Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение има за цел да надгради операциите "Помощ в дома" и "Алтернативи",чрез прилагане на нов широкоспектърен подход за предоставяне на интегрирани социално -здравни услуги на хора с увреждания и възрастни хора,които имат затруднения в обсклужването.Чрез новосъздадения Център ще се гарантира по–висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални услуги,ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се.Ще се създаде възможност да се изведе услугата „ЛА”, „ДП” от тесния семеен кръг на лицата с увреждания и съдаване на възможност на техните близки за реална трудова реализация на пазара на труда.С настоящият проект ще се подобори качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексни потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване,с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността,както и предоставяне на възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.Настоящият проект ще допринесе за справяне с предизвикателството пред социалната политика и в частност социалните услуги, да бъдат адресирани по подходящ начин към реалните потребности на хората с различни видове увреждания или самотно живеещи хора, по начин, по който да бъде гарантирана тяхната независимост и участие в обществения живот. Ръстът на безработицата, структурните промени в икономиката, недостъпната архитектурна среда и др. засилиха социалната изолация на тази група хора.Една от основните причини,които налагат необходимостта от специализирани социални услуги е невъзможността хората с увреждания и самотноживеещите хора със затруднения в самообслужването да се справят сами в ежедневието си. Настоящият проект си поставя за цел да усъвършенства и разшири услугите предоставяни от общината.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация по сформиране на екипа за управление на проекта: Сформиране на екип за управление на цялостната дейност по проекта със заповед на кмета на общината. Договорите със служителите ще бъдат съобразени с Постановление № 119 от 20.05.2014 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативни програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейският фонд за морко дело и рибарство, за финансовата рамка 2014-2020 г. и Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП"РЧР" 2014-2020. Дейността ще включва създаване на екип за управление на проекта, в който ще вземат участие служители от община Нови пазар: Ръководител на проекта, технически сътрудник и счетоводител. Целта на екипа е да организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта. 1.1.Ръководителят на проекта ще има следните задължения. Извършва цялостната организация на работа на териториалното звено. Контролира и отговаря за правилното разходване на средствата в рамките на одобрения бюджет. Контролира процеса на проучване на потребностите от услугата. Контролира процеса на подбор на кандидат – потребители и кандидати за обслужващ персонал. Контролира и провежда процеса на провеждане на обучения на обслужващия персонал на Центъра. Извършва проверки по жалби и сигнали, касаещи предоставянето на услугите. Съвместно с техническия сътрудник извършва мониторинг и контрол за предоставянето на интегрираните услуги и др. Организация и контрол по изпълнение на дейностите по проекта и др. 1.2.Задълженията на техническия сътрудник са: Поддържа работни взаимоотношения с ръководителя на проекта, като активно му сътрудничи. Води входяща и изходяща кореспонденция на проекта. Осъществява ежемесечен мониторинг и контрол за предоставянето на интегрираните и др. Съвместно с ръководителя на проекта изготвя трудовите договори, следи за допълнителни споразумения , анекси, ползване на отпуски и др. от обслужващия персонал на Центъра. Отговаря за отчетите за изпълнение на индикаторите, съвместно с ръководителя изготвя междинните и заключителен технически доклади. Отговаря за процедурите по ЗОП и други процедури свързани с доставка на материали и консумативи, оборудване, текущ ремонт, обзавеждане и доставката на специализираното превозно средство за хора с увреждания. 1.3.Задълженията на счетоводителя са: Изготвя и следи за изпълнението на бюджета на проекта. Извършва проверка на разходнооправдателните документи, изготвя финансов отчет и искане за плащане, към което прилага оригинални фактури или други документи с равностойна доказателствена стойност. Своевременно регистрира счетоводните операции в съответствие с приложимото законодателство (стандарти и конкретни указания на екипа за управление). Изготвя платежни нареждания за разплащане на получени първични документи след проверката им. Изготвя месечните и тримесечни отчети и оборотни ведомости на екипа за управление. Изготвя описи на платежните документи и финансови отчети на разходите за междинни и финално плащания по Проекта. В случай на констатирани нарушения и нередности сигнализира ръководителя на проекта и техническия сътрудник от екипа за управление и съдейства за отстраняването им. Целият екип е отговорен за техническата и финансовата отчетност по проекта: подготвяне на договори и длъжностни характеристики с персонала по проекта; изготвяне на досие по проекта; изготвянето на технически и финансови доклади, доклади на екипа, справки и др; водене на финансово- счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта и изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта; изплащане на възнагражденията и осигуровките върху тях. 23 500.80 21 406.32
Информираност и публичност: Ще бъдат проведени: 2.1.Две информационни кампании, в началото и в края на проекта, чрез средствата за масова информация /регионални медии и общинска телевизия/. Дейността има за цел да се разяснят обхвата на съответните услуги и реда за предоставянето им. Не на последно място цели прозрачност и публичност при изпълнение на проекта. 2.2.Ще бъде изготвени две табели на проекта, които ще се постави на входа на общината и на сградата, където ще се помещава Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общонстта или семейна среда. Методите за информиране и публичност на проектното предложение имат за цел да информират обществеността относно финансовият принос на Европейския съюз за реализирането на проекта и ще осигуряват публичност при изпълнението му. Поднасяната информация и осъществяването на мерки за публичност ще бъде разнообразна и съобразена с обхвата на целевите групи. Със стартирането на проекта ще започне кампания за информиране на обществеността за целите, предимствата и резултатите от изпълнението на проекта, финансиран от Европейския съюз. 2.3.Ще се изработят брошури и химикали с логото на проекта по всички правила за визуална индетификация на проекта в рамките на безвъзмезната помощ. 2.4.Пресконференции: Ще се дадат две пресконференции за местните медии. Първата ще се проведе през първия месец от стартирането на проекта и ще има за цел да опише обхвата на съответните услуги и реда за предоставянето им. Втората пресконференция ще бъде през последния месец от реализацията на проекта. Целта и е да запознае обществеността с резултатите от изпълнението на проекта. 2.5. Публикации в регионален ежедневник за стартирането и приключването на проекта и няколкократни съобщения по местната телевизия "Часът на Нови пазар" 1 188.00 1 056.00
Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: След, като прокто предложението бъде одобрено и се сключи договор с Договарящия орган ще се създаде Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Помещението, което Община Нови пазар предоставя е ЧОС, помещение от сграда, намиращо се в центъра на града на ул. „Марица №55-А-Б, вх.А, ет.1 с идентификатор 52009.501.818.1.3 по кадастрална карта и кадастрални регистри на гр. Нови пазар, одобрени със Заповед № РД-18-18 от 25.03.2010 г. на ИД на АГКК. Помещението ще се предостави за срока на изпълнение на проекта и срок не по-кратък от 3 /три / години, считано от датата на одобряване на окончатгелния доклад по проекта. 0.00 0.00
Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда /зала за рехабилитация в Центъра: Община Нови пазар ще предостави помещение от сграда, намиращо се в центъра на града на ул. „Марица №55-А-Б, вх.А, ет.1 с идентификатор 52009.501.818.1.3 по кадастрална карта и кадастрални регистри на гр. Нови пазар, одобрени със Заповед № РД-18-18 от 25.03.2010 г. на ИД на АГКК за Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.Помещението ще се предостави за срока на изпълнение на проекта и срок не по-кратък от 3 /три / години, считано от датата на одобряване на окончатгелния доклад по проекта. Разгърнатата площ на помещението е 49,20/четиридесет и девет квадратни метра и двадесет квадратни сантиметра/. Същото се нуждае от текущ ремонт на зала за рехабилитация, офис и текущ ремонт на налична тоалетна. Има издаден остановище на главния архитект на община Нови пазар, че ремонтът е текущ, съгласно § 5, т.43 от ДР на ЗУТ. С ремонтирането на залата за рехабилитация ще се създадат условия за ползването и на хората с увреждания и тези над 65 години, участници в проекта. Но това ще е една придобивка, която ще се запази и доразвие в бъдеще, тъй като на територията на общината към този момент няма разкрити социални услуги за възрастни хора с увреждания. Поради тази причина считаме, че новооткритият Център ще стане притегателно място за хора с увреждания и след приключването на проектните дейности. Помещенията не са ремонтирани със средства от други процедури на ОП РЧР 2007-2013, от националния бюджет или други финансови източници, което е гаранция че няма да се допусне двойно финансиране при извършването на тази дейност. Ремонтът е наложителен тъй, като в момента помещението не може да се използва за целите на проекта и да задоволи нуждите от рехабилитация, псохологическа и здравна подкрепа. С ремонта, обзавеждането и оборудването на залата за рехабилитация ще се постигне този ефект и всички потребители ще идват с желание и ползват с удоволствие новата придобивка- Тъй като се предвижда трудовите договори на домашните помощници и лични асистенти да бъдат на непълен работен ден, през времето когато потребителите не ползват услугата домашен помощник или личен асистент, ще могат да посещават Центъра, като по този начин ще се увеличи времето им на ползване на услугите. Така обзаведения Центъра ще стане притегателно и уютно място за потребителите на услугите. 28 800.00 24 054.91
Разработване на Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: 5.1. С така предвидените за разработване Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще се разпише ясна процедура по какъв начин ще се осъществява ползването на интегрираните услуги от потребителите. Как ще става кандидатстването и кой ще има право да ползва услугите на Центъра. В какъв срок от подаването на заявлението ще бъде обработено и ще се направи социалната оценка на кандидат-потребителя. Ще бъде указан предмета на дейностите, структурата и числения състав на персонала, специалисти, имущество, управление. 0.00 0.00
Прием на заявления от кандидати за работа в Центъра , експерти и от кандидат потребители за интергрираните услуги.: Дейността предвижда да се извърши прием на заявления, като преди това се извърши информационна дейност по местните медии и кметовете на населените места. Подборът на потребителите и персонал за Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще се започне през втория месец от стартирането на проекта. Ще се изготвят необходимият формат заявления за кандидати за работа в Центъра: 6.1. на трудови договори- организатор, социален работик, шофьор-изпълнител, домашни помощници-12 броя, лични асистенти 8 броя /през месец март ще бъдат включено допълнително 48 лични асистента, които в момента обгрижват потребители по схема" Нови алтернативи"/. 6.2. на граждански договори-психолог, медицински специалист и рехабилитатор. Ще бъде изготвено техническо задание и отправена покана за набиране на заявления за тези длъжности. 6.3. заявления от кандидат-потребители на ползване на почасови услуги "домашен помощник" и "личен асистент" и интегрираните услуги на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 0.00 0.00
Обучение на персонала и изготвяне на оценка на потребностите на кандидат потребителите: 7.1.По тази дейност се предвижда да бъдат обучени всички кандидати за лични асистенти и домашни помощници, които са преминали бариерата от минимален брой точки по Правилата за подбор на кандидатите за работа, разписани предварително от екипа за управление на проекта. Обучението ще се извърши от ръководителя на проекта, който има медицинско образование, бакалавър по "Социални дейности " и магистър"Здравен мениджмънт", същият е било обучител и по предходната процедура на "Помощ в дома" и първите две фази на "Личен асистент" към АСП. Темите за обучение ще са съобразени със спецификата на целевите групи, ще обхваща разнообразни проблеми и казуси. Темите ще бъдат също подбрани и съобразени с Методиката за предоставяне на социални услуги в общността. Обучението ще бъде еднодневно въвеждащо на всички, които не са били обучавани по други процедури и проекти с цел да се избегне двойно финанисиране. След назначаването на личните асистенти, които ще отпаднат от проекта по схема "Нови алтернативи" ще се проведе еднодневно надграждащо обучение. Целта на обучение е повишаване качеството на предоставяните от личните асистенти и домашни помощници услуги и надграждане на знанията и уменията за справяне в критични ситуации, срещани в практиката им. Н авсички новообучени ще бъдат издадени удостоверения. 7.2.Оценки на потребностите ще се извършат през третия месец на стратирането на проекта от организатора и социалния работник на Центъра, което ще им бъде вменено в длъжностните характеристики. За извършването на оценки в селата на общинският център в бюджета са предвидени средства за пътни разходи, които ще се извършват с обществен транспорт и по най-икономичен маршрут. 1 350.00 227.63
Закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания: Закупуването на специализирано транспортно средство за лица с увреждания цели да се осигури предоставянето на по-качествена и комплексна грижа за хората с увреждания. Целта е да се осигури също и по -активна подкрепа, за да могат да ползват интегрираните услиги на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, залата за рехабилитация, групите за взаимопомощ с психолог, беседи, презентации от страна медицинския специалист. При нужда лицата ще бъдат посещавани в дома от медицинския специалист. В някои случаи се налага да се ползват медицински специалисти от областния град и поради невъзможността си да се придвижат нямат никаква друга алтернатива да отидат до там, тъй като няма с какво да се придвижат. Сходни са случаите в които хора с увреждания от отдалечени на общинския център села нямат възможност да си извършат прегледи при специалисти или личен лекар, тъй като има населени места, където дори и от личен лекар не се посещават и в тези случаи ще има възможност за превоз на лицето с увреждане да се придвижи в Нови пазар. Превозното средство ще се използва и при посещение на социални мероприятия, театър, но най-вече за посещения в Центъра за ползаване на интегрираните услуги. Закупуването на достъпно транспортно средство за хора с уврежадния е част от дейността по осигуряване на изпълнението на Стандартните правила за обезпечаване на равни възможности на инвалидите, приета от организацията на ООН. Неин основен приоритет е предоставянето на широк кръг услуги за подпомагане на хората с увреждания, които са голяма част от населението в стремежа им към живот с достойнство, независимост и цел. Закупуването на подобен род транспорт е една необходимост, която всяка уважаваща себе си община, мислеща за своите граждани в неравностойно положение трябва да има възможност да предостави. Това не е нещо излишно, а крайна необходимост за хората, които ще ползват тази придобивка. Чрез транспорта, те ще се откъснат макар и за малко от "сивото" си ежедневие, ще имат възможността да напуснат "четирите стени" които обитават 24 часа в денонощието и ще могат да се срещнат с други потребители с подобни проблеми. Това ще е една възможност за създаване на нови запознанства, контакти и предотвратяване на социалната изолация в която са изпаднали голяма част от хората с увреждания /особено в селата на община Нови пазар/. 65 568.00 60 955.37
Сключване на договори: трудови, граждански и договори за услуга с потребителите на интегрираните услуги.: Настоящата дейност предвижда да се сключат трудови договори с персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общноста или в домашна среда, както следва: 9.1. Трудови договори * на 8 часов работен ден: 1 организатор, 1 социален работник и 1 шофьор-изпълнител. * на 6 часов работен ден със стартирането на услугите: 12 домашни помощници, които ще обслужват общо 24 потребители. * на 4 часов работен ден със стартирането на проекта: 8 лични асистента. * на 7 часов работен ден след м.март 2016 г. - 5 лични асистента * на 4 часов работен ден след м.март 2016 г. - 43 лични асистента общо 71 работещи на трудов договор 9.2.Граждански договори: * граждански договор с психолог - до 300 часа * граждански договор с рехабилитатор - до 1100 часа * граждански договор с медицински специалист - до 800 часа 9.3. Сключване на тристранни договори за предоставените услуги между потребител, обгрижващ и доставчик. 364 061.07 130 069.91
Предоставяне на на психологическа подкрепа и супервизия на персонала: В буквален превод супервизия означава поглед от горе, или мнение на експерт, който „отгоре-гледа” или „гледа – върху” начина, по който се изпълнява професионалната дейност, професионалното функциониране на екип или даже индивид. В практически превод под супервизия се разбира обикновено наблюдение на дейност на хората, т.е. поглед отгоре върху професионална дейност на хората, върху тази част от дейността, която се изпълнява от човека, не от машина или някакво устройство. Супервизията е средство предлагащо гаранция за качество на всяка социална дейност, където функциите са ясно дефинируеми. Супревизията е процес на взаимодействие между супервизор и супервизиран насочен към неговото (на супервизирания) професионално развитие. Супревизията е :квалифицирана подкрепа за помагащите;методически структрурирана рефлексия на когнитивно и на емоционално ниво;професионално ориентирано консултиране с две посоки на интерпретация – рационален диалог и психо-терапевтично ориентирана методика; Тя е привилегировано пространство за слушане и говорене „Супервизията предлага място за привилегировано слушане. Успоредно с работата си супервизирания има възможност да говори, да бъде изслушан, да разсъждава в обстановка на конфиденциалност.” Супервизията съчетава елементи и от специализираното консултиране и от психотерапията, тъй като тълкуването на проблемите се извършва на тези две равнища. Така се създават условия за осъзнаване на собственото поведение в професията и свързаните с него чувства, както и за предприемането на конкретни действия за позитивна промяна. Супервизията използва и двата начина на тълкуване, като ги модифицира според основната си цел: да се подобри работната ситуация. Супервизията е опит, преживяване на преминаване от професионалното към личното. Супервизията е мястото, в което се научаваш да си дадеш правото на грешка (грешка, вина, некомпетентост) Супервизията е време за откриване на себе си.Супервизията учи да си изградиш нагласа да откриваш. Основната цел на супервизията е повишаване на качеството на работата чрез подобряване на работната ситуация, което включва: • професионално развитие, включително личностно развитие; • подобряване организацията на работа; • подобряване на работната атмосфера; • нарастване на специфичната компетентност в социалната работа. Защо е необходима? Тъй като личните асистенти, домашните помощници ще срещат трудности в работата си – с потребителите, проблеми произтичащи от тяхното здравословно състояние, колеги, институциите, те по различен начин и в различна степен, преживяват определени ситуации.Ето няколко причини поради, които се налага да се извършва супервизия и психологическа подкрепа на персонала: Затруднение в поставянето на дистанция между себе си и това, което виждат. Негативни чувства, които достигат до страдание или “burn-out”. Желание за повишаване на способностите си за анализ и оценка на ситуациите. Поява на дисфункционалности, които достигат до конфликти. Нужда от нови знания и умения. Легитимна нужда от разсъждение върху смисъла на тяхната практика. Желание за повишаване на способностите си за анализ и оценка на ситуациите. 0.00 1 607.96
Предоставяне на интегрирани услуги: мотивационни, психологически, социално-здравни на потребителите на Центъра.: Предвижда се в новосъздадения Център да се предоставя комплекс от почасови интегрирани услуги от специалисти наети на граждански договори. Целта е да се подпомогне интеграцията и включването на хората с увреждания и лица над 65 годишна възраст с невъзможност да се справят сами със своите ежедневни потребности, за развитие на техния потенциал и умения за независим живот; Лобиране и експертно консултативни дейности за гарантиране равнопоставеност на хората с увреждания в обществото и на трудовия пазар; 11.1.Създаване на условия за интегриране в живота на общността и преодоляване на социалната изолация;Терапевтична работа на потребителите, осигуряване на възможност за избор и инициатива.Създаване на отношения, в които потребителите ще се чувстват значими, полезни и стимулирани за творческа изява, социална активност и благотворителност. 11.1.1.Рехабилитационната услуга ще включва индивидуални и групови занимания с потребители за подобряване на двигателната им активност.Заниманията ще са съобразени с физическите възможности на потребителите, тяхната диагноза и общото им състояние.Рехабилитационната програма, която ще се разработи от рехабилитатора ще обхване потребители със затруднена подвижност и слединсултни състояния, както и потребители, нуждаещи се от релаксираща гимнастика за подобряване на физическия и емоционален тонус. Друга част от потребителите ще се включат в рехабилитационна програма за раздвижване на горни и долни крайници, предварително разпределени в отделни групи. Редовно ще се проследяват стойностите на пулс и кръвно налягане на всички потребители, включени в рехабилитационната програма, а на тези, които ползват бягащата пътека и велоергометъра – преди и след ползването им. Чрез комбинирана гимнастика със средна или висока интензивност ще се работи върху основни мускулни групи със собствено тегло или различни уреди – тежести, ластици, ластични ленти, фитнес топка и други. 11.2.Медицинските услуги ще имат за цел да повишавт отговорността на потребителите към опазване на собственото им здраве, поддържане на добри хигиенни и здравни навици, познания за здравословен и хармоничен живот. За целта допълнително ще се провеждат беседи на здравни теми с цел вторична профилактика – възможности и начини за предпазване от рецидиви.От друга страна потребителите сами ще се грижат за здравето си и подобряване на качеството на живота си. 11.3. Психологическа подкрепа – целта на тази подкрепа ще бъде да се подпомогнат индивидите в търсене на алтернативи, както и да се работи в посока на намаляване чувството на обреченост, безпомощност и безперспективност. Тази психологическа помощ ще се извършва под формата на индивидуални и групови срещи, с цел да се подобри комуникативната компетентност у хората и да се създаде мотивация за научаване на нови поведенчески модели за адаптиране към промените, които са настъпили в техния живот. Чрез психологическата подкрепа ще се цели мотивация за развитие и стремеж към подобряване качеството на живот на потребителите и техните семейства. 11.4. Предоставяне на услуги в домащна среда: "домашен помощник" и "личен асистент".Предвижда се да бъдат обгрижени общо около 80 потребителя в домашна среда ще се извършват три основни типа почасови дейности: Дейност за лична помощ, в това число и дейности с медико- социална насоченост. Дейности за социална подкрепа и социално включване. Комунално –битови дейности. На потребителите ще им се предоставят почасови услуги:пазаруване, поддържане на хигиената в помещенията,извършване на дребни ремонти,извършване на административни услуги и плащания,приготвяне на храна,лична хигиена, къпане, покупки със собствени средства на потребителя и др. "личен асистент" ще предоставя услуга в подкрепа за социално включване на обслужваните лица, като помощ за личната хигиена, помощ в общуването,придружаване идр.За получените услуги потребителите няма да заплащат такси. Услугите ще се предоставят на територията на цялата община във всички населени места. 15 516.60 190 426.12
Мониторинг, контрол и оценка на дейностите по проекта: В процеса на реализация на дейностите по Проекта се осъществява мониторинг и контрол от екипа за управление на Проекта, както и оценка на ефективността чрез отчитане на индикатори за изпълнение и индикатори за резултат и оценка на качеството на предоставяната услуга. Екипът за управление контролира качеството на предоставяната социална услуга от обслужващия персонал. Попълване на формуляр за проверка на място.Мониторингът и анализът позволяват да се идентифицират резултатите и приоритетните проблеми при осъществяването на проекта и да се определят начините, по които да се подходи към тяхното развитие.Основна задача на мониторинга на проекта е да се следи и измерва постигането на проектните цели и на ефективността им в хода на тяхната реализация. Анализът, мониторингът и оценката също така имат за цел да покажат дали заложените в проекта цели и стимули за развитие са приемливи за бенефициентите, дали са отчетени възможните рискове, както и каква е жизнеността и устойчивостта на проекта. Информацията от социалния анализ, мониторинг и оценка дава възможност на реализиращите проекта да придобият детайлна представа за тяхното изпълнение, да оценят техните ефекти, да идентифицират възможните неблагоприятни последици и да определят начини за тяхното избягване или смекчаване. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.