни срещи на територията на целевия регион, като фокусът ни ще бъде върху по-големите градове, в които има повече лица отворени към развитие на предприемачеството. За тяхната реализация ще разчитаме и на изградените от години контакти с различни организации, работещи в подкрепа на бизнеса в градове и отделни предприемачи реализирали идеите си. Мотивационните срещи ще имат за задача да мотивират и насърчат представителите на целевите групи и да им вдъхнат увереност, че има възможност да реализират своя потенциал и идеи. В началото на всяка среща ще бъде представена по-конкретна информация за проектната подкрепа и ще се състави списък с лица от целевата група, заинтересовани от включване в специализираните обучения и консултации. Ще бъдат поканени действащи предприемачи от региона, които да разкажат за своя път към успеха, какво ги е вдъхновило и мотивирало, като ще бъде отделено време и за дискусия. Считаме, че успешния личния пример, може да мотивира допълнително лицата от целевата група и те да добият увереност, че могат да осъществят своите идеи и няма невъзможни неща. 16 770.00 16 850.13
Дейност 2 – Реализиране на специализирани обучения свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Предприемачеството е начин на мислене и култура на поведение. Предприемчивостта представлява умението да превръщаш идеите в действия. То включва в себе си креативност, иновативност и поемане на риск, както и умението да планираш и управляваш проекти, за да постигнеш поставените пред теб цели. Предприемаческата екосистема включва широк набор от „заинтересовани страни”. Това е основната причина за успеха на едни, и провала на други стартирали собствен бизнес - липсата на предприемачески дух, бизнес мислене и умение да заслужиш доверието на своите клиенти. Пътят от идеята за бизнес на една стартираща фирма до реализацията на успешна услуга или продукт зависи от множество фактори, сред които са добрият бизнес план, достъпът до начален капитал, инфраструктура от доставчици и др. Тази философия е залегнала и в досегашната дейност на партньорите по проекта и по-специално при осъществяването на дейности, насочени към насърчаване на предприемачеството и превръщането на идеята в бизнес. На базата на натрупания опит и нуждите, планираме, освен заложените като задължителни обучения по процедурата, да проведем обучения и по още 3 модула, които са функционално свързани с подготовката и дейността на бъдещите бизнесмени. Тяхното включване е резултат от редица изследвания, които засягат причините за успеха на ново стартиращите фирми. Основен проблем е липсата на базови бизнес познания. В тази връзка обученията ще са насочени към предприемачи, които реално искат да започнат свой собствен бизнес, но имат нужда от подкрепа именно в посока развитие на бизнес познание и предприемачески умения. Обучителна програма и консултации (дейност 3) са насочени към покриване на всички елементи от дейността на една фирма, и залага на обмен на идеи и опит (на обучаемите, и на лекторите). Целта е да създадем увереност сред представителите на целевите групи, че след приключване на обученията, ще имат нагласата да реализират своите идеи, да рискуват и да бъдат оптимисти за бъдещия си успех. Още преди започване на предвидените обучения на всяко лице представител на целевата група ще бъде съставен индивидуален план, които ще отразява и техните нужди. Ако лицето има необходимите познания и има нужда само от консултиране, то той ще бъде насочен директно към дейност 3. Планираме обучителните модули да бъдат общо 10, но тъй като засягат различни аспекти от функционирането на една фирма, сме ги групирали в 2 логически свързани теми: Тема 1–Основи на бизнес предприемачеството – дава на включените в обучението лица базови познания по икономика, необходими за всеки, развиващ собствен бизнес. В нея сме включили следните модули: Модул 1: Вие като предприемач Модул 2: Капитал и видове източници Модул 3: Форми на търговска дейност Модул 4: Персонал, правни отговорности и застраховка; Модул 5: Финансово планиране; Тема 2 –Стартиране на бизнес – насочен главно към етапите на планиране и превръщане на идеята в бизнес: Модул 1: Маркетинг и онлайн маркетинг Модул 2: Иновации Модул 3: Отговорен бизнес Модул 4: Стартиране на бизнес Модул 5: Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план Съблюдавайки тази логическа обвързаност на темите, целта ни е обучаемите да надграждат своите познания и постепенно тяхната идея да придобие зрялост и реална възможност за реализация. Всички представители на целевите групи, които имат нужда, ще преминат обучението съобразно индивидуалният им план. Ще се стараем да следваме описаната хронология, но при необходимост е възможно да има промяна на реда, но само в рамките на отделната тема. Това условие изисква всеки да е преминал обученията по тема 1, преди да започне със следващите модули. Очакваме в хода на обучението, участниците да генерират собствени бизнес идеи (ако до тогава не са имали подобни) и да започнат да ги развиват, като ползват наученото в отделните модули. За целта ще им се дават и задача за предварителна подготовка, така че в следващото обучение те да работят с реални примери, свързани със собствените им бизнес идеи. 64 264.00 139 198.66
Дейност 3 – Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: Реализацията на дейността е съществена за постигане на поставените резултати. Нейното изпълнение ще стартира след приключване на обученията, на които се очаква лицата вече да са генерирали идеи, които да бъдат допълнително подпомогнати от експертите в жизненоспособни бизнес концепции и с ясен план за стартиране на собствен бизнес. Поради това планираме да окажем индивидуална подкрепа на всеки един участник имащ собствена идея за развитие на собствен бизнес. Тя ще бъде предоставена от специализиран експертен екип притежаващ опит в областите на правото, маркетинга, икономиката, счетоводството и бизнес развитието. Индивидуалната подкрепа ще покрива широк спектър от консултации за: • консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; • преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; • консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; • консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; • подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Планираният от нас индивидуален подход за работа с всеки участник включен в проекта е пряко обвързан и насочен към целта - предприемане на действия по регистриране на собствена фирма или стартиране на дейност като самоосигуряващо се лице. Нашите експерти ще изготвят конкретни индивидуални планове за всеки участник, който ще бъде актуализиран в хода на изпълнението на дейността, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. В изготвения план ясно ще отчетена нуждата от конкретна експертиза и експертите, които ще бъде ангажиран. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност). Индивидуалните консултации няма да надвишават ограничението от 40 часа на едно лице. Нашата практика показва, че продължителността е сравнително ограничена, тъй като стартирането на собствен бизнес изисква да бъдат извършени редица анализи - анализ на средата, конкуренцията, потенциалните рискове, техники за финансиране, нормативни изисквания и ограничения и др. Именно поради това, консултации ще изискват сформиране и ангажиране на достатъчно голям експертен екип с опит в различни направления, които да могат да работят паралелно с представителите на целевите групи, като се отчита и факта на местоживеене. Напълно е възможно идеите на участниците да бъда твърде разнообразни, в различни сектори на стопанския живот, и в даден момент определена бизнес идея да трябва да бъде разгледана и консултирана с тесен специалист, извън описани по-горе. За това планираме да ангажираме експертен екип от минимум 10 човека, които да могат да обслужват участниците. Експертите ще бъдат базирани локално, максимално близо до участниците, за да имат пряк контакт с тях. Броят на експерти и тяхната локация изисква ефективна координация по отношение на обслужването и предоставяне на услугата и по нейното отчитане. Планираме да изградим съвместен екип за изпълнение на дейността съставен от вътрешни и външни експерти. Това ще позволи на екипа, натоварен с управлението на проекта да концентрира усилията си върху упражняване на контрол на качеството върху изпълнението на работата на отделните експерти. Предимство при използването на този подход от наша страна е възможността да мобилизираме сравнително бързо експерти с различна от изискваната специалност, ако такива случаи възникнат и да съчетаем опита на различните експерти (външни и вътрешни) за постигане на набелязаните резултати. 82 900.00 17 212.55

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.