Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 674 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ускоряване предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Левски, чрез развитие и укрепване и общинския капацитет на администрацията.
Дейностите предвидени за изпълнение са насочени към развитие и укрепване на капацитета на персонала на община Левски ангажиран в обезпечаване задълженията и отговорностите по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за лична помощ, което да гарантира качеството и ефективността на предоставяните от Община Левски социални услуги. Изпълнението на проекта ще допринесе за подкрепа на реформата в сферата на социалните услуги и същевременно ще развие и утвърди и сътрудничеството на общинско и междуобщинско ниво по планирането и предоставянето им.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Укрепване на общинския капацитет: Дейностите предвидени за изпълнение са насочени към развитие и укрепване на капацитета на персонала на община Левски ангажиран в обезпечаване задълженията и отговорностите по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за лична помощ, което да гарантира качеството и ефективността на предоставяните от Община Левски социални услуги. Проекта е с продължителност 24 месеца, като първия месец е подготвителен. Дейностите по укрепване на общинския капацитет включват: 1. Подготовка за обезпечаване правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис) – за обезпечаване правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП е предвидено разкриване на фронт офис. Неговите функции и цел са свързани с правомощията на общината да управлява всички услуги, за които отговаря. В тази връзка фронт офиса ще се помещава в сградата на общината, а достъпа до него е подходящ и за хора с увреждания. В него ще работят две ново назначени лица. Фронт офиса е обзаведен, но липсва оборудване за двете работни места. За обезпечаване на функциите на двамата служители е необходимо закупуване на следното оборудване: 2 лаптопа, 2 мултифункционални устройства /принтер, скенер, копир/ и 1 телефон. 2. Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Левски по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги – Предвижда се включване на общо 17 лица, от които 11 служители на общината /9 настоящи и 2 нови/ и 6 служители на доставчика на социални услуги. Предвижда се наемане на 2 нови служители за период от 23 месеца, които ще работят във фронт-офиса и ще извършват функции по изпълнение на задълженията и отговорностите на община Левски по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги. Паралелно с това ще има бъдат вменени и функции по прием на заявления за включване в механизма лична помощ и останалите социални услуги, които се предоставят на територията на общината. Служителите ще информират и консултират нуждаещите се лица за предоставяните в общината социални услуги, ще ги обслужват и подпомагат при избора на подходяща за тях услуга и ще ги насочват по компетентност. При изпълнение на задълженията си ще координират работата си с Дирекция „Социално подпомагане“ и ръководителите и звената на всички социални услуги на територията на община Левски. Възнагражденията на ново наетите лица са формирани на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. За изпълнение на задълженията и отговорностите по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ ще бъдат наети 9 настоящи служители на общината и 6 служители на доставчика на социални услуги. Служителите ще изпълняват задълженията си за период от 23 месеца. Разпределени са, както следва: 1 лице за изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги: Предвижда се да бъде нает служител от общината, който да отговаря за: изготвяне на анализ на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината и предложения за мерки за подобряване на качеството и ефективността на услугите, както и за поддръжка на актуална информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на общината, и за техните доставчици. 1 лице за координиране работата на Съвета по въпросите на социалните услуги: За обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги се предвижда да бъде нает служител от общината, който да координира работата на съвета. Той ще изпълнява функции на сътрудник по информиране и консултиране относно предстоящи срещи на съвета, осигуряване на зала за провеждане на съвещанията и осигуряване на необходимите материали и документи свързани с работата му. Продължава! 105 241.00 55 702.52
Укрепване на общинския капацитет ПРОДЪЛЖЕНИЕ 1: 6 лица за контрол при предоставяне на механизма „Лична помощ“: Предвижда се да бъдат наети служители от общината, които да отговарят за осъществяване на контрола при предоставяне на механизма „Лична помощ“ на територията на общината. Контролът ще се осъществява 2 пъти годишно /по веднъж на всеки 6 месеца/. 1 лице координатор по правата на хората с увреждания: Предвижда се да бъде нает служител от общината, който да отговаря за: изпълнение на политиката за правата на хората с увреждания и планиране на мерки съгласно Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания. 6 служители на доставчика на социални услуги, делегирани от държавата дейност: Предвижда се да бъде нает по един служител от следните социални услуги: Център за обществена подкрепа, Център за социална рехабилитация и интеграция, Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания, Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост, Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с психични разстройства и Дневен център за деца и пълнолетни лица с увреждания, които ще бъдат ангажирани с разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги и следене за спазване на стандартите за качество на социалните услуги. Размерът на почасовото заплащане на наетите по проекта лица няма да бъде по-висок от размера на почасовото им заплащане, определен с акта за назначаването им или с основния им трудов договор. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени, както новите така и настоящите служители на общината и доставчика на социални услуги, които участват в изпълнението на проектните дейности. Планираното обучение на служителите ще е свързано с изпълнението на правомощията им по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ - единствено в частта насочване от общините за ползване на социални услуги. 3. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез Съвета по въпросите на социалните услуги (създаден по чл.27 от ЗСУ) – С решение на Общински съвет към Община Левски е създаден Съвет по въпросите на социалните услуги. Съвета по въпросите на социалните услуги и неговите функции са определени в чл. 27., ал. (1) от ЗСУ. Тази дейност се изпълнява доброволно от съвета и частните доставчици на социални услуги и същите не получават финансиране по нея. За обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги се предвижда да бъде нает служител от общината, който да координира работата на съвета. Той ще изпълнява функции на сътрудник по информиране и консултиране относно предстоящи срещи на съвета, осигуряване на зала за провеждане на съвещанията и осигуряване на необходимите материали и документи свързани с работата му. Продължава! 0.00 0.00
Укрепване на общинския капацитет ПРОДЪЛЖЕНИЕ 2: 4. Подкрепа на общината за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги – Планираните мерки са свързани с целите на проектното предложение и допринасят за по-доброто планиране и предоставяне на социалните услуги от общината. Мерките включват: извършване на анализ на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината и предложения за мерки за подобряване на качеството и ефективността на услугите; разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги и проверки и препоръки за спазване на стандартите за качество на социалните услуги. Предвижда се да бъде нает служител от общината, който да отговаря за: изготвяне на анализ на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината и предложения за мерки за подобряване на качеството и ефективността на услугите, както и за поддръжка на актуална информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на общината, и за техните доставчици. Също така се предвижда наемане на 6 служители на доставчика на социални услуги, делегирани от държавата дейност /Център за обществена подкрепа, Център за социална рехабилитация и интеграция, Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания, Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост, Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с психични разстройства и Дневен център за деца и пълнолетни лица с увреждания/ по един определен от всяка социална услуга, които ще бъдат ангажирани с разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги и следене за спазване на стандартите за качество на социалните услуги. 5. Провеждане на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания – Предвижда се изработването на рекламни материали, свързани с провеждането на разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. Разяснително-информационните кампании ще бъдат провеждани текущо. Разпространяваните материали ще бъдат съобразени с изискванията и условията, определени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/1060 от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби. Освен разпространение на рекламните материали, разяснителни кампании ще се провеждат и чрез информационния център на община Левски. Общият размер на средствата за изпълнение на дейностите е в размер на 105 241,00 лв. за 24 месеца, като 75 172,14 лв. са предвидените разходи за възнаграждения на наети лица и 30 068,86 лв. (в това число 8 689,62 лв. непреки разходи) са други разходи, които формират единната ставка. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.