Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към мерки за улесняване на достъпа до заетост в сферата на социалната и солидарна икономика чрез създаване на Социално предприятие, предоставящо работа в сферата на търговията и разработването на лимитирани, колекционерски стоки. Целевата група включва 6 души от уязвимите групи на лицата в неравностойно положение на пазара на труда. Сформирането на екип от квалифицирани специалисти, които целенасочено да работят с новоназначените лица от целевата група, ще улесни прехода към заетост, ще насърчи индивидуалните умения и ще работи за изграждане на баланс в работното ежедневие.
Устойчивостта на резултатите по проекта ще бъдат гарантирани не само от запазването заетостта на минимум половината от новоназначените лица за 6 месеца след края на проектните дейности, но и чрез създаване на успешно предприятие със социална кауза, положителен финансов резултат, което ще се управлява по предприемачески и отчетен начин, няма да зависи изцяло от външно финансиране и има ясна перспектива за развитие и постигане на социалните си цели.
Планирано е закупуване материали, консумативи и оборудване, които са оптимално разчетени от гледна точка на капацитет и необходим ресурс за поддържане, така че да отговорят на необходимостите и потребностите на 6 новоназначени по проекта лица и да се улесни тяхното въвличане и дейно участие в работните процеси като част от един общ екип.
Осигуряването на точно, навременно, целесъобразно и законосъобразно отчитане на проекта се обезпечава с дейността по организация и управление. Всички проектни дейности ще бъдат съпроводени със заложени мероприятия по информираност и публичност, които да дадат гласност на получената от кандидата подкрепа и безвъзмездна финансова помощ от ЕСФ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на социално предприятие в структурата на „Нърд лаб ЕООД и сформиране на неговия екип: За започване на дейността на социалното предприятие е необходимо да се създаде структура в рамките на „Нърд лаб” ЕООД, която да отговаря за постигането на основната му цел. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще работи за постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи. Основната цел на социалното предприятие е да се развие като бизнес организация, да се стреми към постигане на максимални приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде изградено административно тяло, което ще структурира дейностите, основните цели и задачи, ще създаде организация и правила на работния процес. Предвижда се екипът да се състои от управител на социалното предприятие, социален предприемач и сътрудник, социални дейности. Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други. Сътрудник социални дейности ще подготвят представителите на целевата група за социална и професионална интеграция. Той ще взаимодейства с целевата група по отношение на социалните условия, които касаят изпълнението на задълженията. В рамките на периода на трудова заетост на лицата от целевата група, той ще предоставя информация и квалифициран съвет по отношение на: - какви личностни умения са необходими в професионалния живот и работата в екип; как да бъдат развити с цел изграждане на здравословна и удовлетворяваща работна среда; - каква част от живота на работещия човек заема работата му и как може да се изгради баланс между личен и професионален живот; - от какво зависи мотивацията за работа и развитие и единствено нивото на заплащане ли може да бъде стимул за предоставяне на по-добър и качествен продукт/ услуга. Същевременно той ще бъде на разположение на лицата от целевата група, назначени по проекта, за съдействие и обсъждане: - на индивидуални въпроси и трудности, свързани с изпълняването на работните задължения, участието в професионални обучения и др.; - на теми свързани с приобщаването им към колектива, отношенията в екипа и извън него; - на начини да организират времето си и в случай на необходимост да предложат индивидуални графици. Екипът на социалното предприятие ще извършва подбор на персонал сред целевите групи, ще провежда събеседвания и ще взима решения за назначаване на служители. Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е изготвянето на документацията по осигуряване на статута на социалното предприятие в рамките на съществуващата организация. За целта екипа по проекта ще направи необходимите промени в устава, вътрешните правила или друга документация, съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството за бенефициенти по процедурата. Екипът на социалното предприятие ще осигури изпълнението на дейностите по управление на проекта и за информация и комуникация, чрез назначаване на екип и възлагане на изпълнение. Етапите на осъществяване на тази дейност са: 1. Изготвяне на документация, извършване на промени и учредяване на социалното предприятие –месец 1 и 2. 2. Назначаване и дейност на екипа на социалното предприятие – месец 3 до 14. 0.00 32 708.81
Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие: Същността на дейност 2 е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, описани в 11.4. Новоназначените лица ще бъдат на следните длъжности: -Технически секретар, НКПД-2011 4120-2006,1 човек(на 4-часов работен ден за 7 месеца и на 8-часов за 5,общо 12 месеца)ще извършва разнообразни административни задачи като обработка на документи,организация на бизнес срещи,изготвяне на писма,уведомления,протоколи и друга фирмена документация.Ще организира процеса по заснемането на промоционалните видеа на новите продукти. -Продавач,Интернет търговия, НКПД-2011 5244-0002,4 души, на пълен работен ден:ще се занимават с представяне на стоките и услугите, продавани и предоставяни от фирмата на клиенти по телефон или електронна поща основно; създават интерес към продуктите и провеждат маркетингови дейности с цел достигане на повече потенциални клиенти; предоставят периодични доклади за дейностите по телемаркетинга и постигнатите резултати. -Оператор, въвеждане на данни, НКПД-2011 4132-1001,1 човек(на 4-часов работен ден за 7 месеца и на 8-часов за 5,общо 12 месеца): ще се занимава с въвеждане на данни в различни бази данни (търговски, статистически, финансови, складови и други). Ще отговаря за публикуването на новите артикули в електронния магазин на фирмата, за актуализиране на цени и срокове на промотиране; ще поддържа клиентска база данни и такива на доставчици. В рамките на срока на проекта, новоназначените служители ще извършват дейности свързани с представянето и търговията на колекционерски артикули, ще участват и в разработването на собствени на фирмата такива, които управителят има визията да популяризира и пусне на пазара за пръв път. Ще участват в процеса по заснемане, публикуване и популяризиране на всички артикули, тъй като цялостната реклама ще се извършва от Нърд лаб ЕООД. Служителите ще имат възможността да работят в новосъздаден екип, да проявят своите умения и възможности при равни условия с колегите си, което е изключително ценно при реалното самооценяване на всеки. Новоназначените ще имат поставени както и персонални цели и задачи, така и колективни, с цел да се стимулира умението за носене на отговорност, така и уменията за работа в екип и споделяне. Нашата цел е да бъде създаден стабилен и успешен екип, който да постига и надхвърля заложените цели и стратегия на фирмата, а новоназначените да получат възможността да натрупат допълнителни знания в областта и при поява на вътрешен стимул да продължат развитието си в сферата на търговията и разработването на лимитирани, колекционерски стоки. Наемането на персонал за собственика е внимателно и дългосрочно планирано начинание, което да позволи успешното съчетаване на икономическите и социалните цели. Обособяването на социалното предприятие предполага необходимост от хора, които да са достатъчно мотивирани и отговорни, за да обезпечат целесъобразното му функциониране. В допълнение, тази дейност включва развитие и активиране на голям набор от социални умения и дава възможност за получаване на истинска удовлетвореност от работата и чувство за пълноценност. Като основна дейност по проекта, която обуславя реализацията на целия проект и пряко допринася за изпълнението на индикаторите по настоящата процедура, това е новоназначените служители постепенно да добият умения и мотивация за развитие, като изпълняват функции, които да са съобразени с техните конкретните профили и изходно ниво на познания. Етапите при осъществяване на дейността са: 1.Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие, като лицата трябва да спадат към допустимите по настоящата процедура целеви групи, съгласно Условията за кандидатстване. Този етап ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец. 2.Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на работата им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец. 0.00 45 238.02
Осигуряване на оборудване, инвентар и материали за лицата от целевата група в социалното предприятие: Към момента материалното обезпечение обслужва дейността на фирмата и работния процес. Създаването на социалното предприятие и наемането на допълнителни служители ще създаде недостиг на ресурс, чрез който да се обезпечи нормалните дейности на персонала. Предвид и описаните по проекта вътрешно-институционални мероприятия и планираното приспособяване на практическите занятия с конкретната дейност и текущите задачи на екипа, се налагат дейности по материално-техническото обезпечение на създаденото социално предприятие. Целта на настоящата дейност е да се осигурят равни възможности на всеки един служител да изпълнява своите задължения и да има достъп до цялото налично оборудване, което му е необходимо за работата му. Планираните за закупуване оборудване, обзавеждане, инвентар и материали са разчетени на база съществуващия офис инвентар и тяхната оптимална експлоатация от няколко служители. В тази дейност е планирано закупуването на: 1. Обзавеждане и оборудване на работни офис места: ще бъдат обособени мултифункционални работни места, които ще позволяват оптимално да се използва всеки закупен актив. Ще се закупят преносими компютри с инсталирана операционна система, мишки; слушалки; външен харддиск; мултифункционално устройство (принтер, скенер, копир); работни бюра, работни столове, етажерки. 2. Техника за заснемане на презентационни клипове на продаваните и разработвани артикули: тъй като кандидатът има необходимите умения и знания за организация, заснемане и разпространение на презентационни клипове, тази дейност ще се извършва от фирмата, а няма да се възлага на външен изпълнител. По този начин ще се оползотвори опитът на управителя, ще бъдат въведени в процеса част от новоназначените лица и стойността на продуктите ще бъде оптимизирана, поради използване на собствени ресурси. 4. Закупуване на домейн и изработване на онлайн платформа за електронен магазин 3. Осигуряване обезпечаването на административната дейност на социалното предприятие чрез закупуване на канцеларски материали и консумативи: хартия, папки, химикалки, моливи, класьори и други. Така изброените и планирани за закупуване оборудване, обзавеждане, техника и материали са оптимално разчетени от гледна точка на дейността на социалното предприятие, капацитет и необходим ресурс за поддържане, така че да отговорят на необходимостите и потребностите на 6-мата новоназначени по проекта лица и да улеснят тяхното въвличане и дейно участие в работните процеси в предприятието като част от екипа. 0.00 31 178.74

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.