Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

„Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Калояново ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 44 потребители на интегрираните здравно-социални услуги е в размер на 88 704.00 лв за 12 м., като 69 062.40 лв са предвидени разходи за персонала и 19 641.60 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от дирекция в общинска администрация. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 44 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално чрез услугата ще бъдат обхванати нуждаещи се потребители от община Калояново заявили услугата от 15 - те населени места ( Житница, Дуванлий, Ръжево конаре, Калояново, Дълго поле,Ръжево, Черноземен, Долна махала, Горна махала, Иван Вазово, Сухозем , Главатар, Песнопой, Отец Паисиево, Бегово) . Продължителността на услугата ще е за 12 м. Всеки потребител може да получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като: почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги ; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: социален работник на 4 часа, координатор на 8 часа, домашен помощник - НКПД 51521003 - 4 лица или 8 лица на по 4 часа ., медицинска сестра на 8 часа или 2 мед. сестри по на 4 часа, шофьор на 4 ч, психолог и социален работник на граждански договор. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено едно превозно средство от общината. То ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ Методика за предоставяне на патронажна грижа по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 1 м. подготвителни дейности за подбор на потребителите и персонала и провеждане на обученията. Координаторът ще насочва потребителите към конкретния професионалист – домашен помощник, медицинска сестра, психолог, социален работник, в екипа за изпълнение на проекта. 0.00 69 062.40
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенцията на COVID-19 в соц. услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дей-ти: •осигуряване на ЛПС на персонала в соц. услуги; въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд и въздуха в/ на социалните услуги, ДДД; тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; •осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на соц. услуги, ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за онлайн консултиране. Общият размер на разхода за тази дейност е 93 416.44 лв., в т.ч. 72 731.37 лв. разходи за персонал и 20 685.07 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Предвиждаме 1 м. подготв. дейности. Община Калояново е доставчик на 2 соц. услуги.Щатната численост на персонала предоставящ услуги в ДДД е 41 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 80 потребители. В Дом за пълнолетни лица с деменция са заети 38 лица и 3 лица са заети в Дневния център за възрастни. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги ДДД. Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;• Указат. писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г.,и Ук-е №08-00-4543 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус в соц.услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор хигиенисти/чистачи 5 лица на 8 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълн.мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите ЛПС. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Подкрепата по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълн. средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 21 585,99 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 5 бр. хигиенисти /чистачи, като 4 бр. лица в Дом за пълнолетни лица с деменция и 1 бр. лице в Дневен център за възрастни хора/ код по НКПД 91120004, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650.00 лв. и 19.22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 м. - общо разходи 46 495.80 лв. Предвиждаме: назначаване на координатор човекопоток в социалните услуги в общността ДДД на 4 часов работен ден. Р-те за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650.00 лв. и 19.22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 м. общо разходи 4649,58 лв. Лицето ще има следните функции: координиране на човекопотока на потребителите в социалните услуги ДДД на територията на общ. Калояново с цел превенция на COVID-19 ,спомагателни функции при провеждане на необходимите мерки по дезинфекция и превенция разпространението на COVID -19 в соц. услуги съгласно указанията на Агенцията за соц.подпомагане. Предвиждаме соц.услуги, ДДД, предоставяни от общ. Калояново да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка и с подсигуряване на дистанционна форма на работа. В тази връзка предвиждаме да се осигури допълнителна техника - един лаптоп и два телефона. 0.00 52 948.51

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.