Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Венера Класик ООД е развиваща се и амбициозна компания в сферата на производството на трикотажни изделия - бебешки, детско и юношеско бельо, пижами и др. Развива дейността си в обект - Шивашки цех находящ се в с.Калековец. Ръководството на компанията води последователна политика в областта на подобряване на работната среда, осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за персонала, по отношение на които са идентифицирани рискове на работното място.  Венера Класик ООД развива своята дейност в пълно съответствие със законовите изисквания и стандарти за здравословни и безопасни условия на труд, като за целта регулярно провежда мероприятия за превенция на професионални рискове, предоставя информация и обучения на своите служители, развива и подобрява работната среда. Осигуряването на високо ниво на безопасност на труда и минимизиране на риска от злополуки, подобряването на работната среда, както и управлението на развитието на човешките ресурси доведе до иновативната идея за нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси и инвестициите в безопасни и здравословни условия на труд. Планираните по проекта дейности включват: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието; Подобряване условията на труд в предприятието; Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието; Обучение за специфични рискове за здравето.  Финансовото състояние на Венера Класик ООД е стабилно. Налице е финансов ресурс, което е предпоставка за успешното изпълнение на предвидените дейности. 
С реализирането на проекта ще се осигурят социални придобивки - стаи за хранене за работещите в предприятието, ще се подобри работната среда, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управление на човешките ресурси.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Проектната дейност включва разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси във „Венера Класик” ООД и разработване на вътрешни документи за оптимизация на работните процеси и удължаване на професионалния живот на по-възрастните работещи. Дейността цели да се оптимизира създадената до момента организация на труд и управлението на човешките ресурси, в съответствие с политиката за развитие на предприятието. Утвърждаване на организационно-управленческата структура, с изградени функционални връзки между отделните изпълнители в трудовия процес, диференцирани и отразени в единен документ. Системата за развитие на човешките ресурси ще допринесе за постигане на дългосрочните цели и нужди на Венера Класик ООД, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, необходими за дейността в перспектива. До момента предприятието е модернизирало производството, подобрило е условията на труд, но не разполага с единен стратегически документ, в който да са формулирани дългосрочни цели и мерки за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси. С проектната дейност чрез въвеждане на нови организационни практики и системи за управление ще се постигне по-рационално използване на ресурсите, а оттам и повишаване на ефективността на производството, запазване на трудовата активност и подобряване достъпа до заетост особено на работещите жени с малки деца, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. В дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 40 работещи, ~ 20% от които на възраст над 54 г. За тези работещи, които до 2020 г. ще нараснат до 30% разработването и въвеждането на гъвкави форми на заетост, на функционална гъвкавост чрез ротация на работното място, ще даде възможност за подобряване качеството на работните места и осигуряване на възможност за по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници. Внедряването на единната система за развитие на човешките ресурси ще допринесе за постигане на дългосрочните цели и нужди на предприятието, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, необходими за дейността му в перспектива. 0.00 0.00
Закупуване на ергономични офис столове, ергономични работни столове и ергономични постелки като средства за колективна защита за осигуряване на ергономия при работа: Характерът на дейността на предприятието формира широка гама от елементи на работната среда и трудовия процес, които предопределят проявата на професионални рискове, свързани с ергономия на работното място и поддържане на определена работна поза. За работещите в принудителни работни пози водещ е риска от увреждания на мускулно-скелетната система, със засягане на гърба, врата, раменете, горните и долните крайници, което е предпоставка за трайно увреждане и от там професионално заболяване и загуба на работата. Към момента за работещите в производствените цехове на предприятието са осигурени неподвижни работни столове с твърда повърхност на седалката, с фиксирани седалка и облегалка. За работещите с видеодисплей са осигурени подвижни столове, с фиксирани седалка и облегалка. С изпълнението на дейността ще се осигурят средства за подобряване на ергономията на работното място, както следва: - за работещите в шивашки цех 1, шивашки цех 2 и цех опаковка - ергономични работни столове с тапицирани, регулируеми на височина и положение седалка и облегалка; - за работещите с видеодисплей, особено при разработване на моделите - ергономични офис столове с тапицирани, регулируеми на височина и положение седалка и облегалка и с подлакътници за поддържане на ръцете; Предвидените за закупуване ергономични работни и офис столове ще създадат възможност за намаляване натоварването на гръбната и шийна мускулатура на работещите, заемане на удобна работна поза, по-голяма свобода на движенията при работа. - за работещите в цех кроене, цехове ситопечат и цех гладене и опаковка - ергономични подови постелки подходящи за помещения, в които работят основно правостоящи работници. Осигуряването на ергономични подови постелки в работните зони ще доведе до: - облекчаване натоварването на краката при работа; - намаляване напрежението в кръста, раменете, гърба, ходилата и сухожилията, както и мускулните групи и ставите на краката; - стимулиране циркулацията на кръвта; - изолиране от студ, топлина, вибрации и шум. С дейността ще бъдат обхванати 26 работещи в принудително седяща работна поза, 9 работещи в принудително стояща работна поза и 5 работещи с видеодисплей. 5 310.00 5 285.00
Закупуване на климатици - средство за колективна защита от неблагоприятен микроклимат на работещите в производствените цехове на предприятието : Дейността цели да се осигурят оптимални микроклиматични условия в производствените помещения за работещите в тях. В предприятието са обособени 6 производствени помещения - цех кроялно с площ ~140 км.м.; две шивални помещения - цех 1 с площ ~110 кв.м. и цех 2 с площ ~140 км.м.; две помещения за ситопечат - цех ситопечат принтер с площ ~40 кв.м. и цех ситопечат карусели с площ ~150 км.м.; цех гладене и опаковка с площ ~100 кв.м.. До момента във всички работни помещения на предприятието с изключение на цех ситопечат карусели са осигурени отопление, посредством система за локално парно отопление и климатизация чрез нискоефективни климатици. Това обстоятелство обуславя съществуването на рискове свързани с излагане на работещите на неблагоприятни микроклиматични въздействия - с твърде високи температури на въздуха в работните помещения през топлия период на годината. Производственият микроклимат оказва влияние върху топлинното състояние на организма на работещите и върху тяхната работоспособност. В цех ситопечат карусели и цех гладене и опаковка са изградени отделни смукателни вентилации, за извеждане от работните помещения на свързаните с технологичните процеси - топъл въздух и повишената влажност. Тези мерки са предприети за поддържане на нормативно допустимите гранични стойности на параметрите на микроклимата /температура, влажност и скорост на движение на въздуха/ на работни места в производствените цехове. След извършена през 2016 г. модернизация - закупено и внедрено ново работно оборудване - автоматизирана линия за ситопечат монтирана в цех ситопечат карусели, осигурените към момента в производственото помещение вентилационни и климатични съоръжения са недостатъчно ефективни. Планираните по проекта мерки за защита на работещите и поддържане на оптимални стойности на параметрите на микроклимата са подмяна и закупуване на нови инверторни климатици, с висок енергиен клас на охлаждане, което ще доведе до топлинен комфорт на работещите и устойчива работоспособност. Ще бъдат закупени 13 броя климатици, както следва: - за подмяна в цех кроялно - 2 броя; - за подмяна в шивашки цех 1 - 3 броя; - за подмяна в шивашки цех 2 - 2 броя; - за подмяна в цех гладене и опаковка - 2 броя; - за подмяна в цех опаковка склад - 1 брой; -за закупуване в цех ситопечат карусели - 3 броя. Необходимостта от закупуването на 3 броя климатици за шивашки цех 1 за площ от ~110 кв.м., се обуславя от факта, че това е единственото производствено помещение в предприятието, което не е реконструирано и топлоизолирано. Новозакупеното съоръжение в цех ситопечат карусели поддържа висока работна температура /360 Сº/, което създава значително топлинно натоварване в работното помещение. В цех гладене и опаковка са налице източници на топлинно излъчване /гладачни повърхности, пара под налягане/. С монтиране на съвременни климатици, с филтри за пречистване на въздуха, с ниски шумови нива ще се минимизира потенциалното въздействие на прегряващия микроклимат през топлия период на годината. Предвидената по проекта дейност ще подобри условията на труд /параметрите на микроклимата/, чрез намаляване на температурата на въздуха в работните помещения. Изпълнението на проектната дейност ще способства за осигуряване на защита на работещите от въздействието на прегряващ микроклимат, подобряване на условията на труд, запазване на устойчива работоспособност и комфорт при работа и изцяло ще отговори на идентифицираните нужди на целевата група и ще има практическа полза за кандидата. 27 950.00 25 987.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието: Ръководството на Венера Класик ООД има амбиции за създаване на подходящи условия за полагаемия се и необходим отдих на персонала. Определени са потребностите от подходящи условия за краткотраен отдих и хранене. Предприятието разполага с две стаи: стая 1 с площ ~35 кв.м., стая 2 с площ ~ 25 кв.м. и проектната идея включва обособяване на две помещения за отдих и хранене. Помещенията са с достатъчна площ за обособяване на различни по предназначението си кътове, така че да се осигурят условия за максимална удовлетвореност на персонала по отношение условия за хранене и отдих. За обезпечаване на подходящите условия за хранене и отдих помещенията ще се оборудват както следва: - хладилник 2 броя за всяка стая по един - за осигуряване на достатъчно количество охладена питейна вода и други студени напитки; - микровълнова фурна, 2 броя за всяка стая по една - за приготвяне на топла храна; - маси за хранене 12 броя, канапета - 14 броя, от които 4 броя ъглови канапета и табуретки - 16 броя - съответстващи на броя на едновременно ползващите ги лица - за осигуряване на места за хранене и почивка, с подходящи условия за ползване на регламентираните почивки за отдих и възстановяване по време на работа; - климатик - 2 броя за всяка стая по един - за поддържане на оптимални микроклиматични условия при хранене; 13 250.00 12 948.00
Обучение на работниците и служителите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Дейността цели да осигури на работещите нова, достъпна и актуална информация относно осигуряването на безопасност и здраве при работа и да се допълнят знанията на работещите за всяко индивидуално работно място, в съответствие с политиката за развитие на дружеството и за въвеждане на системен процес на учене през целия живот. Това ще доведе до подобряване на професионалния и здравния статус на работещите и създаване на устойчива заетост, особено за по-възрастните работници и служители. Предприятието като динамично развиваща се структура, постепенно внедрява нови технологии и работно оборудване за осъвременяване на работния процес, което прави идентифицирането на опасностите при работа, свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите и прилаганите мерки за минимизирането им непрекъснат процес. Обучението на работещите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, извършено по проектната дейност ще надгради знанията по действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Проектно заложеното обучение ще се яви организирана форма на учене, осъществявана извън институциите за образование и обучение, която ще доведе до повишаване на личностните и професионалните компетентности и здравната култура на работещите за превенция на свързаните с труда заболявания и трудовия травматизъм. С дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 40 работещи, на 10 длъжности. Обучението ще се проведе по утвърдени програми, в два модула, както следва: - модул 1 Правила за безопасна работа и защита на работещите от специфичните опасности и свързаните с тях рискове за здравето; - модул 2 Ергономична подредба на работното място във връзка с внедрените нови колективни предпазни средства за осигуряване на ергономия при работа; Като резултат от изпълнението на дейността цялата целева група ще придобие знания за специфичните рискове при работа, пътищата за въздействие и начините за защита. 10 000.00 8 750.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.