Дейности за придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в Петком 2002 – Единна система за управление на ресурсите (ERP): Към настоящия момент основното ограничение пред развитието на компанията се корени в липсата на единна управленска система (ERP), която да събира, разпределя и обобщава в едно информацията от извършваните услуги – събирането на информацията става чрез оператори, частично се обобщава в таблици, липсват записи за редица извършени операции, което не позволява проследимост, мониторинг и контрол.
Липсата на ERP затруднява управлението на дейностите, води до дублиране на дейности от различните служители, пречи на предлагането на гъвкави пакетни услуги спрямо стари клиенти и на привличането на нови такива и като цяло е пречка пред разширяването на пазарния дял на фирмата. Всичко това води до застой в развитието на компанията и е причина внедряването на ERP да бъде определен като водещ приоритет в плана за развитие на фирмата.
Петком 2002 ООД е идентифицирала следните нужди, обуславящи необходимостта от своевременното внедряване на ERP:
– нужда от обединяване на информацията поради ползването на сериозен документооборот и липсата на единна автоматизирана система между обектите/клиентите на фирмата;
– необходимост от бързо и надеждно изготвяне на справки за нуждите на ръководството и клиентите;
– нужда от автоматично анализиране на постъпилия обем работа и крайния резултат – ръчното обработване на такъв вид данни, води до голям разход на време и усилия;
– нужда от наличие на възможност за отдалечен контрол върху изпълнението на заявките – включване на нови абонати, изключване на клиенти прекъснали ползването на услугите, инкасиране, отстраняване на аварии и технически проблеми;
– нужда от по-гъвкава комуникация м/у служителите, реакция и срокове, с цел по-конкурентни условия.
Изпълнението на дейността се състои в закупуване и внедряване на ERP, коeто ще интегрира и управлява цялата информация и всички дейности на дружеството, предоставяйки възможности за цялостно управление и контрол на процесите: сключване на договор с клиент, предлагане на гъвкави пакетни услуги, автоматично включване/изключване на абонати, анализ и контрол на текущото състояние на мрежата, статистиката на възникналите аварии, споделяне на бази данни между отделните модули, управление и контрол на мобилните групи и др.
Системата обхваща всички елементи от дейността на интернет и кабелните оператори, като включва следните модули, подробно описани в раздел 11 от формуляра:
1) База данни – административни профили; клиенти; тарифи; договори и др.;
2) Мониторинг – следи състоянието на активните устройства;
3) Управление – преконфигурира устройствата, при неправилно функциониране;
4) Комуникационен – обмен на информацията;
5) Визуализация – състоянието на мрежата в реално време;
6) Такси – профил на абонатите със статистика на предоставените услуги;
7) Склад – управление на материалите.
Изпълнението на настоящата дейност е необходимото условие, идентифицирано от мениджърския екип, за развитие на управленския капацитет и растеж на Петком 2002 ООД, чрез въвеждането на ИКТ.
Внедряването на ERP в дружеството по същество представлява организационна иновация, тъй като за първи път ще се въведе цялостна управленска система на производствените операции, чрез която ще се постигне:
– пълната проследимост на процесите в дружеството;
– минимизиране на „човешка грешка”;
– оценка на ресурса „време”;
– прехвърляне на заявките м/у различните служители, при нужда;
– обратна връзка, особено при евентуално неудовлетворение на клиента;
– организиране на удобен и улеснен масив от информация, чрез който лесно да се представят данни – „история на клиента и аварии”.
Обобщено, въвеждането на ERP система ще позволи по-добро планиране на всички дейности, анализиране, подобрен контрол и оптимално използване на ресурсите в предприятието. |
450 000.00
|
450 000.00
|
Дейност за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в Петком 2002 ООД: Петком 2002 ООД по настоящем не разполага с необходимите за въвеждането и функционирането на ERP система оборудване и хардуерни ресурси. Хардуерният капацитет към момента е достатъчен единствено за осъществяване на настоящата дейност на дружеството чрез обезпечение с необходимите сървъри и работни станции на местата на осъществяване на дейността. След предварителен анализ направен от специалистите на компанията и препоръки от потенциални доставчици относно хардуерните потребности, които ще има ERP системата, се установява, че Петком 2002 ще трябва да закупи и въведе в експлоатация нов сървър със съответния капацитет, бързина и инфраструктура, както и оборудване, за гарантиране на безпрепятственото функциониране на ERP системата.
Изпълнението на дейността се състои в закупуване и въвеждане в експлоатация на:
1) Сървърна конфигурация – 1бр. – На този сървър ще бъдат инсталирани базите данни и всички модули на ERP. Сървърът ще се монтира в гр. Бяла Слатина, в помещение на оператора. Конфигурацията ще бъде доставена със спецификации, отговарящи на съвременните технологии, за да може в максимална степен да покрие изискванията за обем и безпроблемно функциониране на ERP системата в продължителен период от време. Сървърът е необходим, тъй като наличния хардуер няма необходимия капацитет и потенциал да поеме цялата информация, която ще се съхранява и генерира от ERP системата.
2) Компютър/терминал за обслужване и достъп до ERP системата – 1бр. – Терминалът дава възможност за извършване на административни функции възможни само от него – архивиране на информацията, начална инициализация на база данни, импортиране и експортиране на данни, рестартиране на системата, нейното обновяване, както и други оперативни функции касаещи правилното функциониране на софтуера на ERP системата, чрез съответните администраторски права.
При изборът на терминал отново ще се следи за последните тенденции в областта на IT технологиите, за да се осигури в пълна степен съответствие с изискванията на ERP системата и очакванията на Петком 2002.
3) Мобилно устройство - лаптоп – 3 бр. Устройствата са необходими за отдалечен достъп до ERP системата, откриване и отстраняване на проблеми на място, както и провеждане на тестове в абонати или изнесени точки с активно оборудване на оператора. Чрез тях, всеки един мобилен екип автоматично ще получава своите задачи, както и ще попълва резултата от изпълнението им. Мобилните устройства ще позволят онлайн комуникация с ERP системата и на другите администратори в компанията, което ще осигури бързо изпълнение на възложените задачи, а също така и адекватни решения на възникнали проблеми.
Изпълнението на настоящата дейност е необходимо условие за качественото внедряване на ERP. Наличието на подходящо оборудване, осигуряващо функционирането на ERP системата и обезпечаване в пълна степен на работните процеси, е основен фактор за подобряване на производствените и работни процеси в дружеството, което неминуемо ще доведе и до постигането на търсения повишен управленски капацитет. |
45 948.00
|
45 948.00
|
Дейности за услуги във връзка с ре-сертификацията на вече въведена интегрирана система за управление на качеството и околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 9001 и ISO 14001: Изпълнението на дейността се състои в:
1) Актуализиране на съществуващата в Петком 2002 ООД интегрирана система за управление на качеството (ISO 9001 версия 2008) и околната среда (ISO 14001 версия 2004) в съответствие с изискванията на новите версии на международните стандарти.
Актуализирането на ИСУ ще даде възможност на Петком 2002 ООД да гарантира на своите потребители и партньори способността си трайно да предоставя бързи и качествени услуги. Още повече, че изпълнението на дейности 1 и 2 – закупуване и въвеждане в експлоатация на ERP и необходимото оборудване за неговото функциониране, е пряко свързано с предоставянето на бързи и качествени услуги, както и покриване на част от изискванията на стандарти ISO 9001 и ISO 14001.
Новата ревизия на стандартите обхваща значителни промени в технологиите, бизнес разновидностите и глобалната търговия, включително:
– Определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели;
– Определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни;
– Вземане под внимание за обратната връзка от всички заинтересовани страни, а не само от клиентите.
– Интегриране на екологични аспекти и въздействия в стратегическото управление на риска;
– Повече ангажираност от страна на висшето ръководство - лидерство;
– Акцент в развитието на бизнес услугите и нуждата от управление на качеството в сектора на услугите;
– Подпомагане с цел да се улесни разбирането на стандартите и да ги направят по-лесно достъпни и унифицирано приложими.
В допълнение, новите версии на стандартите следват обща структура, с едни и същи термини и определения, което ще допълни извършената вече интеграция между тях на предходен етап.
Основните промени в ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 са свързани с приравняването им към Annex SL на Директива на ISO организацията за уеднаквяване на структурата на всички ISO стандарти за системи за управление, като продължава да се основава на методология "планиране -изпълнение - проверка - действие". Промените са свързани с разширяване броя на клаузите на посочените стандарти, преосмисляне на подхода на прилагане на системите за управление, въвеждане на нова терминология и др., което налага необходимостта от цялостна преработка и актуализация на съществуващите документация по системите в момента.
Изпълнението на дейността ще осигури актуализация на ефективността на управленските процеси и качествени и адекватни бизнес решения и услуги предоставяни от фирмата в контекста на цялостното изпълнение на проекта.
2) Ре-сертификация на системите за управление на качеството и околната среда в съответствие с новите версии на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015.
По същество ре-сертификационните услуги по настоящото проектно предложение са свързани с потвърждаване поддържането на съответствието, ефикасността на системите за управление и целят продължаване на действието на сертификатите, съобразно актуализираните версии.
По време на ре-сертификационния одит, екипът от одитори проверява и оценява ефективността на цялата система за управление на качеството и околната среда на Петком 2002 ООД.
Тъй като в дружеството ще са настъпили значими изменения, в организацията на работа, разпределение на задълженията между служителите и др., в контекста, в който системите за управление действат – дейността по ре-сертификация ще препокрие всички етапи от процеса по сертификация.
При изпълнението на дейността ще се създаде пълна, прозрачна и прецизна отчетност на документацията и разходите по проекта. Документацията ще се съхранява в рамките на определения в договора за безвъзмездна финансова помощ срок, като ще е осигурен пълен достъп във връзка с осъществяването на текущия и последващ мониторинг. |
17 000.00
|
16 960.00
|
Дейност по визуализация на проекта: Целта на конкретната дейност е да информира широката общественост и участниците в проекта за приноса на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез ЕФРР. Реализацията на тази дейност е задължително и необходимо условие за успеха на проекта като същата допълнително ще даде възможност за популяризиране на постигнатите цели и резултати. Осъществяването на дейността създава условия за мултипликационен ефект, както по отношение на възможността други компании да приложат същия модел, така и по отношение на продължаване на създадените добри практики при осъществяване на подобни дейности.
Предвидено е мерките за визуализация в рамките на проекта, да бъдат реализирани, от външен изпълнител избран, съгласно условията и реда, предвидени в ЗУСЕСИФ и приложимата, нормативна уредба.
Предвидените дейности за информиране на широката общественост и участниците в проекта са:
1) Отпечатване и поставяне на информационна табела - плакат (1 брой) с информация за проекта и източника на финансиране – в офиса на компанията;
2) Отпечатване и поставяне на стикери, оповестяващи финансовия принос на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез ЕФРР (5 броя) върху всеки актив, закупен по проекта.
3) Създаване на документи, свързани с изпълнението на проекта, с включена информация за източника на финансиране - в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
4) Поставяне на информация за полученото финансиране в близост до сертификатите за съответствие със стандарти ISO 9001 и ISO 14001.
При изпълнението на дейността и целия проект кандидатът ще спази всички задължителни мерки за информация и комуникация и въведените единни стандарти при визуализацията, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, изискванията, описани в Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г. и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по Оперативна програма “Конкурентоспособност и иновации”. |
550.00
|
300.00
|