Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е: "Да се насърчи професионалното и кариерното развитие на служителите и стимулира ученето през целия живот чрез предоставяне на два вида обучения като възможност да придобият и развият умения в сферата на ппроизводството на облекло  и компетенции по чужд език."За постигането й са формулирани следните специфични цели: Специфична цел 1: Да се повиши професионалната квалификация чрез формиране на нови знания, умения на заетите лица в "БАДЕКС" ООД чрез предоставяне на обучения в професионално направление " Производствени технологии–текстил, облекло, обувки и кожи ";
Специфична цел 2: Да се формират нови знания по чужд език на заетите лица чрез включването им в обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“.Тези цели ще се постигнат чрез реализирането на следните дейности:
1.	Провеждане на обучения за придобиване на професионална квалификация на заетите лица в "БАДЕКС" ООД в направление " Производствени технологии–текстил, облекло, обувки и кожи ";2Провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности2 „Общуване на чужди езици“ – италиански език.Проектът включва мерки по изпълнение на визуализация и публичност на дейностите и на резултатите от изпълнение.При разписването на проектното предложение са взети под внимание нуждите на фирмата и специф. идентифицирани потребности на представителите на целевата група: формиране и надграждане на знания и умения, отговарящи на заеманата длъжност, проф. и кариерно развитие в дългосрочен план, мотивация за работа, познания по чужд език.Чрез реализирането на целите и предвидените дейности на настоящия проект ще допринесе за конкурентоспособността на служителите, ще се повиши адекватността на уменията на заетите лица във фирмата, съобразени с актуалните нужди на бизнеса, ще се повиши производителността и качеството на труда им и ще се създадат условия за устойчива заетост и заемане напо-качествени работни места, което ще доведе и до по-голяма добавена стойност за фирмата като цяло.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на обучения за придобиване на професионална квалификация на заетите лица в "БАДЕКС" ООД в направление " Производствени технологии–текстил, облекло, обувки и кожи": Целта на дейността е придобиване и надграждане на професионалните знания и умения в ежедневната дейност на 142 заетите лица в „Бадекс " ООД и на 1 безработно/неактивно лице чрез обучения: - по професия „Моделиер - технолог на облекло“ по 3-та кв. ст. по специалност "Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил"“, на 86 служители, заети на различни длъжности и др, като 1 безработен/неактивен, който ще бъде назначен на длъжности -Шивач-48 ;Технолог ;Оценител облекла-9;Манипулант промишлеността 17; гладач, техник, началник, координатор, технически сътрудник и др - по професия „Работник в производството на облекло“, код: 54209 по 1-ва кв. степен по спец. "Производство на облекло", код 540901 на 56 служители, заети на разл. длъж: Шивач -40; Манипулант промишлеността -8; крояч, гладач -2 и др, като 1 безработен/неактивен, който ще бъде назначен на длъжност –Шивач с код 75311003. Фирмата работи в сфера, която непрекъснато се развива, в която се изисква прецизност към детайла и спец. проф. кв-я и познания, техники, технологии. В условия на висока конкуренция се стреми да поддържа високи темпове на развитие и да отговори на настоящите и бъдещите предизвикателства, пред които е изправена. Назначава нови служители, цели все по-качествено ниво на обсл. на своите клиенти и има все по-високи изиск. към заетите лица.Затова фирмата желае да преквал-ра част от служителите си, като дообогати и надгради тех. знания и умения, подобри съответствието им с раб. места, а от др. страна да предостави адекватно обучение и на новопостъпилите такива. Предвидените обучения са идентиф.на база нуждите на фирмата и целевите групи и са насочени към сферата на дейност и заеманата длъжност. Те са необходими, тъй като фирмата се нуждае от кв-ни кадри, чието образование да съответства на техните задължения и отговорности. Така ще се даде възможност на лица със средно или по-ниско образование (мин. 50 %) и на 1 безработно/неактивно лице до 29 г. да се кв-ат в перспективна спец., което ще стимулира ученето през целия живот и ще повиши качеството на познанията им, би им дало по-голяма увереност за справяне със задълженията им, което ще повлияе положително и на фирмата. Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител - ПМС 160/2016г. Обучаващата организация трябва да бъде лицензирана за съответната професия и специалност, да отговаря на изискванията на НАПОО. Обучението по спец. ще е в теоретична и практическа част според изискванията на Рамкова програма "Б" за придобиване на конкретни знания, умения и компетентности според критериите в ДОИ (ДОС) за професиите. За да се улесни процеса на обучение на заетите, без да се отразява на тяхната трудоспособност и проф. задължения, се предвижда формата на обучението да е смесена–теоретичната част да е под дистанционна форма чрез използването на онлайн платформа и присъствено – производствена практика. Онлайн платформата би дала възможност на обучаваните по всяко едно време да имат достъп до учебни материали, дори от дома си и да не се отделят от работния процес. Това е предимство за обучаемите, защото ще могат да съчетаят успешно обучението със заетостта. Чрез общуването в системата те могат да работят по групови задачи и казуси и се опознават социално.Избраната обучаваща организация ще трябва да предложи подробна програма на обучението, утвърдена от НАПОО. Ще бъде изготвен предварителен график за провеждане на производствената практика и за изпитите за приключване на обучението. Обученията завършват с изпити по теория и практика на професията. В края на всяко обучение успешно завършилите ще получат Свидетелства за проф. кв-ция 1-ва и 3-та кв. ст. за съответ.професия. Етапите са: 1. Разработване и публикуване на процедура за избор на изпълнител 2. Избор на изпълнител 3. Подготовка за обучението: Избранияте изпълнител ще трябва да предостави подробна учебна програма и график; 4. Провеждане на професионално обучение; 5. Провеждане на изпити и връчване на Свидетелства за проф.кв-ия . 189 000.00 141 600.00
Провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности по Ключова компетентност 2 „Об щуване на чужди езици“ – италиански език: Целта на дейността е да предостави възможност на общо 142 човека, на разл. длъжности: Шивач-88 ;Технолог ;Оценител облекла-9;Манипулант промишлеността 25; гладачи, техник, началник, координатор, технически сътрудник, кроячи и др и 1 безработно лице да придобият ключови компетентности по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" – италианск език. Предвиденото обучение е съобразено с идентифицираните нужди на фирмата - обогатяване на техните познания по чужди езици, увеличаване на техния кръгозор, личностно усъвършенстване и създаване на увереност у заетите, че са пълноценни в работата си. "Бадекс " ООД се стреми винаги да отговаря на нуждите на клиентите си и да дава качествено и съвременно обслужване на своите клиенти, съобразно развиващата се икономика и конкуренция. Фирмата внимателно е съобразила и оценила необходимостта от това обучение, защото ще даде възможност на заетите лица да получат знания по езика, което е пряко обвързано с изпълняваните от тях задължения. В този курс ще бъдат включени и служители, които имат познания по друг чужд език, но за изпълнение на техните служебни ангажименти се изисква и владеене на италиански език. Познанието по още един чужд език ще дообогати и надгради техните знания и умения. Освен това хората, владеещи повече от един език, са много по-адаптивни в работната среда, с добра концентрация и фокус върху поставените задачи. В днешно време това е един от най-разпространените езици в Европа. Към момента служителите на фирмата изпитват затруднения в общуването с клиенти, доставчици на италиански език. Обучението по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ – италиански език се предвижда да се проведе изцяло през платформа за дистанционно обучение, поради заетостта на служителите и затрудненията, които изпитват от отделяне от работния процес. Обучаващите следва да преминат последователно през нивата А1, А2, В1. Обучението трябва да е 300 учебни часа, разделени на 3 нива, по 100 часа на ниво. Преди началото на обучението курсистите трябва да преминат през тест, с резултатите от който да се съобразят методите и средствата на обучение и да се сформират групите, съобразно нивото на компетентност. • Италиански език – ниво А1. При изучаването на това ниво се въвежда базисни граматични категории, които представят немската граматика. Паралелният аудиокурс способства развиването на умения за слухово възприемане в ежедневните разговорни практики. Упражненията трябва да улесняват усвояването на лексикалния и граматически материал и дават възможност за самостоятелна подготовка. След преминатото ниво трябва да могат да общуват с елементарни изрази, да задават и отговарят на прости въпроси по позната тематика. Трябва да могат да четат кратки, елементарни текстове, да разбират познати думи и основни изрази, да водят кратък разговор. • Италиански език – ниво А2. След приключване на нивото курсистите трябва да могат да разбират най-често употребявани думи и изрази от области, свързани с всекидневието (напр. основна информация за семейството, пазаруване, работа, непосредственото обкръжение, настоящата или предишната си професионална дейност). Усвоените основни граматически категории трябва да са надградени и усъвършенствани. Трябва да могат да схващат същественото от кратки и ясни послания и съобщения, могат да четат и разбират кратки текстове. • Италиански език – ниво B1. След приключване на нивото курсистите трябва да могат да разбират актуални теми и въпроси от личен и професионален характер. Трябва да могат да разбират специализирани статии. Да могат да използват езика без предварителна подготовка и успешно за социални и професионални контакти. Етапите, по които ще се осъществи дейността, са: 1) Разработване и публикуване на процедура за избор на изпълнител; 2) Избор на изпълнител; 3) Одобряване на учебен график и учебна програма и подготовка за обучение 4) Провеждане на обучение по ключови компетенции; 5) Полагане на изпити и издаване на сертификати . 100 100.00 79 800.00
Осигуряване на несубсидирана заетост на безработно/неактивно лице до 29 години: За изпълнението на дейност ще бъде осигурена несубсидирана заетост на 1 младеж до 29 г, който след успешно завършване на обученията ще бъде назначен на длъжност Шивач с код 75311003Целта на дейността да предостави възможност на 1 л. от цел. гр. безработни/ неактивни млад. до 29 г. да усвои знания и умения в сферата на производство на облекло, както и по чужд език, ч/з което да му се осигури устойчива заетост в Бадекс ООД за период от 3 м.. Кандидатът ще трябва да отговаря на профила и на нуждите на фирмата от една страна и от друга да отговаря на нуждите на цел.група.Планирането и разпределението на необходимия брой лица е направено, според наличните възможности и фирмената стратегия на "Бадекс " ООД и интензитета на дейността.Компанията поставя акцент на даването на шанс на безработни/неактивни младежи до 29 г. За избора на лицето ще се използват различни методи:- Изискванията за необх ново работно място ще бъдат предадени на представителите на ДБТ, с които ще се поддържа непрекъсната кореспонденция;- ще бъдат публикувани обяви Интернет;След успешното завършване на обученията с него ще бъде сключен срочен тр договор при непълно работно вр (4 ч.работен ден), спрямо Бълг. Законодателство. На лицето ще бъде осигурено мес. възнаграждение, съгласно МОД при непълно раб. време и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно КТ и КСО за съотв. длъжност, попадаща в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период от 3 месеца. Заплатата ще бъде на база МОД за съответната длъжност и ще бъде поета от работодателя, а осигуровките за негова сметка за непълно раб. време са заложени като разход по проекта.На новоназначеното лице ще бъде разработена длъжн. хар-тика, с която ще бъдат регламентирани задълженията му за длъжността за периода на заетост.За осигуряване на нормално протичане на работния процес, ще се осигурят всички необх; материали и консумативи и ще бъде проведен инструктаж за здрав. и безопасен труд.Лицето, което ще бъде включено в заетостта по проекта ще има възможност да прилага своите новопридобити знания и умения от преминатите обучения за работа с клиенти и ще се учи допъл. чрез опита си.Съществена роля за бързата адаптация на новонаетото лице ще има и ръководителя на проекта, който ще следи и подпомага орган.изпълнението на трудовите задължения.Етапите са:- Разпространение на информация за своб. работно място;- Преглед на постъпили кандидатури и оценка по формални критерии;- Провеждане на интервю .с кандидати, отговарящи на формалните критерии;- Избор на безработно/неактивно лице; - вкл;в обучения по проф.кв-я и КК 2 „Общуване на чужди езици“ – италиански ез.;- склю. на договор за несубсидирана заетост при успешно преминати обучения. По време на дейността ще се гарантира редовно заплащане и изплащане на данъци и осигуровки на новонаетото лице. Отговорност за това ще носи счетоводителя на проекта.Компанията си поставя за цел да запази заетостта за още 6 м. след приключване на дейностите по проекта. 161.46 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.