Обучение на общо 42 лица по професионална квалификация в направление 541 "Хранителни технологии": Фирмата-кандидат предвижда по настоящия проект да проведе обучение за професионална квалификация по част от професията по 2 професии и специалности от трето квалификационно ниво на общо 42 служители.
Обученията ще се осъществят в съответствие с изискванията на ЗПОО и по професии и специалности включени в СППОО, утвърден от МОН. Чрез обучението включените участници ще придобият квалификация по част от професия, удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО.
1. Професия Техник - технолог в хранително - вкусовата промишленост (код по СПОО 541010), специалност Зърносъхранение, зърнопреработка и производство на фуражи (код по СППОО 5410101), 600 учебни часа за обучение общо на 24 заети лица.
Необходимостта от това обучение произтича от изразената нужда на служителите на фирмата-кандидат да повишат своята квалификация в областта на производството на фуражи. Ръководството на "Хрансервизинженеринг" АД е инициализирало нуждата от квалификация на служителите си с цел правилна и безопасна работа с технологичното оборудване в съответствие с основните правила за безопасна работа, познаване на стандартизационната и технологичната документация и процедурите при приемане и съхранение на суровини, материали и готова продукция, спазването условията за транспорт и съхранение и други. Чрез него ще се осигурят предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на основата на повишаване качеството на труда и стимулиране личностната реализация на заетите лица, което е в съответствие с общата цел на Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
2. Професия Техник - технолог в хранително - вкусовата промишленост (код по СПОО 541010), специалност Производство на растителни масла, маслопродукти и етерични масла (код по СППОО 5410109), 600 учебни часа за обучение общо на 18 заети лица.
С това обучение ще се отговори на потребностите на служители на "Тиватрейд" ЕООД от придобиване на професионална теоретична подготовка, практическо обучение по нови технологични процеси и инструментариум за изпълнение на дейности в обхвата на производството на растителни и животински масла, свързано с работата със специализирани машини, уреди и апарати, осъществяването на наблюдение и контрол на технологичните процеси, създаване и поддържане на добри взаимоотношения с колеги и с ръководния персонал на фирмата и други. Производствените процеси обикновено са непрекъснати, което определя в голяма степен спецификата на работата на техник-технолога. Оттук произтича едно от изискванията за успешната работа на техника - да знае как да реагира в критична ситуация с цел отстраняване на възникнал проблем и свеждане до минимум на загубите и опасностите от тази ситуация. Реалните производствени условия налагат техник-технолога да познава етапите на технологичните процеси и режимите на работата, да реагира адекватно на промените, спазвайки спецификата на технологията. Това налага работника да притежава нагласа за надграждане на знания и умения, за самостоятелно усвояване на нови компетенции, необходими за променящите се условия на труд.
Работниците притежават практика и опит, придобити предимно чрез обучение на работното място под ръководството на наставник и отделни тясно специализирани обучения. Предизвикателствата на новите технологични процеси и изискванията за високо професионално и квалификационно ниво за работа със съвременни технически средства и оборудване, както и за постигане на висок стандарт на сигурност и качество налагат тези работници да придобият нови професионални знания и умения. Фирменото ръководство на кандидата и партньора също е осъзнало и е амбицирано да осигури надежден и професионално квалифициран работен екип, който да отговори на нарастващите технически и потребителски изисквания за сигурност, надеждност и качество при производството на фуражи и готови храни и производството на растителни и животински масла. |
47 250.00
|
47 250.00
|
Обучение на 42 лица по ключова компетентност "Английски език": Анализът на проблемите на целевата група показва, че към момента работният и административния персонал в дружеството-кандидат и партньор се нуждаят от целенасочено обучение, което да осъвремени изпълнението на ежедневните дейности и технологични процеси с различно естество. Необходимостта от обученията се обуславя от потребностите на служителите да притежават умения и компетенции за комуникация и боравене с масово използвания в техническата документация английски език. Нуждата от подобно обучение е продиктувана и от различната специфика в основната трудова дейност на служителите, ангажирани с характеризиране на конкретния технологичен процес, познаването и следенето на параметрите на технологичния процес и предприемането на адекватни мерки при констатиране на отклонения, организирането и провеждането на технологичните процеси и осъществяването на контрол, спазвайки инструкциите и регулативните норми и други, а също и за тези, работещи в административната и търговската част за прием на поръчки, договаряне, продажба и износ на фирмените продукти и услуги. Работниците и служителите и в двете направления са дефинирали, като проблемен за ефективната им работа недостига на чуждоезикови компетенции. Те са заявили пред фирменото ръководство на двете фирми желанието си да участват в обучение по Английски език, поради факта, че ежедневно им се налага да разчитат на помощта и ползват уменията на колегите си в съответните области за да изпълнят персоналните си трудови задачи по разчитане или обработка на документация и технологични процеси. Освен това и двете компании изпълняват поръчки и за чуждестранни клиенти, с които се води бизнес комуникация на Английски език. Освен администрацията, служителите, заети с производствените дейности също използват Английски език, като основен език за кореспонденция със съответните клиенти за по-специализирани и/или технически обосновки на предмета на услугата/продукта.
Изпълнението на дейността ще спомогне на включените в обученията за адаптирането и придобиването на рутина при работа със специфичната терминология на английски език, ще удължат активната трудова дейност на по-голямата част от заетите, ще увеличат производителността на труда в дружествата и реално ще допринесат за изпълнението на дългосрочните цели за развитие на кандидата и партньора.
В рамките на тази дейност ще се организират и проведат:
1. Обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” - Чуждоезиково обучение по английски език на различни нива на общо на 42 работници и служители, 18 от които със средно образование. Предварителното проучване показва, че обученията ще бъдат в няколко групи, съобразно наличното ниво на знания и умения съгласно Европейската квалификационна рамка. Планираният за изучаване английски език ще подпомогне изпълнението на ежедневните трудови задължения по разчитане на техническа документация и работа с ново, внесено от други страни оборудване на заемащите длъжности за организация и извършване на обслужване на клиенти, бизнес кореспонденция и други. Обучението е необходимост и за служителите от търговските и административни отдели, предвид необходимостта от комуникации с чуждестранни партньори, клиенти и доставчици.
При завършени три нива на Английски език, обучаемите лица ще получат следните умения:
- четене;
- писане;
- говорене;
- разбиране;
- граматика;
Успешно завършилите курса на обучение ще получат сертификат, удостоверяващ придобитите умения по Ключова компетентност "Английски език", съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване.
С оглед спазването на вече утвърдени добри практики, при провеждането на обучението, изпълнителят и представителите на целевата група, включени в обучение, ще спазват принципите и организацията на обучителния процес, залегнали в Процедурата за организация на дейността и отчетността на доставчиците на обучение, които провеждат обучение за придобиване на ключови компетентности и професионална квалификация. |
29 400.00
|
29 400.00
|