Определяне на целевите групи
: Целта на Дейността „Определяне на целевите групи“ е подбор на най-нуждещите се лица предвид изискванията на операцията. Дейността започна преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. Преди стартиране предоставянето на топъл обяд общината организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила). Към заявленията се приложиха и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството), като такива се попълваха от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение се допускаше единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до общината - ПО, съобразно създадените канали за набиране на кандидати (гореща телефонна линия, електронна поща и др.). Общината изготвя списък (Приложение № 1 от Методиката) с попълнени колони 1,2,3, а при карантинирани и колона 4, за всички кандидат-потребители, който се представи на ДСП Стражица за проверка и отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата. Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група се потвърждава от ДСП Стражица.
Подписаният от представляващия общината-ПО списък се сканира във формат pdf., и се изпраща през защитен канал до ДСП, заедно с идентичен списък във формат excel.
целевите групи са:
1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Общината ще прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от кмета на общината процедура за подбор и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители.
Общината ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор.
Предивд подадените 256 заявления и одобрени към момента 229 кандидат- потребители предвиждаме капацитет на услутага- 230 потребители.
|
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд: Целта на тази дейност е да се приготви топъл обяд за целевите групи. Община Стражица ще предоставя услугата по сключен договор с доставчик - избран изпълнител по реда на националното законодателство. Приготвянето и доставката на топлия обяд по проекта се предвижда да стартира от 01.01.2021г. и да приключи на 30.09.2022г., като храната ще се доставя в работните дни. Общият брой на дните, в които ще се предоставя топъл обяд е 435 дни.
Общият брой лица, които ще получават топъл обяд е 230 лица месечно.
Община Стражица възлага подготовката и доставката на храната на изпълнител по реда на ЗОП. Възлагането се извършва по реда на чл.20, ал.4., т.2 от ЗОП – директно възлагане. Община Стражица е провела ново възлагане по реда на ЗОП и е сключен договор със същия изпълнител със срок до 28.04.2023 г.
Сключен е договор с изпълнител по проект „Осигуряване на топъл обяд в Община Стражица” по процедура BG05FMOP001-3.002, с който сме работили и има необходимият опит.Същият разполага с добре оборудвана кухня, персонал. Приготвянето на храната ще се извършва при спазване на мерките за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР и са въведени добри производствени практики. Обектът притежава удостоверение по чл.12 от Закона за храните. Изпълнителят разполага с налични транспортни средства, отговарящи на изискванията на Агенцията по безопасност на храните за разноса на храната.
Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените.Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене.
|
275 517.50
|
275 517.50
|
Предоставяне на топъл обяд: Целта на тази дейност е да се осигури топъл обяд за определените лица от целевата група. Домашен социален патронаж гр.Стражица не разполага с кухнеско помещение и оборудване, поради което приготвянето и доставката на топъл обяд ще се изпълнява от външен изпълнител. За настоящият проект се сключи договор с доставчик чрез пряко договаряне по реда на чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП. Доставчикът на топлия обяд е с адрес гр.Стражица.
Избраният изпълнител осигурява топъл обяд до дома на 230 потребители ежедневно рамките на 435 работни дни, считано от 01.01.2021г. Топлият обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и 1 път седмично десет, ще се доставя ежедневно до дома на потребителя.
Териториалният обхват е територията на община Стражица.Доставката на храната до домовете на потребителите ще се извършва от доставчика с който се сключва договор за приготвяне и разнасяне на храната. Предвижда се доставяне до дома на потребители при спазване на противоепедемичните мерки, като се изключва храненото на място. Разносът ще се извършва от шофьорите на фирмата доставчик. Разносът на храната ще се извършва в съдове за еднократна употреба, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храна от следващия от списъка с чакащи кандидати с цел недопускане на разхищение.
Транспортните средства на изпълнителя отговарят на санитарно-хигиенните изисквания за транспорт на храни.
Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между общината и потребителя, преди включването му в услугата, като за целта ще се използва приложение № 24 Договор с потребител.
Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя. |
13 775.88
|
13 775.88
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Предвижда се реализирането на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение да се извърши от служители на община Стражица със социално и друго подходящо образование-експерти, които работят с целевите групи, запознати са с техните проблеми и комуникират с дирекция"Социално подпомагане". При преценка и необходимост е допустимо включването и на други експерти/служители с необходимата квалификация и професионална компетентност. Общинска администрация разполага с нужните кадри, които са с дългогодишен опит и могат качествено да изпълнят дейността. Ежемесечно и при нужда те ще консултират потребителите, на които е осигурен топъл обяд, съгласно изискванията на Методическото указание по предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки по операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“.Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се предоставят под формата на дейности, допринасящи за социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица. Те ще включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги за нуждите на жилищното настаняване, социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта, като например:
• Индивидуално консултиране/насочване за предоставяне на социални помощи ;
• Индивидуално консултиране/насочване за предоставяне на социални услуги ;
• Оказване на съдействие за ползване на здравни услуги;
• Оказване на съдействие за ползване на образователни услуги;
• Оказване на индивидуална подкрепа, в съответствие с индивидуални нужди и проблеми на конкретни представители на целевите групи;
• Дейности за повишаване на осведомеността , като разработване и/или разпространение на целенасочени рекламни и информационни материали и кампании, състезания и др .;
• Провеждане на индивидуални беседи на теми:
. Отпускане на социални помощи, социални услуги /специализирани и услуги в общността;
Съпътстващите мерки ще се изразяват и в съдействие, консултиране и други форми на подкрепа в отговор на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевата група.
При реализирането на съпътстващи мерки, общината ще осигури спазването на всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпространението на COVID-19. |
13 775.87
|
13 775.88
|