Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Институтът по публична администрация (ИПА) е създаден по силата на Закона за държавния служител и е водеща институция за професионално и служебно обучение на служителите в държавната администрация. В качеството си на обучителен център ИПА реализира заложени цели в основни стратегически документи, свързани с развитието на държавната администрация, електронното управление, включително и Оперативна програма „Добро управление“. В изпълнение на тези си ангажименти Институтът следва своевременно да актуализира предлаганите обучения с оглед развитието на технологиите и най-новите тенденции в конкретната област.
Поради тази причина в рамките на настоящия проект ще бъдат изпълнени следните дейности, имащи ключово значение за цялостното модернизиране и електронизиране на процесите в ИПА:
- Дигитализация на учебната дейност на ИПА;
- Обучение за служителите в държавната администрация, включително за развитие на дигиталната компетентост и по-широко прилагане на дигитални форми на учене;
- Повишаване на капацитета на ИПА за извършване на изследователската дейност и на информационния и документационен център.
В резултат на изпълнените дейности се предвижда постигането на следните основни резултати:
- Електронизиране на процесите в ИПА;
- Повишени знания, уменията и капацитета на 41 730 служители в администрацията;
- Утвърждаване на ИПА като водеща обучителна и изследователска институция в държавната администрация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дигитализация на учебната дейност на ИПА : С оглед постигане на поставените високи цели пред администрацията в България по отношение на електронизацията на процесите и намаляването на административната тежест, както вътрешна (междуведомствена) така и външна (към гражданите и бизнеса) и взимайки предвид промените в нормативната уредба по отношение на защитата и управлението на личните данни, в рамките на настоящата дейност ще се извърши цялостно модернизиране на електронната инфраструктура на ИПА – хардуер и софтуер и ще се осигурят адекватни инструменти за качествено изпълнение на поставените пред институцията цели, като това обхваща: 1. Извършване на цялостен анализ на бизнес процеси в ИПА и надграждане на Информационната система на ИПА. 2. Създаване на политики и процедури за информационна сигурност на ИПА и сформиране на Звено за техническа помощ към системата на ИПА. 3. Услуги по системна поддръжка на системата на ИПА. 4. Извършване на Одит за информационна сигурност на системата в ИПА. 5. Закупуване на хардуер за нуждите на ИПА. 6. Закупуване на софтуерни приложения за обработка на различни файлови формати за нуждите на ИПА. 7. Надграждане на ИТ инфраструктурата на ИПА. 8. Извършване на тестове за пробив в сигурността информационната система на ИПА. 9. Извършване на проверка на програмния код и документация на Информационната система на ИПА. Подробно описание е налично в прикачен файл "Допълнителна информация". 966 894.36 958 318.82
Обучение за служителите в държавната администрация, включително за развитие на дигиталната компетентост и по-широко прилагане на дигитални форми на учене: Настоящата дейност е разделена на следните логически свързани поддейности: Поддейност 2.1. Организиране и провеждане на обучения; Поддейност 2.2. Провеждане на форуми и конкурси в България; Поддейност 2.3. Повишаване административния капацитет на ИПА. Поддейност 2.4. Повишаване на технологичното ниво на ИПА. Поддейност 2.5. Ремонтиране и модернизиране на обучителните възможности на ИПА. Подробно описание е налично в прикачен файл "Допълнителна информация". 2 870 962.54 2 565 320.82
Развитие на капацитета на ИПА за повишаване на изследователската дейност и на информационния и документационен център: Във връзка с развитието на капацитета на ИПА и на информационния и документационен център се предвижда извършването на 11 анализа по приоритетни за държавната администрация теми. За всеки анализ ще се създаде екип, включващ един служител на ИПА, 1 външен специалист и 1 външен консултант. Външна експертиза ще допълни експертизата, с която ИПА разполага и ще допринесе за по-високото качество на документите и реализирането им в по-кратки срокове, като в периода на изпълнение на проекта са предвидени 11 броя анализи. В допълнение са идентифицирани 2 стратегически теми, които ще бъдат извършвани от експерти в съответната област и ще допринесат за формирането на политиките в държавната администрация. Темите на анализите ще бъдат определяни на база съвременните тенденции, свързани с развитието на професионална държавна администрация, технологични решения и укрепването капацитета на институциите за посрещане на предизвикателствата на съвременните публични политики. Аналогично на обученията и тук ще бъде запазен гъвкавият подход при формулирането на съответните теми, което ще позволи, в рамките на проекта да бъдат идентифицирани и включени теми за анализите въз основа на нововъзникнали нужди, приоритети и тенденции на национално ниво. Участието на експерти от ИПА в извършването на всички анализи ще има съществен принос за повишаване на научно-изследователския капацитет на Института. Всички анализи ще бъдат публикувани на сайта на ИПА, до който всеки потребител има достъп. Също така изготвените документи ще бъдат качени в електронната библиотека на ИПА, което ще гарантира достъп на всички заинтересовани страни. Това ще подпомогне процеса на популяризиране на направените анализи по различните теми и чрез всички канали на ИПА – facebook, регулярни електронни бюлетини и т.н. Създадената е-библиотека ще бъде надградена и обогатена с е-ресурси (видеа, инфографики, е-издания и други, разработени от служители на ИПА с помощта на софтуерните продукти (лицензи), закупени по дейност 1, като темите ще бъдат актуални за развитието на държавната администрация. Създадената Е-библиотеката е ключов мощен инфраструктурен инструмент за съхранение, търсене и използване на ресурсите, налични в информационния и документационен център. Чрез библиотеката се предоставя актуална, адекватно организирана и подредена информация по категории и раздели. Създадената електронната библиотека на ИПА ще бъде допълнена с библиотечен фонд от 75 нови книги и ще бъде осигурена техническа поддръжка от външен експерт с оглед гарантиране наличността й, ъпгрейдване на софтуера на е-библиотеката и отстраняване на идентифицирани от потребителите грешки в софтуера. За захранване на библиотечния фонд ще продължи добрата практика от предишния проект да бъдат събрани, систематизирани и разработени различни анализи, като ще бъдат сключени минимум 3 абонаменти към утвърдени научни списания, ще бъдат закупени допълнителна актуална литература (75 книги – по 25 книги на години за периода от 2019-2021 г. с оглед поддържане на актуална литература в Центъра) в областта на публичното управление и публичните политики и ще бъдат дигитализирани ресурси от наличната физическа библиотека на ИПА, което е необходимо с оглед предоставянето на възможност за повишаване на знанията, уменията и квалификацията на служителите в публичната администрация, които да имат свободен дистанционен достъп до наличната в Центъра информация. За нуждите на библиотеката и с оглед разпространението на екземпляри на извършените в рамките на настоящата дейност анализи, се предвижда превод на до 5 от документите на английски език и печат в тираж от 500 броя, който ще се извърши от външен изпълнител, в съответствие с изискванията на ЗОП. Подробно описание е налично в прикачен файл "Допълнителна информация". 169 023.38 139 855.21

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.