Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Петком 2002 ООД  е телекомуникационна компания, доставчик на кабелна, цифрова телевизия и интернет, основана през 2002 г.  
Фирмата оперира в Северозападен Район на планиране в следните обекти: гр. Бяла Слатина и селата Борован, Търнава, Търнак, Попица, Алтимир и Малорад.
Към момента Петком 2002 ООД не разполага с единна система за управление на ресурсите, което създава затруднение в събирането, обработката и анализирането на информацията и води до влошена вътрешно фирмена организация.
С изпълнението на настоящия проект компанията ще въведе нов организационен модел, който ще оптимизира работата на служителите, ще подобри вътрешната комуникация,  ще повиши качеството и ефективността на предлаганите услуги, а това ще доведе до повишаване на конкурентоспособността на Петком 2002 ООД. 
Основните дейности, предвиждани в рамките на настоящия проект са:
1. Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в Петком 2002 – "Единна система за управление на ресурсите (ERP)";
2. Инвестиция в ново оборудване, допринасящ за въвеждането на ERP системата;
3. Ре-сертификация на системите за управление на качеството и околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 9001 и ISO 14001;
4. Визуализация на проекта.
Реализацията на проекта ще доведе до подобряване конкурентоспособността на Петком 2002 АД, чрез подобряване на модела на управление и организация на основните процеси в дейността, увеличение на приходите от продажби и подобряване пазарните позиции на дружеството.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в Петком 2002 – Единна система за управление на ресурсите (ERP): Към настоящия момент основното ограничение пред развитието на компанията се корени в липсата на единна управленска система (ERP), която да събира, разпределя и обобщава в едно информацията от извършваните услуги – събирането на информацията става чрез оператори, частично се обобщава в таблици, липсват записи за редица извършени операции, което не позволява проследимост, мониторинг и контрол. Липсата на ERP затруднява управлението на дейностите, води до дублиране на дейности от различните служители, пречи на предлагането на гъвкави пакетни услуги спрямо стари клиенти и на привличането на нови такива и като цяло е пречка пред разширяването на пазарния дял на фирмата. Всичко това води до застой в развитието на компанията и е причина внедряването на ERP да бъде определен като водещ приоритет в плана за развитие на фирмата. Петком 2002 ООД е идентифицирала следните нужди, обуславящи необходимостта от своевременното внедряване на ERP: – нужда от обединяване на информацията поради ползването на сериозен документооборот и липсата на единна автоматизирана система между обектите/клиентите на фирмата; – необходимост от бързо и надеждно изготвяне на справки за нуждите на ръководството и клиентите; – нужда от автоматично анализиране на постъпилия обем работа и крайния резултат – ръчното обработване на такъв вид данни, води до голям разход на време и усилия; – нужда от наличие на възможност за отдалечен контрол върху изпълнението на заявките – включване на нови абонати, изключване на клиенти прекъснали ползването на услугите, инкасиране, отстраняване на аварии и технически проблеми; – нужда от по-гъвкава комуникация м/у служителите, реакция и срокове, с цел по-конкурентни условия. Изпълнението на дейността се състои в закупуване и внедряване на ERP, коeто ще интегрира и управлява цялата информация и всички дейности на дружеството, предоставяйки възможности за цялостно управление и контрол на процесите: сключване на договор с клиент, предлагане на гъвкави пакетни услуги, автоматично включване/изключване на абонати, анализ и контрол на текущото състояние на мрежата, статистиката на възникналите аварии, споделяне на бази данни между отделните модули, управление и контрол на мобилните групи и др. Системата обхваща всички елементи от дейността на интернет и кабелните оператори, като включва следните модули, подробно описани в раздел 11 от формуляра: 1) База данни – административни профили; клиенти; тарифи; договори и др.; 2) Мониторинг – следи състоянието на активните устройства; 3) Управление – преконфигурира устройствата, при неправилно функциониране; 4) Комуникационен – обмен на информацията; 5) Визуализация – състоянието на мрежата в реално време; 6) Такси – профил на абонатите със статистика на предоставените услуги; 7) Склад – управление на материалите. Изпълнението на настоящата дейност е необходимото условие, идентифицирано от мениджърския екип, за развитие на управленския капацитет и растеж на Петком 2002 ООД, чрез въвеждането на ИКТ. Внедряването на ERP в дружеството по същество представлява организационна иновация, тъй като за първи път ще се въведе цялостна управленска система на производствените операции, чрез която ще се постигне: – пълната проследимост на процесите в дружеството; – минимизиране на „човешка грешка”; – оценка на ресурса „време”; – прехвърляне на заявките м/у различните служители, при нужда; – обратна връзка, особено при евентуално неудовлетворение на клиента; – организиране на удобен и улеснен масив от информация, чрез който лесно да се представят данни – „история на клиента и аварии”. Обобщено, въвеждането на ERP система ще позволи по-добро планиране на всички дейности, анализиране, подобрен контрол и оптимално използване на ресурсите в предприятието. 450 000.00 450 000.00
Дейност за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в Петком 2002 ООД: Петком 2002 ООД по настоящем не разполага с необходимите за въвеждането и функционирането на ERP система оборудване и хардуерни ресурси. Хардуерният капацитет към момента е достатъчен единствено за осъществяване на настоящата дейност на дружеството чрез обезпечение с необходимите сървъри и работни станции на местата на осъществяване на дейността. След предварителен анализ направен от специалистите на компанията и препоръки от потенциални доставчици относно хардуерните потребности, които ще има ERP системата, се установява, че Петком 2002 ще трябва да закупи и въведе в експлоатация нов сървър със съответния капацитет, бързина и инфраструктура, както и оборудване, за гарантиране на безпрепятственото функциониране на ERP системата. Изпълнението на дейността се състои в закупуване и въвеждане в експлоатация на: 1) Сървърна конфигурация – 1бр. – На този сървър ще бъдат инсталирани базите данни и всички модули на ERP. Сървърът ще се монтира в гр. Бяла Слатина, в помещение на оператора. Конфигурацията ще бъде доставена със спецификации, отговарящи на съвременните технологии, за да може в максимална степен да покрие изискванията за обем и безпроблемно функциониране на ERP системата в продължителен период от време. Сървърът е необходим, тъй като наличния хардуер няма необходимия капацитет и потенциал да поеме цялата информация, която ще се съхранява и генерира от ERP системата. 2) Компютър/терминал за обслужване и достъп до ERP системата – 1бр. – Терминалът дава възможност за извършване на административни функции възможни само от него – архивиране на информацията, начална инициализация на база данни, импортиране и експортиране на данни, рестартиране на системата, нейното обновяване, както и други оперативни функции касаещи правилното функциониране на софтуера на ERP системата, чрез съответните администраторски права. При изборът на терминал отново ще се следи за последните тенденции в областта на IT технологиите, за да се осигури в пълна степен съответствие с изискванията на ERP системата и очакванията на Петком 2002. 3) Мобилно устройство - лаптоп – 3 бр. Устройствата са необходими за отдалечен достъп до ERP системата, откриване и отстраняване на проблеми на място, както и провеждане на тестове в абонати или изнесени точки с активно оборудване на оператора. Чрез тях, всеки един мобилен екип автоматично ще получава своите задачи, както и ще попълва резултата от изпълнението им. Мобилните устройства ще позволят онлайн комуникация с ERP системата и на другите администратори в компанията, което ще осигури бързо изпълнение на възложените задачи, а също така и адекватни решения на възникнали проблеми. Изпълнението на настоящата дейност е необходимо условие за качественото внедряване на ERP. Наличието на подходящо оборудване, осигуряващо функционирането на ERP системата и обезпечаване в пълна степен на работните процеси, е основен фактор за подобряване на производствените и работни процеси в дружеството, което неминуемо ще доведе и до постигането на търсения повишен управленски капацитет. 45 948.00 45 948.00
Дейности за услуги във връзка с ре-сертификацията на вече въведена интегрирана система за управление на качеството и околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 9001 и ISO 14001: Изпълнението на дейността се състои в: 1) Актуализиране на съществуващата в Петком 2002 ООД интегрирана система за управление на качеството (ISO 9001 версия 2008) и околната среда (ISO 14001 версия 2004) в съответствие с изискванията на новите версии на международните стандарти. Актуализирането на ИСУ ще даде възможност на Петком 2002 ООД да гарантира на своите потребители и партньори способността си трайно да предоставя бързи и качествени услуги. Още повече, че изпълнението на дейности 1 и 2 – закупуване и въвеждане в експлоатация на ERP и необходимото оборудване за неговото функциониране, е пряко свързано с предоставянето на бързи и качествени услуги, както и покриване на част от изискванията на стандарти ISO 9001 и ISO 14001. Новата ревизия на стандартите обхваща значителни промени в технологиите, бизнес разновидностите и глобалната търговия, включително: – Определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели; – Определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни; – Вземане под внимание за обратната връзка от всички заинтересовани страни, а не само от клиентите. – Интегриране на екологични аспекти и въздействия в стратегическото управление на риска; – Повече ангажираност от страна на висшето ръководство - лидерство; – Акцент в развитието на бизнес услугите и нуждата от управление на качеството в сектора на услугите; – Подпомагане с цел да се улесни разбирането на стандартите и да ги направят по-лесно достъпни и унифицирано приложими. В допълнение, новите версии на стандартите следват обща структура, с едни и същи термини и определения, което ще допълни извършената вече интеграция между тях на предходен етап. Основните промени в ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 са свързани с приравняването им към Annex SL на Директива на ISO организацията за уеднаквяване на структурата на всички ISO стандарти за системи за управление, като продължава да се основава на методология "планиране -изпълнение - проверка - действие". Промените са свързани с разширяване броя на клаузите на посочените стандарти, преосмисляне на подхода на прилагане на системите за управление, въвеждане на нова терминология и др., което налага необходимостта от цялостна преработка и актуализация на съществуващите документация по системите в момента. Изпълнението на дейността ще осигури актуализация на ефективността на управленските процеси и качествени и адекватни бизнес решения и услуги предоставяни от фирмата в контекста на цялостното изпълнение на проекта. 2) Ре-сертификация на системите за управление на качеството и околната среда в съответствие с новите версии на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. По същество ре-сертификационните услуги по настоящото проектно предложение са свързани с потвърждаване поддържането на съответствието, ефикасността на системите за управление и целят продължаване на действието на сертификатите, съобразно актуализираните версии. По време на ре-сертификационния одит, екипът от одитори проверява и оценява ефективността на цялата система за управление на качеството и околната среда на Петком 2002 ООД. Тъй като в дружеството ще са настъпили значими изменения, в организацията на работа, разпределение на задълженията между служителите и др., в контекста, в който системите за управление действат – дейността по ре-сертификация ще препокрие всички етапи от процеса по сертификация. При изпълнението на дейността ще се създаде пълна, прозрачна и прецизна отчетност на документацията и разходите по проекта. Документацията ще се съхранява в рамките на определения в договора за безвъзмездна финансова помощ срок, като ще е осигурен пълен достъп във връзка с осъществяването на текущия и последващ мониторинг. 17 000.00 16 960.00
Дейност по визуализация на проекта: Целта на конкретната дейност е да информира широката общественост и участниците в проекта за приноса на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез ЕФРР. Реализацията на тази дейност е задължително и необходимо условие за успеха на проекта като същата допълнително ще даде възможност за популяризиране на постигнатите цели и резултати. Осъществяването на дейността създава условия за мултипликационен ефект, както по отношение на възможността други компании да приложат същия модел, така и по отношение на продължаване на създадените добри практики при осъществяване на подобни дейности. Предвидено е мерките за визуализация в рамките на проекта, да бъдат реализирани, от външен изпълнител избран, съгласно условията и реда, предвидени в ЗУСЕСИФ и приложимата, нормативна уредба. Предвидените дейности за информиране на широката общественост и участниците в проекта са: 1) Отпечатване и поставяне на информационна табела - плакат (1 брой) с информация за проекта и източника на финансиране – в офиса на компанията; 2) Отпечатване и поставяне на стикери, оповестяващи финансовия принос на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез ЕФРР (5 броя) върху всеки актив, закупен по проекта. 3) Създаване на документи, свързани с изпълнението на проекта, с включена информация за източника на финансиране - в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 4) Поставяне на информация за полученото финансиране в близост до сертификатите за съответствие със стандарти ISO 9001 и ISO 14001. При изпълнението на дейността и целия проект кандидатът ще спази всички задължителни мерки за информация и комуникация и въведените единни стандарти при визуализацията, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, изискванията, описани в Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г. и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по Оперативна програма “Конкурентоспособност и иновации”. 550.00 300.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.