Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

MИК-БГ ЕООД е българско предприятие, основано през 2003г. с основна дейност производство на дамски облекла: ризи, блузи, поли, рокли, както и униформи и униформени облекла. Приблизителният месечен капацитет на фирмата е около 3000 броя облекла в зависимост от сложността и модела на изделието. Чрез използването на подизпълнители, производството на месец достига до 5000 броя. Фирмата работи с местни и чуждестранни агенции и партньори за световно известни имена в модния бранш, като: Caroll, Kenzo, Guess, Chanel, Diplodocus, Sandro, Cacharel, Vanessa Bruni, Madame a Paris, Tara Jarmon, Maison Kitsune и други. Клиенти на фирмата са също така ресторанти, пицарии, туристически агенции, летища, болници.

С настоящия проект компанията стартира дигитализация на производството си, която да отговаря на критериите на Индустрия 4.0. Това е първият етап от пълното цифровизиране на предприятието, който обхваща цялото кроене. За тази цел, МИК-БГ внедрява иновативен производствен процес на изцяло автоматично кроене чрез Система за управление на кроялен участък. Тя включва пълна цифрова връзка между седем модула, в това число: Настилачна количка, Настилачна маса, Устройство за зареждане на топове с плат от пода, Автоматична машина за маркиране с етикети, Робот за рязане на настил – кътер, Софтуер за оптимизация на кройките и Подлепваща преса. Освен това, автоматичната системата за кроене е напълно съвместима с нов за фирмата специализиран софтуер за изработка на 4D модели на облекла.  

Чрез настоящия проект МИК-БГ ще постигне следните резултати: 
- Повишаване на ефективността на производствените си разходи с 19% спрямо 2016г. 
- Намаляване количеството използвани суровини при производството на единица продукция с 16.7%.
- С новото оборудване компанията планира да увеличи производството си повече от два пъти (от 33 700 до 70 000 облекла годишно), да реализира спестявания и да повиши приходите си, вследствие на което вложената инвестиция ще се възвърне за срок до 1.5 години.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по извършване на ресурсен одит по образец (дейността е извършена чрез изготвяне на ресурсен одит съгласно Приложение Е, бюджетен ред 14.1): В рамките на тази дейност бе изготвен одит за ресурсна ефективност по образец (Приложение Е към Условията за кандидатстване) на фирма МИК-БГ ЕООД, съдържащ информация за състоянието на производството й към 2016, както и за това какви ресурсни спестявания ще бъдат постигнати след осъществяването на инвестициите по настоящия проект. Одитът бе изработен от външен изпълнител, като той се основава на обективни данни за 2016 г., допълнени от представени счетоводни справки от МИК-БГ ЕООД за произвежданата продукция, използваните в производството суровини и спомагателни материали, количествата генерирани отпадъци и брак от производствената дейност и разходите за тяхното управление. Внедряването на новото оборудване ще доведе до подобряване на цялостното производство на МИК-БГ ЕООД, изразяващо се в повишаване на ресурсната му ефективност и в разширяване на капацитета му. Съгласно одита за ресурсна ефективност, предприятието ще премине и към по-високо ниво на управление на отпадъците - от „обезвреждане“ към „предотвратяване“ (за текстилните отпадъци) и от „обезвреждане“ към „рециклиране” (за хартиените отпадъци). При успешното реализиране на проекта и осъществяването на плануваните инвестиции, предприятието ще постигне годишни спестявания в размер на 16.7% от влаганите суровини и спомагателни материали. Ефективността на инвестициите по проекта е оценена чрез срока на откупуване, съгласно, който МИК-БГ ЕООД ще си ги възвърне за година и половина. Отпадъците от произвпдството ще намалеят 81%, а ефективността на разходите ще се увеличи с 19.23%. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на ресурсен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на ресурсния одит. 3. Изготвяне на протокол за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител 5. Извършване на ресерсен одит на МИК-БГ ЕООД по образец (Приложение Е към Условията за кандидатстване) с доклад на 18.04.2018 г. и изготвяне на приемно- предавателен протокол за изпълнение на услугата. 14 900.00 14 900.00
Внедряване на актив 1 - (бюджетен ред 8.1.), чрез който се постига намаляване (на единица продукция) на една или повече от използваните в рамките на производствения процес суровини, както и предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровини - текстил /плат, хастар и подлепващо/, конци, опаковъчни пликове и на отпадъците от спомагателен материал - хартия за кроене.: Тази дейност съответства на дейност 1 и дейност 3 от Одита за ресурсна ефективност. Дейността на фирмата включва и разработване на моделни бройки на различни видове облекла по скица или снимка, за собствени нужди или по поръчка на клиенти. В момента кройките за моделните бройки се конструират чрез конвенционална двуизмерна CAD система, разпечатват се хартиени кройки на плотер, платовете, хастара и подлепващо се скрояват, детайлите, които трябва, се подлепят на преса, отделните елементи на дрехите се ушиват, слагат им се необходимите аксесоари (копчета, ципове, катарами и т.н), изглаждат се и се опаковат, за да бъдат изпратени по куриер до клиента. Той, от своя страна, ако ги хареса, може да ги използва за мостра в неговата мострена зала или да ги изпрати до свои клиенти. В случай че има нужда от корекции, той ги връща по куриер обратно във фирмата и така този етап може да се повтори неколкократно, докато бъдат удовлетворени всички изисквания. Това е един скъпо струващ процес, при който се използват много суровини (плат, хастар, подлепващо, конци, копчета, ципове, катарами и др.), спомагателни материали (хартия и опаковъчни пликове). Губи се ценно време и труд, правят се транспортни и други разходи. Това води и до допълнителна амортизация на машините, като изкуствено се генерират отпадъци (текстилни материали и конци). Придобиването на актив 1 ще допринесе за намаляване (на единица продукция) на суровина А - плат, хастар и подлепващо, суровина Б - конци, суровина В - копчета, суровина Г - ципове, суровина Д - метални аксесоари и суровина Е - полиетиленови пликове /опаковка/, както и на спомагателен материал Ж - хартия за кроене, които се използват в производството на всичките 4 вида продукти. Актив 1 е съвременен софтуерен продукт за цифрово триизмерно моделиране, позволяващ компютърно разработване и презентиране в реално време, използвайки Интернет, на модели, които ползват библиотеки с различни типове и размери на 3D манекени, виртуални каталози на материи с различна структура, цвят и дизайн на платове. Той дава възможност за извършване на промени по кройките, които ще се визуализират на компютър, мобилен телефон или таблет, като клиентът, намиращ се в неговият офис във Франция, моментално ще види направените корекции до каква промяна във визията или в обмерните данни на дрехата ще доведат. Това се случва благодарение на добрия потребителски интерфейс, който онагледява с различни цветове участъците, в които дрехата е стегната по тялото и тези, в които тя е добре. Клиентите ще могат с един клик на мишката да сменят формата, цветовете и дизайна на дрехата, без да се налага шиенето на безкрайно много мостри и тяхното транспортиране до и от различни точки на света.По този начин революционно ще се промени използваният досега в България производствен процес. Според Дейност 3 от ресурсния одит Актив 1 води до по-ефективно управление на отпадък А – отпадък от суровина А (плат, хастар и подлепващо), отпадък Б - отпадък от суровина Б (конци), отпадък Е - отпадък от суровина Е (опаковъчни пликове) и на отпадък Ж – отпадък от спомагателен материал Ж (хартия за кроене), образувани при производството на всички 4 вида продукти. Той ще доведе до по-ефективното управление на посочените отпадъци. С негова помощ се постига „предотвратяване“ образуването на посочените отпадъци, чрез тяхното намаляване (на единица продукция) при етап подготовка, кроене, шиене и опаковане. Чрез 4D моделирането ще се оптимизира максимално времето, необходимо от разработване на модела до излизането му на пазара, като е възможно то да бъде намалено с 50 - 80%, скъсявайки дължината на веригата за доставка до крайният клиент. Актив 1 ще намали генерираните отпадъци в етапи подготовка, кроене и шиене, както и в етап опаковане. 4D софтуерът дава точни размери на опаковъчните пликове, като по този начин облеклата могат да се опаковат без да се реализира преразход и съответно отпадък от опаковка. 58 000.00 58 000.00
Внедряване на актив 2 - (бюджетен ред 2.1.), чрез който се постига намаляване (на единица продукция) на една или повече от използваните в рамките на производствения процес суровини както и предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровина А - текстилни материали и от спомагателен материал Ж - хартия за кроене.: Тази дейност съответства на дейност 2 и дейност 4 от Одита за ресурсна ефективност. Закупуването на Актив 2 или Интегрираната автоматична система за кроене, работеща на базата на Индустрия 4.0 ще доведе до намаляване на суровина А - текстилни материали (плат, хастар и подлепващо) и спомагателен материал Ж - хартия за кроене, които се използват в производството на всичките 4 вида продукти. Към настоящия момент кроенето във фирмата се осъществява с много ръчни операции. Рязането на настила в началото и края е ръчно с ножица, като се остава ивица плат в началото и в края на настила. Настилането също е ръчно и се извършва от минимум двама човека на ръка. Пластовете се режат с ножица като към дължината на кроялния маркер от всяка страна се оставя резерв за всеки пласт материал, защото при ръчното накатаване винаги има усукване и за да може то да се неутрализира при кроене е нужна по-голяма дължина. Всеки един настил от основния материали подлепващо се накатава на масата за кроене, като върху него се поставя отпечатан на хартия маркер за кроене с шаблони за отделните детайли, участващи в него за да могат да бъдат идентифицирани след отрязването им, а под всеки настил се настила подложна перфорирана хартия, която спомага придвижването на детайлите до следващия етап от кроенето и вакуумирането на настила преди рязане. След приключване на накатаването настилът трябва да се придвижи от масата до кътера където по съответния маркер за кроене, настила се изрязва След скрояване на детайла той се подлепя на подлепваща преса, като в момента това се извършва на отделни парчета, отрязани от маркера за кроене. Те се залагат с буфер от 1,5 cm около всеки детайл, тъй като при подлепване на пресата детайлът се свива и след подлепяне този аванс се изрязва вече точно по кройка. При изрязването му се генерира технологичен отпадък от плат и подлепващо в размер на 1,5 кв. cm на всеки 1 cm буфер по цялата дължина на обиколката на детайла. Благодарение на възможностите на индустрия 4.0, с взаимодействието между отделните седем модула на системата, ще предотврати отклоняване от зададените параметри и ще спомогне за нагаждането им един спрямо друг за оптимална работа. При накатаване с автоматична количка процесът е роботизиран и усукване на текстилния материал не съществува той се накатава от устройство за настилане без напрежение. Микропроцесорното регулиране скоростта и хода на количката, повишава ефективността и производителността с най-малко 5%, прецизното програмиране на начална и крайна точка, реализира икономия на текстилни материали. Напълно управлявана от цифрова технология тя работи и мисли в милиметри, а не както аналоговите в сантиметри. Накатаващата количка реже сама пластовете плат, хастар и подлепващо по точната дължина без допълнителната резерва за всеки пласт текстилен материал, както е при ръчното настилане. Според Дейност 4 на ресурсния опдит Актив 2 води до по-ефективно управление на отпадък А – отпадък от суровина А (плат, хастар и подлепващо) и на отпадък Ж - отпадък от спомагателен материал Ж (хартия за кроене), образувани при производството на всички 4 вида продукти. Той води до по-ефективното управление на посочения отпадък С него, се постига с „предотвратяване“ образуването на посочените отпадъци, чрез тяхното намаляване (на единица продукция) при етап кроене. Придобиването на автоматизираната система за кроене, работейки с наличните във фирмата машини ще доведат до по-ефективно управление на отпадък А - текстилни материали с около 43%, на отпадък Б - конци със около 5%, на отпадък Е - опаковъчни пликове със 100% и на отпадък Ж - хартия със 71%. 838 000.00 838 000.00
Публичност и визуализация на проекта: Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Обект на информация и публичност ще бъдат проектните цели и резултати, както и приноса на ЕС. Планираните дейности включват: 1) Изработване и поставяне на 2 броя билбордове - временен и постоянен. Те ще съдържат: - емблемата на ЕС и упоменаване на ЕС; - общо лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата програма, проекта и главната му цел; - обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2) Отпечатване и поставяне на стикери – 16 броя - по два за седемте модула на кроялното оборудване и 2 за софтуера за 4D модели. Стикерите ще бъдат изработени на самозалепваща хартия, пълноцветен печат, с размери, съобразени с големината на оборудването, върху което ще бъдат поставени. 3) Изработване и поставяне на постоянна информационна табела на входа на сградата, където ще се изпълняват дейностите по проекта. Размерите на табелата ще бъдат достатъчно мащабни, така че тя да бъде лесно забележима за широката общественост. В допълнение на това, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта. При отчитане на дейностите по визуализация на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените информационни материали. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Избор на изпълнител за визуализация на проекта без провеждане на процедура (по указание на УО) на базата на минимум 2 (две) съпоставими оферти (месец 2) 3. Изработване и поставяне на 2 броя билбордове (месец 2-20) 4. Изработване и поставяне на 16 броя стикери върху новото оборудване (месец 2-20) 5. Изработване и поставяне на 1 постоянна информационна табела в сградата на дружеството (месец 2-20) 1 000.00 980.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: С цел достигане до максимално голяма аудитория, чрез което да се създаде потенциал за мултиплициране на резултатите от проекта, МИК-БГ ЕООД ще извърши редица публикации в традиционни и дигитални медии, както следва: 1) Публикации в традиционни медии - Публикации в специализирани списания - МИК-БГ ЕООД ще подготви публикации относно проекта, дейностите и резултатите от него, които ще бъдат публикувани в специализираните списания „Текстил и облекло” и „MODA”. В тях ще бъде описана процесната иновация, водеща до ресурсна ефективност, и друга релевантна информация, която би била полезна за организации, проявяващи интерес към приложението на пилотната технология. 2) Публикации в дигитални медии: - Публикация в онлайн списание „Текстил, облекло, кожи и технологии” - МИК-БГ ЕООД ще подготви публикация относно проекта, дейностите и резултатите от него, които ще се разпространят чрез онлайн списанието. Ще бъде описана процесната иновация, водеща до ресурсна ефективност и друга релевантна информация, която би била полезна за организации, проявяващи интерес към приложението на пилотната технология. - Публикация в социални медии – Facebook. Ще бъдат извършени редица публикации чрез профила на МИК-БГ ЕООД в социалната медия – Facebook. Освен информация за проекта и пилотната технология, във Facebook ще се публикуват и актуални новини относно провежданите събития за мултиплициране на резултатите от проекта –работната среща и кръглата маса. Чрез публикациите в дигитални медии ще се осигури достигане до максимално голяма аудитория от потенциални заинтересовани страни без ограничение в териториалния обхват, което ще допринесе за повишаване потенциала за мултиплициране на резултатите от проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачите по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (месец 1-20) 3. Публикуване в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (месец 1-20) 4 000.00 3 900.00
Организиране и провеждане на 2 събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта: В рамките на тази дейност, МИК-БГ ЕООД ще организира и проведе 2 събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта, както следва: 1) Работна среща за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта Първото събитие ще бъде организирано в края на проекта, непосредствено след успешното внедряване на пилотната за България технология за кроене, базирана на Индустрия 4.0. На него ще бъдат поканени производители от текстилния бранш, представители на фирми от сектор „Лека промишленост”, извършващи сходна дейност, представители на Браншова организация за текстил и облекло (БОТО), Българска асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК), Българска асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ) и други. Целта на работната среща ще бъде да запознае участниците с концепцията на проекта, с ползите от иновативната технология, както и с конкретните стъпки за нейното внедряване в производството на МИК-БГ ЕООД. В допълнение, ще бъдат обсъдени възможностите за приложението на технологичното решение и в други текстилни предприятия. С цел да се онагледи по-ясно представяната технология и ползите, които тя предлага, ще бъдат презентирани различни видеа и снимки, както и ще бъдат представени текстилни изделия, изработени чрез пилотната технология. 2) Кръгла маса за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта Второто събитие ще бъде организирано през последния месец от изпълнението на проекта, като целта му е да представи проекта и пилотната технология на производители от текстилния бранш и други заинтересовани страни. На този етап фирма МИК-БГ ЕООД ще е финализирала успешно всички проектни дейности и ще разполага с най-точни данни относно постигнатите резултати, вследствие от внедряването на иновативното технологично решение за кроене в нейното производство. След представянето на проекта и резултатите от него, ще се проведе и практическа демонстрация в реални производствени условия на Автоматична система за управление на кроялен участък. В заключителната част на събитието ще се проведе дискусия между участниците за това как пилотната технология може да бъде модифицирана и приспособена към различните текстилни производства. Така кръглата маса ще послужи като отправна точка за всички други текстилни предприятия от бранша, желаещи да оптимизират своите производства от гледна точка на влагани ресурси, генерирани отпадъци и качество на крайните изделия, постигнати чрез внедряването на пилотната технология за автоматично кроене – предмет на настоящото проектно предложение. Организирайки и провеждайки посочените събития, МИК-БГ ЕООД ще разпространи информация за проекта сред заинтересованите страни, както и ще създаде предпоставки за мултиплициране на резултатите от него, което ще осигури устойчивост на иновативната идея в средносрочен и дългосрочен план. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачите по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Организация и подготовка на работна среща (месец 16) 3. Провеждане на работна среща с цел представяне и мултиплициране на резултатите от проекта (месец 17) 4. Организация и подготовка на кръгла маса (месец 19) 5. Провеждане на кръгла маса с цел представяне и мултиплициране на резултатите от проекта (месец 20). 14 100.00 14 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.