Развитие на капацитета на ИПА за повишаване на изследователската дейност и на информационния и документационен център: Във връзка с развитието на капацитета на ИПА и на информационния и документационен център се предвижда извършването на 11 анализа по приоритетни за държавната администрация теми. За всеки анализ ще се създаде екип, включващ един служител на ИПА, 1 външен специалист и 1 външен консултант.
Външна експертиза ще допълни експертизата, с която ИПА разполага и ще допринесе за по-високото качество на документите и реализирането им в по-кратки срокове, като в периода на изпълнение на проекта са предвидени 11 броя анализи. В допълнение са идентифицирани 2 стратегически теми, които ще бъдат извършвани от експерти в съответната област и ще допринесат за формирането на политиките в държавната администрация. Темите на анализите ще бъдат определяни на база съвременните тенденции, свързани с развитието на професионална държавна администрация, технологични решения и укрепването капацитета на институциите за посрещане на предизвикателствата на съвременните публични политики. Аналогично на обученията и тук ще бъде запазен гъвкавият подход при формулирането на съответните теми, което ще позволи, в рамките на проекта да бъдат идентифицирани и включени теми за анализите въз основа на нововъзникнали нужди, приоритети и тенденции на национално ниво.
Участието на експерти от ИПА в извършването на всички анализи ще има съществен принос за повишаване на научно-изследователския капацитет на Института.
Всички анализи ще бъдат публикувани на сайта на ИПА, до който всеки потребител има достъп. Също така изготвените документи ще бъдат качени в електронната библиотека на ИПА, което ще гарантира достъп на всички заинтересовани страни. Това ще подпомогне процеса на популяризиране на направените анализи по различните теми и чрез всички канали на ИПА – facebook, регулярни електронни бюлетини и т.н.
Създадената е-библиотека ще бъде надградена и обогатена с е-ресурси (видеа, инфографики, е-издания и други, разработени от служители на ИПА с помощта на софтуерните продукти (лицензи), закупени по дейност 1, като темите ще бъдат актуални за развитието на държавната администрация.
Създадената Е-библиотеката е ключов мощен инфраструктурен инструмент за съхранение, търсене и използване на ресурсите, налични в информационния и документационен център. Чрез библиотеката се предоставя актуална, адекватно организирана и подредена информация по категории и раздели. Създадената електронната библиотека на ИПА ще бъде допълнена с библиотечен фонд от 75 нови книги и ще бъде осигурена техническа поддръжка от външен експерт с оглед гарантиране наличността й, ъпгрейдване на софтуера на е-библиотеката и отстраняване на идентифицирани от потребителите грешки в софтуера.
За захранване на библиотечния фонд ще продължи добрата практика от предишния проект да бъдат събрани, систематизирани и разработени различни анализи, като ще бъдат сключени минимум 3 абонаменти към утвърдени научни списания, ще бъдат закупени допълнителна актуална литература (75 книги – по 25 книги на години за периода от 2019-2021 г. с оглед поддържане на актуална литература в Центъра) в областта на публичното управление и публичните политики и ще бъдат дигитализирани ресурси от наличната физическа библиотека на ИПА, което е необходимо с оглед предоставянето на възможност за повишаване на знанията, уменията и квалификацията на служителите в публичната администрация, които да имат свободен дистанционен достъп до наличната в Центъра информация. За нуждите на библиотеката и с оглед разпространението на екземпляри на извършените в рамките на настоящата дейност анализи, се предвижда превод на до 5 от документите на английски език и печат в тираж от 500 броя, който ще се извърши от външен изпълнител, в съответствие с изискванията на ЗОП.
Подробно описание е налично в прикачен файл "Допълнителна информация". |
169 023.38
|
139 855.21
|