Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели превенция на социалното изключване и намаляване на бедността чрез предоставяне на интегрирани услуги в подкрепа на деца от 0-7 години и техните семейства.
Услугите имат комплексен характер и са насочени към подпомагане на семействата в отглеждането на децата, както и подобряване на връзката дете-родители.
Услугите са разделени  с оглед  целевите групи  – услуги за бъдещи родители, услуги за родители и деца до 3 и до 7 годишна възраст. Фокусът на услугите за деца до 3-годишна възраст и техните семейства е поставен най-вече върху формирането и развитието на родителски умения.
Подкрепата на бъдещите родители и на тези с много малки деца се осъществява основно по два начина: чрез мобилна работа и чрез услуги, предоставяни в подходящо оборудвания по ПСВ Общностен център.
Мобилната работа цели да подкрепи родителите да се справят с потребностите на детето и възникващите предизвикателства в средата, в която живеят. Услугите, които се предоставят извън дома на детето и неговото семейство, целят да изградят пространство, което отговаря на нуждите на потребителите.
За децата от 3 до 7 г. се цели основно интеграция в детските градини и подобряване на училищната готовност. Наред с останалите дейности, основните услуги се фокусират върху групова и индивидуална работа с децата и семействата. Ще се осигурява транспорт за децата, чиито семейства не могат да си осигурят придвижването.
С реализиране на дейностите по проекта ще се даде възможност да се продължат  създадените интегрирани услуги за ранно детско развитие по Проекта за социално включване (финансиран със Заем 7612BG от Международната банка за възстановяване и развитие в периода 2008-2015г.)
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Ранна интервенция на уврежданията.: Ранната интервенция на уврежданията ще се извършва посредством екипа в Общностния център и мобилна работа. Целта на услугата е предотвратяване на изоставянето на деца с увреждания и изграждане на специални умения в родителите за отглеждане на децата с увреждания. Тази услуга, в нейната пълна съвкупност от дейности, ще бъде осъществена в АГ болница, в родилни отделения, в женски консултации към здравни центрове, както и чрез работа на мобилен екип в домовете на новородени и деца с увреждания, както и на територията на Общностния център. Дейността се изразява в оценка на нуждите на детето от услуги и специални грижи в съответствие с неговото увреждане или заболяване и оценка на нуждите на семейството. След извършването на оценка, се планират адекватни мерки и услуги в различни области, които да подпомогнат семейството в грижите за детето и да предотвратят или минимизират рисковете от изоставяне на детето. Ще бъдат разпространени анкетни карти сред родителите на децата, чиито резултати ще бъдат обобщени и с цел подобряване качеството на услугата и постигане на максимален ефект с наличните ресурси. - Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени. Предвижда се мобилен екип от различни специалности, според спецификата на конкретното увреждане, при нужда и медиатор, да извършват посещения в родилните отделения при майката и детето. Всяко от посещенията ще се прави възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. В посещенията ще бъдат включвани също специалист от съответното медицинско заведение. Те ще запознават родителите на бебе с увреждане с основните положения, свързани с грижата за такова дете. Дейността на социалния работник ще бъде насочена към оценка на потребностите на семейството и детето, консултиране във връзка с възможностите за подкрепа в грижите за детето и полагащата се материална и финансова помощ, с цел превенция на изоставянето и повишаване на родителският капацитет. Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. Този екип ще има задача да осигурява подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа за децата с увреждане и да провежда наблюдение на предоставяните грижи за децата. Специалистите ще информират родителите за съществуващата мрежа от услуги и достъпа до тях; Ще се консултират по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др. Екипът ще предлага обучение за възможни интервенции вкъщи, съобразно типа на увреждането, които да се извършват от родителите. 353 795.60 353 510.24
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания.: Основната цел на тази дейност е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище.Ще се работи активно с родителите на деца със СОП и учителите в училището за тяхната подготовка и активно участие в процеса на интеграция на детето в масовото училище. Индивидуалната оценка на потребностите ще бъде основа за разработване на индивидуален план за предучилищна подготовка, който ще се разработва с участието на потребителя на услугата, с участието на негов роднина, близък или законен представител, както и чрез експертна помощ, според специфичните потребности на потребителя и специалист/педагог. В рамките на тази дейност децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Дейността обхваща: • оценка на нуждите на децата от подкрепа; • индивидуална работа за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас; • работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година; • групова работа, за запознаване на децата със социалната среда в масовото училище и подпомагане изграждането на социални умения на децата, които предстои да бъдат записани в първи клас. 100 496.95 101 682.19
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина. : Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина ще се извършва в сградата на ОЦДС, създаден по ПСВ, както и чрез мобилен и мултидисциплинарен екип. Дейността се разделя на три поддейности: 1. Семейно консултиране и подкрепа се предлага с цел разширяване на възможностите за социално вграждане на рисковите групи, чрез развиване на социални умения – общуване, бюджетиране, търсене на работа и родителстване; улесняване на достъпа на уязвими групи хора до различни услуги и институции; повишаване на мотивацията сред високо рискови общности относно семейно планиране чрез предоставяне на информация за репродуктивно здраве, контрацептивни методи, полово-предавани болести; преодоляване на неглижирането и насилието над деца. 2.Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Това е услуга, подкрепяща бъдещи родители и родители на деца от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. Услугата е разположена в общността и се осъществява от мултидисциплинарен екип. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултации на бъдещи и настоящи родители за формиране и развиване на родителски умения. 3.Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина.Дейността е свързана с предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието на родителите относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности; поддържане на мотивацията на родителите за подкрепа на интеграционния процес и за осигуряване на по-добро образование на техните деца.Дейността цели предварителна работа “на място” за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата и нежелана среда; индивидуално обучение за преодоляване на дефицити: социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма след изтичането на периода на адаптация; допълнителни дейности за интеграция на децата в групите – организиране на състезания, фестивали и др., чиято подготовка по принцип включва родителите на всички деца; мотивация за по-добро образование; посещения на училища. 377 423.30 377 963.50
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията. : Важен аспект в развитието на бебетата и децата е тяхното здравно, физическо и психомоторно състояние, което може да се установи и проследи само чрез редовни наблюдения от специалисти. Детската заболеваемост, детската смъртност, неполагането на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст са проблеми, които имат своето реално измерение на територията на община Варна. В тази връзка, в рамките на Проекта се предвижда изпълнението на дейности, свързани превенция и грижа за здравното и психично развитие на децата от уязвими семейства в ранна детска възраст. Към тази услуга ще бъдат насочвани с предимство деца, които по различни причини нямат или не посещават личните си лекари. Екипът на услугата ще работи в сътрудничество със здравните заведения на територията на Общината – лични лекари, училищни здравни кабинети и др. Ще се създадат механизми за сътрудничество и взаимодействие между институциите, ангажирани със здравословното състояние на децата в ранна възраст и ще се търсят начини и средства за осигуряване на достъп до качествени медицински грижи. При необходимост децата ще бъдат насочвани към специалисти за консултация и лечение. Тази услуга ще бъде част от „пакета” услуги, които ще се предлагат на децата и родителите с цел прилагане на интегрирания подход при решаването на проблемите на детето и семейството и осигуряване на качествени и адекватни грижи за децата в ранна възраст. Чрез анкетни карти за обратна връзка ще бъде измервана удовлетвореността на потребителите и същите ще бъдат допитвани за предложения за подобряване на дейностите, посредством които се предоставя услугата. В дейността се предвижда да се осъществява редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. 62 019.47 64 670.08
Допълнителна педагогическа подкрепа за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище. : Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. В процеса на изпълнение на дейността е предвидено да се създадат летни групи/училища с цел да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да ги съхранят преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. 7 360.86 11 903.95
Семеен център за деца от 0 до 3 г. : Дейността ще се предоставя в специално обзаведено и оборудвано по ПСВ помещение, обособено в Общностния център , което отговаря на основните хигиенни норми. В Семейния център ще се предоставя почасова или целодневна грижа за деца с и без увреждания. Целева група: Деца от 0 до 3 г. от уязвими семейства с идентифициран риск за детето - Семейства, които получават социални помощи, семейства, в които и двамата родители са безработни, семейства с дете с увреждания. В Центъра ще се обслужват до 10 деца от уязвими семейства с идентифициран риск . Приоритетно ще се обслужват деца на почасова грижа. При необходимост и доказана нужда, престоят на едно дете на целодневна грижа няма да надвишава 3 месеца. Услугата има за цел да подкрепи родителите на деца с увреждания и да подпомогне интегрирането на детето в масовите детски градини – изграждане на умения за самообслужване, създаване на хигиенни навици, развитие на двигателната активност и др. В същото време родителите ще бъдат включвани в различни програми за професионална квалификация и преквалификация, търсене на работа и др. с цел повишаване благосъстоянието на семейството и осигуряване адекватни грижи за детето. За да могат да ползват тази услуга, родителите задължително трябва да участват и в другите услуги по проекта, свързани с подобряване на родителските им умения и предоставяне на подкрепа. 172 731.91 172 617.88
Управление и функциониране на услугите.: 1. Ръководител на Общностен център - 1 бр. Осигурява управление на услугите – осигурява функционирането на социалната услуга от името на общината. 2.Счетоводител/касиер/домакин на центъра -0.5 бр. Изготвя заявка за необходимите материали за осъщетвяването на отделните дейности, осъществява контакт с доставчиците, приема и проверява качеството на доставени материали и коректността на придружаваща ги документация, следи за правомерното им разходване; приема и обработва болнични листи, молби за отпуски, служебни бележки за персонала, подготвя заповеди за отпуски, допълнителни спиразумения, рекапитулации за работните заплати и осигурителните вноски за сметка на работодател и декларации образец 1 и 6 за НАП. Ежедневно информира и предава документацията на счетоводителя по ръководството на проекта за проверка и организиране на плащанията.Подпомагат Счетоводителя при изготвяне искания за средства по проекта. 3.Шофьор - 1 бр. Осигурява придвижването на мобилните екипи и на потребителите. Задължително условие е да притежава документи за правоспособност категория "D" и тахографска карта; 4.Огняр/техническа поддръжка - 1 бр. Отоплението в Центъра се осъществява чрез локално парно. За целта през зимните месеци е необходимо лице с правоспособност за огняр за поддържане на парната инсталация, както и за целогодишна поддръжка на материалната база. 5.Хигиенист - 1 бр. Поддържа хигиената в помещенията за работа и прилежащия терен. 515 797.19 512 956.77
Информиране и публичност по проекта.: Популяризиране на проектните дейности и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност на ЕСФ и Комуникационната стратегия на ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. Основна цел на тази дейност е да информира обществеността за проекта - цели, дейности, резултати. Изпълнението на дейността включва: - Организиране на три пресконференции; - Отпечатване на 2000 брошури за запознаване с услугите, предоставяни в Общностния център; -Информиране на обществеността чрез отразяване на дейностите по проекта на Интернет страницата на Дирекция "Социални дейности" ; - Организиране на Ден на отворените врати; - Плакати - 50 бр. 2 358.00 2 358.00
Организация и управление на проекта.: Основна цел на тази дейност е да се създадат предпоставки за качествено изпълнение на проектните дейности и постигане на заложените в проектното предложение резултати, която продължава през цялото времетраене на проектните дейности. Организацията и управлението на проекта ще се извършват от Ръководител на проекта и сформирания Екип на проекта и ще включва създаване и поддържане на система за вътрешно екипно управление, координация, постоянна отчетност, мониторинг и контрол, включително проверки на място и документални проверки на проектните дейности и разходи. Дейността ще се осъществява в следните етапи: 1.Формиране на екип за управление на проекта. По линия на тази дейност ще бъде организирана встъпителна среща на екипа по проекта. Ще бъдат определени правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване. Времевият график на изпълнение на дейностите ще бъде прегледан и актуализиран с оглед датата на стартиране на дейностите по проекта след подписване на договора за БФП. Екипът ще провежда редовни срещи за докладване на напредъка и ще изготвя месечни протоколи от тях. 2. Организация на ефективното управление на проекта. С оглед да бъдат обезпечени дейностите ще се изработят вътрешни правила за управление и координация. С тези правила ще се осигури ефективна работа на всеки от членовете, адекватно разпределяне на задачите и тяхното изпълнение, както и ефективна комуникация и координация на хоризонтално и вертикално ниво. 3. Подготовка на документация и провеждане на процедури за подбор на персонал в различните услуги в Общностния център. 4.Техническа и финансова отчетност по проекта. Дейността включва подготвяне на договори с персонала по проекта, водене на финансово - счетоводната документация и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта. Веднага след стартиране на дейностите по Проекта ще бъде изготвена заповед за избор на Екип. Ръководителят и техническия сътрудник са от структурата на общинската администрация, а счетоводителя ще бъде назначен на втори трудов договор, съгласно изискванията на Методиката. 176 171.59 171 782.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.