Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С проекта се цели  да се подобри работната среда в "МЛ-Консулт-2009" ЕООД, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието.
Проектът ще допринесе за осигуряване на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, както и за по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Ще се въведат  нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси. С осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд  се цели да се разшири обхвата и качеството на предлаганите в "МЛ-Консулт-2009" ЕООД  форми за заетост, с които да се осигури съвместяване на професионалния и семейния живот на заетите лица, с акцент върху работещите жени с малки деца и служителите и работниците над 54 годишна възраст. За целта се предвижда да се модернизират методите на работа, чрез инвестиране в човешкия ресурс на фирмата. За постигане на заложените цели ще се реализират следните дейности: "Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките  ресурси в предприятието"; "Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд"; "Закупуване на ЛПС и специално работно облекло"; "Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд"; ""Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на места за хранене, почивка и спорт в  предприятието". По проекта се предвижда дейност за организация и управление на проекта, както и дейност по информиране и публичност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1.1. "Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието": Цел на дейността: Предоставяне на възможности за гъвкави форми на заетост, с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Във връзка с оптимизирането на организацията на трудовата дейност се предвижда да се възложи разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието. Системата ще съдържа следните задължителни елементи:  Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието - подробно разгледан в под дейност 1.2.;  Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда;  Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане;  Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот;  Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда;  Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива;  Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот с акцент и приоритет за майките с деца и лицата на възраст над 54 години;  Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години);  Практическо въвеждане в действие на системата: приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи на разработените в дейността промени и нововъведения. Системата за развитие на човешките ресурси в предприятието ще включва мерки за: - насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот: гъвкаво работно време, бонуси към основното възнаграждение, осигуряване на ваучери за храна в стола на предприятието, карти за почивка с намаление и др. - насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. създаване на „зелени“ умения в в предприятието - придобиване на умения, необходими за трансформиране на традиционните работни места в зелени такива и умения, изискващи се от прехода към нисковъглеродна и ресурсно ефективна икономика, вкл. познания, специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда. - мерки насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот с въвеждане на гъвкаво работно време. Фирмената политика по безопасност и здраве при работа се изразява в заявеното и поето задължение от ръководството на предприятието за реализиране на конкретни цели в тази област. Това предполага непрекъснато усъвършенстване и подобряване текущото състояние на "МЛ-Консулт-2009" ЕООД и неговото планирано развитие. С реализиране на дейността ще се направи оценка на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност и работната среда, с оглед създаване на условия за по-рационално използване на трудовите и материалните ресурси, повишаване на ефективността и производителността на труда, както и набелязване на необходимите мерки за подобряване на условията на труд и намаляване на травматизма и заболеваемостта в краткосрочен план и при бъдещето развитие на фирмата. Дейностите и мерките за БЗР ще бъдат засегнати в стратегията за устойчивост и корпоративна социална отговорност на предприятието, и ще се насърчават в цялата верига на доставки. 27 000.00 26 000.00
1.2. "Разработване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси в МЛ-Консулт-2009 ЕООД ": Цел на дейността: Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността чрез разработване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси. Софтуерите за управление на човешките ресурси претърпяват значителна модификация. Предприятието в момента разполага с пакетен модул ТРЗ. Необходимо е разработване и въвеждане на софтуер с основен фокус върху структуриране и модернизиране на основните процеси в областта на човешките ресурси, както и автоматизацията им. Той трябва да предлага голямо разнообразие от средства за обратна връзка в реално време, следене на вътрешната социална атмосфера, анализиране и прогнозиране на обратната връзка от служителите. Основният фокус при разработване на софтуера ще бъде поставен върху основните приоритети, които ще се заложат: -адаптиране на софтуерната система към нуждите на предприятието чрез оценка на начините, по които се мотивират служителите, какви програми за здравеопазване се въвеждат, как се удовлетворят потребностите на работниците и служителите. - Възможности за кариерно развитие вътре в организацията; -инвестиция в знание чрез разнообразни възможности за обучение; -развитие на лидери и изграждане на съвременен стил на управление, базиран върху коучинг подход; -справедливо възнаграждаване – въвеждане на йерархия на длъжностите, диапазони на възнаграждение, обвързани с пазарните нива, както и обвързване на възнаграждението с трудовото представяне; - гъвкаво работно време; - спортни и тиймбилдинг инициативи. Като резултат се очаква положителна обратна връзка от страна на служителите, които ще оценят високо промяната в отношението към тях, както и въвеждането на регулярна и прозрачна комуникация в предприятието. 24 700.00 24 700.00
3.1. "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.1.Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд. : Цел на дейността: Закупуване на съоръжения и оборудване, свързани с повишаване на здравето и безопасността на работниците и служителите. Дейността включва въвеждането на мерки за стимулиране и подобряване на безопасността и здравето на работниците при работа в производствения обект на "МЛ-Консулт-2009" ЕООД чрез средства за колективна защита, във връзка с предотвратяване на риска падане от височина и удар от скални фракции чрез модернизиране и надгаждане на съществуващите средствата за колективна защита. Ситуация в момента: Предприятието има инсталирани: - Пресевна инсталация, която има пет конвейера с гумено-лентови транспортьори за отвеждане на готовите продукти - фракции, след претрошаване и пресяване на инертните материали. Височината на конвейерите е от 8 до 12 метра. Фабрично те не са обезопасени. Пресевната инсталация също не е обезопасена и за обслужването и работещите се движат по стоманена решетка. - Трошачно-пресевна система - с два конвейера, съответно с дължина 15 м и 18 метра. Фабрично те не са обезопасени. За инспектиране, гресиране/смазване и сервизиране на съоръжението, отговорните за това лица се предвижват по самите ленти, което крие рискове от подхлъзване и падане от височина. За да се организират работните места по начин, осигуряващ безопасността и опазване здравето на работещите, е нужно да се осигури осветеността на работните места, чрез закупуване на изкуствено сензорно осветление което да позволи пешеходците и превозните средства да оперират безопасно. Енергоефективноста му ще бъде осигурена чрез поставяне на сензори за движение –ще се осветяват само зоните в които се осъществява работният процес. За защита от риска падне от височина се предвижда закупуване и монтаж на колективни защитни средства обезопасяващи съоръжения: парапети за всеки конвейер - по 5 бр. за пресевната инсталация; 1 брой за пресевната инсталация с дължина 20 метра и два броя за трошачно-пресевната инсталация с общо дължина в линейни метри – 169,80; За защита от риска от падащи скални фракции от износване на съществуващите ленти се предвижда подмяна на амортизиралите гумено-лентови транспортьори: ГЛТ с височина 12 метра и дължина 14,4 м 1 бр.; ГЛТ с височина 8 м и дължина 11 метра - 4 бр. За обезопасяване на работните места на открито е необходимо закупуване на оптични устройства следящи и алармиращи опасните зони. Оптичните устройства ще следят за нивото на материала в бункерите, степента на изпразването им и задръстването им с големи камъни. Работещите в зоната ще бъдат алармирани при започване на работа на съоръженията, при попадане на големи скални късове с цел осуетяване на достъпа до опасните зони, за да не се излагат на опасност от падащи и изхвърляни скални късове. С модернизацията и надграждането към съществуващи колективни средства за защита ще се постигне предотвратяване на риск от падане от височина и падащи скални фракции.С новите колективни средства за защита ще се осигури безопасен и здравословен микроклимат на работните места в "МЛ-Консулт-2009" ЕООД. Дейността ще се реализира от 5-ти до 8-ти проектен месец, включително. 95 218.40 94 762.29
3.2. "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло : Цел на дейността: Осигуряване на специално работно облекло и лични предпазни средства от най висок клас ( очила, ръкавици, каски и др.) е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа в предприятията за добив на инертни материали и производство на фракции. С доставката на защитното облекло (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най - доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички планирани за закупуване лични предпазни средства, защитно облекло и средства за колективна защита - техният вид и брой, са определени въз основа на Утвърден списък на работните места, при които се използват ЛПС въз основа на извършената оценка на риска на работните места в съответствие с Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и приложената програма за минимизиране на риска. Две са основните предпоставки, обуславящи тази дейност а именно: - производствените мощности и условията за експлоатацията им представляват източник на опасност, заплашващ или увреждащ здравето и живота на работниците и служителите; - използваните в момента защитни средства като цяло са морално и технически остарели. Коефициента им на ефективност срещу риска е нисък. Доставката и разпределението на лични предпазни средства по длъжности и работни места, както и доставка и разпределение на специално работно облекло за служителите ще се реализира по одобрен списък от ръководството. Всички лични предпазни средства са за конкретни работни места и отговарят на конкретните предписания от службата по трудова медицина. Закупените средства ще са от специални екологични материи, с които ще се намали риска от злополуки. Дейността ще се реализира от 5-ти до 6-ти проектен месец, включително. 11 271.80 10 715.70
3.3. "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.3. Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд : Цел на дейността: Внедряването и сертифицирането на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд в компанията цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти. Целта е да се намали риска за служителите и за евентуални други засегнати лица, да се подобрят финансовите резултати, да се подобри имиджа на организацията на пазара, на който тя оперира. "МЛ-Консулт-2009" ЕООД упражнява дейността си с КОД по КИД 2008 раздел 23.99 Производство на изделия от други неметални минерали, некласифицирани другаде. Съгласно Приложение към Заповед № РД-01-898 от 09/11.2015 г. на Министъра на труда и социалната политика този код е с Коефициент на трудов травматизъм ( Ктт) 1,09, който е 1,65 пъти по-висок от средният коефициент на трудов травматизъм, който ще се прилага за страната през 2016 г. - Ктт = 0,66. Правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два важни аспекта на BS OHSAS 18001. Разработването и внедряването на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти. Така несъмнено се намалява риска за здравето на служителите и работниците по време на изпълнение на трудовите им задължения. Здравословните трудови условия, макар и непряко, несъмнено водят до подобряване на финансовите резултати и името на организацията на пазара, на който тя оперира. Въвеждането на стандарта BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) се предхожда от задълбочена диагностична проверка в рамките на проекта, в резултат на която се разработват наръчник и процедури за създаване и внедряване на СУЗБУТ. Чрез използване на приетите показатели и правила ще се извърши цялостна вътрешна проверка и преглед от ръководството на компанията на системата за оценка на степента на безопасност и здравословност на условията на трудовата среда. Сертифициране на стандарта за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety AssessmentSystem) е неоспорима необходимост от придобиване на международно валиден сертификат съгласно изискванията на стандарт OHSAS 18001:2007. Това само по себе си е независима експертна оценка и признато доказателство за спазване на нормативно наложени и международно пазарно признати практики за управление на здравето и безопасността при работа. Изпълнението на задачите на този етап се очаква да доведе до издаване на сертификат за съответствие на СУЗБУТ съгласно стандарт OHSAS 18001:2007. Дейността ще се реализира от 10-ти до 16-ти проектен месец, включително, след разработване на адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието„ 29 700.00 29 650.00
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез обособяване и оборудване на места за отдих, хранене и почивка, и спортни съоръжения.: Цел на дейност 4: Осигуряване на работниците и служителите обособени помещения за хранене, за отдих, за физическа култура и спорт. Основната дейност на "МЛ-Консулт-2009" ЕООД е производството и преработка на инертни материали, реализация на произведената продукция и доставка до клиентите. Дейността се реализира в производствена база в гр. Искър на 30 км. от гр. Плевен. В момента работещите в производствената база имат обособено помещение за хранене и краткотраен отдих в един фургон, който е амортизирал и не предлага необходимите условия. Същият се съвместява и за реализиране на трудовите задължения от охраната на обекта - 2 лица, които работят на 24 - часов сменен режим. За нуждите на работещите се предвижда по проекта да се закупят и оборудват 4 броя фургони/контейнери, със следното предназначение: - обособяване на помещение за хранене - две помещение, всяко с извод за кухненски бокс, 1 бр. контейнер с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/В и 1 бр. контейнер с външни габаритни размери 150х250х260 см Ш/Д/В. Всеки контейнер ще е оборудван с маси за хранене - 4 бр., столове 12 бр., мивка, микровълнова печка, хладилник, тостер, кафе машина, климатик -1 бр., бойлер за топла вода - 1бр.; - обособяване на помещение за краткотраен отдих - едно помещение - контейнер с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/В, оборудвано с маса - 1 бр., столове - 6 бр., диван - 1 бр. климатик -1 бр.; - обособяване на помещение за за физическа култура и спорт - едно помещение, контейнер с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/В, оборудвано с: Бягаща пътека - висококачествена бягаща пътека с богат набор от функции, максимална скорост 20 км / ч. и мощност на двигателя 2.5 конски сили. Системата BeltDrive намаляваща вибрациите и щадяща ставите; обособен кът за игра на шах и табла, с масичка, 2 бр. столове 1 бр. шах и 1 бр. табла, климатик -1 бр.. Контейнерите са климатизирани, изработени от екологични материали. Стените, пода и покрива са изолирани, с цел постигане на енергийна ефективност и опазване на околната среда. Обособяване на помещение за осигуряване на личната хигиена – две помещения контейнери с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/ оборудвани с 18 бр. заключващи се шкафчета и пейки/столове за сядане, 1 бр. енергоспестяващ климатик , второто помещение ще бъде оборудвано с 1 бр. бойлер за топла вода, 2 бр. душ-кабини, 2 бр. умивалници и 2 бр. тоалетни. Период на изпълнение: 5 -ти - 7-ми проектен месец, включително. 100 465.20 99 797.02
„Организация и управление на проекта”: Цел на дейността: Осигуряване на ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проекта. Дейностите за организация и управление на проекта ще обезпечат ефективното му изпълнение, като кандидата се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът на проекта, който ще има следните задължения: - Ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели; - Отговаря за целесъобразното изразходване на средствата по проекта и осъществява текущ мониторинг; - Изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган; - Изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган; - Контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/2014 г. за целите на проекта. С цел да се постигнат очакваните резултати от изпълнението на проекта и да се осигури възможност за тяхното оценяване е разработена специфична работна методология. Приемливите дейности са структурирани след извършен цялостен анализ на настоящата ситуация в предприятието, за входящите ресурси, нуждите и ограничителните условия, при които организацията стартира проекта, както и възможните рискове и заплахи, които могат да възникнат в процеса на изпълнение на проекта. Дейността ще се реализира от 1-ви - 20 ти проектен месец, включително. 15 134.40 14 730.01
„Информиране и публичност по проекта“: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. Дейността е насочена и към информиране на заинтересованите страни по отношение на целите, резултатите, реализирания опит, както и добрите практики, постигнати чрез предоставената безвъзмездна финансова помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • Провеждане на две информационни събития - при стартиране и финализиране на дейностите по проекта; •Отпечатване и разпространение на информационни листовки; • Поставяне на стикери на закупените ДМА; • Изработване на информационни табели и банер; • Изработване и разпространяване на промоционални материали: тефтери и химикалки; • Публикуване на актуална информация за проекта на Интернет-страницата на „МЛ-Консулт-2009" ЕООД В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните и рекламни материали – листовки, тефтери и химикалки, ще бъдат предоставяни на всички клиенти и партньори на фирмата. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Дейността ще се реализира от 1-ви - 20 ти проектен месец, включително. 2 546.00 2 167.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.